Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til advokater og dommere i denne saken som pågår i Oslo tingrett vedr. K-soft:

 

Siden innlegg på denne og andre sider er utgangspunktet for denne rettssaken,

så regner jeg med at dere som opplyste samfundsborgere følger med her.

 

Som det fremgår av mine tidligere innlegg, har jeg en god sak mot K-soft.

Siden jeg ikke ville fått noen økonomisk gevinst ved å anmelde K-soft som jeg tidligere har

varslet, har jeg av "lathet" unlatt å følge opp. (Beklager til alle andre fornermede).

 

Hvis det ikke av en eller annen uforklarlig grund skulle komme til et forlik i denne saken,

(noe jeg håper det ikke blir) så regner jeg med at den blir anket. (Uansett utfall).

 

Hvis K-soft vinner saken, vil jeg med (forhåpentligvis) med støtte fra de som idag sitter på tiltalebenken

anmelde K-soft for forsøk på svindel og ulovlig spam.

Jeg håper tidsfrister ikke har gått ut

 

Til R.E.K.:

 

You are a looser.

 

Og jeg er villig til å gå langt for å bevise det

 

Bjørn.

Lenke til kommentar

Nå flink til å prate for skal jeg ikke påstå eieren er, husker da godt eller rimelig godt denne saken. Ble jo selv anklaget for å være ansatt og betalt av k-soft, siden jeg ikke deltok på barne(hyle) koret sin uforbeholdne side. Fikk faktiskt oversent en kopi av fakt2000, fra hvem husker jeg faktisk ikke.

 

Ikke direkte imponert var jeg, men så skal det relativt mye til for at jeg blir imponert av økonomisk software. Enkelt var det, (etter det jeg husker) noe som er alfa omega for en som ikke er kyndig innefor data. Muligheten til fritekst var rimelig god.

 

Men morsomt å diskutere i den tråden var det, og jeg angrer ikke noe særlig på at jeg utrykte et viss sympati ovenfor k-soft. Ikke greit når en gjeng med altvitere uten peiling på noe innenfor hva som kreves av god programvare for en uerfaren nybegynner skal inneholde (ler)

 

Dere skulle foresten hå prøved mamutt software, norges største, det er lite brukervennlig det, pussig at jeg og de jeg har ført regnskap for oppgjennom åra ikke har hørt om k-soft, vel vi lettlurte nordlendinger burde jo ha vært et lett offer.

 

Ønsker k-soft lykke til i retten jeg :)

Lenke til kommentar
Nå flink til å prate for skal jeg ikke påstå eieren er, husker da godt eller rimelig godt denne saken. Ble jo selv anklaget for å være ansatt og betalt av k-soft, siden jeg ikke deltok på barne(hyle) koret sin uforbeholdne side. Fikk faktiskt oversent en kopi av fakt2000, fra hvem husker jeg faktisk ikke.

 

Ikke direkte imponert var jeg, men så skal det relativt mye til for at jeg blir imponert av økonomisk software. Enkelt var det, (etter det jeg husker) noe som er alfa omega for en som ikke er kyndig innefor data. Muligheten til fritekst var rimelig god.

 

Men morsomt å diskutere i den tråden var det, og jeg angrer ikke noe særlig på at jeg utrykte et viss sympati ovenfor k-soft. Ikke greit når en gjeng med altvitere uten peiling på noe innenfor hva som kreves av god programvare for en uerfaren nybegynner skal inneholde (ler)

 

Dere skulle foresten hå prøved mamutt software, norges største, det er lite brukervennlig det, pussig at jeg og de jeg har ført regnskap for oppgjennom åra ikke har hørt om k-soft, vel vi lettlurte nordlendinger burde jo ha vært et lett offer.

 

Ønsker k-soft lykke til i retten jeg :)

 

Skjønner ikke helt hva du prater om, men det finnes gratis programmer som er

minst like bra f.eks. winvask?

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Hei til alle !

 

 

Vil herved informere om at saken fremdeles pågår og det er lite jeg ønsker å si mens den fremdeles er running.

 

Interesserte kan sende meg en PM.

 

 

Mvh,

Georg Oftedal

 

Sorry, som "amatør" vet jeg ikke ikke hvordan jeg sender PM.

Men gi meg gjerne et tips på tidligere oppgitt mail-adr.

 

Bjørn

Lenke til kommentar
Hei til alle !

 

 

Vil herved informere om at saken fremdeles pågår og det er lite jeg ønsker å si mens den fremdeles er running.

 

Interesserte kan sende meg en PM.

 

 

Mvh,

Georg Oftedal

 

Sorry, som "amatør" vet jeg ikke ikke hvordan jeg sender PM.

Men gi meg gjerne et tips på tidligere oppgitt mail-adr.

 

Bjørn

 

Dette er en sak jeg er villig til å ofre mye for.

Send en mail med tlfnr hvis du er interessert, så ringer jeg deg tilbake.

 

Bjørn

Lenke til kommentar

Herregud for en historie!! Fikk selv avberget en bekjent fra å kjøpe et produkt fra K-soft etter at jeg har lest div poster på dette forumet.

 

Hahaha, denne her var også morsom;

 

- Men du hadde jo selv et innlegg der du sier at debattantene hører hjemme på psykiatrisk avdeling. Burde ikke du som bedriftsleder holdt deg for god for det?

 

- Ja... Men jeg er ikke politiker, jeg sier det jeg mener, sier Karlsson.

 

Tror han virkelig at de saksøkte er politikere da? de har vel låv å si hva de selv mener også.

Lenke til kommentar

Det var da endel mer en meninger

 

Husker jeg ikke feil var overskriften på tråden den gang

 

K-Soft svindelfirma

 

firmaet var lagt ut på en humor tråd, med direkte sjikane av firmaet.

 

programvaren til firmaet var lagt ut på nettet for fri nedlasting

 

lovligheten av dette lurer jeg sterkt på.

 

Hadde jeg vært regnskapsfører for et firma hvor eier havnet i en slik situasjon som er det trådens opprinnesle , ville jeg ha anbefalt at de konsulterte juridisk rådgiving, for å rask ta tak i problemet.

 

Påstander som betaling for demo software, ubrukelig programvare, osv

 

når det er sakt, mener jeg ikke at k-soft virker særlig redelig i sine markedsføringsmetoder.

 

Ikke en gang kunne noen si meg om de har relevant erfaring for hva som kreves av et fakturaprogram. Selve programmet må jo være svindel skal det være hold i de versjoner som forgikk på nettet da.

 

Men eierern var jo særdeles lite flink, med sine tåpelige tilsvar. da.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Det var da endel mer en meninger

 

Husker jeg ikke feil var overskriften på tråden den gang

 

K-Soft svindelfirma

 

firmaet var lagt ut på en humor tråd, med direkte sjikane av firmaet.

 

programvaren til firmaet var lagt ut på nettet for fri nedlasting

 

 

Diskusjonen var ikke lagt ut på en humortråd, men på no.annonser.diskusjon.

Jeg har ikke lagt ut noe for nedlasting og kan heller ikke kommentere dete.

Lenke til kommentar

Får vel hive meg inn her. At K-Soft er der det er i forhold til omdømme er det bare en eneste mann som har skyld i, og jeg tror ærligtalt jeg ikke engang trenger å si hvem det er. Å gå så hard og brutalt ut mot kundene er idioti og den store grunnen til at tingene er slik uavhengig av R.E.K. sine intensjoner. Det er en grunn til at vi ikke ser representanter for Netshop, Komplett osv. gå hardt ut og si at "Du er en idiot som skulle vært på psykiatrisk avdeling. Du har faen meg ikke rett på det du ber om, så stikk av din jævla ape og ikke driv slik trakaserende kampanjer for å ødelegge mitt firma" (påstår forøvrig ikke at R.E.K har sagt dette). Profesjonelle firmaer går ikke slik ut ene og alene fordi "kunden har alltid rett". Okey, det stemmer ikke nødvendigvis alltid, men det handler i praksis veldig mye om demping av skadeomfang. En misfornøyd kunde er den dårlig kunde, og som vi ser i denne kategorier er h*n i mange tilfeller villig til å skrike høyt og ensidig om det også. At man da ser Netshop, Komplett osv. raskt rydde opp i saken er ikke overraskende. Det er fult mulig de (Netshop, Komplett osv.) har rett i at kunden tar feil, men hva er så mest hensiktsmessig? Tjene x kr på å stå steilt mot kunden for så å tape betydelig større summer på at kunden søker sympati ved å fremstille saken galt, eller å la kunden få rett den ene gangen og hindre dette tapet? Selvfølgelig velger man ofte det siste. Her har godeste R.E.K. bommet usannsynlig grovt, og dette er etter min mening et klassisk tegn på svindelbedrifter selv om det ikke er synonymt.

 

Nå har forøvrig K-Soft (sannsynligvis R.E.K. selv) lagt ut skjermbilder av programmene sin (deriblant fakt2000). Jeg kan ikke akkurat si at det motbeviser mitt inntrykk hittil. Det er helt klart mulig for endel mindre datakyndige å være fornøyd med dette programmet, men samtidig bekrefter det bare det noen har sagt. Programmene bærer faktisk preg av å være billig, hjemmesnekret arbeidt og overholder ingen eksisterende standard for utforming av brukergrensesnitt. Grensesnittet er etter min mening tidvis svært rotete og lite hensiktsmessig. Dette er så definitivt ikke et program "Tine, ABB, NSB, ISS, Oslo Kommune, Select Service Partner, Coca-Cola Drikker, Rieber & Sønn, Adidas, Nav, Nor-Cargo, Økonor, Electrolux og mange, mange flere." (som nevnt på nettsidene) velger. Til nød kanskje en lokal butikk av de overnevnte. Dog, Adidas har f.eks ikke noe annet enn et "hovedkvarter" i Norge ...

 

Red.: Ja, og forøvrig

Og siden våre programmer er svært gode så har de en høy utviklingskostnad og ville, hvis vi solgte på "vanlig" måte i dag, ha kostet mellom kr 7000,- og kr 13000,-
«No offence», men dette kunne jeg mer enn gjerne laget for 30-40k. Det sier sitt om hvor "høy" utviklingskostnadene er. Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Og siden våre programmer er svært gode så har de en høy utviklingskostnad og ville, hvis vi solgte på "vanlig" måte i dag, ha kostet mellom kr 7000,- og kr 13000,-

Uten at vi skal dra dette OT så er det vel heller ingen dokumentert sammenheng mellom høye utviklingskostnader og høy kvalitet..

 

Det er også litt morsomt at de måtte bruke kalkulasjonsprogram for å finne ut om de kunen tjene penger.

 

Men siden vi er størst i Norge på kalkulasjonsprogram så brukte vi vårt eget program til å finne ut om vi kunne tjene mer ved å senke prisen og i stedet øke salgsvolumet.

 

Jeg vet disse quotene ikke indikerer noe som helst mht til "svindelfirma", men leser man rundt på nettsidene får man overhodet ikke inntrykk av at firmaet drives seriøst. Det virker mer som en hobbyside som er snekret sammen av alt annet enn "Norges største på kalkulasjonsprogram" som i tillegg leverer, etter eget utsagn, til nær sagt alle de største firmar i dette langstrakte land.

 

Gleder meg til saken er avsluttet. Vi får håpe Gregus og de andre tar seg tid til å informere om sakens gang. Det er vel begrenset hva de skal uttale seg om i offentlighet så lenge det pågår, det er vel bare ødeleggende for alle parter.

Lenke til kommentar

Meget spennende diskusjon dette her, gleder meg til å høre utfallet.

 

I min gamle jobb dalte det titt og ofte inn faksspam fra k-soft, husker jeg diskuterte dette med en kamerat som også hadde mottat disse. Han ønsket å ta en smålig og barnslig "hevn". Hans faksmaskin oppga ikke navn/nummer fra hvor faksen ble sendt fra, så han printet ut et helt svart ark, satte det i faksen, teipet sammen toppen og bunnen av arket slik at det bare gikk i en løkke og sendte avgårde til k-soft. Da han sendte denne faksen på fredagskvelden endte det med at faksmaskinen @k-soft gikk tom for blekk og papir innen kort tid. Dette var en god del år siden, så jeg tviler på at den samme metoden fungerer idag, men husker at jeg humret litt da jeg hørte om ideen.

Lenke til kommentar
Meget spennende diskusjon dette her, gleder meg til å høre utfallet.

 

I min gamle jobb dalte det titt og ofte inn faksspam fra k-soft, husker jeg diskuterte dette med en kamerat som også hadde mottat disse. Han ønsket å ta en smålig og barnslig "hevn". Hans faksmaskin oppga ikke navn/nummer fra hvor faksen ble sendt fra, så han printet ut et helt svart ark, satte det i faksen, teipet sammen toppen og bunnen av arket slik at det bare gikk i en løkke og sendte avgårde til k-soft. Da han sendte denne faksen på fredagskvelden endte det med at faksmaskinen @k-soft gikk tom for blekk og papir innen kort tid. Dette var en god del år siden, så jeg tviler på at den samme metoden fungerer idag, men husker at jeg humret litt da jeg hørte om ideen.

*ler*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...