Tussi Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Det er 50% tilbud på små brus fra Coca Cola. Har handlet en del, og skal handle litt til idag, bilde kommer da Andre som har slått seg løs? Det er siste dag idag 1
onkel_jon Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Kjøpt litt men literprisen blir for drøy, greit å ha til selskap og sånn men billigere over grensa for boks brus
Tussi Skrevet 6. mai Forfatter Skrevet 6. mai onkel_jon skrev (4 minutter siden): Kjøpt litt men literprisen blir for drøy, greit å ha til selskap og sånn men billigere over grensa for boks brus Ja, litermessig er det like fullt ikke billigere enn store flasker.... Jeg synes de små flaskene er fine å ha i veska når jeg skal ut. Men du har et godt poeng der
Mannen med ljåen Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Singo 😻 https://www.rema.no/egne-merkevarer/grans-bryggeri/ Rema har rabatt om du kjøper fire store flasker av Grans. 2
BadCat Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Nei, slikt skal man ikke putte i kroppen enten det er halv pris, gratis eller betalt. 6 1
Tussi Skrevet 6. mai Forfatter Skrevet 6. mai Mannen med ljåen skrev (31 minutter siden): Singo 😻 https://www.rema.no/egne-merkevarer/grans-bryggeri/ Rema har rabatt om du kjøper fire store flasker av Grans. Ja, jeg pleier av og til å kjøpe slike også
RookieNO Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai BadCat skrev (17 minutter siden): Nei, slikt skal man ikke putte i kroppen enten det er halv pris, gratis eller betalt. Godt vi har moralens vokter på plass i denne tråden... 2 1
Satan666 Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai RookieNO skrev (24 minutter siden): Godt vi har moralens vokter på plass i denne tråden... Selv om han brukte ordet "man", så tolker jeg ham som at han kun taler for seg selv, som portvokter for sin egen kropp, og at han svarer konkret på TS sitt spørsmål med en personlig begrunnelse for hvorfor han ikke har hamstret brus. Blir alle som svarer "nei" på TS sitt spørsmål med begrunnelse i brusens negative helseeffekter å anse som avarter av "moralens vokter"? Er alle som er opptatt av egen helse ikke velkommen til å svare? 3 1
WiiBoy Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai 35 minutes ago, RookieNO said: Godt vi har moralens vokter på plass i denne tråden... Det er egentlig godt at vi har sånne. Den normaliseringen av bruskonsum som har skjedd de siste 20 årene er helt vill. Folk tror at daglig inntak av brus er helt vanlig, men det er et relativt nytt fenomen skapt av bransjen og reklame folk. 5 1
MrL Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai WiiBoy skrev (6 minutter siden): Det er egentlig godt at vi har sånne. Den normaliseringen av bruskonsum som har skjedd de siste 20 årene er helt vill. Folk tror at daglig inntak av brus er helt vanlig, men det er et relativt nytt fenomen skapt av bransjen og reklame folk. Nå er ikke brus det samme. Du skal drikke ganske store mengder sukkerfri brus hver dag før det er skadelig.
sedsberg Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Heldigvis er det ikke vanskelig å drikke store mengder diabetikerbrus hver dag. Det er jo i prinsippet vann med smak og kullsyre. 1 1
Woff Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai sedsberg skrev (1 time siden): Heldigvis er det ikke vanskelig å drikke store mengder diabetikerbrus hver dag. Det er jo i prinsippet vann med smak og kullsyre. Flott svar, heldigvis! Jeg må innrømme at kona og jeg gikk fullstendig av hengslene og kjøpte MYE! Veldig mye. Sverige er ikke alternativ i det hele tatt og vi har Æ-rabatt i tillegg så 14kroner for en liter med sukkerfritt drikke er fint når man har dårlig råd og ikke bruker mange alternativer til drikke, verken kaffe, vann, saft eller melk.. Og med min diagnose, Diabetes 2 så er sukker ikke velkommen her.
Atib Azzad Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai 3 minutes ago, Woff said: Flott svar, heldigvis! Jeg må innrømme at kona og jeg gikk fullstendig av hengslene og kjøpte MYE! Veldig mye. Sverige er ikke alternativ i det hele tatt og vi har Æ-rabatt i tillegg så 14kroner for en liter med sukkerfritt drikke er fint når man har dårlig råd og ikke bruker mange alternativer til drikke, verken kaffe, vann, saft eller melk.. Og med min diagnose, Diabetes 2 så er sukker ikke velkommen her. Vann er blant alternativene du ikke drikker?!
BadCat Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Da har det kommet av noen kg i forkant. Det kan ta flere tiår før man betaler prisen for det man gjør dag. 2
Woff Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Atib Azzad skrev (Akkurat nå): Vann er blant alternativene du ikke drikker?! Flott at du kan lese! 😜 Jeg bikker 67 år og har drukket brus siden jeg var 10-12 år gammel...
Woff Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Og kona som er to år yngre og som har vært dama mi i 50 år nå drikker stort sett bare brus.. Er vi så spesielle? Jeg VET at jeg bør drikke vann og skal gjøre en stor satsing på det!
BadCat Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Min dårlige halvdel har kjøpt brus. 😕 Jeg får nok lide skal dere se.
kåre b Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai Woff skrev (13 minutter siden): Og kona som er to år yngre og som har vært dama mi i 50 år nå drikker stort sett bare brus.. Er vi så spesielle? Jeg VET at jeg bør drikke vann og skal gjøre en stor satsing på det! Å drikke bare brus er nok ikke heldig.
Woff Skrevet 6. mai Skrevet 6. mai (endret) kåre b skrev (18 minutter siden): Å drikke bare brus er nok ikke heldig. Neida, ingen er så dumme at de tror det, men å leve til du fyller 67 er vel heller ikke fornuftig! 🙂 Selvsagt lever jeg ikke kun av brus, jeg drikker saft, juice, te, kakao og melk (alkoholholdige drikker orker jeg ikke lenger grunnet Ozempic!), men hovedtyngden er Cola sukkerfri (Litt grunnet Diabetes2). Jeg begynte min brus-kariære med Cola vanlig sukker, da eksisterte vel ikke andre søtstoffer, og vet jo at dette er et ultraprosessert stoff vi alle bør styre unna, men jeg tror neppe at det er det som vil bringe meg til en 'tidlig' grav! 😎😋 Endret 6. mai av Woff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå