Gå til innhold

Tråden om katter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fant ut at begge likte tørrforet fra dyrebutikken mye bedre enn det jeg kjøper på vanlig matbutikk.

så spørs om jeg får ta meg en tur til dyrebutikk igjen

Er billigst å kjøpe den største sekken på 10-15 kg. :)

finnest det 15Kg poser også? har ikke sett større enn 10Kg. merkelig, Missti ville ikke ha hair and skin mat fra dyrebutikken, men heller billig mat fra Rimi. Dette er svært unormalt for ho og ho er kjent for å være kresen.

Lenke til kommentar

Ifølge det jeg har lest er det slik at katter synes den billige maten smaker best istedenfor den litt dyrere mer næringsrike.. Akkurat som mange tar seg en burger på mcdonalds i stedenfor en sunn salat.

 

Men uansett.. Kjempefine bilder av kattene deres folkens! Jeg har nå lest omtrent hele tråden og jeg er mer forelsket i katter enn jeg noengang trodde var mulig. Jeg er nybakt mamma til to søte små typer, en blanding av perser/siameser/skogskatt (gutten) og vanlig skogskatt (jenta). Beethoven er grå med litt hvite tegn og Zobida er helt svart. Nydelige og kjempemorsomme. Begge er ca 4 mnd.

 

Men jeg har et lite problem med jenta. Hun bruker sandkassen sin og er flink sånn sett, men en gang i blandt ser hun sitt snitt til å tisse på dyna mi. Det er bare der hun gjør det ellers. Jeg har sprayet med "get off" over hele dyna og det stinker sitrus, så får se om det går. Men jeg bare lurte på hvorfor hun gjør dette? Jeg har dessverre ikke muligheten til å stenge av soverommet heller.

 

Så var det en ting til. De må begge være innekatter, men skal de alikevel vaksineres og få ormekure? Isåfall når? Og når bør jeg kastrere de?

 

På forhånd takk for svar:)

Lenke til kommentar
Er katte kassa skitten når dette skjer? virker som ho katter er litt mer kresen på slikt, slik som jenta mi, nekter å drikke fra vannskåle og skal kun ha vann fra badekaret eller vasken på badet.

 

 

Nei, jeg tar ut alle klumper osv flere ganger daglig og bytter sand annenhver dag. (To katter på en kasse) De får ganske generøst med sand også pluss at det virker som om begge liker å gå på do der :yes:

 

Men etter jeg sprayet med "get off" på dyna har det heldigvis ikke vært flere uhell i sengen :new_woot: Selvom det lukter veldig sitrus eller myggspray av dyna da hehe.. Men det er vel kanskje en overgangsperiode til hun skjønner at det er galt.

 

Artig jente du har da forresten hehe..

Lenke til kommentar

Se hva jeg fant på jobb idag :p

 

 

 

 

Er garantert at ingen eier den grunnet beliggenhet, så tok han med meg hjem jeg. Brukte litt tid på å få tak i han stakkars, han var litt skeptisk. Maler som ett uvær og er bare søt og god. Han har dessverre ett kjempedigert og bredt sår over halve ryggen som det har kommet skorpe på. Det ser litt betent ut, så tar han med til dyrlegen i mårra. Ellers virker han frisk og fin. :) Beholder han hvertfall over jula før jeg finner ut hva jeg gjør med han.

 

EDIT: skjønner ikkenoe av imageshack så laster her.

post-61441-1260830289_thumb.jpg

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med at tårekanalen på katten's øye blir tett? Min katt har hatt dette lenge nå, har vært hos veterinæren og fått spylt utav der, hun garanterte ikke at det kom til å fungere, og hadde vist kommet masse blod og planteaktig shit ut. Renner forsatt som vanlig, så det fungerte dårlig, katten plages ikke da, men lurer på om noen har noen tips?

Endret av Revolution
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Så var det en ting til. De må begge være innekatter, men skal de alikevel vaksineres og få ormekure? Isåfall når? Og når bør jeg kastrere de?

 

På forhånd takk for svar:)

 

 

De må vaksineres og ta ormekur, for de kan bli smittet gjennom andre katter på besøk, mennesker, skitt under skoa eller vannet.

 

Kasterer de så tidlig som dyrelegen anbefaler, for da minsker sjansen for skvetting og lukt. Også blir lynnet demmers helt anneledes etter kasterering, de blir mye mer diltete og kosete som regel

Lenke til kommentar

Katter er bare nydelige å rare dyr!

Vår Pus er nå blitt 5 år, vi redda henne fra å bli avliva for ca 4 år siden. Siden den dagen har hun vært "min" katt, om min samboer prøver å dusje henne, osv så klorer hun det hun kan. Når jeg f.eks tar henne i dusjen/til dyrlegen, osv så står hun i ro, akkurat slik hun blir bedt om:)

 

Her kommer et par bilder av henne;

post-207448-1262570083_thumb.jpg

post-207448-1262570192_thumb.jpg

post-207448-1262570228_thumb.jpg

Endret av heart7086
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...