Gå til innhold

Den store kampsport tråden


Anbefalte innlegg

og selvfølgelig....

 

SYSTEMA - Russian Martial Arts

 

Jeg driver DEN klubben da...trener mandag/torsdag 20.15-22.00 på Herstad skole på Nøtterøy...16 års aldersgrense.

 

Bare å møte opp!

8416317[/snapback]

 

Er det noen som faktisk er 16-18 eller er det flest litt "eldre" folk?

Hvor mange er det som er med?

Hvor mye koster det?

 

(når startet dere forresten, hørte først om det for en bitteliten stund siden)

8416603[/snapback]

Finnes det noe telefon nr til denne systema klubben .. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
La merke til et det ikke var noen offisiell kampsport tråd her, tenkte jeg kunne lage det for å se hvilken sport dere driver med, og hva dere syntes om dem.

 

Jeg bor i Tønsberg, ikke allverden av sporter å velge mellom, men har ihvertfall;

2 år med WTF Taekwon do (Har sluttet) og 1 år ITF Taekwon do (Går på fortsatt)

Når jeg kommer til et sted der det er muligheter for fler kampsporter tenkte jeg på kung fu eller kendo.

 

Hva driver du med? Og hva er din favoritt kampsport?

 

Har du noen gang vunnet en pristisjéfull premie?

 

MVH

 

Martin-sama

6507575[/snapback]

Jeg har veldig lyst til å begynne med

Systema i Tønsberg :)

På herstad.. men det er 16 års grense -.-

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kali Sikaran! (Selvforsvar)

 

har akkurar begynt så skal opp til Phase 1 i slutten av mnd. Går på Flekkerøya Kampsport Klubb.

 

Kali Sikaran går under kategorien Street Fighting, litt kult det da, jeg ser på det som selvforsvar da!

 

konge sport, anbefales!

 

en liten film så kan folk se hva det dreier seg om :)

 

Endret av Pibeba
Lenke til kommentar
Anyway, noen andre som driver med karate her? I så fall, hvilken klubb? Og har du vært i Tønsberg på leir noen gang? :)

6538713[/snapback]

 

Eg dreiv med Wado Ryu karate i Voss Karateklubb. Starta i tolvårsalderen og var aktiv dei neste 7 åra, men har vore inaktiv i to år no grunna verneplikt, samt krevjande studiar. Men no har eg vorte svært sugen på å starte opp att! Har forresten 2.kyu (Brunt belte 2. grad).

 

Nokon andre her som driv med wado ryu? Personleg likte eg best kata. Kumite er moro, men det gir meg mykje meir mestringsfølelse å gjennomføre ein vanskeleg kata enn å sparke og slå på ein motstandar. Men det er no berre mitt syn! ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Oioi! Fet tråd :)

 

Nettopp startet med Kickboksing. Skal gradere grønt belte om en uke eller to, med forstuet håndledd og diverse andre lidelser. Når jeg blir bedre i kropp og sjel så blir det masser av trening. Gått en kamp og sikter på å gå mange flere til neste år. Målet er å ta merke, sånn at jeg får gå fullkontakt, i løpet av neste sesong og helst prøve en fullkontaktskamp!

 

Sporten er kjempemorsom og midt i blinken for meg. Trodde egentlig ikke jeg skulle være tøff nok, men det bare skjer noe når jeg går inn i den ringen. Redselen for å bli slått og sparket forsvinner helt og blir erstattet med en syk selvtillit og indere ro jeg ikke opplever noe annet sted.

 

Og ja, jeg har sett for mange rocky filmer til å egentlig kunne drive denne sporten trygt. :p

 

(For alle med en anelse adferdsproblemer anbefales kampsport på det sterkeste!)

 

EDIT: Skriveleif

Endret av hobbyflekken
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg trener Ju Jitsu og har trent det i snart 5 år ;) Har gått på barne partiet 4 1/2 av de årene, vil si jeg graderte meg til Blått belte (6. mon). Men det siste halve året har jeg trent på voksenpartiet og da sier regelen at man går ned 2 grader til voksen belte. Men jeg graderte meg i dag og gikk ned kun 1 grad. :) Har Grønt 2 voksen (7. kyu)

Satser på 6. kyu før sommerferien ;)

 

Edit: Ichiban ju jitsu for de som er intressert....

Endret av siindre
Lenke til kommentar
Jeg vurderer å begynne på Kung Fu nå i Januar. En kompis av meg har gått der i et halvt år og sier det er veldig gøy, og han har vist meg litt av det de lærer.

Jeg vet at det er flere grener innenfor Kung Fu. Han sa han trener noe som heter "Hung Ga" (Kalles også Hung Kuen).

 

Noen som vet noe om denne typen kampsport. Noe jeg burde vite? :)

 

Skal du begynne på Hung Ga må du forberede deg på utholdenhet. Og ikke minst å lære masse om "taming the tiger fist" og "tiger crane fist", masse rare navn. :p

Endret av siindre
Lenke til kommentar
Skal du begynne på Hung Ga må du forberede deg på utholdenhet. Og ikke minst å lære masse om "taming the tiger fist" og "tiger crane fist", masse rare navn. :p

Ah :p

 

Driver og kikker på forskjellige kampsporter. Usikker hva jeg vil gå :p

 

Spørs jo hva du vil lære. Om du vil lære noe som tar seg godt ut på en scene eller på gaten. Kung Fu er vel ikke akkurat den beste og mest effektive selvforsvars kampsporten. Kan vel si det samme om taekwon-do også. Karate lærer man for det meste bare slag og spark (ikke alle grenene selvfølgelig) som ikke hjelper så mye mot ett låsgrep. Ju jitsu vil jeg si er veien å gå om du vil lære en effektiv kamsport som fungerer veldig bra til selvforsvar på gaten.

 

Noen kast fra taekwondo og masse bakketeknikker fra Judo. Men forenklet en del så de lar seg gjøre i en selvforsvars teknikk.

Lenke til kommentar
Spørs jo hva du vil lære. Om du vil lære noe som tar seg godt ut på en scene eller på gaten. Kung Fu er vel ikke akkurat den beste og mest effektive selvforsvars kampsporten. Kan vel si det samme om taekwon-do også. Karate lærer man for det meste bare slag og spark (ikke alle grenene selvfølgelig) som ikke hjelper så mye mot ett låsgrep. Ju jitsu vil jeg si er veien å gå om du vil lære en effektiv kamsport som fungerer veldig bra til selvforsvar på gaten.

 

Noen kast fra taekwondo og masse bakketeknikker fra Judo. Men forenklet en del så de lar seg gjøre i en selvforsvars teknikk.

Har jo tenkt først på litt på slikt med flashy moves som i kung fu, men blir ikke å få bruk for det.

Så jeg vil helst gå noe som er bra i selvforsvar.

 

Hvilke kampsporter er best på gata? Hørte noe om Krav Maga :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...