Gå til innhold

Den store kampsport tråden


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har funnet ut at det har blitt altfor mye PC-sitting i det siste, så jeg vurderer og begynne på kickboxing. Har noen få spørsmål.

1. Jeg er 16 år, er det "forsent" og starte med kickboksing da?

2. Er kickboxing ensformig? Jeg mener, blir man for lei av det liksom? Blir de mye av det samme?

 

Og en til ting: Grunnen til jeg har vurdert kickboksing er fordi det er det eneste som er her i området, tror eg(Utenom boksing, men de virker for ensformig synes jeg). Men kan vurdere andre kampsporter også, noen som har forslag? Så lenge jeg holder meg i form og kan beskytte meg så er jeg fornøyd.

 

Og en siste ting! Hehe; Det har seg slik at jeg har astma, dette vil vel ikke være noe problem? Treningen er vel ikke så veldig hard? Har spilt fotball aktivt i flere år så..

 

Takk! Mvh: LasH!

 

Har ikke trent så mye KB, men det er ikke en selvforsvars kampsport. Så hvis du trener med selvforsvar som hovedgrunn bør du vurdere noe annet. Men som styrke -kondisjons trening fungerer det utmerket.

Om det blir fort ensformig blir helt opp til, du får bare prøve deg fram. Skader ikke å trene KB noen mnd og se om du liker det. Aldri for seint å begynne med kampsport ;)

 

Om jujitsu er tyngre eller ei kommer helt an på trenerne som har treningen. Den jujitsu klubben jeg trener i har veldig harde treninger, men her kan du på sett og vis styre selv hvor hard trening blir med innsats. Vi trener 1.5 time, og etter det er jeg helt ødelagt. ;) Deilig.

Endret av siindre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har funnet ut at det har blitt altfor mye PC-sitting i det siste, så jeg vurderer og begynne på kickboxing. Har noen få spørsmål.

1. Jeg er 16 år, er det "forsent" og starte med kickboksing da?

2. Er kickboxing ensformig? Jeg mener, blir man for lei av det liksom? Blir de mye av det samme?

 

Og en til ting: Grunnen til jeg har vurdert kickboksing er fordi det er det eneste som er her i området, tror eg(Utenom boksing, men de virker for ensformig synes jeg). Men kan vurdere andre kampsporter også, noen som har forslag? Så lenge jeg holder meg i form og kan beskytte meg så er jeg fornøyd.

 

Og en siste ting! Hehe; Det har seg slik at jeg har astma, dette vil vel ikke være noe problem? Treningen er vel ikke så veldig hard? Har spilt fotball aktivt i flere år så..

 

Takk! Mvh: LasH!

 

Du burde prøve kung fu. Er skikkelig morsomt og gjør ingenting om du har astma! prøvde det for 1 år siden nå og er den kuleste kampsporten som er! det er my hard trening for kroppen men hvis du virkelig vil så får du det til. anbefaler deg sterkt og prøve.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen oversikt over forskjellige kampsport klubber i landet. Blir kanskje til at jeg skal flytte, enda litt usikkert hvor, men har veldig lyst til og fortsette med en kampsport når jeg kommer dit. :)

 

Det ligger en på kampforum. http://kampforum.no/component/option,com_m...tats/Itemid,79/ Tror nok det finnes en god del flere klubber enn dette, men de større klubbene bør være registrert der.

 

Det er også en her: http://www.kampsport.no/t2.asp?p=35933

 

Jeg vet ikke hvor bra denne er, men det er vel en del klubber der.

Lenke til kommentar
Karate her :D Shotokan - 1. dan. Junior Shodan. Kan ikke prøve en gang på 2. dan før jeg er 18... Kjipt = /

 

Anyway, noen andre som driver med karate her? I så fall, hvilken klubb? Og har du vært i Tønsberg på leir noen gang? :)

 

-Går på Ås Karateklubb selv. Fikk forresten sølv i junior NM i fjord- kumite :)

 

Faen det ble en del skryting men det får duge :p

 

hei

har også trent shotokan karate en go stund, men ga meg når jeg nådde 1. kyu... syns det ble for lite selvforsvar og for mye kata... nå har jeg aldri fått bruk for dette på gata, så vet ikke hvor effektivt det er.. lyst å dele noen erfaringer, viss du har?? fikk pokal som årets karate-ka to år på rad, har sølv gull og bronse i karate cup'er, (kumite), men mener fortsatt at sammenlignet me andre kampsporter, feks muay thai, suuuuger shotokan karate... :/ lyst å høre litt om dine/andres erfaringer av karate som selvforsvar på gata, for jeg er usikker... trente i arna, btw =P

takk :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som vet om en fin kampsport for en høy pc geek:P? Er mange frekke som skal banke meg etc, og jeg er 15 og er ca 196cm, og jeg veier ca 100kg, litt flesk og da ^^, Er det noen kampsporter i Telemark for meg ? ;) Vil gjerne banke de som banker meg serru :p Karate har jeg gått på en gang, og det var dårlig miljø med mobbere og alt! Noen forslag?

Lenke til kommentar

Helt ening med Aivio, man begynner med med kampsport for å banke noen. Hvis du starter å trene med en slik holdning, kommer du til å droppe ut tidlig (vet at jeg generaliserer her).

 

Men kimmag, jeg vil anbefale deg å teste ut noen kampsporter. Test ut kickboxing, thaiboxing, bjj og krav maga. Det du synes er mest artig, starter du med. Det å trene kampsport gir mange økt selvtillit og en annen holdning til slossing. Du finner ut at du ikke trenger å sloss, du hever deg over de som vil ta deg.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Noen som vet om en fin kampsport for en høy pc geek:P? Er mange frekke som skal banke meg etc, og jeg er 15 og er ca 196cm, og jeg veier ca 100kg, litt flesk og da ^^, Er det noen kampsporter i Telemark for meg ? ;) Vil gjerne banke de som banker meg serru :p Karate har jeg gått på en gang, og det var dårlig miljø med mobbere og alt! Noen forslag?

 

En som vil begynne på kampsport fordi han vil lære og banke folk har missforstått hele poenget med kampsport.

Lenke til kommentar

Jeg har testet ut en mengde forskjellige kampsporter (Taekwon Do, boksing, Kendo, Jodu, Aikido)

 

Til slutt slo jeg meg til ro med karate - den BY FAR beste kampsporten (i hvert fall i mitt lokalområde) Og nå har jeg til og med blitt trener i klubben! :cool:

 

Hjemmesiden vår er: www.askerkarateklubb.no

 

 

KJEMPEIDÉ med denne "diskusjonen" forresten :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...