Gå til innhold

Hva er din IQ?


Speik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er topp karakter på den sesjon greia ?

 

jeg var så "ødelagt" jeg  (allergi alt mulig shit som man ikke kan

ha i millitæret) så jeg trengte ikke ta den  kunnskapstesten :p:D

6413025[/snapback]

 

Toppkarakteren er 9. Vi fikk matteoppgaver, språkoppgaver og figuroppgaver som er vanlig i IQ-tester.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke vitsen med en IQ test, ja, jeg har tatt en, fikk 110 eller noe.

Men det jeg synes er så mye viktigere er EQ, even for følelser, medfølelse osv..

DET er mye mere viktig for å få et samfunn til fungere. Selvfølgelig, er du stokk dum og ikke skjønner en dritt så er det litt vanskelig. Men de aller fleste klarer seg utmerket, men desverre virker det som om det er ganske lav EQ rundt omkring...

 

-Magnus

Lenke til kommentar
Jeg fatter ikke vitsen med en IQ test, ja, jeg har tatt en, fikk 110 eller noe.

Men det jeg synes er så mye viktigere er EQ, even for følelser, medfølelse osv..

DET er mye mere viktig for å få et samfunn til fungere. Selvfølgelig, er du stokk dum og ikke skjønner en dritt så er det litt vanskelig. Men de aller fleste klarer seg utmerket, men desverre virker det som om det er ganske lav EQ rundt omkring...

Og ikke bare det: IQ tester bare en liten del av intelligens-spekteret. Det nye intelligens tester(Noen ganger kalles de "Super-IQ test") som tester mange forskjellige deler av intelligensen. Tradisjonelle IQ-tester ser bare på logikk, romforståelse, matematikk. (+ andre evt. ting jeg glemte.).

 

Selv får jeg ikke så veldig høyt på dette(110 tror jeg? og på matematikk får jeg vel laaaangt under 100...), men på fks. abstrakt-logisk tenking får jeg 129. Intelligens er ikke linært.

 

Men jeg er vel ikke enig i at tingene du nevner er mye viktigere. Jeg er glad for at vi har flinke matematikere, tenk hvor nyttig det har vært for samfunnet!

Lenke til kommentar
På sesjon er snittet mellom 3-5, hvor 9 er høyeste karakter og 7 er nest høyeste. 8 eksisterer ikke i militæret av en merkelig grunn.

6411327[/snapback]

Karakterskalaen i Forsvaret: 1 2 3 4 5 6 7 9

6413110[/snapback]

 

Vi hadde to tester når jeg var på sesjon, en for matematiske greier og en som gikk mer på praktisk rom/oppfattelse og slikt. Jeg fikk vite at karakteren var mellom 1-9 og fikk selv 8 på begge. Hvordan har dette seg hvis 8 ikke eksisterer? :p

 

Er vel 6 år siden jeg var på sesjon riktignok, men hva i all verden skulle være begrunnelsen bak å fjerne 8?

Endret av araziel
Lenke til kommentar

Fortsatt fryktelig få under 100 her :roll: Jeg har bare tatt NRK-testen for en tid tilbake. Fikk 107 der. Jeg tar derimot slike tester med en stooOoor klype salt. Meget stor klype. Ser ikke opp til noen som for 130 og ser ikke ned på noen som får 90.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Fortell meg hva språk har med IQ å gjøre?

 

Karakterskalaen i Forsvaret: 1 2 3 4 5 6 7 9

6413110[/snapback]

 

Han mener sikkert tester àla "Hvilket ord hører ikke hjemme her?". Å kalle det språkoppgaver blir litt feil, men jeg fikk i alle fall slike på min sesjon. Fikk aldri vite resultatene på teoritesten, men jeg slet ikke nevneverdig på noen av oppgavene, så enten glanset jeg den eller så strøk jeg med glans :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Testen på sesjon er ikke en IQ-test, det er en teoretisk ferdighetstest. Grunnen til at 8 ikke er en karakter (rart hvis noen har fått 8, for jeg var rimelig sikker på at den ikke eksisterte) er for å skille mellom perfekt og ikke perfekt.

Lenke til kommentar
Testen på sesjon er ikke en IQ-test, det er en teoretisk ferdighetstest. Grunnen til at 8 ikke er en karakter (rart hvis noen har fått 8, for jeg var rimelig sikker på at den ikke eksisterte) er for å skille mellom perfekt og ikke perfekt.

6413859[/snapback]

 

 

Jeg fikk også 8 på denne testen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Da ser det nok ut som at jeg har feil. Mener likevel å huske at helsekravene på forskjellige tjenestesteder aldri oppga 8 som minstekrav. Det var enten 9, 7, eller lavere.

Lenke til kommentar
Testen på sesjon er ikke en IQ-test, det er en teoretisk ferdighetstest. Grunnen til at 8 ikke er en karakter (rart hvis noen har fått 8, for jeg var rimelig sikker på at den ikke eksisterte) er for å skille mellom perfekt og ikke perfekt.

6413859[/snapback]

 

Testen er det man kan kalle en "IQ light" test. Den er todelt. I min tid når jeg tok den fikk man to karakterer. 4 var gjennomsnittet. I ettertid har jeg hørt at folk får snitt av de to (altså bare en karakter), med desimaler og det hele. Ikke samme prinsippet som med hørselstest o.l.

 

Det merkelige er at testresultatene ikke er å finne igjen i systemet. Mens alle andre resultater fra sesjonen er listet opp i hver enkelts "mappe", så finner man ikke resultatene fra denne testen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...