Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pøh, hva med The Exorcist curse?

 

"Considered the scariest movie of all time, "The Exorcist" won two Acadamy Awards after it's release in 1973. One for Best Adapted Screenplay, and the second for Best Sound. Most people would think that the book (written by William Peter Blatty) is a made up story. Well it's not. A similar incident occured in New England with a 13-year-old boy; but this is not what we're discussing today. Today, we are talking about "The Exorcist" curse.

 

Due to the accidental deaths and fires on set, and even supposed mental breakdowns from the young Linda Blair (Regan), some would say that an actual demon was trying to stop the filming of this movie. Some rumours state that four to nine people died during the fifteen month fiming period. Jack McGowen had just wrapped up filming his small part for the film when he died of a heart attack. Another rumor states that the man who Regan said would die up there was accidently killed while filming. There were other deaths too. One was that of Max Von Sydow's brother and Linda Blair's grandfather. A night watchman for the set, a crewmember that refrigerated the bedroom for the exorcism scenes, and a cameraman's newborn baby were also part of the unexplained deaths. There was also strange behavior and panic by the cast and crew reported by while filming. Future interviews from the makers of the film have them saying that the filming was a very creepy experience. Another big rumor was that the set caught on fire on night when no one was there. It still remains a mystery to what caused the fire.

 

There were also strange happenins at screenings for the film. They were filled with people vomiting, fainting, and breaking into hysterics. "The Exorcist" has proven to have some of the strangest audience reactions of all time. For some reason, the death tolls rose in the areas surrounding Georgetown after the movie was released. Heart attacks were recorded all over the world during premiers. There was even a lightning strike that destroyed a 400-year-old cross during the Italian premiere at the Metropolitan Theatre in Rome. Some of these rumours have been confirmed false, but many still believe that something was trying to stop the film. Although there were no incidents on the film's sequels, the original director for the prequel Exorcist: The Beginning, John Frankenheimer, died before filming began."

Lenke til kommentar
Ja men herlighet, skader ikke å ha de scenene med da, litt humor der det er mulig går fint ann å ha.

Eg synest ikkje det er noko til greie. The Joker sine humoristiske innslag er jo på grunn av personligheten hans, riv ruskande gal.

 

Det er noko eg synest er litt dumt med dagens superheltfilmar, dei er meint for eit ungt publikum, difor blir det putta humoristiske kommentarer eg forventar å finne i ein komedie i filmane.

 

Vil eg le så ser eg Superbad eller 40 Year Old Virgin.

Lenke til kommentar

Følte ikke at det var noe særlig til unødvendige scener og kommentarer i TDK, men husket at jeg irriterte meg litt over det i Batman begins.

"Excuse me"

"Nice coat"

"I gotta get me one of those"

 

osv. Nolan nevnte at han hadde mye mer frihet når han filmet TDK, så jeg regner med at han ikke følte noe press til å legge til humor i noen av scenene, slik som i BB.

Lenke til kommentar
Det er noko eg synest er litt dumt med dagens superheltfilmar, dei er meint for eit ungt publikum, difor blir det putta humoristiske kommentarer eg forventar å finne i ein komedie i filmane.

 

Vil eg le så ser eg Superbad eller 40 Year Old Virgin.

Deg om det.

 

Comic-relief er det som redder Dark Knight fra å være for mørk og uspiselig. Alt i alt er dette en film som skal underholde.

Lenke til kommentar
Følte ikke at det var noe særlig til unødvendige scener og kommentarer i TDK, men husket at jeg irriterte meg litt over det i Batman begins.

"Excuse me"

"Nice coat"

"I gotta get me one of those"

 

osv. Nolan nevnte at han hadde mye mer frihet når han filmet TDK, så jeg regner med at han ikke følte noe press til å legge til humor i noen av scenene, slik som i BB.

 

Må nesten innrømme at jeg faktisk likte de små kommentarene :p

Endret av Mavado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...