Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Carri: Jeg føler at den ikke får nok kos stell osv - jeg gir den sefølgelig mat, vasker buret o.l. et år siden jeg kjøpte den nå, og jeg kan si jeg er lei, og det er forsåvidt greit å gi bort hamsteren når du er lei om du er sikker på at den kommer til ordentlige folk.

 

Så du er ikke "ordentlige folk"? Hmm.. ikke så lurt å anskaffe enda et dyr da.

Det er ikke bra for dyr å flytte hele tiden og komme til nye, ukjente mennesker.

Synes du skal tenke deg om og ta deg tid til hamsteret ditt.

Kjøp noen leker, sitt med det og kos og stell det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel Carri, min katt får maks 20 min kos på en meget god dag. Men han hele tiden oppmerksomhet. Han får komme opp i fanget mitt når han vil, kose med meg når jeg har muligheten til dette og "snakke" med meg når han vil.

 

Dette er nok kos for min katt hvert fall. Han storkoser seg så og si hele tiden og maler stort sett hele dagen. Nå har nettopp fått oppmerksomhet og har funnet ut at jeg fortsatt bryr meg om han, så da kan han lykkelig gå og legge seg akkurat der han selv ønsker. :)

 

Du kan ikke si at min katt ikke får nok kos da?

 

Hvis du behandler hamsteren din på nesten samme måte Sk!ppy, så trur jeg både du og han blir fornøyd. :)

Lenke til kommentar

det er sånn at jeg tar den ut i 10-20 min, men når den viser at den vil ha oppmerksomhet, som at når jeg går forbi buret f.eks, kommer den, og klatrer opp til meg faktisk, så tar jeg den ut, og koser i kanskje et minutt før jeg går å gjør det jeg skulle gjøre.

 

moren min ville kost med katten, men ikke hamsteren - da hun av en eller annen grunn ikke liker små dyr som kryper - kan dere skjønne hvorfor? :roll:

Lenke til kommentar
Vel Carri, min katt får maks 20 min kos på en meget god dag. Men han hele tiden oppmerksomhet. Han får komme opp i fanget mitt når han vil, kose med meg når jeg har muligheten til dette og "snakke" med meg når han vil.

 

Dette er nok kos for min katt hvert fall. Han storkoser seg så og si hele tiden og maler stort sett hele dagen. Nå har nettopp fått oppmerksomhet og har funnet ut at jeg fortsatt bryr meg om han, så da kan han lykkelig gå og legge seg akkurat der han selv ønsker. :)

 

Du kan ikke si at min katt ikke får nok kos da?

 

Hvis du behandler hamsteren din på nesten samme måte Sk!ppy, så trur jeg både du og han blir fornøyd. :)

 

Det høres ikke ut som om du er en god eier, tvert imot!

Hva med å leke med katten i flere timer for å stimulere den? Eller slipper du den ut?

 

Og det var ikke snakk om kun kos, men oppmerksomhet generelt.

Det er mye en kan gjøre for å aktivisere katten sin. Kos og lek er det mest vesentlige.

 

det er sånn at jeg tar den ut i 10-20 min, men når den viser at den vil ha oppmerksomhet, som at når jeg går forbi buret f.eks, kommer den, og klatrer opp til meg faktisk, så tar jeg den ut, og koser i kanskje et minutt før jeg går å gjør det jeg skulle gjøre.

 

moren min ville kost med katten, men ikke hamsteren - da hun av en eller annen grunn ikke liker små dyr som kryper - kan dere skjønne hvorfor? :roll:

Hadde vært morsomt om den eventuelle katten beit moren din i hånda, så skulle vi sett hvilket dyr som var søtest:)

Lenke til kommentar
Gamle katten vår har faktisk bitt hun, samme med hamsteren, og hun foretrekker katter :)

men saken er, jeg er eneste i familien som koser med hamster, dermed blir det mindre tid til den, og med en katt vil hele familien kose, og dermed mye mer kos.

Men dere må tenke på hamsteret!

Er virkelig alle i familien din så følelseskalde og overfladiske at de ikke klarer å bry seg?:(

Gi hamsteret et godt liv med mye oppmerksomhet Dere har det ansvaret, det er deres dyr, ikke bare skuff det ansvaret over på noen andre.. Hamstere lever ikke i så mange år, så gi dyret et godt liv.

Så det viktigste spørsmålet:

Hvorfor er ikke familien din og du villig til å ta dere av dyret dere har anskaffet dere?

Lenke til kommentar

Carri: For det er mitt dyr, Jeg koser med det 10-20 min vær dag + noen minutter. Familien sier det er mitt dyr , mitt ansvar. Jeg skal ikke nekte for at det var en dårlig avgjørelse å skaffe hamsteren, og noen katt blir det neppe i framtiden, da far nekter.

 

For all del, jeg tror nok det har hatt et godt liv, det året det har levd. Med masse, masse kos de første mnd - og derreter har det blitt mindre til bare 10-20 min vær dag.

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar
Carri: For det er mitt dyr, Jeg koser med det 10-20 min vær dag + noen minutter. Familien sier det er mitt dyr , mitt ansvar. Jeg skal ikke nekte for at det var en dårlig avgjørelse å skaffe hamsteren, og noen katt blir det neppe i framtiden, da far nekter.

 

For all del, jeg tror nok det har hatt et godt liv, det året det har levd. Med masse, masse kos de første mnd - og derreter har det blitt mindre til bare 10-20 min vær dag.

Da fikk jeg svar på spørsmålet ja.

De er virkelig følelseskalde.

Er du myndig?

Hvis ikke, har de et ansvar for dyret, moralsk sett.

Jeg vil råde deg til å ta deg av hamsteret før du evt. flytter ut og skaffer deg et annet dyr:)

Lenke til kommentar
Vel Carri, min katt får maks 20 min kos på en meget god dag. Men han hele tiden oppmerksomhet. Han får komme opp i fanget mitt når han vil, kose med meg når jeg har muligheten til dette og "snakke" med meg når han vil.

 

Dette er nok kos for min katt hvert fall. Han storkoser seg så og si hele tiden og maler stort sett hele dagen. Nå har nettopp fått oppmerksomhet og har funnet ut at jeg fortsatt bryr meg om han, så da kan han lykkelig gå og legge seg akkurat der han selv ønsker. :)

 

Du kan ikke si at min katt ikke får nok kos da?

 

Hvis du behandler hamsteren din på nesten samme måte Sk!ppy, så trur jeg både du og han blir fornøyd. :)

 

Det høres ikke ut som om du er en god eier, tvert imot!

Hva med å leke med katten i flere timer for å stimulere den? Eller slipper du den ut?

 

Og det var ikke snakk om kun kos, men oppmerksomhet generelt.

Det er mye en kan gjøre for å aktivisere katten sin. Kos og lek er det mest vesentlige.

 

 

Katter som begynner og bli opp i årene leker ikke så mye da. Og min katt får heller ikke mer kos enn dette. Den liker best og ligge og slappe av. Vil den ha oppmerksomhet kommer den selv, det er da katter kjent for. Og da blir den jo klappet selvsagt. :)

Lenke til kommentar

Sk!ppy: For all del, skaff deg en katt. De krever ikke mye oppmerksomhet og er veldig lette å ha. I begynnelsen kommer det til å være gøy, dere vil leke og kose med katten, og det passer bra så lenge den er en kattunge. Når den blir eldre vil den nok ikke ha så mye oppmerksomhet, og da har dere kanskje gått litt lei også. Angående hamsteren så kan du jo se om du har noen venner som vil ha den, eller så kan du jo eventuelt gi den bort (de har egen "gi bort" avdeling på finn). Hamstere er ikke så lette å knytte bånd med som en katt, fordi de er små og ikke viser så ekstremt med følelser. Skjønner godt at det bare blir 10-20 min med kos.

Lenke til kommentar
Da fikk jeg svar på spørsmålet ja.

De er virkelig følelseskalde.

Er du myndig?

Hvis ikke, har de et ansvar for dyret, moralsk sett.

Jeg vil råde deg til å ta deg av hamsteret før du evt. flytter ut og skaffer deg et annet dyr:)

er ikke myndig, men flytter ut neste år når jeg fyller 16 :) - for å gå på skole

Hamsteren lever neppe så lenge, da det er 2 år den lever, og jeg vil da evt flytte ut etter 2 år og 4 mnd - men det er jo ikke mange mnd på "overtid".

 

Katter som begynner og bli opp i årene leker ikke så mye da. Og min katt får heller ikke mer kos enn dette. Den liker best og ligge og slappe av. Vil den ha oppmerksomhet kommer den selv, det er da katter kjent for. Og da blir den jo klappet selvsagt. :)

heh, passet perfekt med katten min, fikk den når jeg var to, og da koste jeg jo med den så mye som mulig, den sov på fanget mitt i barnevogna :love: , og den fikk masse kos til jeg var omtrent 10, da jeg begynte med masse hockeytrening, og til jeg var 14 da den døde av nyresvikt og diabetes :(

Lenke til kommentar

Nei, de tåler en del ja. Fetteren min hadde en katt som ble påkjørt og overlevde etter å ha krøpet på to bein til huset deres. Eneste som et halvår senere tydet på at han hadde blitt påkjørt var et skjevt ansikt. Ironisk nok døde han for noen år siden av å bli påkjørt.

 

Eller, han overlevde faktisk denne påkjørselen også, men da var han blitt lam i hele bakre del av kroppen, så han ble avlivet. :hm:

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
bla bla

 

Det høres ikke ut som om du er en god eier, tvert imot!

Hva med å leke med katten i flere timer for å stimulere den? Eller slipper du den ut?

 

Og det var ikke snakk om kun kos, men oppmerksomhet generelt.

Det er mye en kan gjøre for å aktivisere katten sin. Kos og lek er det mest vesentlige.

Vel, han får gå ut, det kan jeg legge til. :) Men det er egentlig en inne-katt. Til stimulering har han 2 lekemuser, 6 penner, 3 cola-korker, 2 lighter og alt annet som er smått nok til å leke med.

Han sover sammen med meg om natten og får som regel litt kos før jeg legger meg og litt om morgenen hvis jeg har tid, ellers litt om dagen.

 

Jeg har enda ikke sett noe syn på at han kjeder seg, blir fetere, latere eller noe negativt.

 

(Katten er omtrent 8 måneder og er av typen Angora (domestisk innekatt))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...