Gå til innhold

K-Soft saksøker en web-debatant


Anbefalte innlegg

I følge regnskapet betaler de nemlig ikke ut lønn. Riktignok er det regnskapet lite troverdig. Hvordan skal f.eks et firma som selger programvare bruke over 4.7mill på varekostnader? Er "de" virkelig så mye plaget av hevnaksjoner at dette er kostnadene på blekk og papir til faksmaskinen? :dribble:

Jeg skjønner heller ikke hvordan et selskap som ene og alene selger et middelmådig regnskapsprogram kan ha så store varekostnader. Hva er egentlig disse varekostnadene? Begynner å lure at det kan være ting som er kjøpt inn til privat bruk, og i så måte skulle ha vært skattepliktig. Ut i fra de vi vet om dette firmaet og REK, så har jeg absolutt ingen tro på at dette er noe annet enn en banditt.

 

Som sagt, fint om noen med litt mer peilig kunne ha forklart hva som kan skjule seg bak disse 4,7 millionene..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke overraskende, men utrolig deilig at kravene ble avvist av Tingrretten!

 

Noen burde gå til motsøksmål mot denne mannen. Hørte på nyhetene igår at det fra nyttår skal bli lettere å gå til gruppesøksmål i Norge. Kostnadene ved en slik rettsak skal nå kunne deles mellom dem som saksøker.

 

Nå kjenner jeg veldig lite til rengskap, men det ville forundret meg sterkt om ikke det er utrolig mye svineri i regnskapet til REK. Hadde vært utrolig morsomt om ligningsetaten hadde tatt en bedre titt på dette. Tror han har mye å skjule, og at penger blir ført ut av landet til egne konti samt at mye er kamuflert som utgifter. Det skal sies at dette kun er mine personlige tanker etter å fulgt med denne mannen og firmaet en god stund nå.

Lenke til kommentar
Faktisk til alle dere som plages med nyhetsbrev fra k-soft så ser det ut som de har en feil på sidene sine, jeg har før prøvd å melde meg ut uten hell, men dette fungerte tydeligvis bedre :

 

Bruk Denne linken.

 

 

Tipper forresten at mye av utgiftene deres ligger i produkter som sendes tilbake og tilbake og tilbake til kunden etter flere returer ...

 

prøvde den sida der. tikka faktisk inn en spam fra de 05:26 i morges..

avlista meg rett etter du posta. blir spennende å se om det kommer inn en ny snart.

de sender vel 1 stk hver 14 daga?

Lenke til kommentar
Faktisk til alle dere som plages med nyhetsbrev fra k-soft så ser det ut som de har en feil på sidene sine, jeg har før prøvd å melde meg ut uten hell, men dette fungerte tydeligvis bedre :

 

Bruk Denne linken.

 

 

Tipper forresten at mye av utgiftene deres ligger i produkter som sendes tilbake og tilbake og tilbake til kunden etter flere returer ...

 

prøvde den sida der. tikka faktisk inn en spam fra de 05:26 i morges..

avlista meg rett etter du posta. blir spennende å se om det kommer inn en ny snart.

de sender vel 1 stk hver 14 daga?

Som forberedelse til neste rettssak:

Ikke meld dere av lista (hvis dere ikke har meldt dere på).

Spar på bevisene!

 

Bjørn

Lenke til kommentar

Til Rune Emanuel Karlsson.

 

Jeg er 99% sikker på at du kommer til å lese dette.

 

Jeg har ved flere anledninger spurt K-soft direkte, på faks og mail: Er dere frekke eller dumme, eller begge deler.

Jeg har aldri fått noe svar. Dere venter noen mnd, også sender dere et nytt innkassovarsel. Men innkassosak har dere ikke turt å komme med. Forsøk på svindel?

Siden du er tøff nok til å starte en rettssak som den som nettopp har pågått i

Oslo tingrett, så burde du også være tøff nok til å svare på dette.

 

Hvis du har orden i systemet ditt, så vet du sikkert hvem jeg er.

 

Hvis du er så tøff som du tror, ta utfordringen og svar her.

Du vil tjene stort på å være litt ydmyk og komme med et fornuftig svar.

 

For å hjelpe deg litt: Din faktura 97395

 

Bjørn Wischmann

Endret av tenk_selv
Lenke til kommentar
Jeg skjønner heller ikke hvordan et selskap som ene og alene selger et middelmådig regnskapsprogram kan ha så store varekostnader. Hva er egentlig disse varekostnadene? Begynner å lure at det kan være ting som er kjøpt inn til privat bruk, og i så måte skulle ha vært skattepliktig.

 

Såklart er det det. Men han er ikke den eneste. Tusenvis av nordmenn gjør dette. Det er skremmende vanlig...

Lenke til kommentar
Jeg skjønner heller ikke hvordan et selskap som ene og alene selger et middelmådig regnskapsprogram kan ha så store varekostnader. Hva er egentlig disse varekostnadene? Begynner å lure at det kan være ting som er kjøpt inn til privat bruk, og i så måte skulle ha vært skattepliktig.

 

Såklart er det det. Men han er ikke den eneste. Tusenvis av nordmenn gjør dette. Det er skremmende vanlig...

Jo, men det er litt forskjell på alvorligheten av å ta ut 20-30 000 kroner på denne måten og mange millioner. Det skal vel praktisk talt ikke være mulig?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner heller ikke hvordan et selskap som ene og alene selger et middelmådig regnskapsprogram kan ha så store varekostnader. Hva er egentlig disse varekostnadene? Begynner å lure at det kan være ting som er kjøpt inn til privat bruk, og i så måte skulle ha vært skattepliktig.

 

Såklart er det det. Men han er ikke den eneste. Tusenvis av nordmenn gjør dette. Det er skremmende vanlig...

Jo, men det er litt forskjell på alvorligheten av å ta ut 20-30 000 kroner på denne måten og mange millioner. Det skal vel praktisk talt ikke være mulig?

 

La nå ikke fantasien løpe helt løpsk, dette er at askjeselskap, revisor har plikt til å kontrollere regnskapet og godkjenne at det er i henhold til norsk regnskapslov.

 

Har full forståelse for at forretningsmetoden til k-soft irriterer . Jeg har ikke kompentase til å vurdere juridiske ting ang markedsføring til k-soft.

 

Men på meg virker det som den ene etter den andre kommer frem med mer og mer fantasifulle ulovligheter som skulle vært gjort, de påstander ang. regnskapsmessig svindel og juks, med bakgrunn i den tilgjenelige informasjon som er tilstede.

 

Hvordan skal jeg si det, er mildt sagt morsomt og fantasifult og totalt kunsskapsløst det meste av det.

 

Dog ser jeg ikke mye positivt i regnskapet , men heller ikke noe utpreget negativt.

Endret av Osse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KLIPP

 

Har full forståelse for at forretningsmetoden til k-soft irriterer . Jeg har ikke kompentase til å vurdere juridiske ting ang markedsføring til k-soft.

 

Men på meg virker det som den ene etter den andre kommer frem med mer og mer fantasifulle ulovligheter som skulle vært gjort, de påstander ang. regnskapsmessig svindel og juks, med bakgrunn i den tilgjenelige informasjon som er tilstede.

 

Hvordan skal jeg si det, er mildt sagt morsomt og fantasifult og totalt kunsskapsløst det meste av det.

 

Dog ser jeg ikke mye positivt i regnskapet , men heller ikke noe utpreget negativt.

 

Pussig hvor likt du og Rune E. Karlsson skriver. Blir faktisk mistenksom av denne kombinasjonen av forsvar for K-Soft og prikklik skriftlig uttrykksmåte med leder av K-Soft.

 

EDIT: Trekker det tilbake- har lest gjennom tidligere ordvekslinger, og jeg ser at REK har innslag av svensk, noe du ikke har. Beklager.

 

CD

Endret av CoolDuckie
Lenke til kommentar
KLIPP

 

Har full forståelse for at forretningsmetoden til k-soft irriterer . Jeg har ikke kompentase til å vurdere juridiske ting ang markedsføring til k-soft.

 

Men på meg virker det som den ene etter den andre kommer frem med mer og mer fantasifulle ulovligheter som skulle vært gjort, de påstander ang. regnskapsmessig svindel og juks, med bakgrunn i den tilgjenelige informasjon som er tilstede.

 

Hvordan skal jeg si det, er mildt sagt morsomt og fantasifult og totalt kunsskapsløst det meste av det.

 

Dog ser jeg ikke mye positivt i regnskapet , men heller ikke noe utpreget negativt.

 

Pussig hvor likt du og Rune E. Karlsson skriver. Blir faktisk mistenksom av denne kombinasjonen av forsvar for K-Soft og prikklik skriftlig uttrykksmåte med leder av K-Soft.

CD

 

 

No flire å godt !! Pass deg så jeg ikke saksøker deg for injuerende påstander, men er jo unektelig morsomt at Mr Karslon har samme dysleksi som jeg har. Forseten leste jeg en artikkel i vg eller dagbladet av 1 av 3 grundere har dysleksi.

 

Hva er det du oppfatter som forsvar av k-soft.

 

Er det det at jeg viser til hvordan kalkyler foregår i praksis i mindre bedrifter og forsøker å forklare så enkelt som jeg kan hvordan en bedrift foretar sine kalkyler og budsjettering, det er faktisk ikke slik at en setter seg ned og skriver tall in excel , ja som fremkommer svaret.

 

Er det det at jeg svarer på en totalt feilaktig analyse av det begrensete regnskapsmaterial som foreligger.

 

En som finner det rart at sum fordringer = sum gjeld og egenkapital og at det er rart at egenkapital akkumuleres hvert år. HÆ, er det et forsvar av k-soft at jeg forteller at det han finner rart er slikt DET skal gjøres.

 

Er det et forsvar av k-soft at jeg bemerker fantasifulle utsagn om regnskapsjuks og forteller at et aksjeselskap har en revisor (ikke det at jeg sier revisorstanden er feilfri) som skal påse og skrive under på at regnskapet og bilag er i henhold til norsk regnskapslovgivning.

 

Jeg deltar i duskusjonen av den enkle grunn av at det fremkommer en rekke total kunnskapsløse og feilaktige innlegg på et område som jeg faktisk har litt kunnskap om, område økenomi, skattelovgiving og regnskapsføring innbefattet fakturering.

 

edit:

 

bra du trakk den tilbake, er jo ikke rart at du synes to som har mye skrivefeil må være samme person :new_woot:

 

Men mine innlegg er ikke ment som et forsvar for k-soft, men heller et angrep på hva det skal gå an å slenge rundt seg med av usaklige og kunnskapløse påstander uten å ha peiling på endel områder.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Fikk enda en mail fra dem selv nå. Klikket på html visning og så bl.a. denne teksten:

 

"Ærede Kunde / Kontakt !

 

Dere har mottatt denne mail siden dere har valgt å være en del av vår mailingliste, noe vi setter stor pris på. Hvis dere ønsker å legge til en adresse, eller ikke lenger ønsker å være en del av listen, Klikk her: Mailliste "

 

Til alle dere som får spam fra K-Soft. Har dere valgt å være på mailinglisten? Eller har K-Soft bare satt dere opp på denne?

Lenke til kommentar
Fikk enda en mail fra dem selv nå. Klikket på html visning og så bl.a. denne teksten:

 

"Ærede Kunde / Kontakt !

 

Dere har mottatt denne mail siden dere har valgt å være en del av vår mailingliste, noe vi setter stor pris på. Hvis dere ønsker å legge til en adresse, eller ikke lenger ønsker å være en del av listen, Klikk her: Mailliste "

 

Til alle dere som får spam fra K-Soft. Har dere valgt å være på mailinglisten? Eller har K-Soft bare satt dere opp på denne?

 

som et tilsagn skal jeg si at "æ blir kokforbainna" dersom jeg blir plaget av masse email vedrørende noe jeg ikke il ha og har gitt beskjed om det.

Lenke til kommentar
En som finner det rart at sum fordringer = sum gjeld og egenkapital og at det er rart at egenkapital akkumuleres hvert år. HÆ, er det et forsvar av k-soft at jeg forteller at det han finner rart er slikt DET skal gjøres.

 

formelen er vel egentlig, sum eiendeler = sum gjeld og egenkapital?

 

"Sum fordringer er beløp bedriften har utestående hos kunder eller andre skyldere. Fordringene skal være ment å innbringes innen ett år for at de skal klassifiseres under omløpsmidler."

 

Under eiendeler finnes det en god del poster

 Varer
Immaterielle eiendeler ( Forskning, utvikling, konsensjoner,patenter,lisenser,varemerker etc) 
Varige driftsmidler ( Tomter,bygginger, annen fast eiendom, maskiner,inventarer)
Fiansielle anleggsmidler ( Investeringer i datterselskaper
foretag i samme konsern - Lån til foretag i samme konsern etc) 
Omløpsmidler ( Kundefordringer, andre fordringer, krav på innbetaling av selskapskapital)
Investeringer ( Aksjer, Markedsbaserte aksjer og obligasjoner, andre finansielle instrumenter)
Bankinnskudd, kontanter og liknend

 

fordringer går under omløpsmidler, så på den måten har du rett i det her tilfellet..

(siden det er bare fordringer som er eiendel i k-soft sine nøkkeltall i balansen)

men formelen er vel mer korrekt på et generelt grunnlag, slik jeg skrev det.

 

Det er vel ikke så mye man kan få ut av regnskapet til K-soft egentlig.

Ikke ut i fra mine kunnskaper i værtfall. har egentlig ikke sett så nøye på det heller.

 

@Osse

har du mottatt spamen fra K-soft eller har du bare kommet over tråden på egen hånd?

 

det med at folk bruker ord som svindel og slikt, skal ikke jeg legge meg bort i, siden jeg ikke har noe erfaring med kjøp fra K-soft. ordet "svindel" er et ord jeg ikke bruker lett.

 

Men det jeg kan påstå er at de bak K-soft har en dårlig metode for å markedsføre sine produkt. I dårlig legger jeg i at de bruker metoder som kan virke litt på kanten. (1. referanser som er helt på jorde) 2.Jeg har ikke registrert noe som helst e-postadresse hos de. å er rimelig sikker på at de har trålet brreg.no etter adressene, etter å ha lest innlegg her og samt at jeg selv har min adresse der. Men nå skal det sies at det er ikke bare k-soft som benytter brreg for sine markedsføringer.. aldri har jeg opplevd så mye direkte rettet reklame over telefon som etter jeg registrerte mine opplysninger i brønnesundsregisteret.

kan nevne f.eks:

* internett-telefonkatalogfirmaer (de ringer veldig ofte, selv om jeg sier at jeg ikke er interessert)

* et firma som ville ta over mitt selskapsnavn gratis :p

* webdesign utføres gratis av et firma

* regnskapsprogram

* forsikringingselskaper som tilbyr forsikring av varelager

* firmaer som tar penger for å markedsføre andre firmaer

sikkert enda flere som jeg ikke husker.

 

skulle egentlig ha ønsket at brreg har kunnet ha lagt til noe captcha eller noe i den duren,

sånn at man kunne ha kvittet seg med, regelrett innhøsting av opplysninger fra brreg,

ved bruk av webcrawlere.

De som søker i brreg bør kun være fysiske personer.

Endret av thor918
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fikk enda en mail fra dem selv nå. Klikket på html visning og så bl.a. denne teksten:

 

"Ærede Kunde / Kontakt !

 

Dere har mottatt denne mail siden dere har valgt å være en del av vår mailingliste, noe vi setter stor pris på. Hvis dere ønsker å legge til en adresse, eller ikke lenger ønsker å være en del av listen, Klikk her: Mailliste "

 

Til alle dere som får spam fra K-Soft. Har dere valgt å være på mailinglisten? Eller har K-Soft bare satt dere opp på denne?

 

Du er nok ikke alene om å ha mottatt denne inatt:

post-147109-1197629382_thumb.jpg

(Dette er ikke ment som reklame)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...