Gå til innhold

Har du Jukset i wow?


Anbefalte innlegg

DarkRevan, Det var utrolig bra gjort, å slutte med raid når det ble for upraktisk å drive med. Vanvittig bra gjort å løsrive seg fra det.

6467571[/snapback]

 

Ja for det er så jævli vansklig...

 

Du snakker om wow som det skulle vært dop. Den eneste i denne tråden som har et problem med wow her, er du.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nstin, Å slutte med raids på høyt nivå er svært vanskelig for mange, så vanskelig at mange velger å ikke engang prøve å slutte eller å idetheletatt tenke på det. Det er ikke et dop men det er vanedannende og har rikelig med likhetstrekk til andre vanedannende ting.

Det er ganske utrolig hvor mye du kan bli avhengig av, spill som WoW er ikke unntak blant de tingene det er fort gjort å bli hektet på.

WoW i seg selv er ikke så veldig skummelt, men det har fallgruver og avgrunner en ikke bør "falle" oppi, som å prøve å nå Rank14 i PvP-systemet, eller å raide daglig. Et raid iblant er jo bare kos, men når hverdagen planlegges rundt å passe med raidene og det blir nødvendig å kjøpe gull attpåtil..

Problemer med WoW har jeg hatt. Når jeg endelig sluttet å spille mistet jeg helt lysten på å komme tilbake, verken guilden, klassekameratene eller kompisene på samme server fikk lokket meg tilbake.

Dersom det hjelper din båt å flyte, at det jeg har skrevet til nå om WoW bare er tull og usannheter siden jeg selv har et problem med WoW, må du gjerne tenke slik. Det kan være jeg har et problem med WoW, men da vil jeg mene det forsterker mine argumenter heller enn å svekke dem, da kan det være mine egne erfaringer jeg tar ifra.

Lenke til kommentar

Mye av det med wow handler vel om selvdisiplin.

Da jeg så at det var spillere som holdt på omtrent 24/7 fant jeg ut at jeg ikke kunne konkurere med dem pga manko på tid. Siden jeg måtte handle gull for å holde tritt med de værste spilleren syntes jeg hele spillet ble bortkastet. High end raiding er vanskelig å kobinere med 8 timers arbeid i det lange løp, om du vil være den første som har mest dkp til å få itemet som dropper.

 

Samtidig var det nitrist å gi slipp på RL grunnet raids.

Skal man være blandt de beste i wow å få fremgang er raid attendance et must.

Lå på 95% raid attendance i to måneder, hele tiden etter jobben var det å sitte å spille for å få meg noen epics.

 

Jeg fant ut at det var best å slutte mens leken var god. Dessuten opplevde jeg en pvp server som alt for krevende. Det er nok av gankere på slike servere som gjør livet surt for en som prøver å få skaffet seg sine sure gull penger, eller ingridienser til poths. Siste gangen jeg spilte på warrioren brukte guilden vår 1 time på å komme oss inn i AQ 40 pga gankere som stod foran porten. Var to guilder som bare bedrev ganking.

Silithus er vel det værste stedet å ta en corpse run tror jeg.

Da du gjør det 5 ganger på rad, og har fått deg durability loss før man kommer inn i et instance var nok, nok.

 

Valgte å rerolle til et RP PVE realm for å starte helt på nytt.

Helt ærlig, beste wow tiden jeg har hatt så langt.

Nå slapper jeg av med spillet og det er ikke nattskifte på jobben.

Lenke til kommentar
Raiding på høyt nivå er ikke ment å være oppnåelig for alle.

6469454[/snapback]

 

Oppnåelig, jo. Ønskelig, nei. De fleste vet hva det innebærer å raide endgame. Heldigvis legger forskjellige guilds lista på forskjellige nivåer. For mange begrenser spillet seg til levling, utallige kontoer har ingen characters på level 60.

 

Blizzard mener selv at 15% av de som spiller WoW har drept Nefarian. Riktignok en liten stund siden det intervjuet tok sted, uten at det spillet så veldig stor rolle. Poenget er, at de 15% som synes det er fett å raide, spille WoW, drepe bosser, få loot, er også de du vil møte på slike diskusjonsforum. Med unntak, har ikke casual gamers noen nevneverdig erfaring på level 60. De fleste eksisterer verken her, på wow-europe.com eller på andre diskusjonskanaler.

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar

Noe som forkjiper enda mer, er at 9 av 10 end-game guilder raider hver kveld i uka med et krav på 80% attendance. End-game er tilgjengelig for core-spillere og, men det er svært få guilder som legger opp til det. Var med i en, men jammen la de om til hardcore etterhvert.

Lenke til kommentar
Nstin, Å slutte med raids på høyt nivå er svært vanskelig for mange, så vanskelig at mange velger å ikke engang prøve å slutte eller å idetheletatt tenke på det. Det er ikke et dop men det er vanedannende og har rikelig med likhetstrekk til andre vanedannende ting.

Det er ganske utrolig hvor mye du kan bli avhengig av, spill som WoW er ikke unntak blant de tingene det er fort gjort å bli hektet på.

WoW i seg selv er ikke så veldig skummelt, men det har fallgruver og avgrunner en ikke bør "falle" oppi, som å prøve å nå Rank14 i PvP-systemet, eller å raide daglig. Et raid iblant er jo bare kos, men når hverdagen planlegges rundt å passe med raidene og det blir nødvendig å kjøpe gull attpåtil..

Problemer med WoW har jeg hatt. Når jeg endelig sluttet å spille mistet jeg helt lysten på å komme tilbake, verken guilden, klassekameratene eller kompisene på samme server fikk lokket meg tilbake.

Dersom det hjelper din båt å flyte, at det jeg har skrevet til nå om WoW bare er tull og usannheter siden jeg selv har et problem med WoW, må du gjerne tenke slik. Det kan være jeg har et problem med WoW, men da vil jeg mene det forsterker mine argumenter heller enn å svekke dem, da kan det være mine egne erfaringer jeg tar ifra.

6470988[/snapback]

Jeg kan ikke se at det kan være vansklig å slutte med å spille wow hvis man vil.

Jeg har spilt wow siden retail, men har aldri hatt noe problemer med å ta meg pause når jeg vil ha det. Det er bare et spill.

 

Men når jeg snakket jeg om problemet ditt med wow (imo) så mente jeg måten du fremstiller wow på som et slags dop.

Lenke til kommentar

Nstin, Du har ikke sluttet med spillet, du har tatt pauser. Å ta seg en pause er ikke så vanskelig, men det er uansett en absolutt bra ting å gjøre iblant.

Du skriver at det er lett å slutte "hvis en vil". Nesten hele jobben med å avvenne seg en avhengighet, er jo nettopp å faktisk ville slutte. Hvis ikke jeg misforstår mener du selv at du tar pauser iblant men du har ingen planer om å faktisk slutte. Selv har jeg ingen planer om å slutte heller, så det er like greit :-)

Og, angående pauser, "Det er lett å slutte å røyke, jeg har sluttet tusen ganger" - å ta seg en pause er absolutt ikke det samme som å slutte.

 

WoW er ikke et narkotisk stoff, men det er vanedannende og en fin måte å flykte fra virkeligheten på. Det er også dem som får en gledesrus av spillet; endelig er det deres tur til å få Staff of Shadow Flame eller Death's Sting dagger, de er drithappy en stund etterpå. Gledesfølelsen er nokså ekte, selv om den ikke kommer fra en lykkepille.

Hvis jeg skal sammenligne WoW med noe annet som er akseptert vanedannendes, må det være enarmede banditter som finnes på gaten, i butikker og i kjøpesentre - noe som forøvrig er et stort samfunnsmessig problem (det tror jeg ikke dataspill er). Det som driver de spilleavhengige, er lykkerusen de fikk den gangen de puttet på noen kroner og vant hundrevis eller tusenvis av kroner. Såpass som de spiller så vinner de jo av og til noe, men også gevinsten spiller de bort med en gang. Noe i samme duren kan drive en person til å raide i utallige timer for å av og til oppnå lykkerusen han eller henne får av å endelig få tak i sitt drømmesverd eller drømmestav.

Når mange nok deler samme avhengigeten, blir det et slags tabu å snakke om. Det beste er å late som om problemet ikke eksisterer, da unngår du pryl. Fedmeproblemet i USA sprer seg som en epidemi på grunn av forskjellige årsaker, en viktig årsak er at ingen vil snakke om problemet - det er nesten gått så langt at ingen kan gjøre noe med problemet og få stoppet utviklingen. Alt dette har lite å gjøre med juks i WoW, så..

Når alt dette er skrevet, WoW er et spill og det går fint å raide iblant og leve et normalt liv. Skulle en vie livet sitt til raidinga så kan de bli et personlig problem men det ødelegger iallefall ikke for andre. Når en kjøper gull tror jeg at en har gått et skritt for langt, og bør trappe ned, ettersom det kan se ut som en har mistet helt styringen - men det er likevel andre sitt valg hva de vil gjøre. Jeg syntes derimot det blir helt feil å anbefale andre å "kjøpe gull siden det er mere sosialt enn å ikke gjøre det." Spesielt barn sluker denne argumentasjonen.

Lenke til kommentar

Vel, kan ikke si at å kjøpe gull er å jukse. Så mye gold selling og sånt er nå så er det nesten blitt et service yrke å selge det fordi folk ikke gidder å bruke uker på å farme gold selv.

Selv har jeg ikke kjøpt gold men hvis jeg hadde fått sjansen hadde jeg gjort det. Det de sier om å reporte folk som har kjøpt gold som er en bekjent av deg eller en guild mate blir jo bare feil. Hadde jeg vært vennen din og du hadde gjort det med meg hadde jeg dratt til deg ...

 

Folk liker å gå off topic :hmm:

Lenke til kommentar
*Alt for mye å quote*

6473052[/snapback]

Hva er vitsen med å slutte hvis man ikke vil?

Hvis en spiller 12 timer om dagen, men vil det. Hva er vitsen med å slutte?

Jeg får inntrykk av at du mener at det å spille er et problem i seg selv, og spiller man mye har man et problem som må fikses.

 

Jeg synes også at du blåser dette veldig opp.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

Jeg har aldri kjøpt wow gold for ekte penger og jeg hater de idiotene som er så patetiske at de føler de må!

Hvorfor? Veldig enkelt fordi dere ødelegger økonomien i et spill som i utgangspunktet er latterlig simpelt.

Jeg har klart å skrape sammen nok gull til 3 epic mounts og jeg har kun funnet EN epic,så ikke si jeg har vært heldig!

Innse at wow krever mer enn 10 min foran PS'n din,eller finn på noe annet.

 

Wildthing

Lenke til kommentar

Kjøpte 100 gold til en mage når jeg startet på ny server. Har også skaffet en gratis kopi av glider som jeg leker meg med en gang innimellom. (Ikke noe stor-skala AFK grinding: setter den i gang mens jeg er i telefonen, dusjer e.l, kommer tilbake etterpå). Ser ikke noe problem med det.

Lenke til kommentar

Nstin, Vitsen med å slutte selv om en ikke vil, kan for eksempel være at en ikke klarer å henge med i alle fagene på skolen. Men, jeg mener definitivt ikke at WoW er et stort problem som en bør styre unna for enhver pris.. Spiller en mye trenger ikke det være noe problem, men spiller en for mye er det en annen sak. Blir en sparket fra jobben, går ned i karakterer på skolen, mister kontakt med venner, familie og lignende vil iallefall jeg mene at det med fordel kan trappes ned litt. Eller hvis en kjøper gull for å henge med på raidene. Tenk over det, WoW er innmari gøy men er det nødvendig å vie livet sitt til det av denn grunn? Selv er jeg klar over at jeg vil ha godt av å trappe ned litt, det er fort gjort at det blir kveld før jeg logger ut.

Til syvende og sist har jeg ingenting med hva andre gjør på sin fritid, men jeg registrerer at kjøp av gull nærmest blir anbefalt, det syntes jeg er litt tvilsomt.

De som jukser men egentlig ikke pleier å bryte regler, har gjerne overtalt seg selv til at "dette er jo egentlig ikke juks", men det er nok vanskeligere å overtale andre til å tenke det samme. Å kjøpe gull er helt klart juks, og dem som blir tatt i det burde fått gullet trekt ifra banken sin, eller kanskje måtte stå over "en liten runde", og vente en uke eller noe før de kan logge inn igjen.

Lenke til kommentar

Der er jeg enig med deg, unntatt på deg med gullkjøping. Folk som kjøpr gull for å raide kjøper gull for å slippe å bruke tid på å gjøre noe de ikke vil.

 

De vil bare raide, ikke grinde. Så lenge det ikke går utover meg, så bryr jeg meg ikke om det er juks eller ikke.

 

Det samme med epic mount. Epic mount og raide penger, blir borte i spillet uansett. Med unntak av noen potions fra andre spillere.

Lenke til kommentar

Nstin: Det går utover deg, det er der du har fullstendig misforstått. Det går utover ALLE som spiller wow og liker det. Blir det for mye cheats/hacks/gold kjøp så forsvinner folk ifra spillet og raten de forsvinner øker betraktelig mye fortere når cheats og juks blir vanlig, folk gidder ikke spille mot BOTs og patetiske mennesker som må jukse for å holde følge. Samtidig ødelegger det for alle andre enn dem som handler gull da disse ikke får brukt sine trades eller farma det dem trenger og i tillegg så blir ALLE spammet med patetisk reklame av BOTs og farmers som knapt klarer å komunisere på en skikkelig måte.

 

Intill du forstår dette så er du for meg en ignorant type som ikke er kapabel til å forstå ringvirkninger av det du gjør, desverre er dette et vanlig fenomen i det vanlige liv også blant store deler av befolkningen.

Lenke til kommentar

Min primærutgift i dataspillet world of warcraft er repaircosts. En kveld i Naxxramas gir fort 20-50g repaircosts. For å si det slik, det hadde ikke vært meg imot om repaircosts hadde blitt tatt ut av spillet en gang for alle. Dog, det ville ha drept alle ulempene ved å dø, om man ser bort ifra corpserun/vente på ress/rebuffing. Det hadde iallfall gjort spillet mye mer behagelig for meg. Dessverre er det for mye å be om.

Lenke til kommentar

Er ikke WoW som er problemet hvis en person ikke klarer å slutte å spille. Har man virkelig lyst å slutte, slutter man som oftest å spille. De som går å whiner om at de har lyst til å slutte, men ikke klarer det. Regner jeg med har det stortsett morsomt når de spiller, og spiller fordi det er morsommere enn alternativene de har, f.eks se en film, se på tv, eller gjøre lekser. Grunnen til at de whiner om å slutte er vel fordi folk rundt dem forteller dem at de er avhengige o.s.v noe som stortsett er bullshit. Som oftest ville noen som skipper lekser til fordel for WoW skippe det til fordel for TV hvis de ikke hadde WoW f.eks.

 

Selvfølelig finnes det folk som drar det for langt, men isteden for å sammenligne WoW med andre avhengighets dannende ting, burde man kanskje heller begynne å se på personene som faktisk blir sykelig avhengig. Når begynte sluttet folk å selv ha ansvar for hva de gjør. Ganske lett å skylde på andre ting.

 

Edit: ble litt offtopic, men jeg så det ble litt diskusjon om at wow gjør folk "avhengige". Er så utrolig lei slikt prat rundt wow. Det er bare et normalt spill som alle andre. Hvem spilte f.eks Zelda dag og natt da de fikk det? Forskjellen er bare at WoW varer mye lengere :D

Endret av 1337Antikatt
Lenke til kommentar

Gir du 3tusen gull til en spiller og lar han kjøpe alt han vil ha. Blir han ikke særlig godt utstyrt i forhold til en som raider endgame instancer.

Poenget mitt er at gull er ikke alt. Gull er som bensin for characteren din.

Med gull kan du:

Betale repairs/ kjøpe pots og diverse ting til raiding/ kjøpe enchants til nytt utstyr..

 

For min del så blir det litt vel mye spilling av og til. eks: Jeg kommer hjem fra jobb i 4 tiden og starter raid halv6 til 11tiden ca.

Dette skjer vel 3 ganger+ i uka. De andre dagene kan jeg enten farme gull/ Være med irl venner.

 

Da blir det fort et veldig enkelt valg å kjøpe billig gull slik at jeg kan gjøre som jeg vil.

Jeg spiller fordi raiding er utrolig gøy! Mens farming er ikke.

Og ikke gi meg den moralske preken over et dataspill, fordi jeg er fullt klar over det kun er et spill.

Jeg spiller pågrunn av kameratskapet og samholdet i guildet.

Lenke til kommentar

Jeg refererer til post #195 på denne siden.

 

Det virker som alle gullkjøperene komplett ignorerer disse argumentene, jeg tror jeg vet hvorfor men det blir rett å slett for patetisk når dere ikke engang iløpet av 10 sider har prøvd å motargumentere det. Det betyr at dere er 100% klar over at det dere gjør er destruktivt for mmorpg og at dere er med på å støtte de som utvikler de mest destruktive programmene som ødelegger spillet.

 

Dere som spiller for å raide og samhold i guild etc. Så dere grinder aldri med guildet til POTs o.l ? eller er det sånn å forstå at hele guildet lever på ulovlig gull?

 

Jeg kan si en ting, Guildbanken til guildet mitt på Doomhammer hadde rett før jeg tok pause over 20.000 Gull alt 100% lovlig tjent og disse fikk ALLE i guildet nytte av i form av POTs, Resistance Gear osv osv osv. I tillegg så "leier" vi ut plasser til folk som trenger ting og tang i MC, Ony sånn at dem for joine oss og da betaler en viss sum pr item dem trenger. De pengene som kommer inn blir fordelt 100% likt på alle som deltok i raidet.

 

Jeg vettasøren åssen guildene deres er organisert men tro meg om jeg ikke hadde hatt råd til repairs hadde det vært 0 problem for meg å gi 10DKP for 100Gull!

Lenke til kommentar
Jeg refererer til post #195 på denne siden.

 

Det virker som alle gullkjøperene komplett ignorerer disse argumentene, jeg tror jeg vet hvorfor men det blir rett å slett for når dere ikke engang iløpet av 10 sider har prøvd å motargumentere det.

 

6479073[/snapback]

 

Unnskyld at jeg nevner det, men har du tenkt over at grunnen til at folk ikke gidder å skrive lange innlegg på ett forum er at en ikke bryr seg ganske enkelt?

Ikke alle trenger så patetisk lange poster for å si sin mening, og hvertfall ikke si den ørten ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...