Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gratulerer med en fantastisk signering. Selv om jeg finner det rimelig morsomt, hvordan Real Madrid har prøvd å komme seg vekk ifra Galacticos stempelet de siste årene, for så å velge Perez til ny president, når Perez var den som skapte Galacticos.
Har de egentlig det? Vi har hatt en udugelig president som ble valg på grunn av valgjuks, og som har vært helt håpløs på overgangsmarkedet sammen med Mijatovic. Jeg ønsker Galacticos-æraen velkommen tilbake.
Lenke til kommentar

Galacticos-æraen var det som gjorde Real Madrid store igjen. Zidane y pavones, hvor man fokuserte på egne talenter sammen med de aller største stjernene var veldig vellykket, både økonomisk og sportslig. Perez snudde i sist periode Real Madrids økonomi fra bunnløs gjeld til overskudd hvert år, noe som har fulgt oss siden den tiden.

 

Kaká får den samme lønnen som i Milan, men Madrid får 50% av sponsorinntektene hans. Du kan også si mye rart om kjøpet av Beckham, men rent økonomisk var det et knallkjøp av Real Madrid.

 

Det er langt bedre med Kaká + Granero og De la Red enn med Sneijder, Van der Vaart og Huntelaar, for å si det sånn.

 

Så akkurat hva det er i mitt utsagn som er morsomt, det ser jeg ikke helt.

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar

Filosofien til Real Madrid og Perez den gang, som så fint ble kalt Zidanes y Pavons, gikk ut på at man ved slutten av hver sesong hentet en av verdens beste spillere til klubben, og at man i tillegg skulle dyrke frem sine egne spillere, som skulle spille ved siden av disse stjernene.

 

Førstnevnte, ble gjennomført. Luis Figo kom i 2000. Den gang som verdens dyreste spiller om jeg husker rett?

Zinedine Zidane kom i 2001, som slo den forrige overgangsrekorden, som Real Madrid også sto for.

Og i 2002 kom Ronaldo.

 

Men denne såkalte dyrkingen av sitt eget akademi, fant aldri sted.

 

Jeg vet ikke om du husker riktig, men Galacticos perioden begynte i 2000/01 sesongen. Der Real Madrid vant serien. I 01/02 sesongen endte det med en skuffende 3.plass, selv om det skal tas med i betrakning at dere også vant Champions League denne sesongen. Før dere vant serien igjen i 02/03. Men 02/03 sesongen, var også begynnelsen på slutten for Galacticos perioden. Etter dette, var det ikke lenger verdens beste fotballspillere som kom til klubben. Men heller de største navnene, de som Real Madrid kunne tjene mest penger på, ikke dem man vant flest trofeer på grunn av.

Etter 02/03 sesongen, gikk det 3 hele sesonger, hvor Real Madrid måtte avslutte sesongen trofeløse.

Så at du så gladelig ønsker Galacticos-filosofien velkommen tilbake, ja det synes jeg er rimelig morsomt.

Endret av Dexter!
Lenke til kommentar
Filosofien til Real Madrid og Perez den gang, som så fint ble kalt Zidanes y Pavons, gikk ut på at man ved slutten av hver sesong hentet en av verdens beste spillere til klubben, og at man i tillegg skulle dyrke frem sine egne spillere, som skulle spille ved siden av disse stjernene.

 

Førstnevnte, ble gjennomført. Luis Figo kom i 2000. Den gang som verdens dyreste spiller om jeg husker rett?

Zinedine Zidane kom i 2001, som slo den forrige overgangsrekorden, som Real Madrid også sto for.

Og i 2002 kom Ronaldo.

 

Men denne såkalte dyrkingen av sitt eget akademi, fant aldri sted.

 

Jeg vet ikke om du husker riktig, men Galacticos perioden begynte i 2000/01 sesongen. Der Real Madrid vant serien. I 01/02 sesongen endte det med en skuffende 3.plass, selv om det skal tas med i betrakning at dere også vant Champions League denne sesongen. Før dere vant serien igjen i 02/03. Men 02/03 sesongen, var også begynnelsen på slutten for Galacticos perioden. Etter dette, var det ikke lenger verdens beste fotballspillere som kom til klubben. Men heller de største navnene, de som Real Madrid kunne tjene mest penger på, ikke dem man vant flest trofeer på grunn av.

Etter 02/03 sesongen, gikk det 3 hele sesonger, hvor Real Madrid måtte avslutte sesongen trofeløse.

Så at du så gladelig ønsker Galacticos-filosofien velkommen tilbake, ja det synes jeg er rimelig morsomt.

Så klart, det har vært mye negativt med det, men jeg har faktisk troen på at Perez har lært, noe uttalelsene hans også viser. Akkurat nå tror jeg Galacticos er akkurat det Real Madrid trenger, for det som har skjedd de siste sesongene er ikke Real Madrid verdig.

 

Og jo, det ble faktisk satset på akademiet, og flere av de defensive spillerne var egenproduserte, om ikke kvaliteten var allverdens. Nå er det jo meningen at det skal hentes tilbake flere spillere som egentlig er Madrid-produkter, som f. eks Granero. Det er mye bedre å bruke egenproduserte spanske spillerne enn dyre nederlandske stjerner som i bunn og grunn ikke egentlig er noe bedre.

 

Men såklart, har ikke Perez lært noe fra sist periode, da er han dømt til å mislykkes. Jeg har bare troen på at han har det. Og on a sidenote, Calderon brukte tre sesonger på å ikke klare å skaffe Kaká, mens Perez brukte noen få dager ...

Lenke til kommentar

Dyrkingen fant så absolutt sted, Dexter. Man hadde en andel av lokale spillere ingen andre klubber kunne vise til... Du kan umulig ha fulgt med.

 

Real Madrid i 2003/2004:

 

Casillas, Carlos Sanchez, Cesar

 

Pavon, Meija, Borja, Bravo, Minambres, Ruben, Roberto Carlos

 

Solari, Miguel, Nunez, Zidane, Figo, Cambiasso, Helguera, Beckham

 

Guti, Raul, Ronaldo, Portillo

 

22 spillere, 15 (!) egenutviklede spillere, samt 2 øvrige spanjoler. Er ikke det bra nok kanskje? Nei, her må du følge med. Man hentet inn en verdensstjerne og spedde på med spillere fra eget akademi, Zidanes y Pavones... Filosofien knakk etter hvert sammen med resten av Galacticos-imperiet, og ironisk nok begynte det å feile da man hentet inn det folk klaget over at Real Madrid manglet, defensive spillere (Samuel, Woodgate, Diogo, Garcia etc).

 

Men jeg tror Florentino har lært, og jeg er sikker på at han vil bli en bedre president enn Calderon. Vi trengte et stort navn nå og en teknisk elegant med individuelle egenskaper. Beckham kostet 200 millioner og gav oss det tidobbelte i klubbkassa. Kaka vil ikke tjene inn så mye, men vil nok garantert tjene inn det han kostet og mer til.

 

Dessverre var jo ingen av disse talentene gode nok, er vel kun Bravo jeg kunne tenkt meg å ha i stallen i dag, sett bortifra de tre store i Casillas, Guti og Raul da. Men filosofien var god i teorien den, og når man i dag har bedre utsikter i Garcia, Parejo, de la Red, Granero og Negredo ser det lysere ut. Stallen er etter mitt syn bedre enn den var da Florentino tok over sist, spesielt defensivt.

Endret av Higuain
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at dere hadde en stall full av "egne" spillere, kvaliteten på disse var dog latterlig lav. Og Real Madrids 11'er besto vel av 2 egenproduserte spillere.

 

Filosofien er grei nok i teorien. Men det som skjedde forrige, var rett og slett at det ble for mange egoer i garderoben. I tillegg til at Perez på den tiden ikke verdsatte sine defensive spillere. Noe som førte til at Makelele dro fra klubben f.eks.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at dere hadde en stall full av "egne" spillere, kvaliteten på disse var dog latterlig lav. Og Real Madrids 11'er besto vel av 2 egenproduserte spillere.

 

Filosofien er grei nok i teorien. Men det som skjedde forrige, var rett og slett at det ble for mange egoer i garderoben. I tillegg til at Perez på den tiden ikke verdsatte sine defensive spillere. Noe som førte til at Makelele dro fra klubben f.eks.

eeh var ikke derfor.. makelele mente han fortjente samme lønn som zidane og han satte seg selv før klubben.. derfor ble han solgt..

Lenke til kommentar

Du drar noe så til de grader ut av proporsjon Mika77. Makelele mente han fortjente en bedre lønn enn det han hadde. Jeg minnes ikke at han mente at han fortjente å tjene like godt som Zidane. I tillegg var Makelele på den tiden verdens desidert beste defensive midtbanespiller. Så å la han gå var en forferdelig dum avgjørelse.

Lenke til kommentar

Må si meg delvis enig med Whiner'n Dexter! her gitt, Real Madrid er et kjøpelag, Deal With It! (Virker som at endel prøver å Bortforklare det) :)

Men Dexter!, det tar tid å bygge opp egenproduserte spillere, vi gikk omtrent fra et ikke-eksisterende Akademi til et eksisterende Akademi. Vi måtte starte opp fra Scratch, og (Heldigvis) ser vi noen fruktr per dags dato (Les: Noen), enkelte har falt fra eller dabbet av, mye pga en laber tid (Mtp vår tidligere ønskede Filosofi) etter Perez-Imperiet ;)

 

Når det gjelder Makelele-Overgangen, så ønsket han å komme opp på det samme nivået som Zidane og de andre storhetene, lønnsmessig. Uten at jeg har noen kilder å vise til, så mener jeg å huske at han ønsket et lønnshopp på 20-25 Millioner kroner, noe som sikkert var en dobling av lønna hans. Dessverre valgte styret en enklere og antydningsvis billigere (They Think).

 

Btw: Siggen din er ofte større en Postene dine :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...