Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Du drar noe så til de grader ut av proporsjon Mika77. Makelele mente han fortjente en bedre lønn enn det han hadde. Jeg minnes ikke at han mente at han fortjente å tjene like godt som Zidane. I tillegg var Makelele på den tiden verdens desidert beste defensive midtbanespiller. Så å la han gå var en forferdelig dum avgjørelse.

tsja det passer til makelele og gå ut og kreve like bra lønn som zidane.. ett eksempel er overgangen fra celta til el madrid :

His transfer was controversial because Celta did not want to sell Makélélé unless a substantial improvement on their offer was made. Makélélé refused to train until there was resolution of his contract. Finally, Celta was reluctantly forced to sell him for far less than their valuation of the player.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er klar over at dere hadde en stall full av "egne" spillere, kvaliteten på disse var dog latterlig lav. Og Real Madrids 11'er besto vel av 2 egenproduserte spillere.

 

Det var den ja, men at man satset på dem uansett er vel mer et argument for enn i mot. Det er ikke vanskelig å slenge utpå et megatalent type Messi... Iker, Raul, Guti og Pavon vil jeg omtale som faste. I tillegg fikk Bravo mye spilletid, og når de andre var ute bød det selvsagt på nok av muligheter for squadspillerne også.

 

Filosofien er grei nok i teorien. Men det som skjedde forrige, var rett og slett at det ble for mange egoer i garderoben. I tillegg til at Perez på den tiden ikke verdsatte sine defensive spillere. Noe som førte til at Makelele dro fra klubben f.eks.

 

Det ble for mange egoer i garderoben, men å selge Makelele var helt korrekt. Han hadde nok fortjent en høyere grunnlønn sammenlignet med verdien, men det var visstnok ikke lenge siden han hadde fått en lønnsforhøyelse han var fornøyd med, og dersom det stemmer er det jo helt håpløst å mase om en ny. Det verste var måten han løste det på, ved å gå ut i streik og whine som en drittunge.

 

Men man visste jo hva man fikk, nettopp en liten sutrete unge. Han streiket seg jo til Madrid da han forlot Celta. Den mannen har null klubbfølelse og respekt for kontrakter. Slike folk trenger vi ikke i Madrid. Verdt å nevne er det jo også at de store spillerne som tjente mest også måtte si fra seg store penger i reklameinntekter. Beckham gav jo klubben alene et par mrd han ville tjent selv med normale avtaler... Det setter det jo litt i perspektiv?

 

Å selge Makelele var helt korrekt, og en avgjørelse jeg støtter 110%. Problemet var at man ikke erstattet han, og lånte ut Flavio. Det var for øvrig kombinasjonen Flavio-Makelele som la grunnlaget på midtbanen, ikke Makelele alene. Begge forsvant, og ingen kom inn. Becks ble tidvis liggende dypt i en slags ankerrolle, og det fungerte ikke bra.

Lenke til kommentar
Det er vel flere større klubber som kjøper omtrent like mange spillere som oss (+ , -), men bruker bare ikke like mye penger. Når man har muligheten og pengene til å kjøpe de man vil ha, hvorfor skal man da ikke gjøre det?

 

Ser heller ikke problemet. Man har allerede flere store talenter som vil få mye spilletid. At man da bruker penger på store navn når man har det og sårt trenger noen spillere ser jeg ikke på som et problem i det hele tatt. Det er penger man har tjent selv. Why not?

 

Real Madrid har definitivt vært den klubben som kjøper mest. Det ser jeg også når jeg sjekker overganger på transfermarkt.de. Eller, City er verst siden sjeikovertakelsen, men det er nå så. I følge samme side har Barcelona kjøpt 10 spillere for til sammen 160 millioner euro de to siste årene. Man Utd har brukt et beløp like under dette på like mange spillere. Liverpool? 150 millioner på 14.

 

I samme periode ligger Real Madrid 35 millioner euro over Barcelona, men Real Madrid har under tre (!) år med Calderon brukt 300 millioner euro på 21 spillere, noen har slått til, men det er ingen hemmelighet at man har betalt altfor mye for altfor lite.

 

I stedet for at vi hadde latt Calderon og Pedja fortsette å kjøpe mye skvip ser jeg heller da at Florentino svir av pengene på kvalitet.

Lenke til kommentar

Presidenten er overhodet i klubben, han som styrer det meste og velger hvem som har nøkkelrollene, som for eksempel Valdano og Zidane. Han er ikke direkte involvert i alt som foregår i klubben, men har en finger i alt som skjer. Pengene Real Madrid bruker kommer fra lån og inntekter, Perez har ingenting med dette å gjøre, eneste unntaket var når vi hentet Figo så betalte han det selv, men så er Perez utrolig rik.

 

Perez er født i Madrid og det kommer utrolig mye prestisje med å være Real Madrid president, med mindre navnet ditt er Calderón selvsagt. Klubben er eid av medlemmer, som selv stemmer på hvilken president de skal ha. Det ble ikke noe valg i år, alle de andre kandidatene trakk seg og med bare Perez igjen gikk han rett inn.

 

Since its foundation, Real Madrid has been owned and operated only by its members (all Spanish) called socios, unlike most European football clubs.
Wiki Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar

http://www.manutd.com/default.sps?pagegid=...;newsid=6634291

 

C. Ronaldo er vel da snart klar. For en sum, INGEN er verdt så mye. 170 millioner euro på to spillere, og enda trenger man forsterkninger defensivt...

 

Men så må Real Madrid visstnok betale et straffeutlegg på 30 millioner euro dersom avtalen ikke går igjennom også. Det rakk Klovneron å fikse før han forlot klubben, så jeg vet ikke helt hva jeg synes.

 

Nei, må la det synke inn.

Lenke til kommentar

Wait, what? Wait WHAT?! Våkna for ti minutter siden, hva i helvete skjedde? Nei, ting går for fort for meg i Real Madrid nå, Perez har ikke en gang vært president i to uker, og alt Kaka OG Ronaldo, tydeligvis.

 

For folk som sier vi bruker for mye: Hvis denne klausulen stemmer, så hadde vi virkelig ikke noe annet valg enn å kjøpe han, heller Ronaldo til £80mill enn å betale €30mill for ingenting. Samtidig, Ronaldo tjener utrolig mye på reklame inntekter osv… og Madrid får 40-50% av disse inntektene. Beckham var for eksempel kanskje ikke en stor sportslig suksess, men han ga klubben tilbake det vi betalte for han flere ganger. Finner ikke artikkelen på goal.com, siden alt er druknet i Ronaldo nyheter, men visstnok så kan Kaka tjene tilbake klubben opp til €70mill på reklameinntekter og draktsalg, bare i den første sesongen.

 

I litt mer mindre nyheter, men likevel ganske hyggelige, så er Negredo kjøpt tilbake av klubben.

 

http://www.goal.com/en/news/12/spain/2009/...be-great-alvaro

Endret av Gonzolaz
Lenke til kommentar

Inkompetente Barca? Det er lov å stille spørsmål ved økonomien til Real Madrid, men det var nok heller ment som en beskjed om at man frykter Real Madrid neste sesong.

 

Tror nok Laporta og gjengen på Nou Camp veit hvordan Perez skaffet dere de milliardene, for å si det sånn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...