Gå til innhold

Hva er din IQ?


Speik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg klarte 74 decibel :w00t: Kanskje jeg kan bli President of the United States :love:

 

"We both use Colgate toothpaste." —after a reporter asked what he had in common with British Prime Minister Tony Blair, Camp David, Md., Feb. 23, 2001

Lenke til kommentar

8 av 9 på sesjonen. Veldig varierende resultater på diverse tester på nettet, det høyester var vel rett over 150 på en engelsk en. Gjenomsnittet er sikkert rundt 125.

 

Da jeg tok den mensa greia på start.no, fikk jeg beskjed om at jeg ville klare opptakskravet.

 

Det er veldig diffust hva man får i score fordi testene er forskjellige. Man kan f. eks trene seg til å bli veldig god i å løse disse figur-oppgavene.

Lenke til kommentar

Jeg fikk 123 på den danske testen

 

[Edit] Ved første øyekast virker resultatene i denne tråden ganske høye. Men det er nok ikke bare grunnet optimistiske tester. For det første tviler jeg på at det er like fristende for folk som scorer lavt å poste, som det er for dem som scorer høyt. For det andre er det bare naturlig at vi ligger litt over gjennomsnittet, da de med aller lavest iq ikke vanligvis registrerer seg på slike sider som hw.

Endret av Epiphany
Lenke til kommentar

Synes ikke noe særlig om IQ tester. Hvordan skal en test hvor jeg må se på figurer osv. avgjøre hvor smart jeg er? Jeg mener mennesker er sammensatte vesener, og at man kan være intelligent på ulike nivåer. I tillegg er testene ofte veldig ulike, og man kan "øve seg på de".

Lenke til kommentar
Synes ikke noe særlig om IQ tester. Hvordan skal en test hvor jeg må se på figurer osv. avgjøre hvor smart jeg er? Jeg mener mennesker er sammensatte vesener, og at man kan være intelligent på ulike nivåer. I tillegg er testene ofte veldig ulike, og man kan "øve seg på de".

6429218[/snapback]

Man kan øve seg på tester som er veldig ulike :whistle:

IQ tester er helt greie for å gi en pekepin på hvor smart man er. Men det er mye som ikke kan måles ved slike tester, og en del av testene er ganske dårlige.

Lenke til kommentar

Jeg fikk 91 i IQ på NRK-IQ-testen for 2 år siden. Året før der, fikk jeg 94 tror jeg. Da jeg fikk 91, fikk man vite på slutten av sendingen av testen var for vanskelig kalibrert, og man måtte pluss på litt. Men det er 91 jeg går rundt og husker. Ikke akkurat den beste måten å få selvtillit på, heller det motsatte!

 

Prøve å trøste meg selv med "noen må jo holde gjennomsnittet nede".

 

Skal ta den danske testen senere, kanskje i morgen eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...