Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Scamma en chinese farmer, fikk 500g. Eller rettere sagt, han kjøpte en rough blasting powder av meg for 500g.

Om det er juks eller ikke er opp til hver enkelt.

 

Kjøping av gull er ikke juks imo, selv om jeg aldri har gjort det selv=)

6491812[/snapback]

 

 

Huffda.. kjøping av gull er ikke juks? Det er imot EULA og TOS og alle retningslinjer fra Blizzard. Det er da automatisk juks og derved en BANable offense. Så nei det er nok ikke juks .. pff haha

Lenke til kommentar

Om en skilled raider i guilden ikke kunne komme på raids pga. mangel på gold til repair costs, og ikke hadde tid til å farme det selv, så hadde det vert totalt riktig av han å kjøpe gull. Folk skal jo drite i hvordan man får gullet sitt, du blir jo ikke en bedre spiller selv om du har en trillion gull? (eller er det noen n00bs som fortsatt tror det motsatte?)

 

Det eneste du kan oppnå KAN være til fordel er å kjøpe boe epics på AH eller annet stash. Men om det utgjør er forskjell i pvp så er ikke motstanderene dine gode nok til å ha rett til å mene noe om china-gold saken, siden de ikke har opplevd the real end game.

 

Er jo latterlig at player xxx med 5 blue og 3 green items som snart har skaffa ony key, skal whine om gull kjøp til repair costs og pots etc. De vet jo ikke hva de prater om.

 

EDIT: ja har kjøpt ingame gold for å finnansiere AQ raidinga. Ikke tid til å farme selv pga. busy RL.

Endret av Songmist
Lenke til kommentar

Har du røyka Songmist eller er du bare søvndrukken ?

Mener du virkelig å si at om du er en skilled raider så er det rett og rimelig at du kjøper gull, mens om du ikke er skilled så får du farme gullet ?

Kan du være snill å definere hva en skilled raider er for noe ? Jeg mener, det burde du ettersom du har kjøpt gull og dermed helt åpenbart befinner deg i den kategorien.

Uansett fint av deg å avklare at alle som ikke er fulle av epics er noobs og dermed ikke meningsberettiget.

Du min herre har definitivt servert den tåpeligste argumentasjonen sålangt og jeg beklager at jeg kanskje ødelegger din argumentasjon siden jeg har bop-epics både på meg og i banken samtidig som jeg ikke anser meg som skilled. Jeg spiller utelukkende for å ha det morro.

Endret av kafan
Lenke til kommentar
Om en skilled raider i guilden ikke kunne komme på raids pga. mangel på gold til repair costs, og ikke hadde tid til å farme det selv, så hadde det vert totalt riktig av han å kjøpe gull. Folk skal jo drite i hvordan man får gullet sitt, du blir jo ikke en bedre spiller selv om du har en trillion gull? (eller er det noen n00bs som fortsatt tror det motsatte?)

 

Det eneste du kan oppnå KAN være til fordel er å kjøpe boe epics på AH eller annet stash. Men om det utgjør er forskjell i pvp så er ikke motstanderene dine gode nok til å ha rett til å mene noe om china-gold saken, siden de ikke har opplevd the real end game.

 

Er jo latterlig at player xxx med 5 blue og 3 green items som snart har skaffa ony key, skal whine om gull kjøp til repair costs og pots etc. De vet jo ikke hva de prater om.

 

EDIT: ja har kjøpt ingame gold for å finnansiere AQ raidinga. Ikke tid til å farme selv pga. busy RL.

6493758[/snapback]

 

Så, du mener at en "skilled" raider i guilden ikke kunne komme på raids pga repair costs SKAL få lov til å gjøre noe som er totalt imot alle regler Blizzard har satt for spillet og som i tillegg er med på å gjøre noe som ødelegger spillet? Alle som ikke skjønner dette er n00bs som du så fint sier?.

 

Dæven nå er jeg overbevist her altså, argumentasjonen din slår hull i fjell!

 

1. Definer en skilled raider

2. Definer en n00b

3. Definer et guild

 

grunnen til #3 er at om jeg ikke hadde hatt gull til repairs så hadde det tatt 10 sekunder og guildet mitt hadde sørget for at jeg hadde gull til repairs i en uke, enten fra guild bank eller fra andre members, ikke fordi jeg er så forbannet "skilled" som du så "kult" kaller det men fordi vi er et guild.

 

Hvorfor skal folk drite i at andre ødelegger spillet for dem?

 

Har du noensinne spilt et rollespill IRL?

 

Tror du at du ville sluppet unna med juks i et vanlig Rollespill?

 

Tror du noen IRL ville spilt rollespill med deg om du jukset for å takle det?

 

Tror du virkelig du slipper unna straff med å jukse i wow i det lange løp?

 

Og sist men ikke minst, hvorfor i alle dager gidder du å risikere en character du har brukt så mange timer på å utvikle rett å slett fordi du er for lat til å tjene gull på de enkle måtene som er allerede tilrettelagt for deg i spillet?

 

Har du ikke tid så slutt, enkelt og forbanna greit!

 

Edit:

 

Det eneste du kan oppnå KAN være til fordel er å kjøpe boe epics på AH eller annet stash. Men om det utgjør er forskjell i pvp så er ikke motstanderene dine gode nok til å ha rett til å mene noe om china-gold saken, siden de ikke har opplevd the real end game.

 

jajaja, så du mener altså at en som kjøper gull og mekker twinks med utstyr og enchants som koster på hundrevis av gull ikke har noen fordel over dem stakkarene på low levels som prøver å ha det litt morsomt i BGs mens de levler ikke har noen fordeler i pvp du? Og om motstanderene taper mot disse twinksa så er dem komplett n00bs og fortjener egentlig ikke å ha meninger om noe som helst?

 

Se min signatur under, er jeg kvalifisert til å ha meninger? Jeg kaller meg ikke "skilled raider" eller "skilled noe som helst". Jeg spilte wow fordi jeg syns det er morsomt, var alltid invitert til raids selv om det var 6 locks online og bare plass til 4 vet ikke om det betyr noe, men tydeligvis så har du oppskriften på hvordan man ser equip opp mot skills så du burde nok kunne gi meg et fasit svar på mine såkalte "skills".

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar
Scamma en chinese farmer, fikk 500g. Eller rettere sagt, han kjøpte en rough blasting powder av meg for 500g.

Om det er juks eller ikke er opp til hver enkelt.

 

Kjøping av gull er ikke juks imo, selv om jeg aldri har gjort det selv=)

6491812[/snapback]

 

 

Huffda.. kjøping av gull er ikke juks? Det er imot EULA og TOS og alle retningslinjer fra Blizzard. Det er da automatisk juks og derved en BANable offense. Så nei det er nok ikke juks .. pff haha

6491875[/snapback]

 

 

Er temmelig sikker på at det stod en "imo" der inne. Noe som tilsvarer at "JEG MENER AT DET MORALSK SETT IKKE ER JUKS".

Synes ikke det ødelegger noe særlig å kjøpe gull. Jeg merker det lite på økonomien i spillet. Det eneste jeg merker er en del "farmers" som ofte er på gode grindespots eller tar miner o.l. Men det bryr jeg meg heller lite om.

 

Å bruke 2 timer IRL istedet for 20 timer ingame er for meg fullstendig forståelig, iogmed at jeg synes grinding i WoW er drittkjedlig og jeg heller vil bruke tiden min på bedre ting.

 

At noen synes det er umoralsk kunne ikke brydd meg mindre. Har aldri kjøpt gull, men ser ikke bort ifra at jeg kommer til å gjøre det..

 

Btw, å sammenligne gullkjøp med drug dealing = Å sammenligne sniking i kantinekøen med forbikjøring i 200km/t.

 

Synes ChrchBrnr henger seg opp i alt for mange irrelevante ting. Tidenes bitring.

Endret av Dauntless
Lenke til kommentar

Songmist, Det krever verken "skill" eller "mangel på skill" for å kjøpe gull. Alt du trenger å gjøre, er å bli lokket av fristende løfter som "Enjoy real life, Fifa and the game at the same time, buy gold now!", og så stikke til en internettside og dra visakortet sitt. Hvor vanskelig er det egentlig?

Dersom du trenger gull, beviser det at du er blitt rimelig oppslukt av spillet, ingenting annet.. Det sier ikke noe om hvor flink eller dårlig spiller du er.

Fra et guild perspektiv er det rett å kjøpe gull dersom det er nødvendig for å delta på raid - det er feil å prioritere noe annet over guildet. Det er feil av deg å dra til kjæresten en fredagskveld istedenfor å hjelpe guildet med å prøve å drepe bosser i Naxx.. Det er feil av deg å studere deltid etter jobben for da får du ikke så mye tid med guildet.. Det er feil av deg å logge ut fra raidet når du sitter og spiller og kjæresten legger seg til å sove samtidig.. Alt som ikke bringer guilden videre eller fremmer guildet, blir feil dersom det på noen måte går på bekostning av guildet. Er du main-tank eller guildleder har du gjerne knapt noe fritid igjen fra spillet.

 

WoW er ikke et spill som handler om "endgame", dette tror jeg neppe du vil være enig i men endgame er en liten og nokså ubetydelig del utav spillet. Det er noen få instancer, en ørliten håndfull, Blackwing Lair, Ahn'Qiraj og Naxxramas, som er å se på som endgame. Selvsagt kan du spille disse om og omigjen mange ganger for dagen, i titalls timer, hundretalls timer og tusentalls timer - men storparten av spillet er likevel å levle opp en eller flere characters fra level 1 til 60. Få med seg historien og bakgrunnen, få vite hva som gikk så utrolig galt i verdenen Azeroth, om den skjøre freden og kommende krigen som kan såvidt skimtes i horisonten. I prosessen å levle fra 1-60 kan du også i tillegg fint gå gjennom ti ganger så mange instancer og bosser som det er i det såkalte "endgame ".

Dermed, at en skal måtte ha vært gjennom den lille biten av spillet du kaller "endgame" for å ha rett til å mene noe om spillet, blir ikke helt riktig. Da er det mere riktig å si at, de som bare vet noe om den lille biten av spillet som kalles endgame har gått glipp av så mye at de ikke har rett å mene noe om spillet. Endgame er da du burde ha sluttet, men likevel valgte å fortsette.

 

Det samme angår PvP - helt ifra du er level 10, kan du spille PvP i Battleground eller utenfor Battlegrounds. Det er ikke nødvendig å ha kastet bort deler av livet sitt i 2-3 instancer på level 60 eller være Rank14 for å kunne si eller mene noe om PvP, spillet generelt, kjøp og salg av gull og lignende.

 

En ting endgame-raidere vanligvis er fulle av er forresten luftslott, sannheten er et sverd som rammer midt i sjelen.. Dere er ikke level 60 i virkeligheten, desverre.

Lenke til kommentar

ChrchBrnr og Pycnopodia: LÆR DERE OG FFS LES OG FORSTÅ HVA JEG ARGUMENTERER FOR/IMOT, dere argumenterer jo imot totalt andre ting.

Hva i helvette fikk dere i norsk leseforståingstesten på grunnskolen? er jo latterlig.

Learn2read plx.

 

Og du hr. pycnopodia som mener at end game er en liten ubetyderlig del av Wow? Min char tok 7-8 dager og lvle opp eller noe. Husker ikke helt. Jeg har jo 60 days eller noe played total på min tidligere main. Det er ikke så mye i forhold til en del folk jeg kjenner, men 52 dager brukt ingame på raiding? er ikke det en betyderlig del? De aller fleste jeg ser rundt meg på min tidligere server har end game loot på seg, dvs. de har brukt tid på end game. En stor del av disse springer rundt med bwl loot på seg. er vell rundt 50% av 60ene på den serveren som har clearet mc, og det er EN BETYDERLIG del. Du tar feil, n00b.

 

Og ja, jeg mener det er totalt okey og kjøpe gull for å finnansiere 30g i rep per kveld.

 

Pycnopodia sine argument har jo ikke noe med det jeg skrev alikavell så han gidder jeg ikke å svare.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at det er juksing, men brukte det selv ikke når jeg levlet min første alliance og min første horde character og det av prinsipp men har brukt det på andre characters som jeg levla kjappest mulig (trade grunner).

 

Men sikkert noen som vil si det er juks det også, jeg ser på det som oppslagsverk.

Lenke til kommentar
ChrchBrnr og Pycnopodia: LÆR DERE OG FFS LES OG FORSTÅ HVA JEG ARGUMENTERER FOR/IMOT, dere argumenterer jo imot totalt andre ting.

Hva i helvette fikk dere i norsk leseforståingstesten på grunnskolen? er jo latterlig.

Learn2read plx.

 

Og du hr. pycnopodia som mener at end game er en liten ubetyderlig del av Wow? Min char tok 7-8 dager og lvle opp eller noe. Husker ikke helt. Jeg har jo 60 days eller noe played total på min tidligere main. Det er ikke så mye i forhold til en del folk jeg kjenner, men 52 dager brukt ingame på raiding? er ikke det en betyderlig del? De aller fleste jeg ser rundt meg på min tidligere server har end game loot på seg, dvs. de har brukt tid på end game. En stor del av disse springer rundt med bwl loot på seg. er vell rundt 50% av 60ene på den serveren som har clearet mc, og det er EN BETYDERLIG del. Du tar feil, n00b.

 

Og ja, jeg mener det er totalt okey og kjøpe gull for å finnansiere 30g i rep per kveld.

 

Pycnopodia sine argument har jo ikke noe med det jeg skrev alikavell så han gidder jeg ikke å svare.

6495536[/snapback]

 

 

 

 

Songmist, Som jeg tenkte, du var ikke enig. Men, en annen måte å forklare det på.. Deadmines er en liten del av spillet, dersom du spiller Deadmines i 70 dager så er Deadmines likevel en akkurat like liten del av spillet som det var før. For nettopp deg kan det være forskjellig, men fakta er likevel at Deadmines ikke er en hundredel av spillet engang..

Molten Core og andre raid instancer går for det samme, det tar liten tid å spille disse instancene og bli lut lei av dem. De er en liten del av spillet, det eneste perspektivet du kan se på disse instancene som en stor del av spillet, er hvis du teller antall timer du har spilt der og finner ut du har spilt mest i nettopp disse instancene. Det kan godt stemme at raid-instancer er en stor del av spillet for deg, men for mange andre kan det være helt forskjellig.. Det blir som å si du må ha max level i fisking og fiske daglig eller ha vært Rank14 for å kunne ha noe som helst å si om spillet.. Uten å ha fisket, ranket opp eller vært i endgame-instancer vet du sannsynligvis mindre om disse tingene enn de som har vært gjennom alt dette, men spillet har et enormt mye større omfang enn disse få tingene.

Uansett! Dersom du mener at raid-instancer er en stor del av spillet har du helt sikkert spilt mye i disse instancene, er det fordi det er gøy å spille der? Ville du ha spilt der enda hvis bossene der ikke droppet noen items? Gjetter jeg riktig så spiller du der fordi det er gøy når du får items, og da mener du vel egentlig at å skaffe bedre utstyr er en stor del av spillet?

Såklart, hele spillet handler om å utvikle sin karakter, når det ikke lenger er mulig å avansere i leveler er det neste skritter å avansere med kraftigere utstyr. Det er mange andre steder å gjøre dette på enn i raid-instancer, selv om det beste utstyret er å finne i disse. Det du gjør i raid-instancer, er det samme du har gjort gjennom hele spillet, å utvikle utstyret på din karakter.

Så, det er altså ikke nødvendig å ha raidet et halvt år av live sitt for å kunne mene noe om kjøp eller salg av gull. Dersom alle som kjøpte gull var endgame-raidere ville jeg derimot vært enig med deg.

Uansett, WoW er av alle dataspill jeg har spilt det som krever minst skills, eller personlige ferdigheter, dette er noe av årsaken til at så mange foretrekker spillet og jeg liker at spillet er slikt. Men, å bli god i WoW er ikke i nærheten av så krevendes det er å mestre de fleste andre internettspill - WoW er tross alt beregnet for aldre fra 12 år og oppover.

 

Fikk forresten 5+ i norsk skriftlig på skolen, syntes ikke du burde fokusere noe særlig på andre sin rettskriving, da slutter kanskje andre å fokusere på din.

 

Thottbot ser jeg ikke på som juks, men det ødelegger litt for spillegleden for noen av dem som bruker den siden.. Det gjør såklart ingenting, men for min del var WoW litt mere spennende før jeg kom over den siden, all mystikken forduftet.

Lenke til kommentar
Han snakker vel mer om forståelse for hva andre skriver, ikke hvor godt du skriver selv.

6498149[/snapback]

 

10 poeng! /cheer.

 

Så spør jeg mister. Pycnopodia. Hva i helvette har dette med det første innlegget mitt i det hele tatt? les over det en gang til takk.

 

Har ikke noe med om å måtte ha raidet, MEN OM DU BRUKER GULLET DU KJØPER PÅ REPAIRS SÅ SKADER DU JO IKKE INGAME ØKONOMIEN HELLER!

Blizzard sine regler bryter jo 80-90% av spillerene i løpet av sin wow karriere alikavell. (les blizz reglene før du poster takk neste flame post takk)

 

Og trenger du ikke skills/wow er enkelt? Ta med 39 pugs og clear AQ. Da ska du få en smakfull bukett i posten (uten oppkrav).

Endret av Songmist
Lenke til kommentar

Dxbb, Åja, ettersom vi ikke er enige mangler jeg jo norskforståelse.

 

Menners... Songmist, Alt jeg har skrevet i denne tråden dreier seg om hvorfor gull kjøpes og hvorfor det ikke er fornuftig å kjøpe gull. At mennesker prioriterer pengebruk på forskjellige ting er helt greit, det jeg argumenterer imot er kun at det anbefales å kjøpe gull. For all del, kjøp gjerne gull fordi du er så hektet at du ikke klarer å la være, det er ditt eget liv og det gjør ingenting - men det blir feil å anbefale andre å trakke uti søla også.. Jeg setter det i samme bås som å anbefale andre til å grinde 100timer i uken, det er helt åpenbart noe en bør styre unna - hvis en klarer det.

 

Uansett, ingame-økonomien påvirkes ikke av at gull kjøpt for ekte penger brukes på å repare utstyr eller kjøpe eksempelvis hester. Selve kjøpet av gull fører til økt antall farmers, gullselgere og flere gullkjøpere. Men sålenge Blizzard ikke klarer å rydde opp i sitt eget spill er det like greit, da kan de bare bli.

 

Raids kan være vanskelige, men stort sett er det "/played" som er tingen. Dersom det er guilder som dreper bosser på første forsøket syntes jeg det er imponerendes. Taktikken som brukes er stort sett trial & error, bare prøver alt mulig helt til noe tilfeldigvis funker, og så trengs det noen uker eller måneder for å øve alt inn og få noe på "farm"-status.

Men, at WoW er for enkelt er kanskje å ta litt i, det kunne faktisk vært enklere.

Raids kan være vanskelig men hvorfor er de det? Hva må en guild ha for å klare å cleare AQ? Svaret er mye /played så de har bra utstyr, og det trengs mye tålmodighet - så er det også en menneskelig faktor, men å mestre WoW er ingen vanskelig oppgave akkurat. Dette er min mening da, det er også dem som syntes WoW er for vanskelig, så det går begge veier.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Dxbb, Åja, ettersom vi ikke er enige mangler jeg jo norskforståelse.

 

6498398[/snapback]

 

Du har tydeligvis ikke forstått, dette har ikke noe om mine synstpunkter på deg å gjøre.

6498524[/snapback]

 

Han argumenterer jo for ting som ingen har skrevet noe om. What can you do :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...