Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke med fremmede


Anbefalte innlegg

Ingen av dere her som har tenkt på at, de aller fleste her kjenner hverandre ikke i det hele tatt. Ingen har peiling på navn, hvordan de ser ut etc.(utenom å sjekke profil da). Men alle her snakker som om de har kjent hverandre i alle år. Er vist lettere å ha selvtillit på internett, enn IRL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
haha sorry.. i tend to speak a little "lazy" english (too much slang). but the internet is totally different, i dont think you can really call it "being social". its definetly not going to get you laid :tease:

7843811[/snapback]

 

Lurer på om Neppe og Juliess har noe å si om den saken :p

 

Men det er fremdeles sosialt, selv om jeg heller stikker ut med gutta enn å sitte inne å hore på forumet.

Lenke til kommentar

Finner det litt merkelig å plutselig stoppe folk på gata, men det er da ikke noe i veien for å slå av en prat med andre som venter på bussen, tilfeldige folk som leter gjennom samme sjanger på Platekompaniet eller lignende tilfeller. Selv har jeg en tendens til å komme med kommentarer til andre i samme situasjon, eller bare snakke høyt til meg selv, og responsen på dette har aldri vært negativ. Fikk dog merkelige blikk en gang jeg snakka til meg selv i 3.person. :whistle:

Lenke til kommentar

Nordmenn er ikke så pratsom har jeg erfart, men med en gang jeg kommer i prat med en ukjent person så varmer det hjertet :p

 

Som for eksempel en gang ventet jeg på bussen sammens med en annen person. Han spurte om rute 40 var gått, jeg sa nei. Så startet vi av en eller annen grunn å prate om mat, skole og alt slags småting. Aww, mye kosligere å prate med ukjente når man venter på bussen osv. Har selv ikke motet å starte å prate med fremmede uten en eller annen hensikt, jeg har alltid erfart at vi i nord er så kalde :|

 

Det å prate med femmede på bussen er sett på som helt psykotisk. Bare rare menn som orker å prate med andre på bussen av en eller annen grunn. Synes eldre damer er så gøy å prate med når de setter seg vedsiden av meg.

Lenke til kommentar

Merker stor forskjell på mennesker fra Bergen, og mennesker fra f.eks Oslo. Sjelden jeg kommer i snakk med noen helt fremmede her i Bergen. Når jeg tenker over det, så kommer jeg faktisk kun i snakk med folk som enten er på besøk i Bergen, eller som nettopp har flyttet hit. Aner ikke hvorfor.

 

Synes det er kjekt å prate med fremmede, men kommer jo helt an på situasjonen/personen. Husker spesielt en fyr jeg traff på busstoppet. Første han spurte meg om var om jeg ville ha en Ifa. Så har det seg sånn at jeg hater Ifa da, men vi fikk i hvert fall i gang en samtale før jeg måtte hoppe inn på bussen. Litt kjipt i grunn, så han aldri igjen :p

Lenke til kommentar
Bare rare menn som orker å prate med andre på bussen av en eller annen grunn.

7850005[/snapback]

 

 

Haha, har opplevd det. En tilsynelatende afrikansk mann satt og vifta med øl på plastikkflaske(eller hva det er), smilte og lo, og pekte på flaska og sa ”sjampo, ikke drikka” flere ganger mens han så på meg og venninna mi. Like etter tok han opp en melkekartong og begynte å kaste den fram og tilbake i hendene mens han sa noe uforståelig til oss. Dette var midt på lyse dagen, så drukken var han nok ikke.

 

Traff denne mannen igjen en lørdagskveld på vei hjem fra byen. Jeg sto bak han i busskøen og smurte på Lypsyl. Plutselig snudde han seg og spurte om jeg likte sånn. Svarte at jeg syntes Lypsyl er greit når man har tørre lepper eller noe i den dur.

Inne på bussen så jeg han satte seg ved siden av en dame som må ha vært ukjent ettersom hun så ganske forundra ut da han begynte å snakke til henne. Litt rart. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...