Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke verst at det er flere som mener The Prestige er Nolans beste :) Så den idag igjen, fantastisk film. 10/10. Men, jeg har også sett The Dark Knight igjen på kino, og filmen var littegrann bedre enn første visning, men det er fortsatt ingen 10/10, er noe med slutten som irriterer meg, jeg kjedet meg faktisk den siste drøye timen, første halvdel av filmen pisser så jævlig på slutten. Noe også Batman Begins led av. Scenene med Joker er fantastiske i begynnelsen, men de dabber av litt etterhvert. Er liksom noe som mangler med The Dark Knight, men jeg kan ikke sette fingern på det. Det har kanskje noe med at vi ikke får noen ordentlige pusterom i filmen, alt bare skjer, og det er utrolig irriterende faktisk.

Lenke til kommentar

Eg har kome for seint til kino ein gang, då tok eg berre det beste og nærmaste setet eg fant utan å skygge for andre eller måtte trakke over andre. Filmen hadde gått i 2-3 minuttar.

 

Det er kjekt med stort format og høg lyd, men eg synest det er kjekkare heime. Med eit godt lydanlegg og ein god LCD eller plasma, eventuelt projektor får eg ein betre filmopplevelse enn på kino.

Lenke til kommentar

The Prestige var ingen 10/10 film for meg, den ene twisten gjennomskuet jeg alt for tidlig mens den siste "vendingen" var et herlig friskt pust. The Dark Knight var smartere og der fikk man lite tid til å gjennomskue twistene som kom. The Presitge er som alle andre Nolan filmer jeg har sett en 8/10 og jeg har savnet et mesterverk for at han skal komme inn i klubben for de beste regissørene. Den leverte han med The Dark Knight. Det fantes ikke noe kritiske elementer jeg fant relevant. Jeg likte også at den krevde mer fantasi fra seeren enn Batman Begins. Mye uventet, jeg hadde fordommer basert på Batman Begins og andre av Nolans filmer som ble mørbanket. Det finnes ikke noe mer herlig enn akkurat det.

 

Batman var perfekt i filmen. Det eneste jeg "savnet" var en scene mellom Alfred og Jokeren. Jeg har lest i intervju at Michael Caine ble så satt ut når han skulle spille mot Ledger at han glemte alle linjene sine. Ser ut som den scenen er klippet (fant sikkert sted når Jokeren "crashed the party"). Om noen skulle klart å målbinde den godeste Alfred så måtte det vel vært Jokeren ^^

 

Jeg syntes det er spesielt givende at så mange har funnet seg en ny favorittfilm. Det er bra for filmindustrien at nye tider kan tilføre godbiter og at man ikke må leve i fortiden. Jeg er fortsatt litt usikker på om TDK skal få en plass på topp 20 listen min, men jeg heller for å la den få adgang.

Lenke til kommentar
The Prestige var ingen 10/10 film for meg, den ene twisten gjennomskuet jeg alt for tidlig mens den siste "vendingen" var et herlig friskt pust.

 

For meg var det ikke vendingene som gjorde filmen, men en utrolig velskrevet historie, en herlig steam-punk setting, enorme prestasjoner (spesielt Jackman) og perfekt utført regi. Filmen ser også særdeles bra ut på blu-ray, cinematografien er topp klasse. Avslutningstvisten hadde faktisk noen spoilet for meg på forhånd, i tillegg til at jeg hadde lest boka. Jeg forventer absolutt ikke at alle skal sette The Prestige like høyt som meg, men jeg noterer meg at det faktisk finnes en nokså solid andel der ute som elsker både filmen og de samme elementene i den som jeg gjør.

 

Personlig tror jeg Nolan aldri vil toppe denne, til det er historien for unik og magisk.

 

The Dark Knight var smartere og der fikk man lite tid til å gjennomskue twistene som kom. The Presitge er som alle andre Nolan filmer jeg har sett en 8/10 og jeg har savnet et mesterverk for at han skal komme inn i klubben for de beste regissørene. Den leverte han med The Dark Knight. Det fantes ikke noe kritiske elementer jeg fant relevant. Jeg likte også at den krevde mer fantasi fra seeren enn Batman Begins. Mye uventet, jeg hadde fordommer basert på Batman Begins og andre av Nolans filmer som ble mørbanket. Det finnes ikke noe mer herlig enn akkurat det.

 

Batman var perfekt i filmen. Det eneste jeg "savnet" var en scene mellom Alfred og Jokeren. Jeg har lest i intervju at Michael Caine ble så satt ut når han skulle spille mot Ledger at han glemte alle linjene sine. Ser ut som den scenen er klippet (fant sikkert sted når Jokeren "crashed the party"). Om noen skulle klart å målbinde den godeste Alfred så måtte det vel vært Jokeren ^^

 

Det første jeg tenkte når rulleteksten dukket opp etter TDK var at denne måtte jeg se på nytt. Tempoet var så eksplosivt, det skjedde så ekstremt mye til enhver tid og det var så mange inntrykk å samle inn. Det var virkelig en enorm opplevelse, men samtidig en veldig utmattende. Jeg må rett og slett se den på nytt til å klare å plassere den i forhold til Begins.

 

Hvis det er en ting her og nå jeg har å utsette på filmen som må det være at Gotham ikke føles helt som Gotham. Men selv det blir litt feil da byen ser glimrende ut, bare på en litt mer Chicago-aktig måte.

Lenke til kommentar
Ja, jeg vet det ikke er Heath Ledger, men dette bildet måtte bare legges ut.

 

The-Joker-the-joker-1421008-1280-1024.jpg

Det der er Jack Nicholson

 

Vanskelig og lese?

Nei, Men jeg bare sa det siden du ikke var sikker. Var ikke sarkastisk.

 

Ikke var sikker? CypheroN visste jo at det var Jack Nicholson, han bare påpekte at til tross for at det ikke var Heath Ledger, så la han det ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...