Gå til innhold

spill med valgfrihet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikkje om eg formulerte meg rett, men da eg er ute etter er spel der du sjøl velger hvilken kariere du velger...f.eks skal du ver politi eller tyv, snill eller ond, tenker litt sånn oblivion stil? nåken så kan hjelpa meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
vet ikkje om eg formulerte meg rett, men da eg er ute etter er spel der du sjøl velger hvilken kariere du velger...f.eks skal du ver politi eller tyv, snill eller ond, tenker litt sånn oblivion stil? nåken så kan hjelpa meg?

6743619[/snapback]

Fable er vel slik da...

Skrevet (endret)

Vil du at spillet skal påvirkes direkte av at du er f.eks. ond, er vel Black & White et bra valg.. prøvde å være ond i B&W 2, men taklet det ikke, ble for deprimerende når landskapet forandret seg og jeg ofret folk hele tiden :p

Du kan også påvirke omgivelsene ved å være slem i The Elder Scrolls: Morrowind og Oblivion. Vet ikke hvordan det er i Gothic.

Edit: I TS 2 følte jeg meg såå råtten når omtrent hele familien døde av sult, sorg og det som verre er.. :no:

Endret av Sundiver
Skrevet (endret)

Historien tar ikke så mye form etter hva du gjør, men kongen av frihetsfølelse er fortsatt GTA:SA i min bok.

EDIT: Når det gjelder B&W2 går det jo ikke an å være ordentlig ond. Ta det oppdraget i starten hvor man skal hjelpe en gjeng med folk fra en slette og ned til en gård. Jeg tenkte som så at ubrukelige treskaller som ikke klarer å finne veien gjennom en 200 meter lang og sparsomt bevokst skog ikke er noe å spare på, og kylte alle sammen på sjøen. Gården led samme skjebne. Hva gjør spillet? Spawner nye folk til man har gjort oppdraget som det kreves.

Endret av Isbilen
Skrevet

Gothic 2, et rollespill som i det siste har blitt flittig diskutert her på forumet (mye i forbindelse med 3'ern, som kommer i løpet av få måneder). Det har ganske stor valgfrihet (3'ern skal også ha mye større), og valgene du tar, er ofte kritiske, da det ikke går an å gå tilbake på dem. :)

Skrevet

Fallout 2 er jo et meget bra spill hvor du har ganske stor frihet.

Elsker det spillet. Minner så mye om Mad Max.

Syntes Tactic ble noe forandret, men noen dager med spilling ble det også ganske morro.

Skrevet

Vampire Bloodlines er et annet rollespill med masse valgfrihet!

Vær imidlertid obs på to ting: det blir uansett en del slossing på slutten, så da kan det bli svårt hvis du har pumpet alle poengene inn i å være flink til å snakke. Pass også på å installere alle offisielle og uoffisielle patcher, da spillet var rimelig buggy da det ble sluppet.

Skrevet

Star Wars: Knights of the Old Republic 1 og 2 (ja, det er viktig å få med hele tittelen :!: ) gir deg jo en del frihetsfølelse når det gjelder god/ond, men ikke så mye mer enn det. Bortsett fra at de er utrolig kule spill, da.

Historien tar ikke så mye form etter hva du gjør, men kongen av frihetsfølelse er fortsatt GTA:SA i min bok.

Det finnes de kveldene hvor jeg kommer hjem fra jobb, setter på GTA:SA og bare kjører rundt på måfå med motorsykkelen min og K-DST eller Radio:X på radioen, ja. :D

Skrevet

I Star Wars: Knights of the Old Republic, både nummer ein og nummer to, er der ein markant skilnad på det å vere god og ond. I tillegg er det knallbra rollespel. :)

Kay

Skrevet (endret)
Gothic 2, et rollespill som i det siste har blitt flittig diskutert her på forumet (mye i forbindelse med 3'ern, som kommer i løpet av få måneder). Det har ganske stor valgfrihet (3'ern skal også ha mye større), og valgene du tar, er ofte kritiske, da det ikke går an å gå tilbake på dem. :)

6745419[/snapback]

Har Gothic 3 tredje- eller/og første person synsvinkel?

Endret av Hawkn
Skrevet

Du kan spille både med 1-POV og 3-POV, men du kan ikke slåsse mens du bruker 1-POV. Trekker du frem sverdet ditt, går kamera automatisk til 3-POV. Du kan forresten også zoome så langt ut at du får se alt i fugleperspektiv, nesten som Dungeon Siege, Diablo, og lignende spill.

Skrevet
Vil du at spillet skal påvirkes direkte av at du er f.eks. ond, er vel Black & White et bra valg.. prøvde å være ond i B&W 2, men taklet det ikke, ble for deprimerende når landskapet forandret seg og jeg ofret folk hele tiden :p

Du kan også påvirke omgivelsene ved å være slem i The Elder Scrolls: Morrowind og Oblivion. Vet ikke hvordan det er i Gothic.

Edit: I TS 2 følte jeg meg såå råtten når omtrent hele familien døde av sult, sorg og det som verre er..  :no:

6745253[/snapback]

Hmm... Eg tror det beste eg har hatt er 40 ond... ellers ligger eg på 70 % ond konstant... Vet ikke hva eg gjør galt, men er nok bare ond av natur :tease:

Skrevet
boiling point :)

6770206[/snapback]

Boiling Point er det dårligste spillet jeg noensinne har spillt.. For å si det sånn - det ble sluppet 1 år for tidlig, makan til bugs har jeg aldri vært borti. Tetris er jo mer underholdende!

Skrevet

Edit: I TS 2 følte jeg meg såå råtten når omtrent hele familien døde av sult, sorg og det som verre er..  :no:

6745253[/snapback]

Hvordan blir omgivelsene påvirket i oblivion og morrowind?

Skrevet (endret)

6745253[/snapback]

Hvordan blir omgivelsene påvirket i oblivion og morrowind?

6775789[/snapback]

Eksempel fra Oblivion: etter at jeg trente opp summoning ganske kraftig på magikeren min begynte andre magikere i lauget å si "you stink of death, necromancer", eller noe sånt.

Endret av thomanil
Skrevet

Joda, de sier slik - men hva mer? Nettopp: INGEN TING. De prøver ikke å drepe deg fordi du er necromancer eller noe slik. I Morrowind, om man ble vampyr, ble man kjeppjaget i flere tusen mil av byens befolkning. Nå er det bare slik at de ikke vil snakke med deg om du har blitt alt for "vampyrete". Det fikses dog lett ved å suge litt blod. Man kan faktisk gå inn til vampyrjegerne som vampyr, og de snakker til deg som de alltid har gjort ("hail, brother!", osv).

I Morrowind kan man nok til en viss grad påvirke omgivelsene, men stort sett over hodet ikke i Oblivion.

I Gothic, derimot - der påvirker man omgivelsene til enhver tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...