Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Katta mi brekker seg i ny og ne nå etter hun kom inn, men får ikke opp noe. Når hun spiste nå nettopp kom det også noen lyder, nesten som et slags "hyl/hvin" , så jeg vil tippe hun har et eller annet fremmedlegeme i magen (evt hårball?).

 

Kan jeg sjekke dette med å ta henne på magen, kan jeg gjøre dette selv?

 

Og går det ann å utføre en slags "heimlich" manøver på katten slik at hun kan få opp det hun evt har liggende i magen? Eller vil det automatisk i alle tilfeller komme opp av seg selv?

Lenke til kommentar

Katter er veldig flinke til å kaste opp helt på egenhånd, de spiser gjerne litt gress for å det til.

Det kan av og til ta noen dager med jevne brekningsforsøk med en skikkelig god hårball. Se opp for magesyre og spytt på gulvet.

 

Hvis det ikke er borte i løpet av noen dager eller om kattens helse skulle bli drastisk verre ville jeg tatt en tur til dyrlegen.

Lenke til kommentar

Jeg trenger seriøst hjelp.

 

Pappa er utrolig allergisk mot katt, kanskje også mot allergivennlige (men vi har ikke helt testet det enda), men jeg har utrolig lyst på en liten katt :3

 

Finnes det noen katter av den mindre sorten (du vet, sånne som er litt større enn en kattunge men mindre enn en average voksen katt) men som er allergivennlig? Finnes det? :p Om jeg finner en sånn skal jeg sannelig prøve om han reagerer.

 

Hvis han ikke reagerer har livet mitt plutselig en mening ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pusejenta mi var til sjekk i går og må ha tannbehandling igjen. Stakkaren hadde aldri fått behandling før hun kom til meg (litt over et år siden, 13 år gammel) og nå er det hun (og lommeboken min) som får svi; hadde henne til behandling i Mars og nå er tannkjøttet betent igjen. :(

Lenke til kommentar

Spanket guttekatten min, litt som i videoen over mens han "ligger" halvt på fanget til en kompis. Jeh kan bekrefte at han ELSKET det. Faen så sær pus

Katter elsker sånt, men blir plagsomt når de skriker etter det, SQUUUIIIIKK MAMAKKAAAKJAYYYSUUSUS.

Høres det ut som., god i miss my cat. har ikke hatt husdyr siden jeg var 15 år, nå er jeg 23. dette året er året for og skaffe seg dyr, må flytte vekk fra leiligheten så da betyr det nye regler! ;D jeg kan ha dyr !

 

Og Buffy du må bli med ut på en date en gang, du virker som en dame unlike the rest ^^

Just kidding jeg bor i Bodø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...