Gå til innhold

Nintendo Wii, tja


Nuffern

Anbefalte innlegg

Det er ikke vanskelig å forstå at vi går lysere tider i møte. AMD X2 har hatt et fall på opptil 60 %, Intel Core Duo 2 rulles ut til knallpriser, Xbox360 er på markedet, PS3 kommer straks og Nintendo Wii like så. Blir våte i libero'n av mindre..

 

GE Capital here I cum!

 

Edit: Skrivefjols

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wii har også RAM-minne på 64 megabyte av typen GDDR3 som jobber i 243 MHz.

 

jeg har sagt det før og sier det igjen. Akkurat denne påstanden knuser ryktets troverdighet totalt. Alle med litt peiling på maskinvare vet at GDDR3 Minne (Graphics Double Data Rate 3) er en minnetype som brukes i de nyeste skjermkortene og derfor ikke minne som brukes som rambrikker. Hvorfor bruke en minnetype som er maks uoptimalisert for den typen jobb ram har. Nei si det du! Så jeg velger å se bort fra hele det teite ryktet der og heller vente til Nintendo selv annonserer maskinvaren, eventuelt at noen skrur opp boksen og selv ser hva som er der.

 

Forøvrig kommer konsollen med mye tilbehør som standard. I tilegg til at kontrollen er veldig avansert og dyr å produsere.

Lenke til kommentar
Liten ting Offtopic!

 

Nintendo har vel laget tidenes mest sexy konsoll!

D863028F-F1FF-9846-669FB6A227CE0836.jpg

 

Har på følelsen at det er nintendo sin tur til toppen igjen!

6622361[/snapback]

Skal man se på hvor bra iPod og Nintendo DS Lite har gjort det, så ja :cool: Er jo den mest sexy konsollen, det skal Nintendo ha. Nintendo 64 så jo ikke så pen ut. Men det gjorde ikke konsoller på den tiden uansett. Men Nintendo har virkelig slått hodet på spikeren med sitt Wii design :)

Lenke til kommentar

Jeg vet Nintendo satser på gameplay fremfor eyecandy, men å ta betalt 2000 kr for noe som du faktisk trenger å gjøre et arbeide for å lage så ille spesifisert er sjokkerendes. Har Ninendo en egen avdeling som investerer i å lage 5 år gammel teknologi på nytt?

6620334[/snapback]

 

Med Wii får ligger du én generasjon forran på gameplayet, men en halv generasjon bak på grafikk. Jeg hadde gledelig betalt like mye for en Wii som en PS3 om det hadde vært nødvendig.

Lenke til kommentar
Wii har også RAM-minne på 64 megabyte av typen GDDR3 som jobber i 243 MHz.

 

jeg har sagt det før og sier det igjen. Akkurat denne påstanden knuser ryktets troverdighet totalt. Alle med litt peiling på maskinvare vet at GDDR3 Minne (Graphics Double Data Rate 3) er en minnetype som brukes i de nyeste skjermkortene og derfor ikke minne som brukes som rambrikker. Hvorfor bruke en minnetype som er maks uoptimalisert for den typen jobb ram har. Nei si det du! Så jeg velger å se bort fra hele det teite ryktet der og heller vente til Nintendo selv annonserer maskinvaren, eventuelt at noen skrur opp boksen og selv ser hva som er der.

 

Forøvrig kommer konsollen med mye tilbehør som standard. I tillegg til at kontrollen er veldig avansert og dyr å produsere.

6622254[/snapback]

Ja. Gamecube brukte 1T-RAM, så hvorfor gå tilbake til noe mye dårligere? De rapportene IGN har gjort er at den har 88MB 1T-RAM som hovedminne. Men det var utviklerkit fra april/mai. Ferdige kit kom i juni en gang tror jeg. Men om det IGN rapporter er rett vitest ikke ennå. Vi får se når Wii lanseres eller om Nintendo velger å offentiliggjøre spesifikasjonene, noe de visstnok kanskje ikke kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
Med Wii får ligger du én generasjon forran på gameplayet, men en halv generasjon bak på grafikk. Jeg hadde gledelig betalt like mye for en Wii som en PS3 om det hadde vært nødvendig.

6622458[/snapback]

Gjer det verkeleg det? Ligg det ein generasjon foran på spelbarheit? Eg må seie eg har mine tvil. Eg trur ikkje spela til Wii kjem til å bli so fantastisk innovative som mange vil ha det til. Nintendo har gått litt nye vegar med kontrollaren, og det skapar sjølvsagt nye moglegheiter. PS3 er òg halvvegs med der, og eg ville ikkje bli overraska om det etter kvart kjem spesialkontrollarar for 360 med liknande funksjonalitet, dersom det å vifte med kontrollaren tek av på Wii og PS3.

 

Eg ser ikkje bort ifrå at eg kjøper meg Wii, det verkar som ein lovande konsoll, med eit interessant spelutval. Men at spela blir milevis foran PS3 og Xbox 360 på spelbarheit, trur eg ikkje noko på.

 

Kay

Lenke til kommentar
Med Wii får ligger du én generasjon forran på gameplayet, men en halv generasjon bak på grafikk. Jeg hadde gledelig betalt like mye for en Wii som en PS3 om det hadde vært nødvendig.

6622458[/snapback]

 

Mulig at Nintendo ligger en generasjon foran på gameplayet, men blir egentlig kontrollen, som Nintendo satser hele sitt rykte på, så bra som man skal ha den til å bli? Og så gøy?

 

Joda, det ser jo stilig ut å spille baseball i Wii Sport og holde kontrollen som et balltre og slå for ordentlig. Joda, der ser feet ut å kunne fiske med kontrollen i Zelda. Joda, osv..

Men personlig tror jeg at jeg hadde blitt lei av å slå med et "balltre" og fiske med en "fiskestang" foran TV-en. Virker feet i små doser, men tror mange vil gå rimelig lei av det fort. Bedre å gå ut å spille baseball for ordentlig og fiske for ordentlig når man først må "stresse" for å spille det.

 

Så kommer det andre folk og argumenterer for at Wii kommer med en annen kontroll. Joda, greit det å kunne spille på vanlig måte. Som de andre konsollene. Bare med dårligere grafikk...

 

De som kommer til å kjøpe Wii er Nintendo-fans som elsker Zelda og Mario, samt de som kjøper den for kontrollens skyld. Så når de (altså de som kjøpte den for kontrollens skyld) blir leie av kontrollen, så sitter de der med en 2,5 generasjons konsoll, mens andre koser seg med feks PS3 som kommer med en simpel utgave av Wii-kontrollen, men tydelig bedre grafikk og følesen av 3 generasjon.

Da tror jeg de angrer...

 

Bare min mening.

Lenke til kommentar
Wii har også RAM-minne på 64 megabyte av typen GDDR3 som jobber i 243 MHz.

 

jeg har sagt det før og sier det igjen. Akkurat denne påstanden knuser ryktets troverdighet totalt. Alle med litt peiling på maskinvare vet at GDDR3 Minne (Graphics Double Data Rate 3) er en minnetype som brukes i de nyeste skjermkortene og derfor ikke minne som brukes som rambrikker. Hvorfor bruke en minnetype som er maks uoptimalisert for den typen jobb ram har. Nei si det du! Så jeg velger å se bort fra hele det teite ryktet der og heller vente til Nintendo selv annonserer maskinvaren, eventuelt at noen skrur opp boksen og selv ser hva som er der.

 

Så vidt jeg vet, så er hovedminnet i XBOX 360 GDDR3. Men som TCi har sagt, så vil hovedminnet i Wii være 1T-SRAM-R. Dette har faktisk både Nintendo og MoSys(minne produsenten bekreftet) I tillegg, så har IGN "bekreftet" at system LSI'en vil ha 16MB eDRAM inkludert(om dette er i tillegg til de 24MB 1T-SRAM de hadde "bekreftet" tidligere, vites ikke) Sålangt, ser det nå ut som at de spesifikasjonene som er oppgitt i denne tråden er resurkulert ifra IGN sine tidligere rapporter.

 

(Wii har en rar RAM konfigurasjon i følge de ryktede spesifikasjonene; 3MB eDRAM på grafikkbrikken, 16MB eDRAM i LSI hvor grafikkbrikken også ligger, 24MB 1T-SRAM også i LSI(usikkert, strår igjen fra tidligere rapporter)og 64MB 1T-SRAM-R "eksternt" minne(en bruker fra Beyond3D forumene som har industrikontakter, sier at det er en mulighet for 128MB "eksternt" minne))

 

Retro Studios har også sagt i et intervju(spillblad) at Wii har forbedret arkitektur ifra GameCube. Såklart, Wii vil ikke ha noen fancy shadere slik som 360 og PS3, men hvis TEV enheten er forbedret og programeres riktig(håper på flere TEV enheter i Wii), ville vi kunne få se mye interessant. Ja, ja, det er nå ikke så alt for lenge igjen til den blir utgitt.

Lenke til kommentar
Wii har også RAM-minne på 64 megabyte av typen GDDR3 som jobber i 243 MHz.

 

jeg har sagt det før og sier det igjen. Akkurat denne påstanden knuser ryktets troverdighet totalt. Alle med litt peiling på maskinvare vet at GDDR3 Minne (Graphics Double Data Rate 3) er en minnetype som brukes i de nyeste skjermkortene og derfor ikke minne som brukes som rambrikker. Hvorfor bruke en minnetype som er maks uoptimalisert for den typen jobb ram har. Nei si det du! Så jeg velger å se bort fra hele det teite ryktet der og heller vente til Nintendo selv annonserer maskinvaren, eventuelt at noen skrur opp boksen og selv ser hva som er der.

Forskjellen mellom DDR2 og GDDR3 er såvidt jeg vet at GDDR3 bruker mindre strøm og kan overføre mer data per pinne. Hva er det med dette som gjør GDDR3 så uoptimalt for system minne? Du er klar over Xbox360 har GDDR3 til både system og grafikk data? Hvis dette ryktet stemmer vil nok Hollywood også ha aksess til GDDR3 minnet.

Lenke til kommentar
Med Wii får ligger du én generasjon forran på gameplayet, men en halv generasjon bak på grafikk. Jeg hadde gledelig betalt like mye for en Wii som en PS3 om det hadde vært nødvendig.

6622458[/snapback]

 

Mulig at Nintendo ligger en generasjon foran på gameplayet, men blir egentlig kontrollen, som Nintendo satser hele sitt rykte på, så bra som man skal ha den til å bli? Og så gøy?

 

Joda, det ser jo stilig ut å spille baseball i Wii Sport og holde kontrollen som et balltre og slå for ordentlig. Joda, der ser feet ut å kunne fiske med kontrollen i Zelda. Joda, osv..

Men personlig tror jeg at jeg hadde blitt lei av å slå med et "balltre" og fiske med en "fiskestang" foran TV-en. Virker feet i små doser, men tror mange vil gå rimelig lei av det fort. Bedre å gå ut å spille baseball for ordentlig og fiske for ordentlig når man først må "stresse" for å spille det.

 

Så kommer det andre folk og argumenterer for at Wii kommer med en annen kontroll. Joda, greit det å kunne spille på vanlig måte. Som de andre konsollene. Bare med dårligere grafikk...

 

De som kommer til å kjøpe Wii er Nintendo-fans som elsker Zelda og Mario, samt de som kjøper den for kontrollens skyld. Så når de (altså de som kjøpte den for kontrollens skyld) blir leie av kontrollen, så sitter de der med en 2,5 generasjons konsoll, mens andre koser seg med feks PS3 som kommer med en simpel utgave av Wii-kontrollen, men tydelig bedre grafikk og følesen av 3 generasjon.

Da tror jeg de angrer...

 

Bare min mening.

6622835[/snapback]

Det er vel det som gjenstår å bevisest med Wii da. Kontrollen har et veldig stort potensiale om utviklerer klarer å bruke den rett.

 

Wii skal markedsføres til "alle". Vanlige folk brys seg hverken om grafikk eller hvor mange terraflops en maskin yter. Det er få folk utenfor gamerverden som ser forskjell på dagens generasjon og neste. Nintendo vil nå utvide markedet, ikke konsenterer seg om en liten prosentandel som Sony og MS. For å gjøre det trenger de en maskin som er billig som folk ikke skremmes av. Hadde du likt å kommet fram til en kontroller for første gang og bli møtt med 20 knapper? Med Wii kan folk iallefall plukke den opp med en gang og spill, uten å lese manualen opp og ned.

 

Såklart skaffer Nintendofans seg Wii, det er jo ingen bombe. Men den opptil 5 timers lange køen på E3 i år viser nå at det bare ikke er noen fans som er interssert. Alle pressefolk priser Wii så langt. Så det er noe Nintendo gjør rett.

 

Samtidig er jeg selv lei av spillene vi har i dag. Og det tror jeg ikke at jeg er den eneste som er. Derfor ser jeg fram til Wii. Det er på tide å prøve noe nytt og jeg er glad Nintendo gjør det. Håper at de lykkes denne gang, slik de gjorde med NES for 20 år siden.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Wiikontrollen kommer til å være uten feil. Men jeg tror at i de fleste tilfeller kommer den til å være et godt hakk foran dagens kontrollere. Selvfølgelig vil det være noen spill som er bedre på gamle kontroller, men det var jo et problem da analogstikkene kom også, og den dag i dag er det ennå spill som rett og slett hadde vært mer moro med bare D-pad. Mulighetene er mye mye større med Wiikontrollen enn med vanlige kontroller.

 

Ps3 kontrollen er ikke halveis der. Den er langt unna. Sony bør absolutt ha skryt for å implementere motion-sensorer, noe som kan være veldig bra i mange spill, men det er så utrolig mye Wiikontrollen kan gjøre som ikke Ps3kontrollen kan. Ta det enkleste eksempelet: Spille med en hånd. Har kamerat som kjøpte egen enhåndskontroller for å spille Final Fantasy, og det går ikke ann å se bort fra at det er sinnsykt mye mer behagelig å lene seg tilbake i sofaen med kontrollen i en hånd og ølen i andre. I tillegg kommer jo de andre elementene som full motion-sensor som vet hvor kontrollen er i 3Drom, peker egenskapene, høytaleren, det at man kan bruke Wiimote og nuchucken i hvilken hånd man vil, og masse annet.

 

Det eneste triste er at man kommer til å få fler drittspill enn man har hatt siden begynnelsen av Ps1 sin tid. Når utviklere får såpass mange muligheter, kommer de til å prøve på masse rart, og feile hard og brutalt. I tillegg kommer en merkelig bieffekt til å skje som skjer hver gang mye elementer blir brakt inn i spill(Ps1, N64, DS): Utviklere kommer til å glemme basiske gameplayregler. Plutselig kommer man til å spille spill som har så åpenbare teite feil at man ikke forstår hvordan utviklere har glemt å fikse dem. Men det skjer hver gang utviklere får noe nytt å leke med, og det kommer til å rette seg opp igjen fort nok.

 

Og de spillene som faktisk greier å bruke kontrollen og ha stødig gameplay, de kommer til å føles mye ferskere og gøyere enn det meste man har spillt de siste årene.

 

Det eneste som bekymrer meg med Wii er om Nintendo kommer til å ha lagt til rette for at Wii kan være med på en del av den utviklingen som skjer med AI, fysikk, og animasjon disse dager. Men magefølelsen sier til meg at de har det, samt at det har vært visse rykter om fysikkprosessor eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er, at hvis MS ikke hadde ment at god grafikk er nødvendig for å selge spill, så hadde  aldri 360 sett dagens lys.

6620940[/snapback]

 

Grafikk ER nødvendig. Jeg tror at hvis alle tenkte at grafikk var unødvendig, da hadde spill blit kjedelig å se på. Noen spill er bare bedre uten prey-grafikk. Men hvis alle hadde laget spill med personer på 100 polygoner, da hadde det vel vært litt darrig.

Lenke til kommentar

Det finnes da en mellomting mellom Doom3-motoren og de aller første spillene.

Jeg mener at spill i dag har god nok grafikk. Se på spillene som kommer nå på PS2, ser utrolig bra ut. Jeg kan ikke skjønne at så mange synes grafikken er såpass viktig, er det den dere ser på når dere spiller gjennom et spill?

 

Er God of War noe dårligere nå enn om 5år f.eks? skjønner ikke logikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...