Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke med fremmede


Anbefalte innlegg

Jeg kan plutselig begynne å snakke med fremmede viss jeg f.eks står i kø e.l.

Trenger ikke nødvendigvis være gutter, jeg snakker med alt og alle! Jobba kveld på en bensinstasjon forrige helg, var så lite kunder at jeg inviterte en gammel mann til å ta en kopp kaffe i lag med meg før jeg stengte. Han ble jo helt satt ut, men virka jo som han satte utrolig pris på det. Så vi satt og slarva og han var veldig gira på å snakke om utlendingene. :D Han kom igjen neste helg også han:-P

 

Er man som trådstarter var, f eks på båtmesse er det jo ikke værre enn å si "oj, nice båt. Eller hva tror du" etc etc

Er det en helt fremmed person kan man jo alltids drite seg litt ut også, det er jo ikke som om du kommer til å gå på denne personen så ofte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få kontakt med fremmede på en "naturlig" måte kan i enkelte situasjoner være vanskelig, men det er mye lettere for jenter å få kontakt med fremmede en det er for menn, de har mange flere påskudd som faktisk funker, slik som: "Unnskyld men jeg har mista (hunden/mobilen/veska/nøkkelen ect) min kunne du hjelpe meg å finne den?" de mest utspekulerte har faktisk en ekstra mobil med knust glass på for en ekstra "å dakar..." effekten, men sistnevnte har jeg bare sett en gang :p

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Var på fjelltur og alle sa hei osv, når vi passerte noen.

6833802[/snapback]

Det er da vanlig fjelletikette? Treffer du noen på fjellet så sier du hei og slår gjerne av en kort prat i forbifarta.

6837087[/snapback]

 

Ja, tenkte det samme. Jeg synes folk som ikke hilser på fjellet er uhøflige, så vanlig er det :)

Lenke til kommentar
Jeg kommer ofte i prat med eldre damer og små ekle menn av en eller annen grunn. Tror jeg er som en magnet for dem. Kjipe er at jeg er alt for høflig til å bare gå...  :hrm:

6853027[/snapback]

 

De små, ekle mennene er grunnen til at det er så mye vanskeligere for oss menn (som ikke er små eller ekle) å komme i kontakt med kvinner enn omvendt. Men man har jo måter å omgå problemet, nemlig å ta kontakt i en sosial setting som privatfest, på lesesalen, fjelltur (langt mellom folk, men lett å komme i snakk med dem man møter)...eh...egentlig alle settinger utenom på gaten eller på by´n :)

 

Du blir gjerne utsatt for mange ekle mender :ermm: Kimmi, men det er jo kjekt at du ikke er så dårlig vant at du ser iskaldt på alle som prøver å ta kontakt med deg :)

 

Umh..konklusjonen må være at vi utviser alle små ekle menn til Askøy? :p

Lenke til kommentar
Umh..konklusjonen må være at vi utviser alle små ekle menn til Askøy?  :p

 

Høres ikke så dumt ut. Også sprenger vi broen så vil askøy bare flyte ut til havs og ingen vil savne den dumme øyen.

 

Kan alltids by folk på en sigg. Sier dem ja så tar du en sigg selv og hvis dem sier "nei jeg røyker ikke" så sier du at du prøver og slutte, og legger den tilbake i lomma. Da har man brutt isen og samtalen kan begynne. ;)

 

Sier jeg at jeg jobber på sjøen så blir de fleste innteresert og spør og graver. Da er det plutselig jeg som blir snakket til.

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Ja jeg er jente, og nei jeg viser ikke rumpen min.

6907820[/snapback]

 

Kan jeg få se rumpen din? :!:

 

Hrm...bare måtte.... :innocent:

6907960[/snapback]

Du blir nå mitt og chill's (CK's kjæreste, eller bomma jeg nå?) felles mål for alle nettbaserte angrep. Du burde forte deg og installere brannmurer i systemet ditt!

 

Om jeg skal komme i snakk med fremmede av en grunn har jeg ikke noe problemer med det; hvordan man starter praten er ofte situasjonsbasert. "Venter du også på bussen, eller?" "Nææ så fin hund! Er det en schnauser?" "Huff, for en lang kø" ...

 

Om jeg derimot frivillig begynner å prate med fremmede, det er en annen sak. Jeg kan sitte mutters alene på en fjelltopp i timesvis uten problemer, eller jeg kan sitte et sted og høre på musikk fremfor å snakke med folk. Når jeg først snakker med andre synes jeg ofte det er trivelig, men jeg klarer meg fint uten også. Det pleier å være en grunn, dersom jeg vil snakke med folk, men grunnen behøver ikke være så stor og viktig. Dersom jeg f.eks. kommer på noe morsomt å si relatert til et eller annet som skjedde i nærheten kan det hende jeg plutselig sier det, og da har man *vips* kommet i snakk med folk.

Lenke til kommentar
Foresten, hva er din definisjon på "små, ekle menn"? Jeg er ganske kortvokst i forhold til mange andre-

6912236[/snapback]

 

Nå skal jeg ikke svare for Kim her, men vil tro et sentralt spørsmål er...så du er liten, men er du EKKEL? Ta Zethyr for eksempel. Han er ekkel, men han er sånn middels høy. Ikke bra nok. Man må være liten OG ekkel.

 

Tror jeg.

 

:D

 

PS Zethyr: Ikke vondt ment. Jeg ELSKER deg mann :love::love::love:

Lenke til kommentar
Nå skal jeg ikke svare for Kim her, men vil tro et sentralt spørsmål er...så du er liten, men er du EKKEL? Ta Zethyr for eksempel. Han er ekkel, men han er sånn middels høy. Ikke bra nok. Man må være liten OG ekkel.

 

Tror jeg.

 

:D

 

PS Zethyr: Ikke vondt ment. Jeg ELSKER deg mann  :love:  :love:  :love:

6912586[/snapback]

:mrgreen:

 

Hvordan vet du alt dette om meg? Kjenner jeg deg i det hele tatt? Det stemmer jo at jeg er ekkel og sånn middels høy.

 

Siden du sier at du "ELSKER" meg, håper jeg dog at du er jente.

Lenke til kommentar
Hvordan vet du alt dette om meg? Kjenner jeg deg i det hele tatt? Det stemmer jo at jeg er ekkel og sånn middels høy.

 

Siden du sier at du "ELSKER" meg, håper jeg dog at du er jente.

6912625[/snapback]

 

Hehehehe :!:

Jeg tror vi alle har følt oss ekle og middels høy sånn av og til ;) , men nå tror jeg vi får kjeft snart om vi ikke i det minste prøver å holde oss til saken :ermm:

 

PS Jeg er han mannen med regnfrakk (selv på solskinnsdager) som pleier å sette seg en rad bak deg på motsatt side av bussen når du skal hjem. Siden dette er "Snakke med fremmede" tråden...kanskje du skulle ta mot til deg og snakke til meg neste gang? :dribble::dribble:

Lenke til kommentar
Jeg kommer ofte i prat med eldre damer og små ekle menn av en eller annen grunn. Tror jeg er som en magnet for dem. Kjipe er at jeg er alt for høflig til å bare gå...  :hrm:

6853027[/snapback]

Jeg er gutt og kommer ofte i kontakt med små, ekle menn...de fleste snakker merkelig nok også trøndersk (bor i Bergen).

 

Gamle damer klarer jeg bare ikke å være høflig mot. Jeg har et ekstremt hat til gamle damer. Har flere ganger fått problemer pga gamle damer. Anmeldt til politiet for å se skummel ut utenfor husene til disse gamle damene, de ser jeg har hendene i lommene og tror med en gang jeg har stjelt noe osv...nei, gamle damer er et helvete. Og selv om jeg sitter på bussen med krykker og gipset fot forlanger de at jeg skal reise meg for de.

Lenke til kommentar

Det var da fælt til angrep på gamle damer da. Hehe. Jeg kan være enig i at noen av de er mildt sagt "bitchy". Men jeg jobber i butikk, og flesteparten av de gamle damene som er innom der, er utrolig hyggelige og koselige. Men nå ser jeg vel ikke så skummel ut som Jør2 heller da antakeligvis :) Også blir de så utrolig takknemlige om jeg hjelper de med små ting som å bytte batterier i kameraet deres og kun tar betalt for selve batteriet (er en jobb som tar 5 sekunder... hehe).

 

Så har vi motsetningen, som aldri blir fornøyde samme hva vi gjør. Det er f.eks vår skyld at de får refleks fra blitsen sin på bildene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...