Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Jeg refererer til post #195 på denne siden.

 

Det virker som alle gullkjøperene komplett ignorerer disse argumentene, jeg tror jeg vet hvorfor men det blir rett å slett for når dere ikke engang iløpet av 10 sider har prøvd å motargumentere det.

 

6479073[/snapback]

 

Unnskyld at jeg nevner det, men har du tenkt over at grunnen til at folk ikke gidder å skrive lange innlegg på ett forum er at en ikke bryr seg ganske enkelt?

Ikke alle trenger så patetisk lange poster for å si sin mening, og hvertfall ikke si den ørten ganger.

6479650[/snapback]

 

 

Og når har jeg bedt folk skrive lange innlegg?

 

Grunnen til at jeg har repetert det er for å få respons på det jeg sier men gullkjøperne ignorerer det tvert og bare fortsetter å gnåle og unnskylde seg om hvorfor dem kjøper gull og at det ikke går utover noen. Det blir teit å argumentere med at det ikke går utover noen da jeg har spesifikt argumentert at det faktisk gjør det, intill dem kan motargumentere meg så kommer jeg til å fortsette å referere til min siste post angående det nemmelig #195.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg refererer til post #195 på denne siden.

 

Det virker som alle gullkjøperene komplett ignorerer disse argumentene, jeg tror jeg vet hvorfor men det blir rett å slett for når dere ikke engang iløpet av 10 sider har prøvd å motargumentere det.

 

6479073[/snapback]

 

Unnskyld at jeg nevner det, men har du tenkt over at grunnen til at folk ikke gidder å skrive lange innlegg på ett forum er at en ikke bryr seg ganske enkelt?

Ikke alle trenger så patetisk lange poster for å si sin mening, og hvertfall ikke si den ørten ganger.

6479650[/snapback]

 

 

Og når har jeg bedt folk skrive lange innlegg?

 

Grunnen til at jeg har repetert det er for å få respons på det jeg sier men gullkjøperne ignorerer det tvert og bare fortsetter å gnåle og unnskylde seg om hvorfor dem kjøper gull og at det ikke går utover noen. Det blir teit å argumentere med at det ikke går utover noen da jeg har spesifikt argumentert at det faktisk gjør det, intill dem kan motargumentere meg så kommer jeg til å fortsette å referere til min siste post angående det nemmelig #195.

6479683[/snapback]

 

Gjør som du vil, men folk gidder nok ikke svare siden å snakke med en ekstremist er som å diskutere med ett kvinnfolk, komplett umulig.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg har repetert det er for å få respons på det jeg sier men gullkjøperne ignorerer det tvert og bare fortsetter å gnåle og unnskylde seg om hvorfor dem kjøper gull og at det ikke går utover noen. Det blir teit å argumentere med at det ikke går utover noen da jeg har spesifikt argumentert at det faktisk gjør det, intill dem kan motargumentere meg så kommer jeg til å fortsette å referere til min siste post angående det nemmelig #195.

6479683[/snapback]

Hvis noen hadde spurt om du ville ha, -helt gratis- , 10000 gull, hadde du sagt ja?

Lenke til kommentar
ChrchBrnr: Det er svært få som kjøper gull, siden Blizzard er flinke til å oppdage dette. Dermed går det utover få personer.

6479897[/snapback]

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg der. Svært få? For meg virker det som om det er langt flere. Bare jeg alene kjenner eller har pratet med 9-10 stykker.

Lenke til kommentar

Denne tråden burde det seriøst vært skrevet en blogg om, siden den vitner om akkurat hvor krise det er for enkelte spillere. Ikke nok med at dere sliter dere ihjel med å grinde equipment for å ha en sjanse i PvP men dere bruker ytterligere penger for å skaffe dere ingame penger ?

 

Har dere glemt at dere spiller et spill ? Skal ikke spill være artig istedenfor jobb ? WoW er det største eksemplet på hvordan et MMORPG ikke skal være. Blizzard har med åpne hender laget spillet så enkelt og lineært som mulig for å få folk som dere totalt hekta. Jeg synes virkelig synd på dere.

Lenke til kommentar
ChrchBrnr: Det er svært få som kjøper gull, siden Blizzard er flinke til å oppdage dette. Dermed går det utover få personer.

6479897[/snapback]

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig med deg der. Svært få? For meg virker det som om det er langt flere. Bare jeg alene kjenner eller har pratet med 9-10 stykker.

6480777[/snapback]

 

Jeg synes ihvertfall det er svært få. Har vel noe med server og community og gjøre tipper jeg...

Lenke til kommentar
Denne tråden burde det seriøst vært skrevet en blogg om, siden den vitner om akkurat hvor krise det er for enkelte spillere. Ikke nok med at dere sliter dere ihjel med å grinde equipment for å ha en sjanse i PvP men dere bruker ytterligere penger for å skaffe dere ingame penger ?

 

Har dere glemt at dere spiller et spill ? Skal ikke spill være artig istedenfor jobb ? WoW er det største eksemplet på hvordan et MMORPG ikke skal være. Blizzard har med åpne hender laget spillet så enkelt og lineært som mulig for å få folk som dere totalt hekta. Jeg synes virkelig synd på dere.

6480867[/snapback]

 

 

Hehe, der satt du hammern rett på spikerhodet. "Rett ned"

 

Gold kjøping er i og for seg galt! Med ett stort utropstegn.

Men med dette spillet så er man nødt til å gjøre det. Kjøpe gold. Fordi enkelte folk har ikke tid nok til å grinde til seg penger. Og som helst har tid og lyst til å spille når det er PvE raids osv. Fordi det er _det_ som er gøy i WoW. All den andre grindingen er heeeelt på trynet.

Så om folk gjør det med tanke på att dem bare skal betale "repareringen" så syns jeg det er greit.

Det er spillets egen skyld att det er så mange gold farmers og gold kjøpere der inne.

 

Jeg vurderte selv å kjøpe gold. Men fant ut at det blir for teit å bruke enda mer penger på ett så håpløst spill.

Lenke til kommentar
Intill du forstår dette så er du for meg en ignorant type som ikke er kapabel til å forstå ringvirkninger av det du gjør, desverre er dette et vanlig fenomen i det vanlige liv også blant store deler av befolkningen.

6478263[/snapback]

 

Må si du er ganske så ignorant type selv. Som ikke klarer å skjønne att andre folk har mindre fri tid enn deg selv. For som du sier, du har jo 5 epic mounts _bare_ på en char. Det sier endel syns jeg.

Lenke til kommentar
Denne tråden burde det seriøst vært skrevet en blogg om, siden den vitner om akkurat hvor krise det er for enkelte spillere. Ikke nok med at dere sliter dere ihjel med å grinde equipment for å ha en sjanse i PvP men dere bruker ytterligere penger for å skaffe dere ingame penger ?

 

Har dere glemt at dere spiller et spill ? Skal ikke spill være artig istedenfor jobb ? WoW er det største eksemplet på hvordan et MMORPG ikke skal være. Blizzard har med åpne hender laget spillet så enkelt og lineært som mulig for å få folk som dere totalt hekta. Jeg synes virkelig synd på dere.

6480867[/snapback]

 

 

Hehe, der satt du hammern rett på spikerhodet. "Rett ned"

 

Gold kjøping er i og for seg galt! Med ett stort utropstegn.

Men med dette spillet så er man nødt til å gjøre det. Kjøpe gold. Fordi enkelte folk har ikke tid nok til å grinde til seg penger. Og som helst har tid og lyst til å spille når det er PvE raids osv. Fordi det er _det_ som er gøy i WoW. All den andre grindingen er heeeelt på trynet.

Så om folk gjør det med tanke på att dem bare skal betale "repareringen" så syns jeg det er greit.

Det er spillets egen skyld att det er så mange gold farmers og gold kjøpere der inne.

 

Jeg vurderte selv å kjøpe gold. Men fant ut at det blir for teit å bruke enda mer penger på ett så håpløst spill.

6481178[/snapback]

 

Ja for hvis du ender opp med å bruke tilsammen en tusenlapp for å gjøre WoW morro / verdt å spille, så finnes det nemlig en drøss med andre onlinespill som er artig . Disse kan du hoppe inn og ut av som du selv vil.

 

Skal innrømme MMORPG`s er favorittsjangeren min også, men jeg venter på Age of Conan som forhåpentligvis er litt mer realistisk og mindre "grinding". Å sitte 6 timer om dagen å slå fisker i hodet med tall er uaktuellt.

Lenke til kommentar
Intill du forstår dette så er du for meg en ignorant type som ikke er kapabel til å forstå ringvirkninger av det du gjør, desverre er dette et vanlig fenomen i det vanlige liv også blant store deler av befolkningen.

6478263[/snapback]

 

Må si du er ganske så ignorant type selv. Som ikke klarer å skjønne att andre folk har mindre fri tid enn deg selv. For som du sier, du har jo 5 epic mounts _bare_ på en char. Det sier endel syns jeg.

6481194[/snapback]

 

Da må du nok lese om igjen.. har 5 totalt.. Spiller forsåvidt ingen rolle, jeg hadde god tid til å spille og hadde det morsomt den tiden jeg spilte, tjente gull på å være smart og grinda når jeg var ute etter noe spesielt istedenfor å kjøpe det på AH derfor hadde jeg råd til å farme rep og kjøpe epic mounts.

 

Nå er jeg i full jobb igjen og har forsåvidt tid til å raide etc om jeg vil men siden jeg jobber prioriterer jeg fritiden på andre ting nå. Stor forskjell på å være utenfor arbeid og i arbeid. Men tro meg, jeg kunne hoppet rett inn i spillet igjen og kun raide endgame uten problemer eller å måtte kjøpe gull for å holde det gående.

 

Til han som spurte meg om jeg hadde sagt ja til 10.000 gull... svaret er klart nei, hvorfor i alle dager skulle jeg si ja til 10.000 gull? min char har nok gull og jeg har null problem med å holde "lommeboken" stor nok til å raide endgame selv uten å måtte grinde. Vel å merke så lenge goldfarmers ikke spammer AH med items og under priser hele markedet.

 

Men ser fortsatt ingen som faktisk tør å ta til motmæle mot mine argumenter på hvorfor en IKKE burde kjøpe gull, refererer igjen til post #195

 

Edit: Jeg skal si meg enig i at WoW grindingen er over the top og jeg skal si meg enig i at repair costs er over the top, men det justifiserer ikke cheats/hacks uansett, det er sånn spillet er. Hadde det vært et singleplayer spill værsågod å juks men dette er et mmorpg og ting får følger for fler enn deg selv i det lange løp. Liker du det ikke finn noe annet.. as simple as that.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Er ikke WoW som er problemet hvis en person ikke klarer å slutte å spille. Har man virkelig lyst å slutte, slutter man som oftest å spille. De som går å whiner om at de har lyst til å slutte, men ikke klarer det. Regner jeg med har det stortsett morsomt når de spiller, og spiller fordi det er morsommere enn alternativene de har, f.eks se en film, se på tv, eller gjøre lekser. Grunnen til at de whiner om å slutte er vel fordi folk rundt dem  forteller dem at de er avhengige o.s.v noe som stortsett er bullshit. Som oftest ville noen som skipper lekser til fordel for WoW skippe det til fordel for TV hvis de ikke hadde WoW f.eks.

 

Selvfølelig finnes det folk som drar det for langt, men isteden for å sammenligne WoW med andre avhengighets dannende ting, burde man kanskje heller begynne å se på personene som faktisk blir sykelig avhengig. Når begynte sluttet folk å selv ha ansvar for hva de gjør. Ganske lett å skylde på andre ting.

 

Edit: ble litt offtopic, men jeg så det ble litt diskusjon om at wow gjør folk "avhengige". Er så utrolig lei slikt prat rundt wow. Det er bare et normalt spill som alle andre. Hvem spilte f.eks Zelda dag og natt da de fikk det? Forskjellen er bare at WoW varer mye lengere :D

6478602[/snapback]

 

Det er en interesant synsvinkling.. Og det er helt sikkert rikelig med tilfeller der personen selv er synderen.. Før WoW spilte han kanskje noe annet enda mer?

Men, grunnen til at det står advarseler som "røyk er vanedannende" på sigarettpakker, er at avhengighetsraten er særdeles høy. Det betyr at svært mange av dem som prøver giften, vil gjøre det til en vane å fortsette med det. Dette er fakta, og med dette til grunn, bør det være mulig å videre med sikkerhet konstatere at nesten alle mulige ting er i mer eller mindre grad vanedannendes. Noe er kanskje så "vanskelig" å bli hekta på, så "uskyldig", at bare et ørlite fåtall blir avhengig. Andre ting er kanskje så ille at bare et fåtall unngår å bli totalt hektet - den eneste måten å sikkert unngå å bli avhengig av heroin, er å aldri prøve det.

Å sammenligne WoW med heroin blir en svært dårlig sammenligning, men ideen er alle ting har ulike grader av hvor vanedannendes det er. Noe er lite vanedannendes, noe er mye eller sterkt vanedannende. Dataspill er ikke noe unntak fra dette, og jeg påstår at det er fort gjort at en spiller WoW mye mer enn det du så for deg den gangen du kjøpte spillet i butikken. Det samme kan en jo si om andre spill, Zelda Ocarina of Time, Conker's Bad Fur Day og alt annet du måtte like. Forskjellen ligger i at WoW klarer å holde deg interesert samtidig som det ikke har noen slutt.. Jeg tror ikke at det er et "normalt spill som alle andre", kanskje det er normalt innenfor mmorgp-sjangeren men disse spillene skiller seg litt ut fra de andre i butikkhylla. Det blir omtrent som en liten flamme, kan være ganske ålreit men passer du ikke på går det utav kontroll og ting går galt.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Er du dum, eller liker du bare å gi det inntrykket? Du snakker som om du har fasiten på alt når det kommer til avhengighet. Gjelder det dataspill, medikamenter, hva det enn skulle være, tror du at fasitsvaret kommer fra deg. Godt mulig du har kjennskap til enkelttilfeller, men du fatter ikke at det eksisterer individer som er så knyttet til dataspillet world of warcraft at de ikke klarer å tenke på annet. Dager består av hendelser som stå opp, logge på. Spille helt til man blir for trøtt - legge seg. Dersom man av en eller annen årsak blir hindret fra å spille, går man på veggen, sitter helt manisk i et hjørne og fatter ikke hva man har gjort som fortjener dette uføret. Heldigvis snakker jeg ikke fra egen erfaring, men har blitt fortalt akkurat det der av en svenske jeg spilte en del med tidligere. Hvordan dette individet er forskjellig fra en av de som henger på plata må du gjerne fortelle meg.

 

WoW er neppe forskjellig fra andre MMOs. Uansett hva man har utrettet vil det alltid være noe nytt. Selv om alt content er over, du er/har vært rank14, exalted med samtlige factions, gjort alle quests som finnes, vil det være mer å gjøre. Eksempelvis kan du farme Whipper Roots og Night Dragon's Breath i Felwood. Når 1.12 og cross-realm battlegrounds kommer, kommer muligheten til å gjøre nicket sitt kjent på nye realms. Jeg ser det for meg, ee mest ekstreme oppmerksomhetsøkerne kommer til å spille battlegrounds dag ut og dag inn for å gjøre seg enda mer kjente på nettet. Spille intense kamper, skryte på IRC og forums etterpå. Å trekke Zelda: Ocarina of Time inn i bildet er bare latterlig. Et MMO må sammenliknes med et annet MMO. I Zelda er mulighetene forholdsvis små. Zelda tar slutt. Når man dreper Ganon, er det game over. Da kommer credits på skjermen, game over, hurra. Detaljene er litt borte, men etter å ha rundet spillet en gang, er det lite rom for forbedringer. Alternativene begrenser seg til å klare spillet uten å dø, på minst mulig tid (husker ikke om det var et mål), uten å lagre. Og ikke minst - veldig få vil faktisk få kjennskap til dine prestasjoner i et slikt konsollspill. i WoW kan du logge på bare for å vise frem characteren din. Hoppe rundt i Ironforge hele dagen om ønskelig. De som spiller aktivt og på et visst nivå vil merke seg enkeltpersoner. Så vidt meg bekjent vil det aldri komme noe <Game Over>-bilde i WoW. Et tåpelig ordtak sier "friends don't let friends play MMOs". Og det er faenmeg sant. Når dagen kommer og WoW blir prioritert over en rl-hendelse, da har du tapt. Det har gått for langt. Dessverre synes enkelte det er et offer de er villige til å ta. Samme kan det være, noe av det du skriver er greit, men du fatter ikke at det finnes enda mer ekstreme tilfeller enn hva du kan forestille deg. WoW er ikke et direkte samfunnsproblem, andelen som er ekstreme er heldigvis veldig lav. Men den eksisterer.

 

Med det sagt er jeg selv usikker på om jeg skal fornye spilletiden min. Har en liten uke med betalt tid igjen. Det er jo ikke det at jeg ikke trives i WoW, men det går alt for lett med så mye tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...