Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Det er sjølvsagt synd at Ledger er død, endå meir synd at nokon stiller tvil ved hans prestasjonar og at han får gode kritikker på grunn av hans død. Han gjorde ein fabelaktig og overbevisande jobb i TDK som gal skurk. No er sjølvsagt karakteren ein person folk får sansen for, men det legg ikkje noko dempar på Ledger sin tolkning av rollen.

 

For meg går The Joker inn på topplista over tidenes skurk på film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det vet jeg. Og det var ikke den drakten alle snakker om?

 

Nei det var drakta som ble brukt i filmen som det ble snakket om, i hvertfall det jeg fikk med meg.

 

 

21020559964374e03a3eqc1.jpg

2086396366a746e1a758bv1.jpg

highresolutionbatsuitpi9.jpg

 

 

 

Syntes faktisk det var litt artig, siden det var mange som ikke likte den nye drakten også videre. Men etter man har sett filmen så hørte man ikke noe som helst :)

Lenke til kommentar
Det virker liksom om folk liker filmen enda mer siden Heath er død synes jeg...

 

Ikke fordi han er død, men fordi han spiller ufattelig bra, og løfter filmen opp til nye høyder på egenhånd.

Hadde ikke likt filmen noe mindre om han hadde vært i live.

Men filmen har nok fått mer omtale pga at Ledger kan få Oscar etter at han dør.

 

Uansett synes jeg har gjorde en strålende innsats som Joker. Filmen var heller ikke å forakte :)

Lenke til kommentar
Jeg er overbevist om at at den ikke hadde ligget så høyt på IMDb hadde Heath Ledger vært i live, hypen ble massedoblet etter hans død. Filmen er jo for all del veldig god, men tidenes beste film-god? Nei. Det er ikke engang Nolans beste film engang, noe forøvrig The Prestige er.

 

Enig der, selvom Ledger gjorde et kanon prestasjon synes ikke jeg at enn manns rolle utgjør at filmen bør bli Nr 1. Men den beste Batman film er den synes jeg, men beste film? Nei. I mine øyner er ikke TDK på imdb liste en gang, det er bare fanboy stats fixing at den er der.

 

Synes at The Shawshank Redemption er bedre enn TDK. Den filmen kan jeg se utallelig av ganger og gir meg gledestårer hvert gang.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Første gang jeg ser noen si "The Prestige" istedenfor "Memento", jeg er ikke enig, for min del så er det nok slik: TDK, The Prestige, så BB og så kanskje Memento hva Nolan's filmer angår. Memento er en fin film, men jeg synes at den er altfor overrated.

 

Da skal du få se en til. Jeg foretrekker også The Prestige fremfor Memento, og har inntil TDK kom ment at The Prestige er Nolans beste film. Nå har jeg litt vanskeligere for å bestemme meg, men The Prestige og TDK er da også to helt forskjellige filmer.

 

Hva TDK sin popularitet angår, så er nok de fleste enige om at Ledgers død har hatt en innvirkning på dette. Det er det vanskelig å nekte for. Jeg mener personlig at det ikke har hatt noe å si for hvor godt jeg likte filmen, men det har utvilsomt gitt filmen en ekstra oppmerksomhetsboost og fått mange til å se filmen som i utgangspunktet ikke ville sett den.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Personlig setter jeg The Prestige øverst av Nolan's filmer. Et mesterverk, en av mine all-time favoritter og et av de få tilfellene hvor filmen faktisk er en hel del bedre enn boka. TDK må jeg faktisk en gang til før jeg klarer å plassere den, mens Begins har det personlige fortrinnet hos meg ved at jeg forventet meg ingenting og den fikk meg aller første gang til å virkelig elske en slik type film.

 

Deretter har vi Memento, som er en genial og original thriller, og en personlig favoritt. Til slutt kommer Following og Insomnia, som også er to gode og engasjerende filmer. Med andre ord så er Nolan en av de aller beste regissørene som opererer der ute for tiden.

 

Enig der, selvom Ledger gjorde et kanon prestasjon synes ikke jeg at enn manns rolle utgjør at filmen bør bli Nr 1. Men den beste Batman film er den synes jeg, men beste film? Nei. I mine øyner er ikke TDK på imdb liste en gang, det er bare fanboy stats fixing at den er der.

 

Synes at The Shawshank Redemption er bedre enn TDK. Den filmen kan jeg se utallelig av ganger og gir meg gledestårer hvert gang.

 

Kan også nevne noen filmer jeg setter over TDK, men ser ikke hvorfor alle legger så stor vekt på IMDB lista hele tiden. Det er kun en samling stemmer fra stort sett vestlige og mannlige nettbrukere, som til slutt regner ut et snitt. Ingen vil være enige i noen som helst lister, IMDB 250 er kun en pekepinn på hva som kan være veldig god film.

 

Batman Returns er beste Batmanfilm spør du meg.

La oss være litt objektiv nå og ikke *overdrive* TDK.

 

Hvordan kan man være objektive? Alt dette er jo subjektive, personlige meninger.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Jeg er jo 13 år så vet ikke som mye om hvordan en film blir bra eller dårlig. Men uansett så må jeg si att denne filmen var noe av det beste jeg har sett. Heath ledgher (R.I.P.) var råbra i rollen som Jokeren. Jeg sovnet under den forrige batmanfilmen og jeg har ikke sett noen andre en Dark Knight og den forrige. Men uansett denne filmer sparker rompe med iron boot's på!

 

BTW: Ny avatar og signatur inspirert av batman.

 

Edit: Hvor kan jeg få Batman figurer/filmer/poster osv.. Ble helt hekta. Har kjempe lyst til og se de gamle filmene. Quick give me the anti-bat shark spray!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...