Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke med fremmede


Anbefalte innlegg

Litt usikker på overskriften, kom ikke på noe bedre. Moderator må gjerne endre om ønskelig!

 

Jo, i dag var jeg på båtmesse i Sandvika. Innimellom de Gant/Lindeberg/LaCoste-kledde førtiåringene var det jo selvfølgelig noen småkjekke gutter. Et par av dem så jeg flere ganger, inn og ut på pirene som båtene var festet til. Men så tenkte jeg.. Hvordan kommer man i snakk med folk man garantert aldri kommer til å se igjen? Det hadde jo vært morsomt å bare..slått av en prat. De fleste ville vel reagere positivt om det kommer noen bort for å snakke med dem?

Har du noen spesielle taktikker? Tenker ikke på å regelrett sjekke opp folk for å dra dem med i senga, men bare komme i prat og kanskje utveksle telefonnummer/mail :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte akkurat det samme tidligere i dag når jeg gikk nedover handlegata i københavn... Men jeg slo tanken fra meg når jeg så for meg at de tenkte at jeg var ravende gal eller noe sånt. Men viss noen har en idee om hvordan man kan komme i snakk med folk uten å fremstå som gal vil jeg også vite det. :)

Lenke til kommentar

Tja. Det må jo være å starte med å snakke om noe som er relevant for akkurat der og da...så om båtene som var der o.l.

 

Ingen gutter vil la være å snakke med en hyggelig og søt jente som viser DE interesse. Ingen - derfor kan du sjeldent tråkke feil som jente (er vel værre andre veien er jeg redd :/).

 

Så snakk om noe som er aktuellt akkurat der, og skravl i vei videre...så "må du plutselig gå" og lurer på om du kanske kunne få med deg tlfnr fordi "du var så interessant å prate med/hyggelig/insert det som passer her". Eller noe?

Lenke til kommentar

Hmm.. her i Nord er det nok mer vanlig enn i sør virker det som. Ble nylig kjent med ei fra østfold som har flytta nordover, og hun ble så overrasket over hvor vennlig nordlenninger var. Var på fjelltur og alle sa hei osv, når vi passerte noen. Jeg syns det er ganske natulig å prate med folk. Feks båtemesse er jo ideelt å få kontakt med folk å prate om tema som er aktuelt. Feks. Hva syns du om den båten? og blablabla. Praten er igang. Eller prate med stands folkene. Noen folk er bare sjenerte og beskjedne, men det finner du fort ut. ;) Uansett er det jo bare høflig og sosialt å prate med folk. Og er han kjekk kan du bare flørte litt samtidig! :thumbup: Selvsikkerhet er alfa omega.

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar

Virker som nordmenn generelt er ganske sjenerte. Opplevde selv i fadderuka nå hvor stille det var på den første vors med alle i faddergruppa satt og bare stirra på hverandre. Men etter en pils eller tre gikk heldigvis pratelysten opp.

 

Ellers virker det jo ganske vanlig at vi bare snakker til hverandre, men det er stor forskjell på det å føre en lang samtale og det å bare komme med noen kjappe kommentarer til hverandre. Skal man snakke med fremmede må man prøve å finne ut noe begge to kan snakke om, været er faktisk glimrende til å bryte isen med :p

Lenke til kommentar
Om ei jente stopper meg midt på gata så for å slå av en prat så tenker jeg med en gang psycho, uansett hvor pen hu er.  Er nok ikke noe lettere for jenter vil jeg tru, kanskje t.o.m. være vanskeligere..

6834213[/snapback]

enig.. håper jo litt på at det skal komme ei fin ei og begynne og prate sånn uten videre :) men når det skjer kommer jeg til og bli helt satt ut!

Lenke til kommentar

jeg ble jo lurt på bussen jeg... en jente som spurte hvor hun skulle av, ble sittende og prate hele turen og fikk nr hos...

 

fikk senere vite att ho faktisk viste hvor hun skulle av...

 

gjelder bare og ha en start så går det ofte av seg selv, har jeg erfart da...

 

EDIT: la til noe

Endret av Minerva
Lenke til kommentar
Skaff deg jobb i en butikk der man må drive litt mer kundebehandling enn bare å slå inn varer. Da må man snakke med mange folk hver dag. Stort sett så har man jo da de samme interessene også. Jeg jobber i fotobutikk, og snakker ofte mye med utrolig søte og sjarmerende jenter som skal ha kamera eller lignende.

6834846[/snapback]

 

Hehe. Ja du skulle bare visst hvor mange sarte, fjortenårsgamle jentesjeler Alastor & jeg knuser hver dag. :)

 

Blandingen av hovmesterstemme og vaniljeis-voks er uslåelig! Eller hva?? :-)

Endret av dimiles
Lenke til kommentar
Skaff deg jobb i en butikk der man må drive litt mer kundebehandling enn bare å slå inn varer. Da må man snakke med mange folk hver dag. Stort sett så har man jo da de samme interessene også. Jeg jobber i fotobutikk, og snakker ofte mye med utrolig søte og sjarmerende jenter som skal ha kamera eller lignende.

6834846[/snapback]

Joda, i morra skal jeg bevise det med å spørre etter msn-adressa til dama på 70 år som skal ha billig telefon med store taster. :w00t:

Lenke til kommentar
Skaff deg jobb i en butikk der man må drive litt mer kundebehandling enn bare å slå inn varer. Da må man snakke med mange folk hver dag. Stort sett så har man jo da de samme interessene også. Jeg jobber i fotobutikk, og snakker ofte mye med utrolig søte og sjarmerende jenter som skal ha kamera eller lignende.

6834846[/snapback]

 

Hehe. Ja du skulle bare visst hvor mange sarte, fjortenårsgamle jentesjeler Alastor & jeg knuser hver dag. :)

 

Blandingen av hovmesterstemme og vaniljeis-voks er uslåelig! Eller hva?? :-)

6836920[/snapback]

Ikke bare snakker vi med masse søte jenter, de gir oss tilogmed mobilnrene sine frivillig! Samt leg så vi kan sjekke at de er "legal" ^^.

 

Kjekt å selge telefoner med bindingstid..får all info man trenger rett i fanget.

Lenke til kommentar
Ikke bare snakker vi med masse søte jenter, de gir oss tilogmed mobilnrene sine frivillig! Samt leg så vi kan sjekke at de er "legal" ^^.

 

Kjekt å selge telefoner med bindingstid..får all info man trenger rett i fanget.

 

"Skal du ha disse tomme cdeene til 59,-?"

 

"Ja er de bra eller??"

 

"De er helt konge de, jenta mi. Bli med bort her så skal jeg registrere de for deg. Mobilnummeret var..? Dette er standardprosedyre for alle kjøp."

 

:wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...