Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

"Jeg har mer "liv" enn deg" ah ikke gidd.

 

Det rammer ikke millioner av spillere churchburner, det er ikke millioner av spillere som er fks. endgame og må ha akkyurat de tingene som gullkjøperene kjøper overpriset.

 

Det er ca 20% som faktisk kanskje merker dette, men er ikke sikkert så mange engang gidder bry seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gullkjøping er ikke akkurat et så alvorlig problem for andre spillere, ettersom de fleste items er BoP, kommer en ikke så veldig langt med bare gull. Noen ting blir nær sagt umulig for en ikke-gullkjøper å skaffe seg, men det er jo bare til å skaffe noe annet istedet.

Er det noe som kan være litt slitsomt iblant er det alle som whiner, klager og sutrer overalt inne i spillet. Alltid er de misfornøyde med noe og alltid må de la så mange som mulig få høre alt om det, men er det noen du ikke helt liker kan du alltids putte dem på ignoreringslisten.

 

ChrchBrnr, WoW kan kanskje beskrives som det mest casual mmorpg spillet en kan få tak i, men raiding på høyt nivå er ikke det minste casual, laid back eller avslappet. Det er vel så hardcore gaming for alle penga som i noe annet spill - til tross for det uskyldige tegneserieaktige preget spillet har.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Er helt enig med ChrchBrnr og hans påstander. Jeg finner det forunderlig at dere som kjøper gull, bruker bots osv går rett i forsvar uten å legge fram et eneste godt argument.

Og ja, dere ødelegger faktisk for andre, noen av dere ser ut til å være klar over dette ettersom dere bestemmer dere for å kjøpe gull siden det er så mange kinesere på serveren dere spiller på.

Kineserne er der av en grunn, fordi dere kjøper gullet deres. Om ingen kjøpte gullet deres ville de funnet seg en annen server, eller et annet spill.

Driter dere i alle andre så innrøm det heller eller hold kjeft.

6485343[/snapback]

 

Hvis du leser flere av mine innlegg så vil du finne flere _gode_ argumenter for att folk velger å kjøpe gold.

 

Svaret er att folk som har familie,venner og jobb. Ikke har tid til å grinde til seg allverdens med penger. De som syter over gold kjøperne er arbeidsledige, små unger eller folk som har vanlige liv, men som er utrolig usossial og bare hengt opp i WoW.

Allt er WoW.

 

Og ja, jeg er på "din" side av gold kjøpingen. Jeg har aldri kjøpt gull men jeg skjønner hvertfall hvorfor noen velger å gjøre det.

Det burde vell ikke være så vannskelig gjør det vell?

Lenke til kommentar

Det finnes ingen gode argumenter for å kjøpe gull, det blir tåpelig uansett, det ligger i samme "liga" som å betale penger for å spille WoW - det koster tross alt en hundrings i måneden. Hvorfor betale for WoW når det er nok av andre spill som er gratis? Finnes igrunnen ingen gode argumenter for det heller, annet enn at en liker det og syntes det er verdt det. De som "trenger" å kjøpe gull liker gjerne å gjøre på noe i spillet som koster mye gull.

Dess mere argumenter en klarer å finne på for at det er fornuftig å kjøpe gull, dess mere opphengt i spillet vil en virke, kanskje er realiteten en annen men det tror jeg vil være bare unntaksvis. Å kjøpe gull er ufornuftig på alle måter, men hvis en vil bruke penger på det istedenfor en ufornuftig pizza i byen, så hvorfor ikke? Noe må en unne seg iblant.

Det er lett å forstå at mange kjøper gull for å slippe å skaffe gull på egenhånd dersom de syntes det er kjedelig, men hvorfor ikke gjøre på noe i spillet som ikke koster så mye gull? Det er ikke vanskelig, jeg syntes det er dette en bør anbefale dem som sier "shiiit jeg har ikke nok gull.. hva skal jeg gjøre?!" - ikke en webside som "www.kjøpemassegullmenaldrinok.com".

kafan, Jeg har det omtrent på samme måten. Unntatt når min bedre halvdel reiser bort et sted da er det gullfarming for alle penga, hehe. Har noen tusen gull jeg også, men det blir aldri nok.. Når jeg logger inn i WoW er det bare en ting jeg vil ha, mere gull :devil:

Lenke til kommentar
Nstin: Det går utover deg, det er der du har fullstendig misforstått. Det går utover ALLE som spiller wow og liker det. Blir det for mye cheats/hacks/gold kjøp så forsvinner folk ifra spillet og raten de forsvinner øker betraktelig mye fortere når cheats og juks blir vanlig, folk gidder ikke spille mot BOTs og patetiske mennesker som må jukse for å holde følge. Samtidig ødelegger det for alle andre enn dem som handler gull da disse ikke får brukt sine trades eller farma det dem trenger og i tillegg så blir ALLE spammet med patetisk reklame av BOTs og farmers som knapt klarer å komunisere på en skikkelig måte.

 

Intill du forstår dette så er du for meg en ignorant type som ikke er kapabel til å forstå ringvirkninger av det du gjør, desverre er dette et vanlig fenomen i det vanlige liv også blant store deler av befolkningen.

6478263[/snapback]

Hvis det er spillere som deg som forlater spillet, så ser jeg på det som veldig veldig positivt.

 

Og hva du synes om meg gir jeg en lang faen i. Større geek en deg skal man se lenge etter.

6486038[/snapback]

 

 

Jeppz.. jeg er supergeek..

 

Haha, sier han som KJØPER jeg mener BETALER for virtuelt gull for å kunne greie å holde følge med resten i DET mest CASUAL mmorpg på markedet.

 

Lurer på hva man kaller deg :p

 

Du kan kalle meg hva du vil, jeg er voksen nok til å kunne le av det ;)

 

Og en annen ting, jeg har ikke forlatt spillet, jeg har valgt å legge det fra meg til fordel for andre ting intill videre.. Noe du burde seriøst vurdert før du tok steget til å måtte jukse for å holde følge, det er trist det.

6486171[/snapback]

Jeg har aldri kjøpt gull. Det har jeg skrevet tidligere. Kanskje følge med litt før du kommer med sånne beskyldninger.

 

Bra du har lagt fra deg spillet ;) Nå mangler vi bare resten av de som er som deg

Lenke til kommentar

Sant det. Eksisterer ingen gode argumenter for å kjøpe gull, men motargumentene er heller ikke noe å skryte av. Som mange har nevnt, er det begrenset hva gold kan gi deg i WoW. Ser ikke poenget med å ha 10 000g bare for å ha det, men liker selv tanken på å ha nok ressurser til at repaircosts aldri blir et problem, at nødvendige potions før et raid kan handles inn uten at økonomien får skader av det, at ingrediensene til enchants dersom man får seg et nytt lilla item er klare, at slike ting er i boks og ikke blir en byrde.

 

Godt mulig WoW er det mest casual MMO-spillet for enkelte, men for andre er det så hardcore som man får det.

Lenke til kommentar
Jeg har familie. Jeg jobber langt over 100%. Jeg studerer. Jeg er casual. Jeg har noen tusen i gull på min main. Jeg har aldri kjøpt gull eller jukset på annen måte. Alt er mulig. Om man bare gidder da.

6486499[/snapback]

 

Du har familie som i att du har unger? Eller mener du att familien er "mamma og pappa" o.l?

 

Du studerer og jobber 100%.. ?? Da vil jeg spørre deg om hvordan du har tid til å spille WoW.

 

For studiene tar vell tiden fra 09-14 ( vanlig skole tid ) og skal du jobbe mer enn 100% så betyr det att du jobber mer enn 7,5 timer hver dag. (utenom helg)

Det vil si att du studerer, drar rett på jobb etter det og er hjemme rundt 22:00 og da må du jo ha spilt WoW helt til du skal legge deg. Og dette gjør du hver dag?

 

Jeg håper da innderlig att du ikke mener att du har famile, som i att du er en forrsørger av en familie.... :S

Lenke til kommentar
.................

.........

.....

 

Jeppz.. jeg er supergeek..

 

Haha, sier  han som KJØPER jeg mener BETALER for virtuelt gull for å kunne greie å holde følge med resten i DET mest CASUAL mmorpg på markedet.

 

Lurer på hva man kaller deg :p

 

Du kan kalle meg hva du vil, jeg er voksen nok til å kunne le av det ;)

 

Og en annen ting, jeg har ikke forlatt spillet, jeg har valgt å legge det fra meg til fordel for andre ting intill videre.. Noe du burde seriøst vurdert før du tok steget til å måtte jukse for å holde følge, det er trist det.

 

 

Hvor har dere fått det fra at det handler om å holde følge med andre spillere?

Det handler om å nyte de delen av spillet man liker, være det seg raiding, pvp, etc og å skippe de delene man ikke syns gir en noe, dvs grinding i denne sammenheng.

Han syns tydeligvis at de positive elementene er såpass gode at de rettferdiggjør de ekstra kronene det koster å kjøpe gull. Ærlig talt så er ikke forskjellen så stor, man betaler allerde 100 kr i måneden for spillet, hva er vel en liten hundrelapp fra eller til...

Lenke til kommentar

Snakket ikke om min mor og far, jeg har egen familie. Kunne sikkert vært mer presis angående studiene, de tar jeg på deltid og det går veldig bra. Jeg er definitivt ikke noe supermenneske. Poenget var enkelt å greit å klargjøre at det ikke bare er arbeidsløse som har tid til å farme gull.

Lenke til kommentar
Sant det. Eksisterer ingen gode argumenter for å kjøpe gull, men motargumentene er heller ikke noe å skryte av. Som mange har nevnt, er det begrenset hva gold kan gi deg i WoW. Ser ikke poenget med å ha 10 000g bare for å ha det, men liker selv tanken på å ha nok ressurser til at repaircosts aldri blir et problem, at nødvendige potions før et raid kan handles inn uten at økonomien får skader av det, at ingrediensene til enchants dersom man får seg et nytt lilla item er klare, at slike ting er i boks og ikke blir en byrde.

 

Godt mulig WoW er det mest casual MMO-spillet for enkelte, men for andre er det så hardcore som man får det.

6487427[/snapback]

 

Altså, jeg er godt klar over hva dem argumenterer for ved å kjøpe gull, nei det gir dem ikke så mange fordeler sånn sett men du har tydeligvis ikke lest alt det andre negative som følger i fotsporene til gullselgerene. Desto mer dem tjener og desto mer etterspørsel dem får desto mer effektive må dem bli og dette har og vil fortsette å få følger i at de som har pengene (gullkjøperene sine penger) finansierer utvikling av cheats, bots etc som dem utnytter i prossessen med å farme gull, dette gjør at det ute i azeroth er en haug BOTs som grinder 24/7 i tillegg til alle goldfarmene og dette gjør da livet surt for dem som faktisk prøver å gjøre noe der. Det er også mange andre sider som er negative. Uansett åssen man argumenterer så er det heller ikke LOV i følge EULA og TOS og derved gjør det til en ulovlig ting i wow.

Lenke til kommentar
Jeg har familie. Jeg jobber langt over 100%. Jeg studerer. Jeg er casual. Jeg har noen tusen i gull på min main. Jeg har aldri kjøpt gull eller jukset på annen måte. Alt er mulig. Om man bare gidder da.

6486499[/snapback]

 

Du har familie som i att du har unger? Eller mener du att familien er "mamma og pappa" o.l?

 

Du studerer og jobber 100%.. ?? Da vil jeg spørre deg om hvordan du har tid til å spille WoW.

 

For studiene tar vell tiden fra 09-14 ( vanlig skole tid ) og skal du jobbe mer enn 100% så betyr det att du jobber mer enn 7,5 timer hver dag. (utenom helg)

Det vil si att du studerer, drar rett på jobb etter det og er hjemme rundt 22:00 og da må du jo ha spilt WoW helt til du skal legge deg. Og dette gjør du hver dag?

 

Jeg håper da innderlig att du ikke mener att du har famile, som i att du er en forrsørger av en familie.... :S

6488342[/snapback]

 

Dette lurte jeg også på. Jeg er i 100% stilling, er 100% pappa med en dame på kjøpet. Har max tid til et par timer om dagen. Jeg har kjøpt gull pga akkurat dette.

Jeg har ikke tid til å grinde farme gull. Har 2 ganger i uken jeg er med i raid. Kansje det blir opptil 4 timer spilling. Hvordan i all verden skal jeg få tid til å farme gull.

Lenke til kommentar
Dette lurte jeg også på. Jeg er i 100% stilling, er 100% pappa med en dame på kjøpet. Har max tid til et par timer om dagen. Jeg har kjøpt gull pga akkurat dette.

Jeg har ikke tid til å grinde farme gull. Har 2 ganger i uken jeg er med i raid. Kansje det blir opptil 4 timer spilling. Hvordan i all verden skal jeg få tid til å farme gull.

 

Hvem sier du er nødt til å farme gull? Det er som nevnt i denne tråden andre måter å tjene gull på, desverre er endel av disse kvalt pga goldsellers/farmers men er uansett ikke vanskelig å tjene gull om man vil det, uten å bruke 5 timer pr dag til å farme det.

 

Og en annen ting, raide endgame et par ganger i uken, med 4 timer for dagen kan umulig koste deg så mye gull at du er nødt til å farme det. Og de andre resterende timene du bruker i wow kan du bruke til å tjene gull samtidig som du gjør andre ting. Om du ikke bruker de 4 timene på wiping og er decka i purple så burde repair cost være ganske overkommelig på 8 timers raiding pr uke.

 

Etter mitt guild fikk BWL på farmstatus hadde jeg maks 5G repairs på en dårlig kveld, faktisk tjente jeg gull på å raide. Kan være enig i at treningen på encounters kosta en haug og har sagt tidligere at repairs koster for mye men takla det uten større problem.

Lenke til kommentar

Det var ett av mine problemer den ene gangen jeg kjøpte gull.

Jobb, familien samt oppstart i MC + ZG, senere oppstart i BWL.

Da jeg farma fikk jeg lite ut av det som warrior, rett og slett fordi warrior ikke er spesiel bra å grinde med på mobs som dropper bra items.

PVP server, ganking under farming. Gjerne da du var i kamp med en mob = død + durability loss. Ingen loot, bare rent tap. Som jeg har nevnt tidligere kjøpte gull en gang. Da det var brukt opp til repairs, og poths slutta jeg å raide.

Har du bare en warrior å farme med uten noe spesielt bra gear, er det lite effektivt på en pvp server. Husker jeg farma i Silithus, uten å ta i for mye gikk vel halve farme tiden med til å corpse runne.

Prøvde jeg å farme instancer i grupper vant jeg aldri en dritt av verdi.

 

Argumentene for å kjøpe gull for mitt vedkommende var at jeg ville være med på raids. Hadde jeg ikke kjøpt gull kunne jeg ikke raide.

Konklusjon for mitt vedkommende nesten umulig å raide for en som jobber, og har familie. Da mener jeg oppstartfaser av instancer hvor alle er nye, samt at det er pvp realm. Derfor var ikke raiding noe for meg.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke farmet så veldig mye. Jeg bruker heller ikke å stå mye i AH for å finne gode kjøp. Det beste kjøpet jeg har gjort var vel feet of the lynx som jeg kjøpte til 70s og solgte til 60-70g.

Jeg har i guildet høye repaircosts ettersom jeg er warrior, men likevel ikke verre enn at gullmengden stadig øker. Det er fint lite jeg kjøper på AH til meg selv da jeg stort sett kan skaffe det billigere via andre det være seg i guildet eller utenfor.

Siden jeg som nevnt er veldig opptatt får jeg ikke vært med på alle raids, men det er greit. Denne helgen blir det 42 timer overtid så dermed null spilling overhodet.

På min server er det lang bg-kø og da jeg drev og ranket pleide jeg av og til dra til et par steder for å skaffe runecloth eller arcane crystal. Det er helt umulig nå. Kineserne har full kontroll på de stedene. Og det er takket være gullkjøperne.

Endret av kafan
Lenke til kommentar

Vell, jeg kan jo si det slik.

Cheating og juksing er greit. Man skal ikke kjøpe Gold og man skal ikke cheate.. Men jeg mener Wow er laget på en teit måte.. Som dermed gjør det slik at folk kjøper mer gold her enn i andre MMO's. For det er fakta. Wow, er en "grind-fest"

 

Riiight. Jeg ser av innlegget ditt at du sannsynligvis ikke har spilt alt for mange MMOs i ditt liv. Men jeg kan nevne spill som faktisk er på lik linje, eller mye verre enn WoW når det kommer til forespørsel etter "munnies".

 

Everquest 2, Linage II er sannsynligvis de verste spillene når det kommer til kjøp av myntenheter...men behold! Diablo 2...Noen som husker hvordan det ble etter en periode? Ett sant HELVETE.

 

Men, igjen...WoW har noe slikt som 58% av markedet for MMOs akkurat nå, så antallet farmere er jo nødvendigvis større ettersom antall spillere er større. Men jeg mener fortsatt at det var langt verre å spille Everquest 2 for eksempel..

 

Anyways, nå er jeg en WoW veteran, og jeg tjener penger som grabs. Siden de fleste spotene som trengs med henhold til professions er tatt av folk i guildet, har jeg bare mining og skinning. Det er igrunnen alt jeg trenger. Daytrading på AH er også en god ting, og å følge litt med på trade kanalen. (WTS Libram of Resilence 3g anyone? Slikt blir det penger av)

 

Men, gidder ikke bry meg med folk som kjøper gull. Men jeg så en tidligere som sa at powerleveling var billig. HEHA!! 2-300 USD for 1-60... Godt brukte penger..eller ikke.

Lenke til kommentar
På min server er det lang bg-kø og da jeg drev og ranket pleide jeg av og til dra til et par steder for å skaffe runecloth eller arcane crystal. Det er helt umulig nå. Kineserne har full kontroll på de stedene. Og det er takket være gullkjøperne.

6489312[/snapback]

Dette høres så forferdelig kjent ut. Ikke nok med det men de ninjaer når du hugger også! Finnes nesten ikke noe verre en det.
Lenke til kommentar
En warrior kan fint bruke 40g på en kveld i naxx.

 

Men om-topic: Liker ikke folk som kjøper penger men kan godt skjønne dem.

6465805[/snapback]

 

Jøss, multiquoting. Kult :)

 

Den fyren som sa han brukte 20 gold på wiping i MC. Dakar, og hvordan i helsikken klarte du det? Jeg klarer det nå, men det er i fullt tier 2.....Mens du kanskje hadde noen tier 0,5 deler?

 

 

 

Noe som forkjiper enda mer, er at 9 av 10 end-game guilder raider hver kveld i uka med et krav på 80% attendance. End-game er tilgjengelig for core-spillere og, men det er svært få guilder som legger opp til det. Var med i en, men jammen la de om til hardcore etterhvert.

6472464[/snapback]

 

Finn deg noen av de litt mer casual guildene da. Vi kjører bare 20 manns raid om sommeren omtrent, og som regel aldri mer enn tre 40 manns raid per uke ellers.

 

 

ChrchBrnr: Det er svært få som kjøper gull, siden Blizzard er flinke til å oppdage dette. Dermed går det utover få personer.

6479897[/snapback]

 

Tja...bob bob vil jeg si. Nå ble forøvrig nettopp 30 000 kontoer fjernet i USA da, så det var jo en grei opprensking. Sitter bare å venter på når de tar en "spring clean" på Eu serverene også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...