Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke mine på soverommet om natta fordi jeg får ikke sove av all malingen. Pluss at den ene liker å slikke og slikke på alt. :closedeyes: Trenger ikke lukke døra om natta, de veit at de ikke får lov. Er greit på dagen da.

 

Blir dessuten litt trangt med fire katter, samboer og hund i senga. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pus er så skjønn. Hun kommer tassende og skraper sååå forsiktig på døra når jeg er på et rom med lukket dør og sitter klar når jeg kommer for å åpne. Jeg har hørt folk si at katter ikke er hengivne, men denne her er levende bevis på det motsatte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Katter er veldig hengivne, noen mer enn andre da.. Det kommer også mye på hvor menneskekjær og vandt katten er med mennesker, hvis du utsetter dem for masse kos og sånt så setter de pris på det når de blir eldre. Ene pusen min som er en gutt pleier jeg å kysse masse på hodet, så han kan finne på å ''headbutte'' folk for å få kyss og det er sikkert hans måte å gjengjelde det på.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Katten til minstesøss (som mer eller mindre bor her nå, siden hun har midt i flytteprosessen og bruker mer tid her eller hos typens familie enn hun bruker der hun og typen egentlig bor), har nå begynt å ta med dyr hjem. Det begynte med en fugl hun drepte for noen måneder siden, så begynte vi å finne mer og mer fjær og dun rundt omkring, og i morges kom hun med sin første mus. Mamma liker det ikke noe særlig, men det er ikke noe vi kan gjøre noe med, så vidt jeg vet. Får hu kjeft / "gaven" blir kastet, vil det si at det ikke er bra nok, og hun må prøve igjen. Får hun kos og klapp, vil det bare oppmuntre henne til å komme med flere.

Er det ikke sånn det er?

 

For øvrig, hun har lagt på seg kraftig, siden mamma og minstesøss gir henne våtfôr i tide og utide, mens jeg kun gir henne tørrfôr, og er blitt skremmende lat. Ikke interessert i å gjøre annet enn å ligge under stoler og sove, og hvis vi prøver å aktivisere henne, ser hun dumt på oss og går til en annen stol å legge seg under.

Antar at et klatrestativ vil hjelpe, selv om hun bruker mesteparten av tiden sin utendørs. Vel og merke liggende på en stol, som hun mer eller mindre har tatt helt over. Hvis noen andre prøver å sette seg på den, freser hun og skyter rygg. Greit nok, den er så full av kattehår og pollen nå, at jeg ikke vil nærme meg den engang. :p

 

Så, hvordan får vi henne tynnere, bortsett fra å få mamma og minstesøss til å slutte og gi henne så mye snacks?

Lenke til kommentar

Will do. Men blir vel lettere sagt enn gjort.

 

Du får forklare at bløtfor for katter er som det mcdonalds er for oss mennesker, og at det ikke er noe man burde spise jevnlig. Forklar også at det faktisk er dyreplageri å la dyret bli så overvektig at det går utover helse og aktivitetsnivå, noe fedme gjør på alle mulige måter. Ikke prøv, få dem til å slutte med det, det er pus det går utover.

 

Edit: Ja, skaff klorestativ. Alle katter burde ha ett klorestativ, et sted de kan kalle ''sitt eget''. Skaff også gjerne ett reisebur for katt, legg inn ett godt pledd hun liker å ligge på. Dette vil hjelpe masse til når man skal til veterinær.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Dere forbanna dritsekker som går rundt med katter døgnet rundt.

Jeg har bodd her lenge og aldri fått lov og ha katt eller hund. hva som gjør det verre er at Morfar har fått katten hjemme hos mamma, så nå ser jeg nesten ikke katten min lenger.

 

Hope your happy cat people!. 1 sekund og katten er borte ifra dere, then you see.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Åh, hun får det ikke hver dag. Det er vel mer annen hver dag. Og hun har et klorestativ, men det er ikke her. Selvfølgelig har hun reisebur med eget pledd. Mamma har gitt henne brorparten av pleddene her i huset, jeg må kjempe med nebb og klør for å få ha mine egne i fred. Hun er vant til bil- og ferjeturer, så det er ikke noe problem. Og vannskål fra Alessi, samt at hun får våtfôret på fint service. Begynner å bli bortskjemt, spør du meg.

Lenke til kommentar

Realzi, jeg vet ikke, jeg skal innrømme at jeg gleder meg litt til katten flytter igjen. Slipper å gå rundt og reagere kronisk på kattehår, samt slippe å være redd for at hun kommer seg opp på hyllene med fine, knuselige gjenstander, slippe å frykte at hun kommer seg inn på rommet mitt mens jeg ikke er der og kan fjerne henne fortere enn svint, og slippe å frykte at hun skal falle ned fra alle de høye stedene hun liker seg på. Når hun har blitt så bred over baken som hun er nå, har hun fått dårligere balanse. Hun faller ned fra kjøkkenbenken nå og da når hun prøver å komme seg opp i kjøkkenvasken, og hun holdt på å falle ned fra terassen.

Lenke til kommentar

Åh, hun får det ikke hver dag. Det er vel mer annen hver dag. Og hun har et klorestativ, men det er ikke her. Selvfølgelig har hun reisebur med eget pledd. Mamma har gitt henne brorparten av pleddene her i huset, jeg må kjempe med nebb og klør for å få ha mine egne i fred. Hun er vant til bil- og ferjeturer, så det er ikke noe problem. Og vannskål fra Alessi, samt at hun får våtfôret på fint service. Begynner å bli bortskjemt, spør du meg.

 

Når katten blir feit så er det tydeligvis for mye. Jeg pleide å gjøre det samme, men kuttet det ned til å kjøpe en boks til alle tre på fredag som jeg posjonerte utover fredag, lørdag og søndag. En av kattene mine har gått ned 1 kilo på grunn av dette. 1 fuckings kilo, hun gikk ned 1/5 av sin egen daværende kroppsvekt bare ved å bytte fra ''annenhverdag'' til helgekos. Be din familie om å gjøre det samme, ellers vil hun snart lide grovt av deres vankjøtsel. Det er som om en på 100 kg hadde gått ned til 80 kg ved å bare kutte ned på godteriet.. tenk på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...