Gå til innhold

Hva er din IQ?


Speik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm, snittet her inne ligger på 125.2 nå og dermed:

 

a) Folk legger smører litt tjukt på

 

b) Folk med lav iq (<100) tør/vil ikke poste

 

c) Tester på internett og lignende hvor man kan tippe uten å måtte begrunne svaret ditt gir selvfølgelig ofte et unøyaktig resultat. Folkens, dere er ikke så smarte. (sorry!)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den siste testen jeg tok sa 136. Må dog si at tidsbegrensningen suger i slike tester :p

 

Edit: Og ja, tester på internett kan tas med en stor klype salt :!:

 

Edit: Tok testen i linken til SBS, fikk 127 :tease: Litt kjipt at det er endel spørsmål som baserer seg på ganske avanserte engelske fremmedord :p Kan jo ikke slå opp heller..

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

:nei: Disse testene er ikke dårlige, men har en annen veiing en "ordentlige tester". Dvs at standardavviket er større selv om snittet er 100. Husker ikke helt hva det heter men lurer på om det er B-veide tester dette. Dvs at 190 IQ her er lik ca 150 A-veid. Mensa har kun A-veide tester. Jeg hadde også fra 125-137 på disse, men har tatt en offisiell test med psykolog som sensor og da var scoren noe lavere.

 

NRK sin test er i mine øyne mye tullprat. IQ er kun evne til logisk tenkning ikke test av alle mulige ordspill og kunnskap, hvilket jeg synes det var en del av da jeg selv tok testen for et par år tilbake.

 

Kommentar til første post: Har man 120 IQ er man 20% smartere enn gjennomsnittet og ca 80% smartere enn resten av befolkningen. Dette er pga Gauss standardfordelings-kurven som har vert flittig copy-pastet inn i denne tråden flere ganger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...