Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er 2 typer spillere i wow:

 

Den som ikke vil bruke så mye tid på å fks. få tak i en item, og kjøper gull eller cheater.

 

Den som har brukt mye tid på å få denne tingen uten å jukse, og blir forbanna når han ser andre folk blir like bra som han på 1 time, noe han brukte 100 timer på å få til.

 

Person 1 er smart. Person 2 er ikke smart, men kan trøste seg med at han gjør det slik som "det egentlig skal gjøres".

6458647[/snapback]

 

 

Person 1 er minst like mye nerd som person 2 - men dette gjør lite for person 1 og person 2 er allerede klar over dette og konkurrerer om å være mest mulig nerd. Å vinne i WoW tilsvarer å være minst mulig logget ut.

Men, uansett, du mangler minst en type spiller, kanskje fordi det overveldende flertallet på chattesteder slik som på denne er enten Person 1 eller 2.

Logikken din er ikke lett å forstå seg på.. Vi er neppe på samme bølgelengde, ikke engang i nærheten.

Gullkjøper: Jeg spilte 50 timer denne uken, kjøpte gull og fikk dermed råd til hest.

Ikkegullkjøper: Jeg spilte 50 timer denne uken, kjøpte ikke gull men fikk råd til hest likevel.

Å kjøpe gull betyr ikke at du frigjør mere tid for å gjøre på "smarte" eller "fornuftige" ting, å kjøpe gull betyr at det skal spilles, gjerne mer, for å bruke gullet som er kjøpt. Når begge personer spiller like mye, ville jeg nok helst ha valgt å ha vært den personen som ikke kjøpte gull..

Men, kanskje du mener at ved å kjøpe gull slipper du "den kjedelige farminga og grindinga" og får dermed mere kvalitetstid i spillet? Likevel - alt i WoW etter et visst nivå er farming eller grinding på en eller annen måte, så dersom du kjøper gull for å slippe å farme Tyr's Hand eller glo på Auction House, betyr det bare at mens ikkegullkjøperen farmer gull er du et annet sted og farmer noe annet, kanskje en instance etter en spesiell item eller Battleground for Honour-poeng.

Uansett, jeg kan lære deg hvordan du for alltid kan bli kvitt "den kjedelige farminga og grindingen" etter gull, og det vil ikke koste en krone (i motsetning til å kjøpe gull). Det er bare til å la vær å farme og grinde..

Dersom du syntes det er teit å farme gull i mange timer, hva tror du egentlig en ikke-WoWspiller syntes om å bruke mange timer på å skaffe en bra kniv, sverd eller rustning i spillet? Personen vil neppe støtte deg i at du nødvendigvis er noe spesielt smartere enn den andre, tror heller ikke det hjelper å nevne hvor mange hundre kroner du brukte på gull denne måneden. Vi er nok i samme båt.

Lenke til kommentar

Hva i svarteste midtøsten er det folk klager på? Å klage på at folk kjøper gull til mount eller items har da ikke en dritt å si.

 

Cry me a river, build a bridge and get over it.

 

Edit: har aldri kjøpt gull, eller noe sånt.

 

Og penger til mount er aldri noe problem, skaffet nettop penger til huntern min. har ikke no proffesions på den siden den var BG alt. Folk som ikke har penger til mount på lvl 40 har gitt faen i det eller er noobs.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
Det er 2 typer spillere i wow:

 

Den som ikke vil bruke så mye tid på å fks. få tak i en item, og kjøper gull eller cheater.

 

Den som har brukt mye tid på å få denne tingen uten å jukse, og blir forbanna når han ser andre folk blir like bra som han på 1 time, noe han brukte 100 timer på å få til.

 

Person 1 er smart. Person 2 er ikke smart, men kan trøste seg med at han gjør det slik som "det egentlig skal gjøres".

6458647[/snapback]

 

Jeg vil nå si det finnes 3 typer personer.

Hvor den tredje typen har brukt mye tid på å få denne tingen uten å jukse, men blir ikke forbanna når han ser andre folk blir like bra som han på 1 time, noe han brukte 100 timer på å få til.

 

Jeg er da den tredje typen person.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Nstin, Det handler om prioriteringer, kjøper du for eksempel mye våpen har du kanskje ikke råd til hesten når den tid kommer. Men noen klarer seg ikke uten alt de peker på.

Uansett, på min server er det svært mange som kjøper gull, derfor prøver alle å selge sine varer til denne gruppen. Det betyr priser som ofte er hinsides hva den vanlige personen i gaten kan skaffe, og hvis denne vanlige personen ikke klarer å holde seg i tøylene blir det neste steget å kjøpe gull. Når ballen først begynner å rulle stopper den ikke av seg selv, det blir en slags ond sirkel. Mye av årsaken til at så mange kjøper gull er nettopp fordi de vil ha råd til en vare som er overpriset - overpriset fordi det allerede er mange som har kjøpt gull og dermed styrtrike nok til å kjøpe dette.

For meg betyr alt dette lite annet enn formidabelt økte inntekter, det er nesten ingen grenser for hvor mye jeg kan overprise det jeg selger. Men samtidig blir det urettferdig for de som ikke kjøper gull, de får ikke mulighet til å få råd til de tingene gullkjøperene har så lyst på at de faktisk bruker ekte penger på dem. Gullkjøperene ødelegger dermed litt for de andre.

Samtidig, når så mange først kjøper gull, blir det et voksende press på resten om å gjøre det samme.

Dere gullkjøpere som klager på at ting er for dyrt og tar for lang tid å skaffe, det har dere kun dere selv å takke for. Det er dere som presser prisene opp på alt.

Selv har jeg også merket konsekvens av gullkjøpere en gang, det var den gangen jeg med min prest kunne få tak i en veldig bra stav, men det var nødvendig å få tak i en Eye of Shadow først - en liten men sjelden dings som kostet over 1000gullmynter. Jeg tør påstå at denne ville vært vesentlig rimeligere hadde det ikke vært for den bølingen som gjerne betaler 50 dollar for den samme tingen, jeg valgte iallefall å glemme den staven.

 

Det blir som å kjøpe ekstra kontanter fra banken når en spiller Monopol, men hva ville familien din ha sagt om du i en runde monopol med dem kjøpte 10.000$ fra banken du hadde kontroll på for 200kroner? "Joda, det er godt du kjøper penger så du slipper å vente 10 runder på å kjøpe det hotellet"?

Å kjøpe gull er intet annet enn juks, og omtrent like surt som om du spiller Monopol og strever med lite penger mens sidemannen vifter med pengene sine han har kjøpt.

Det jeg håper skjer med gullkjøpere, hackere og andre som jukser seg til alt det gullet de måtte behage, er at de blir utestengt fra spillet. Eventuelt kan det åpnes nye servere hvor Blizzard har en uendelig mengde gull som kan kjøpes av alle spillere på WoW sine hjemmesider.

Uansett, jeg har ikke irritert meg over de som kjøper gull, men jeg liker ikke å bli "beskyldt" for å være en gullkjøper. Jeg klandrer gullkjøpere helt og holdent for at dette uttrykket eksisterer idetheletatt.

Lenke til kommentar

Kva er best: Å vere so forbanna avhengig at du berre MÅ ha den item eller den mounten at du derfor bruker enda meir penger på wow til vanlig.

Eller å spele, ha det kjekt, samle opp penger, det finst ANDRE måter å tene penger på uten å grinde.

Eg seier ikkje at alle er sånn men det finst uten tvil folk som er sånn.

Og når du er blitt lvl 60 og mangler penger. Powerlvl mining, skinning eller herbalismen på eit par dager og vips du kan lett tene ei formue på det.

 

Uansett er eg heilt einig med Pycnopodia i alle dine innlegg.

Lenke til kommentar

Aldri gjort det, kommer aldri til å gjøre det. Har forøvrig rapportert 4 kontoer som har prøvd å selge og fått de bannet også :), senest igår.

 

Men for all del kjenner flere som har gjort det, greit nok, men ser ikke det store i å ha fullt AH-epic-set som de har finnansiert med RL penger =\

Lenke til kommentar

Pyco-ett-eller-annet, jeg spiller faktisk ikke wow lenger selv.

 

Nei dette er ett dilemma egentlig, noen svar er riktige, men så kan de vere feil på en annen måte etc.

 

Men gullkjøping ødelegger jo helt klart for andre spillere VISST gullet blir brukt på å kjøpe major healingpotions til 5g per stykke.

Lenke til kommentar

Det er også sånn at når folk kjøper gull på servere så må noen tjene dem inn først. På min server er det flere steder det ikke er noen vits å dra å farme selv om man skulle ha lyst til det, rett og slett fordi stedet er overbefolket av kinesere som driver på der 24/7. Så det er ikke bare AH som blir preget av gullkjøp.

Tidvis har det vært svært vanskelig å få minet veins siden iallefall enkelte av kineserne har kontroll på når disse spawner og er på plass rett før dette skjer.

 

Uansett, til de som er casual som meg, som ikke liker farming, om dere ikke kjøper alt dere ser på ah så er gull ikke noe problem. Har selv over 3000 og har liggende mange blå og noen epic boe om jeg ønsker det.

Lenke til kommentar

Vettasøren hvor mange raporter jeg har oversendt GMs men at det er over 50stk er å ta svakt i, jeg har heldigvis også sett resultater av det da minst 10 "farmere" har forsvunnet totalt i tillegg til at jeg fikk en GM på "whisper" engang da det var 28stk hunters og ingen andre classer i DM, ba han gjøre en /who dire maul og han ble litt overrasket, ikke lang tid etter så jeg knapt hunters i DM og dem som var der hadde guilds etc.

 

Jeg rapporterer alt jeg ser på som ulovligheter uten så mye som et sekunds nøling, hadde rapportert min beste venn om han hadde handla gull eller cheata på noen måte. Heldigvis gjør han ikke det :p

 

Han er også et fint eksempel på hvor patetisk det egentlig er å kjøpe aka bruke sine egne REAL LIFE penger på virtuelt gull når det er så enkelt å skaffe selv.

 

Han levla en warrior på min realm på 11 dager ingame, når han dinga 60 så var det første han gjorde å kjøpe en epic mount. Han fikk knapt hjelp til å levle foruten at jeg tok han gjennom Deadmines og Gnomeregan og hjalp han litt senere i ZF. Noe økonomisk hjelp trengte han aldri. Han spiller den characteren ganske casual så ikke kom her å si at man MÅ kjøpe gull for å klare å få bra ting med en casual spillestil, det er bare dårlige unnskyldninger.

 

Det blir som om jeg skulle betale et TV selskap for å fjerne alt det kjedelige i en fotball kamp som går på TV rett å slett fordi jeg ikke gidder sløse bort tid på å se det kjedelige. Jeg vil bare se det bra og jeg vil se det på direkten for jeg har ikke tid til å vente på sammendrag senere på kvelden.

Lenke til kommentar
Vettasøren hvor mange raporter jeg har oversendt GMs men at det er over 50stk er å ta svakt i, jeg har heldigvis også sett resultater av det da minst 10 "farmere" har forsvunnet totalt i tillegg til at jeg fikk en GM på "whisper" engang da det var 28stk hunters og ingen andre classer i DM, ba han gjøre en  /who dire maul og han ble litt overrasket, ikke lang tid etter så jeg knapt hunters i DM og dem som var der hadde guilds etc.

 

Jeg rapporterer alt jeg ser på som ulovligheter uten så mye som et sekunds nøling, hadde rapportert min beste venn om han hadde handla gull eller cheata på noen måte. Heldigvis gjør han ikke det :p

 

Han er også et fint eksempel på hvor patetisk det egentlig er å kjøpe aka bruke sine egne REAL LIFE penger på virtuelt gull når det er så enkelt å skaffe selv.

 

Han levla en warrior på min realm på 11 dager ingame, når han dinga 60 så var det første han gjorde å kjøpe en epic mount. Han fikk knapt hjelp til å levle foruten at jeg tok han gjennom Deadmines og Gnomeregan og hjalp han litt senere i ZF. Noe økonomisk hjelp trengte han aldri. Han spiller den characteren ganske casual så ikke kom her å si at man MÅ kjøpe gull for å klare å få bra ting med en casual spillestil, det er bare dårlige unnskyldninger.

 

Det blir som om jeg skulle betale et TV selskap for å fjerne alt det kjedelige i en fotball kamp som går på TV rett å slett fordi jeg ikke gidder sløse bort tid på å se det kjedelige. Jeg vil bare se det bra og jeg vil se det på direkten for jeg har ikke tid til å vente på sammendrag senere på kvelden.

6460714[/snapback]

Nei, det som er patetisk er å være villig til å rapportere sine egne venner for å kjøpe penger til et jævla spill. Da er man patetisk da.

Lenke til kommentar
Nei, det som er patetisk er å være villig til å rapportere sine egne venner for å kjøpe penger til et jævla spill. Da er man patetisk da.

 

Så bra at både jeg og mine venner er voksne nok til å forstå at å jukse seg til "status" i et spill i seg selv er så patetisk at vi holder oss for gode til sånt da ;) Forresten vet jeg at mine venner ville vurdert det samme, men selvfølgelig etter at man har pratet sammen om det først. Jeg har sagt rett ut at jeg rapporterer alt som er ulovlig i wow uansett og de har den samme holdningen.

 

Har raportert en jeg spilte i samme guild med tidligere for å kjøpe gull, med screenshot der han inrømmer det, han ble bannet. Hyggelig fyr men shit happens, han laga selv ris til egen ræv.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

Jeg syntes vi skulle ha fått gull for å rapportere en gullkjøper eller jukser, gjerne med en Hall of Fame liste i hovedstadene hvor navnene på dem som har rapportert flest dukker opp. Det bør iallefall være konsekvenser av å kjøpe gull, transaksjoner av gull er en uting som ikke bærer med seg noe positivt.

Lenke til kommentar
Har raportert en jeg spilte i samme guild med tidligere for å kjøpe gull, med screenshot der han inrømmer det, han ble bannet. Hyggelig fyr men shit happens, han laga selv ris til egen ræv.

 

Lol, du er vertfall ikke en hyggelig fyr. Ser ikke ut til å vere mye å stole på du.

Lenke til kommentar
Nei, det som er patetisk er å være villig til å rapportere sine egne venner for å kjøpe penger til et jævla spill. Da er man patetisk da.

 

Så bra at både jeg og mine venner er voksne nok til å forstå at å jukse seg til "status" i et spill i seg selv er så patetisk at vi holder oss for gode til sånt da ;) Forresten vet jeg at mine venner ville vurdert det samme, men selvfølgelig etter at man har pratet sammen om det først. Jeg har sagt rett ut at jeg rapporterer alt som er ulovlig i wow uansett og de har den samme holdningen.

 

Har raportert en jeg spilte i samme guild med tidligere for å kjøpe gull, med screenshot der han inrømmer det, han ble bannet. Hyggelig fyr men shit happens, han laga selv ris til egen ræv.

6461427[/snapback]

Altså, jukse til seg status? Hvordan kan man gjøre det? Så hvis jeg ikke hadde hatt high-end guild, kunne jeg ha kjøpt 1k g, deretter dratt på ah kjøpt Krol Blade å litt diverse stasj, så hadde jeg fått kjendis status på servern? Neppe, de fleste som kjøper gull kjøper pga at de ikke har tid til å farme, eventuelt til å spille så mye. Også har vi jo nubsa som kjøper 1k g for å bruke de på twinks. Det er patetisk det.. :tease:

Lenke til kommentar
Har raportert en jeg spilte i samme guild med tidligere for å kjøpe gull, med screenshot der han inrømmer det, han ble bannet. Hyggelig fyr men shit happens, han laga selv ris til egen ræv.

 

Lol, du er vertfall ikke en hyggelig fyr. Ser ikke ut til å vere mye å stole på du.

6462009[/snapback]

 

 

Det måtte komme en Lol setning, og at den kom ifra deg var ingen overaskelse sett i lys av dine tidligere innlegg.

 

Tror for det første alle som har spilt med meg i wow heller ville stole på meg enn på en som handler gull, faktisk fikk jeg full støtte ifra hele guildet når jeg sa jeg kom til å rapportere han. Og om du ser på meg som en ikke hyggelig fyr så er det 100% ålreit fordi du vet jeg ville rapportert deg på flekken om jeg viste nicket ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...