Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cool_water, gratulerer med en ny, nydelig liten kattunge. Håper dere får mange fine år sammen. Ta godt vare på henne, og hun vil bli den beste vennen du noen gang kunne ønsket deg,

 

Noen sier at katter ikke er lojale, at de bare er hos deg fordi du mater dem, men dette er bare tull. Katter kan være like lojale som hunder, da en katt ikke ser på deg som flokkmedlem, men familie. Den som oppdrar katten blir dens mor, og siden domestikerte katter egentlig er kattunger hele sitt liv, vil de utvikle et tett bånd med den som oppdrar dem. Hvis de tar seg av dem, vel og merke. Så pass godt på din nye venn, hun fortjener det. Lykke til. :)

 

Skal prøve på det :) Er rart at man kan bli så innmari glad i katten etter så kort tid, koselig! :)

 

 

Er det forresten noen som vet hvilket rase Cleopatra er? :)

Lenke til kommentar

Og ja, jeg er fullt klar over at produsentene lyger så det renner av dem. Forresten, hvordan har det seg at man aldri ser reklame for fôr som Royale Canin og Pro Plan og denslags noen plass?

Har jeg aldri tenkt på .. Fordi de er veldig godt etablert i markedet allerede?

Men, jeg vet RC blant annet bruker penger på samplere, altså folk som reiser rundt på dyrebutikker, arrangementer o.l og "pusher" smaksprøver og info. En litt annen strategi enn TV-reklame altså.

Lenke til kommentar

Så … Er det fortsatt Josera som gjelder når det kommer til kattemat?

Jeg har brukt Josera i over ett år nå og har sett veldig gode resultater. Skiftet over fra Classic til Catelux for litt over en måned siden og nå spiser hun ikke annet. Kan absolutt anbefale Josera, da jeg ser min katt har fått finere pels, mer energi, og spiser betraktelig mindre mengder om gangen enn da jeg matet henne med butikkfôr.

 

Og Sjur, katten du snakket om virker på oppførsel som om den har blitt skikkelig skremt av ett eller annet. Håper ikke noen har forsøkt å mishandle den. :hm:

Lenke til kommentar

Ja, er det jeg frykter. Er et par gamle, mannevonde katter i nabolaget som ofte jager henne. På en side vil vi jo ikke at noe skal skje med henne, så vi skremmer de vekk, men på den annen side, om vi bare fortsetter å skremme dem, vil hun ikke klare seg like bra på egenhand, siden hun da vet at hun kan komme til oss med alle slags problemer, og når vi ikke er der …

 

Dette er nøyaktig det samme som med unger. *sukke oppgitt*

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig en ganske festlig utfordring når det gjelder for til mine katter. Jeg har en ett roms leilighet, en katt på 8 og en på 1, begge får dermed akkurat nå +7 Sterelised fra RC. Leste litt her om Josera foret og funderte litt på å teste det til mine to, da blir det vel Carismo som er omtrent det samme som det jeg har?

 

Siden lillegutt er sterilisert så sa dyrlegen at det ikke var noe problem at de gikk på samme foret :) (som kattunge fikk han kattunge for på si)

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig en ganske festlig utfordring når det gjelder for til mine katter. Jeg har en ett roms leilighet, en katt på 8 og en på 1, begge får dermed akkurat nå +7 Sterelised fra RC. Leste litt her om Josera foret og funderte litt på å teste det til mine to, da blir det vel Carismo som er omtrent det samme som det jeg har?

 

Siden lillegutt er sterilisert så sa dyrlegen at det ikke var noe problem at de gikk på samme foret :) (som kattunge fikk han kattunge for på si)

Jeg har fire katter på 9, 8, 7 og 1 år. To av hvert kjønn og alle kastrerte. De får det rimeligste foret fra Josera. Synes det funker veldig bra også på katten som har allergi. Mye bedre enn de typene jeg har testet fra dyrebutikk over årene. Har aldri kjøpt på matbutikker så veit ikke hvordan det er.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

De to kattene våre sitter utenfor vinduet mitt på plenen og skriker, først skriker den ene, så den andre, så den ene så den andre, annerhver, høres ut som skrik av ubehag eller smerte, men det er nok ikke det da dem ellers oppfører seg normalt, og ingenting tilsier at det er noe problem, kattene er kastrerte hankatter og er vant med å omgås hverandre.

 

Hva betyr skrikingen? (ikke mjauing)

 

:)

Lenke til kommentar

De to kattene våre sitter utenfor vinduet mitt på plenen og skriker, først skriker den ene, så den andre, så den ene så den andre, annerhver, høres ut som skrik av ubehag eller smerte, men det er nok ikke det da dem ellers oppfører seg normalt, og ingenting tilsier at det er noe problem, kattene er kastrerte hankatter og er vant med å omgås hverandre.

 

Hva betyr skrikingen? (ikke mjauing)

 

:)

 

Mest sannsynelig ser de noe der ute de kunne tenke seg og jakte på. MIn eldre pus gjør det samme når det er fugler utenfor hun ikke kan få tak i :)

Lenke til kommentar

Jagerinnen vår kom med en liten og søt skogsmus nå istad. Hun bet og lekte med den så den fikk et stygt sår på øret, men lever fortsatt. Vi tok den fra henne og jeg aner ikke hva man bør gjøre i slike situasjoner, så med hansker på la jeg den igjen i buskaset litt høyt opp. Katta finner den nok igjen, men ikke på en stund håper jeg. Jeg vet jeg burde ha avlivet den, for den var veldig redd og beveget seg knapt, pustet kjapt, men jeg har bare ikke hjerte til det, den var jo så nydelig!

 

Hadde det ikke vært fare for sykdommer og sånt, hadde jeg pleiet den selv. Sukk, den forbaska kattfaenen ass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...