Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

Legger du ting i "mine øyne" også nå?

 

Jeg har aldri sagt at gear/mount er status

6463158[/snapback]

Så bra at både jeg og mine venner er voksne nok til å forstå at å jukse seg til "status" i et spill i seg selv er så patetisk at vi holder oss for gode til sånt da ;)

6461427[/snapback]

Jeg legger ta virkelig ikke noe ting i dine øyne, du sier jo selv "jukse seg til status", som i denne sammenhengen betyr kjøpe gull. Legger du to og to sammen betyr det gull = items = status.

 

Farme gull/rep/items er kjedelig i lengen, det er vell alle enige om, altså farming er et onde. Siden du har vært gjennom det onde for å få Swift Mount vil du at alle andre skal ha det like misserabelt? Misserabelt var kanskje satt litt på spissen, men du skjønner tegningen. Hvis noen vil ta en snarvei som ikke påvirker deg, hvorfor bry seg?

 

en epic mount er ikke så mye raskere at det betyr allverden for spillet

Her er jeg kraftig uenig, Minor Mount Speed enchant på gloves er ikke så mye raskere, Swift Mount er betydelig raskere. Du kommer fortere fra A til B. All reising i Azeroth tar tid og er kjedelig, ved å oppgradere til Swift Mount minimerer jeg kjedelig tid. Spiller trossalt for å ha det artig.

 

Ellers er alt Epic jeg har fått samlet opp i endgame instancer som igjen er en lang lang grind helt til du kommer til BWL/aq40 som faktisk har noen

interesante encounters.

De som ser på end-game som en lang grind for å få items synes jeg synd på. Men er dog enig i at BWL og AQ40 er morsomme instancer. Ingenting slår følelsen av å ta ned en boss du har plagdes med i en lengere periode.

 

Det er en grunn til at det heter mmorpg, du kan faktisk prate med andre , joine guilds og få hjelp.

Ikke alle klasser har like lett for å få seg et godt guild. Roguen min var uten guild i to måneder etter at jeg dinget 60. BOE Epics ble fristende etterhvert, men Kroll Blade var ikke verd 500g eller eventuelt 100kr (eller hva enn prisen for 500g er).

 

Har aldri kjøpt gull, men ser ikke ned på folk som gjør det. Hvis de vil ta en snarvei får det være deres valg.

 

/ignore genetex

 

sånn pleier jeg å takle irriterendes folk i wow hadde bare det vært en /ignore option her også ;)

6463064[/snapback]

 

Det finnes en mulighet for å ignorere folk på forumet clicky

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Genetex..du er enten verdens dårligste forumtroll eller så gjørs du på å spille dum.. Jeg nekter å tro at innleggene dine er seriøse.

 

Men uansett Genetex du skal ha for å prøve.

 

God natt ;)

6463176[/snapback]

Funny thing. Skulle til å skrive det samme om deg.

6463861[/snapback]

 

Jeg også faktisk.

Lenke til kommentar
egentlig har jeg forstått at det er fånyttes å forklare enkelte mennesker noe som helst, dere får det vel inn  med alderen.

 

Har du som 25+ åring ikke moral og forståelse nok til å se at å cheate/jukse i et spill er patetisk og feil så kan ikke grensene dine være spesielt gode ellers i livet heller.

 

Kan sammenligne det med en som doper seg i en eller annen idrett, de fleste gjør det ikke og tar følgene av sine limitasjoner å aksepterer at de nok ikke er best, mens noen tyr til ulovligheter for å oppnå suksess.

 

Ikke det at alvorlighetsgraden er like ille men det moralske bak det er like ille spør du meg.

 

Og igjen viser du din "modenhet" genetex.

 

/ignore genetex

 

sånn pleier jeg å takle irriterendes folk i wow hadde bare det vært en /ignore option her også ;)

6463064[/snapback]

 

Hvem snakket du til der egentlig?

Hvis det var til meg, så får du lese den siste posten min en gang til.

Lenke til kommentar
Nei, det som er patetisk er å være villig til å rapportere sine egne venner for å kjøpe penger til et jævla spill. Da er man patetisk da.

 

Så bra at både jeg og mine venner er voksne nok til å forstå at å jukse seg til "status" i et spill i seg selv er så patetisk at vi holder oss for gode til sånt da ;) Forresten vet jeg at mine venner ville vurdert det samme, men selvfølgelig etter at man har pratet sammen om det først. Jeg har sagt rett ut at jeg rapporterer alt som er ulovlig i wow uansett og de har den samme holdningen.

 

Har raportert en jeg spilte i samme guild med tidligere for å kjøpe gull, med screenshot der han inrømmer det, han ble bannet. Hyggelig fyr men shit happens, han laga selv ris til egen ræv.

6461427[/snapback]

Du er jo rett og slett et rasshøl jo. Du og dine venner.

 

Dine syn på gullkjøping i wow er helt absurde. Altså, det er bare skikkelige rare nerder som kjøper gull for å få status som du sier. Skulle jeg kjøpt gull så måtte det ha vært til epic mount eller et item jeg vil ha. Men kommer ikke til å kjøpe gull, da driter jeg heller i epic mount og item.

 

Så du mener det var mer moralsk å få en hyggelig fyr bannet, enn å drite i at han kjøpte gull. Lurer på hvem som er voksen her jeg..

Lenke til kommentar

Jeg kjøper gull i wow, ikke for å oppnå noe "status" (ser ikke helt hvordan status man kan oppnå i et spill). Først bare en liten kommentar til epic mount komentarene. Epic mount er ikke status, å jo, forskjellen mellom den å lvl 40 mount er veldig stor å viktig vist du vil konkurere i BG's.

 

Jeg bruker 3 timer i wow hver gang jeg spiller. Denne tiden bruker jeg på raids. bwl/aq40/naxx/bgs. Kan jeg bruke mer tid i wow for å grinde opp gull til repairs og alt annet? ja, kan vel det, men jeg velger å ikke gjøre det. Jeg logger heller på når det er raid tid og bruker min ingame tid på en måte jeg liker det. Det er ikke som du sier, at det er folk som ikke får tak i gear på lovelig måte som kjøper gull. Jeg har ikke et eneste item på min char som jeg har kunnet oppnåd gjennom kjøp av gull. Og jeg har epics til alle slots (ååh for en status.) Noen synes kanskje å ikke farme penger selv er idiotisk (selv om det tar lengere tid en å arbeide inn pengene IRL) vel, hva kan jeg si? det bryr meg meget lite. Grinding har jeg gjort nok av i andre MMO's. Så må vi jo huske at det er veldig mange som synes å bare betale mnd's avgift på et spill er laterlig, da sjønner jeg godt at noen stiller seg helt uforstått til dette. Jeg var selv sånn før og, til jeg prøvde et, da ser du hvor genialt et slikt spill kan være, og at det er verd pengene. Dette gjelder kjøp av gull også, alle er skeptisk og synes det er teit. men så kjøper du det, så ser du hvor fantastisk mye bedre det var en å grinde i det uendelige.

 

Vist jeg ødeleger spillet for andre her, på grunn av dette, så beklager, men det gidder jeg ikke gjøre noe med.

Og som alle sier, det er bare et spill. Du synes det er rart at jeg velger å bruke mer penger på et spill. Jeg synes det er rart at du bruker mer tid på spill. Og med utgangspukt i "Tid=penger" har jeg kommet fram til at jeg var mer tjent med å bare kjøpe gull

Endret av JRL
Lenke til kommentar
Pycnopodia. Et MMO sammenliknes ikke med en runde monopol. Når runden monopol er over, pakkes spillet ned. Game over, så tar man det opp igjen og starter på nytt ved en eller annen anledning. Det som er gjort i et MMO er (herregud så teit sagt) foreviget. Slutter du å spille nå, kan du logge på igjen til jul og finne alt slik det var sist gang du tok /logout.

 

For øvrig er mye av det du skriver rent piss, tilbud og etterspørsel bestemmer markedet. Prisene på AH følger content. Eksempelvis kunne man overprise Elemental Fire (til greater fire protection potion) til de grader da guilds begynte med MC/Ragnaros. Noen tenker at dette kan jeg tjene penger på, og grinder, selger på AH. Andre kjøper opp det på AH og legger det ut igjen enda litt dyrere. Noen gir faen og kjøper på AH for å bruke det. Flott for deg at du er så lur og skjønner hvordan du kan bruke markedet. Gratulerer, stående applaus. Folk prioriterer slik de selv ønsker, de er ikke verdt noe mindre av den grunn. 1000g koster per i dag i 200 kroner på Ravencrest, det er i overkant av 1 time på jobb. Kan ikke forestille meg å arbeide på AH eller å grinde(lol) gir like mye valuta for pengene. Flott for deg at du ikke kjøper gull, men å kalle folk som ikke følger dine retningslinjer for idioter, du håper de blir fjernet fra spillet, skal du bare drite i.

6462469[/snapback]

 

Monopol og MMO, der er likheter mellom disse to tingene, selvsagt er det også ulikheter men det er nok av likheter til å kunne sammenligne imellom. Du virker en smule misledet med at WoW er foreviget, kanskje mener du at siden WoW kan vare i måneder og år er det derfor greit å bruke penger på gull? Gullet brukes opp og itemer byttes ut. Det eneste som er foreviget er egentlig det som ikke har så mye med gull å gjøre, som level på karakter, hvilke quester som er gjort og slikt, menmen.

Auction House er jeg godt kjent med, jeg vet at for å tjene mest mulig, nytter det ikke å selge en vare til en hyggelig pris. Det som skjer da er at en smarting kjøper varen din og selger den på nytt, gjerne for det tidobbelte - og får faktisk varen solgt. Det gjelder å selge varen direkte til gullkjøpere. Jeg og mange andre vet at det er mange på serveren som har hinsides mye gull, ekstra heldig for meg er det at den gruppen som har mest penger (gullkjøpere) også er den gruppen som har mest lyst på forskjellige ting. De prøver ikke engang å prute på priser de bare blir sjeleglad om de får tingen sin, nesten uavhengig av pris.

Dermed, når jeg legger ting ut for salg er absolutt alt sammen myntet på den gruppen som kjøper gull. Dette har ingenting med tilbud og etterspørsel å gjøre, det bekrefter dere hele tiden selv.

Du ville ha jobbet 1-2 timer for ekte penger og kjøpt en fin ting i spillet, men ville du ha jobbet 100timer inne i spillet for å oppnå det samme? Det tror jeg ikke, få ville ha gjort det. Så for å få solgt sine varer på en server uten gullkjøpere, ville en blitt nødt til å justere prisene betraktelig lavere enn det som er vanlige priser idag.

Så, da er det altså avklart at det har en innvirkning på markedet når svært mange har svært mye gull de egentlig ikke skulle ha hatt.

Går utifra du ikke har meg i tankene angående om gullkjøpere er idioter eller ei.

Valuta for pengene? Nå nærmer du deg mye av årsaken til det kjøpes gull. Noen går lei av spillet, men istedenfor å slutte finner de et slags plaster på såret - redningen blir å kjøpe gull. Nøyaktig hva som er årsaken til dette er jeg ikke sikker på, men det virker som at noen er lut lei spillet men fremdeles avhengig av å forbedre på utstyret sitt. Dermed havner de i knipen hvor de føler at de må raide og at de trenger potions og andre ting men samtidig orker de ikke å tjene inn det som det koster å holde på slik. Å kjøpe gull blir løsningen, og de påstår at det er bare "farminga" de er lei av, til tross for at hele spillet er bygget på farming.

Andre har en uforklarlig "trang" og et slags "røykesug" på spesielle ting inne i spillet, som med hestene. For mange blir det ikke nok med den vanlige hesten lenger, de har innmari lyst på en dyrere hest, så lyst at de gladelig vil kjøpe gull for å få den. Det er liksom ikke nok med bare spillet lenger, de vil ha mer, og på dette området er de til forveksling nokså like mange av dem som spiller 100 timer for å få tak i det gullkjøperen får tak i over natten. Dette kan umulig være sunt.

Men, jeg gjentar, transaksjoner av gull for ekte penger er en uting og fører absolutt ingenting positivt med seg.

Lenke til kommentar

Kjøpte gull til reprasjoner + poths, og litt gikk til epic mount på warrioren min.

Sitter i full jobb og da man raider veldig mye å nærmer seg 100 dager played, kan jeg trygt si jeg så meg lei på å bruke enda mere tid på farming, da raidingen og pvp tok meste av tida.

 

Spiller du en meele class går det med mye mer gull til dyre reprasjoner av gear enn en caster class. Et raid for meg i oppstarten av MC kosta gjerne 40 gull bare i reprasjoner. Radingen tok mellom 6 - 8 timer da vi var nuubs alle sammen.

Skulle jeg ha muligheten til å fortsette med det jeg syntes var så gøy måtte jeg ha gull. Tja, skulke jobben for å farme, neppe lite aktuelt.

Snakket med flere på serveren om det her, og fant ut at de som var i samme situasjon som meg ikke nok tid til farming hadde kjøpt gull så jeg smelte til med 1k. Etter de var brukt opp synes jeg det ble for dumt å kjøpe gull igjen bare for å få noen flere epics i MC og BWL. Ble lei hele grindefesten og rerollet til RP PVE.

Så ja jeg forstår at folk kan kjøpe gull, fordi det for oss som jobber 8 timer om dagen, er omtrent umulig å oppretholde jobb, familie, og high end raiding.

 

Kan også legge til at jeg kun en eneste gang fant et world drop på warrioren. Resten var bare møkk som ikke var verdt en dritt på AH. Farmet jeg timer med warrioren gikk mye av gullet bort i rep kostnader eller poths.

Skulle jeg farme mining måtte jeg gjøre det sent på natta noe jeg ikke kunne fordi jeg jobba. Ellers på dagen var det fult av folk som mina opp alt.

 

Etter jeg rerollet til cloth er verden en helt annen. På lvl 40 hadde jeg nok til mount uten problemer. Selv da hadde jeg kjøpt noe bra stasj på AH. Droppet også en god del boe items som jeg vant i rolls, eller fant på mobs.

 

På lvl 60 har jeg hatt 460gull uten å farme noenting. Bare vært heldig på rolls om boe items som har droppa. Tok også noen AH stunts og tjente godt på det.

Kommer aldri til å trenge kjøpe gull til denne charen.

Så er du cloth å er heldig på drops uten noe spesiele utgifter i high end, er det null problem å skaffe seg gull.

 

Men er du en stakkars warrior med høye rep kostnader, og i high end guild med bad luck i tillegg er situasjonen en helt annen om du er i full jobb.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er en synder...har kjøp gull

 

Jeg er vel i samme situasjon som mange andre her, Naxxramas.

denne instancen kan glatt suge til seg 30 - 40 gull i repairs hver dag. Jeg har i dag 3 timer mellom jobb og pve raids, i løpet av den tiden skal jeg spise mat, slappe av og farme pots/buffs til dagens raid. hadde jeg utnyttet denne tiden 100% hadde jeg sikkert klart og holde tritt med repair-bills. Så kommer blizzard med et frost resistance set, dette krever arcanite bars +++ og 200 - 300 gull pr item.

 

lykke til med endgame raiding uten og kjøpe gull hvis du har et liv utenfor WoW...

Lenke til kommentar

JRL, Det er akkurat slike holdninger jeg syntes er helt syke. Jeg syntes ikke nødvendigvis det er så rart at du bruker enda mere penger enn meg på den samme varen (samme spill), men at du føler et behov for det.

Samtidig rettferdiggjør du deg selv med det samme tvilsomme argumentet som noen før deg har brukt, at du spiller mindre ettersom du ikke trenger å skaffe så mye gull. At du kjøper gull er nemlig ikke tegn på et avslappet forhold til spillet slik du tror, men et svært anspent forhold. Du har et større behov for gull enn de fleste andre, derfor er det nettopp du og ikke naboen som kjøper gull. Hadde du hatt et avslappet forhold til spillet ville du ha sagt "jeg har ikke nok gull til å raide denne uken, jaja, det gjør ingenting". Men istedet, "Jeg har ikke nok gull, jeg må raide denne uken, ja jeg kan kjøpe gull for ekte penger! Og da slipper jeg å samle gull selv!"

Alle gullkjøpere har vært stilt overfor et dillemma:

"Skal kjøpe? Skal ikke kjøpe? Hmm... JA, jeg trenger gullet..."

Og dem kjøper gull, fordi de har vanvittig lyst på det, og dessuten "slipper" de å farme gull selv, som så mange blir "tvunget" til å gjøre for å ha råd til potions og andre "nødvendige" ting.

Lenke til kommentar

Forresten, ChrchBrnr, gullkjøping er ikke utelukkende for å skaffe seg ettertraktede items. Jeg har sett en level 56 Paladin med Lifestone, Myrmidon's Signet, Krol Blade, Skullflame Shield, Lifestone, Lei of Lillies, Helm of Narv, Destiny, alle BoE epics jeg har sett i tillegg til noen dyre "rare items". Han kunne like gjerne kjøpt en kulepenn til 10 millioner og hengt den i jakkelommen.

Uansett, noen kjøper gull fordi de har jobb, familie, barn/kjæreste/venner. Men samtidig har de falt ned i en av avgrunnene i WoW - de har begynt med såkalt "high instance endgame raidig". Så de kommer i en slags tidsklemme, raid på høyt level tar tid, virkelig mye tid. Hvis en har en tid til det så får det vel bare være, men hvis en ikke har tid til det uten å kjøpe gull blir det kanskje litt vel dyrt i lengden?

Disse personene er i beste fall svært villedet og bør vurdere om de ikke snart skal ta en moden avgjørelse til å komme seg utav avgrunnen de har kjørt seg fast oppi.

Lenke til kommentar
Forresten, ChrchBrnr, gullkjøping er ikke utelukkende for å skaffe seg ettertraktede items. Jeg har sett en level 56 Paladin med Lifestone, Myrmidon's Signet, Krol Blade, Skullflame Shield, Lifestone, Lei of Lillies, Helm of Narv, Destiny, alle BoE epics jeg har sett i tillegg til noen dyre "rare items". Han kunne like gjerne kjøpt en kulepenn til 10 millioner og hengt den i jakkelommen.

6464742[/snapback]

 

Tja, jeg har en hunter med Myrmidon's signet og Helm of Narv, samt Bow of searing arrows, Precicely calibrated boomstick, Hurricane og Core marksman rifle, og leverte nettopp inn dense stone for å få Darkmoon necklace. Warlocken min har Flarecore leggings, bracers og chest (kjøpt), Core felcloth bag, Cap of the scarlet savant, 2x Underworld band på lvl38, 2x Lifestone, Orb of the darkmoon, Elemental attuned blade, portal-trinket, Belt of the archmage, Gloves of spell mastery og epic mount. Anathema med +30 spelldamage på priesten (kjøpt), Lionheart, Stockade, Darkmoon, Stronghold, Boots of avoidance, Lifestone, Arcanite reaper og Elemental-trinket på warrioren. Magen har så langt 2x Blazing emblem og Eye of flame.

 

Det går fint an å få tak i snertne ting uten å kjøpe gull.

Lenke til kommentar
JRL, Det er akkurat slike holdninger jeg syntes er helt syke. Jeg syntes ikke nødvendigvis det er så rart at du bruker enda mere penger enn meg på den samme varen (samme spill), men at du føler et behov for det.

Samtidig rettferdiggjør du deg selv med det samme tvilsomme argumentet som noen før deg har brukt, at du spiller mindre ettersom du ikke trenger å skaffe så mye gull. At du kjøper gull er nemlig ikke tegn på et avslappet forhold til spillet slik du tror, men et svært anspent forhold. Du har et større behov for gull enn de fleste andre, derfor er det nettopp du og ikke naboen som kjøper gull. Hadde du hatt et avslappet forhold til spillet ville du ha sagt "jeg har ikke nok gull til å raide denne uken, jaja, det gjør ingenting". Men istedet, "Jeg har ikke nok gull, jeg må raide denne uken, ja jeg kan kjøpe gull for ekte penger! Og da slipper jeg å samle gull selv!"

Alle gullkjøpere har vært stilt overfor et dillemma:

"Skal kjøpe? Skal ikke kjøpe? Hmm...  JA, jeg trenger gullet..."

Og dem kjøper gull, fordi de har vanvittig lyst på det, og dessuten "slipper" de å farme gull selv, som så mange blir "tvunget" til å gjøre for å ha råd til potions og andre "nødvendige" ting.

6464688[/snapback]

du vet ikke hva du snakker om. hvordan kan du bestemme og vite hva som fåregår i hodet mitt? tro meg, jeg har nok et mer avslappet forhold til wow en di fleste, og dette koker mye ned til lathet og forakt for grinding.

 

du må jo for aldel tro hva du vil om meg, og bedøme/sette meg i hvilken bås du har lyst til, det bryr meg ufatelig lite, jeg vet hva jeg gjør og hvorfor jeg gjør det, hva en random kar på et froum tror om det er uviktig. Vist det at jeg kjøper gull et par ganger i året gjør meg til scum i avgrunn av wow i dine øyne...so be it.

 

Du sier det som det er dop og jeg er avhengig, at jeg har et behov for gull...som om jeg er en idiot fra austin powers (gooooooold) det er rett og slett bare et valg jeg gjør i stedet for å grinde som jeg synes er ufattelig kjedelig. Et gull kjøp varer utrolig lenge for mitt bruk. Kjøpe gull er et valg, ikke en livsstil.

 

Men for å gjøre slutt på diskusjonen:

Ja, jeg er dritt.

Ja, jeg er avhengig og dum som ikke ser det.

Ja, du er utrolig mye smartere en meg, siden du vet så veldig mye mer om meg og dine sikkert geniale måter å tjene gull på ingame.

Lenke til kommentar
Ja, jeg er en synder...har kjøp gull

 

Jeg er vel i samme situasjon som mange andre her, Naxxramas.

denne instancen kan glatt suge til seg 30 - 40 gull i repairs hver dag. Jeg har i dag 3 timer mellom jobb og pve raids, i løpet av den tiden skal jeg spise mat, slappe av og farme pots/buffs til dagens raid. hadde jeg utnyttet denne tiden 100% hadde jeg sikkert klart og holde tritt med repair-bills. Så kommer blizzard med et frost resistance set, dette krever arcanite bars +++ og 200 - 300 gull pr item.

 

lykke til med endgame raiding uten og kjøpe gull hvis du har et liv utenfor WoW...

6464664[/snapback]

 

Forstår deg godt jeg.

Hadde gjort det samme selv om jeg hadde vært i din situasjon nå.

Da vi starta på MC for 8 mndr siden var det samme med meg.

 

Edit: Den forbanna farminga var en av grunnen til at min warrior ble pensjonert.

Den andre grunnen var PVP realm, gankere som drepte deg mens du drepte mobs. Durability loss + at du mista killen og loote, nei takk orka ikke mer.

Endret av Darkrevan
Lenke til kommentar

Psilocybe, Du har helt rett, det går jo ann, men dette vil jeg si var et heller tvilsomt tilfelle :-)

Du har dritbra gear på hunteren din, min hunter-alt matcher det ikke helt men har til gjengjeld mye gull. Hunteren er level 22 for øyeblikket, han har Bow of Searing Arrows, Hurricane, Nightblade og 1700gull. Pengene tjente jeg forresten den dagen jeg kjøpte ut libram-bøker på Auction House og solgte de igjen for mye mye mer, 500gull bid / 1000gull buyout.

 

JRL, Raiding er en livsstil, dersom du tror noe annet lurer du deg selv. Ettersom jeg selv har vært i samme situasjon og mange av vennene mine fortsatt er det, syntes jeg ikke du er noe mindre verdt enn andre. Raiding på høyt nivå er bare ganske enkelt misledet, når en må ty til å kjøpe gull for å holde tritt med utviklingen er dette et signal på det.

Lenke til kommentar

Pøh, det går fint an å raide endgame og fortsatt ha tilgang på uendelige mengder på gull. Det ER en grunn til at mods som auctioneer til stadighet kommer ut i nye versjoner. Innsatsen man legger i slike mods betaler seg uendelig mye bedre enn å grinde mobs for det samme.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt gull, tror ikke jeg kommer til å gjøre det;) jeg har ikke tid til å sitte og farme penger 24/7 men jeg farmer litt når jeg kan;) jeg skjønner de folkene her som har 40g repair bill, har en jobb og lite tid til farming som kjøpte gull 1 gang eller 2 for og holde det gående og ikke gå så sykt lei av WoW. For WoW skal være gøy.

Noe jeg ikke skjønner var han fyren som reporta en fyr i guildet sitt! det er patetisk, det gjorde ikke deg noe vel at han gjorde det?

Lenke til kommentar

Blizzard har jo lagd wow slik at hvis du vil ha IRL samtidig som du skal raide så er du nesten nødt til å kjøpe gull. Mange i den gamle guilden min kjøpte gull fordi det var den eneste måten de kunne skaffe penger til repair/potions o.s.v til raids, fordi de bare kunne spille på raidtider. Det med å kjøpe gull ødelegger kanskje litt av balansen på AH, men det meste som ligger der finner man bedre av som BoP når det gjelder armour/weapons.

Lenke til kommentar
Pøh, det går fint an å raide endgame og fortsatt ha tilgang på uendelige mengder på gull. Det ER en grunn til at mods som auctioneer til stadighet kommer ut i nye versjoner. Innsatsen man legger i slike mods betaler seg uendelig mye bedre enn å grinde mobs for det samme.

6464993[/snapback]

 

Er enig i noe av du sier, men hva med en gammel server som Burning Legion der warrioren min var for eksempel? Da vi startet på MC var det flere guilder som hadde Nefarian på farmstatus allerede. (Tilbake i November 2005 starta vi på MC)

Miljøet på serveren er rimelig hardcore med minimalt av noobs. (Den var også stengt for ny char generering)

La meg da spørre hva mulighetene for å tjene gull på AH ligger på? (Krol Blade gikk for 150 - 200g der på den tiden)

Ja, jeg kunne driti i et raid for å farme men jeg måtte være med fordi det var lite spillere i guilden. Samtidig følte jeg at guilden trengte meg siden jeg var en av de med mest erfaring.

 

Med flere enn meg kom svært sjeldent over billige items på AH man kunne kjøpe for å selge videre. Samtidig da det heller ikke dropper noe som du kan få solgt til fantasipris, hva da? Tillegg er du DPS / Offtank warrior i MC, holder på med ZG i oppstartfasen, og PVP. Hvordan kan en med arbeid 8 timer hver dag greie å holde tritt med det her med et RL i tillegg? Jeg fant det umulig uten å kutte ned på familen og arbeidstida. Derfor kutta jeg ut pvp for å farme mer, men da skulle vi jaggu ta BWL også. Da hadde jeg brukt opp det jeg kjøpte (800g) forsvant til poths og reprasjoner i løpet av 2-3 uker. Jeg hadde ingen mulighet til å farme deg jeg trengte + raide så jeg kutta det ut. Samtidig blir du ganka da du prøver å farme. Glad jeg er vekk fra det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...