Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal innrømme at jeg ikke helt tok den der Jan.

Budsjettet var enormt. 185 millioner USD under Warners tørke. De hadde nok sine forventninger. Begins hadde noe lavere, men sopet inn nesten 600 millioner USD globalt. Hva hadde denne som ikke Begins hadde? Jo, en død skuespiller som var ung og så bra ut. Det solgte Warner for alt det var verdt. Du husker jo RIP-hysteriet bare på forumet...

 

http://www.time.com/time/arts/article/0,8599,1824888,00.html

Lenke til kommentar
Budsjettet var enormt. 185 millioner USD under Warners tørke. De hadde nok sine forventninger. Begins hadde noe lavere, men sopet inn nesten 600 millioner USD globalt. Hva hadde denne som ikke Begins hadde? Jo, en død skuespiller som var ung og så bra ut. Det solgte Warner for alt det var verdt. Du husker jo RIP-hysteriet bare på forumet...

 

http://www.time.com/time/arts/article/0,8599,1824888,00.html

 

Begins hadde ingen forventninger til. Det hadde folk til TDK. At Ledger døde hjalp jo selvsagt en del på, men filmen hadde nok dratt inn enorme summer uansett.

Lenke til kommentar
Topp 250 "beviser" jo intet annet enn hvilke film som har flest og mest hensynsløse fanboys.

Topp 250 er ei fin liste sett under eitt, alt ein kan gjere med ei sånn liste er å sjå kva film som får flest klikk og anta at det er eit representativt utval blant folket. Shawshank er ein langt meir mainstreamvennlig film enn The Godfather og TDK, at den ligg på topp etter ein kamp blant TDK og Godfather der 10-ere og 1-ere vart kasta rundt overraskar meg lite.

 

Film er som med så mykje anna noko personlig, korleis nokon kan sjå på ei liste og kalle den "feil" forstår eg ikkje. Alle vurderer lista etter sine eigne preferanser, ei liste vil aldri passe 100% til ein person, med mindre det kun er ein person som har utarbeidd lista.

 

For min del er det for mykje eldre filmar på lista, eg er ikkje kome så langt at eg har fått sansen for dei endå, eg oppfører meg ikkje som ein idiot av den grunn. Det er berre ei liste.

 

Dette er desverre eit stort problem (ja, eg synest det er eit problem) som har blitt spesielt merkbart dei siste åra. Konsollkrigen er eit godt eksempel. "Du har feil fordi eg har rett". At så mange personar der ute ikkje er i stand til å klare å skilje fakta, statistikk og personlege meiningar frå kvarandre og sjå på f.eks. ei liste som dette frå ein anna vinkel synest eg er litt merkeleg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Håper flertallet evner å ta topp 250 med en klype salt i stedet for å gjøre den til en liste det er kult å hate. Det er vel ikke så vanskelig å skjønne at det sannsynligvis vil komme filmer i fremtiden som er bedre enn mange av filmene på listen?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Min reaksjon etter å ha sett den for første gang er noe ala "hva har de gjort med Two-Face??" Snakk om å rushe ham til fordel for the Joker, samt lage en alternativ versjon av hendelsen som førte til skaden. Ansiktet var også noe teit fremstilt for å passe en brannskade istedenfor en syreskade. Jeg må si meg skuffet på det punktet, Two-Face hadde jeg enorme forventninger til. Ellers var the Joker mesterlig fremstilt, men ikke helt som forventet. En flott film alt i alt, men jeg lar hysteriet gå utenom meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+9817324

Pøh.....bryr meg ikke om topp 250 eller whatever , jeg synes f.eks He-Man filmen med Dolph ruler samme hva folk sier ;)

 

Sikkert mange filmer som burde få mer cred...litt trist egentlig :(

 

Tro om TDK vil bli husket slik som Jaws , Rocky.....flere tiår senere ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...