Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uff.... klarte å klemre gutten min i går :( Hadde det travelt med å komme meg inn og slengte igjen døra (tok i, siden den døra er litt vanskelig) og i samme øyeblikk smatt han mellom og fikk døra rett over magen. Følte meg sikkerlig dårlig når han sprang og gjemte seg under bilen til naboen når jeg ville kose med han:(

 

Har fått mye kos og mat siden den tid, og har "trykket" på magen og kjent etter, men kjenner ikke noe merkelig og han klager ikke over smerter og beveger seg normalt, så håper at alt er ok. 

Lenke til kommentar

Heisann :) Melder meg inn i tråden med katten Solan :) Den nye katten som eg overtok etter bror min :) Men lurer på tre ting...

 

Den er ukastrert og trur den er 6 måneder, når kan den kastrerast?

 

Og den har budd i huset i ei veke no, men den er fortsatt redd for lyder, folk og lyder igjen... Reagerer på alt... Er dette normalt?

 

Så er den ikkje glad i å bli klappa... Berre litt om morgonen og når den kommer inn frå ute... Då er det kanskje litt, så gjømmer den seg... Normalt? Korleis kan katten bli meir kosete? Kastrering?

 

katter030.jpg

Låner ett bilde av Mushi, sånn katt er det vi har :)

Lenke til kommentar

Det kan jo bare være det at siden den har fått ny eier så kan det ta litt tid før den slapper helt av hos deg. Må bare vise den masse kjærlighet, så blir den nok mer kosete.

 

Min og var ganske redd når jeg tok den med hjem i helgene, men nå er den helt avslappet når den er hjemme og på hybelen. :)

Lenke til kommentar

Mange fine katter her :) . Her er min katt, Iris. Hun er snart 2 år gammel, litt folkesky og ikke alltid like kosete, men kan når hun vil. Tror de forrige eierne behandlet henne dårlig, hun er veldig skeptisk til nye mennesker og liker ikke å bli holdt. Håper hun venner seg av med det etterhvert, men hvem vet... Hun er sterilisert, men allikevel har hun det med å være veldig aggressiv mot andre katter, eller nervøs/urolig.

post-15605-1263725170_thumb.jpg

post-15605-1263725198_thumb.jpg

post-15605-1263725238_thumb.jpg

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Har som oftest friskt vann i skåla... Var en gang han såg meg fylle vatn ned i skåla og så hoppa han opp til vasken etter eg hadde forlete rommet... Rart...

 

Også når han drikker, stikker han labben oppi og skyver på skåla så den skvulper utover! Alltid vått på golvet etter Solan har vore å drukket..

Lenke til kommentar
Mange fine katter her :) . Her er min katt, Iris. Hun er snart 2 år gammel, litt folkesky og ikke alltid like kosete, men kan når hun vil. Tror de forrige eierne behandlet henne dårlig, hun er veldig skeptisk til nye mennesker og liker ikke å bli holdt. Håper hun venner seg av med det etterhvert, men hvem vet... Hun er sterilisert, men allikevel har hun det med å være veldig aggressiv mot andre katter, eller nervøs/urolig.

 

Hehe, var nesten som å lese om jenta mi dette. Missti skal helst ha vann fra springen på badet. Har hørt at ho katter helst skal ha et kull før de steriliseres og at mange dyrleger fjerner for mye (både livmor, eggstokk og mer til). Nesten som om at de tar vekk alt som gjør de til ho katter.

 

Husker godt da vi skulle passe en katt et par dager, Oliver som er vår andre katt elsket det menst Missti var så sur og nektet til slutt å være inne.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Katten min har begynt med noko rart noko... Han har vatn i skåla, men hopper opp på benken og vil drikke fra krana... Kvifor skjer dette? På kjøkkenet vell og merke..

 

Helt normalt, akkurat det samme med vår pus. :)

Han liker mest rennende vann. (50% Maine Coon, 50% norsk skogskatt)

Lenke til kommentar

Norsk huskatt her... Han drikk ikkje rennandes vatn! Han prøva å få ut de som e i springen når den ikkje renn! skrur ej på rennandes vatn blir han redd og spring! og det uansett kor lite trykk der er! Berre det drypper eller at det såvidt lager en stråle, han stikk av! Men å suge ut fra springen er han glad i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...