Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Forhåpentligvis er det 4-5 år til neste......resultatet kan bli en medioker film hvis den kommer ut for tidlig uten noe finpussing mht manuskvalitet :/

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Jaja, eit lite steg ned med Hoffman i forhold til Ledger, Bale og Depp. Ikkje min favorittskodespelar.

Hoffman er en helt annen type skuespiller, men han er på ingen måte dårligere. Dette er en Oscar-vinner med svært interessante rollefigurer og en utrolig evne til å forsvinne i karakteren. Han er definitivt en helt annen type skuespiller enn det man skulle forventet i denne type film, når man tenker Bale og Ledger så tenker man gjerne navn som nettopp Depp eller Edward Norton. Hoffman er kanskje heller typen man forventer i en Batman-film av Wes Anderson eller Coen-brødrene, sammen med Steve Buscemi, William H. Macy og John Goodman.

 

Jeg tror likevel filmen kan tjene på å ha en litt annerledes skuespiller, en som kan spille en Scarecrow/Harvey Dent-rolle med dybde og dedikasjon uten å måtte måle seg med den helskrudde og geniale prestasjonen til Ledger. Hvis de forsøker å gjenskape stemningen til TDK og Jokeren i oppfølgeren, så er Depp det klare svaret - han har tross alt spilt en skrulling i ca samtlige roller. Det den tredje filmen kan vinne på der de forrige to bare har klart seg, er i mine øyne å skape en fengende "rolig" skurk. Både Liam Neeson og Aaron Eckhart var OK, men det er ikke rollene deres jeg husker fra filmene. Jeg vil se en skuespillerprestasjon i Batman 3 som ikke nødvendigvis spiller på de samme strengene som Heaths Joker, men heller minner om det vi ser fra Daniel Day-Lewis, Forest Whitaker eller Adrien Brody. De er kanskje typiske Oscar-navn, men de er slike sterke, subtile prestasjoner som kan gjøre serien komplett.

Lenke til kommentar

Vil ikke akkurat kalle Whitaker subtil. Fyren skriker, flagger med armene og gisper etter luft når han er ferdig med en setning. Finnes det uansett noen gode svarte skurker da?

 

Men å se Seymor Hoffman i en Batman 3 ville vært en liten våt drøm for meg. Fyren oser av genialitet og var feks. muligens det aller beste med MI:3 (det nærmeste jeg kommer en sammenlikning). Han gjør mye ut av lite, uten å nødvendigvis vise det i full vigør.

Lenke til kommentar

Depp er mer av en oppmerksomhetshore når det gjelder skuespill, noe det ikke er noe galt med. Han har derimot vist at rekkevidden holder nesten utelukkende til "gale" karakterer, fra Sparrow til Willy Wonka til Ed Wood til Sweeney Todd til Hunter Thompson/Raoul Duke. Det overrasker ikke akkurat at han er ryktet til å spille "Mad Hatter" i Alice in Wonderland-filmatiseringen, det er jo nettopp dette han klarer. Dette er noe helt annet enn PSH, som spiller alvorlige og gode roller uten å ty til å være tullete. Han klarer å vise ekte emosjon selv gjennom en så sær figur som Capote (en rolle han utrolig nok underspilte), og rollen hans er en av mine absolutt favoritter i Magnolia. En ting er å spille gal og høylytt og full og høy og sånt, en annen ting er å portrettere ekte mennesker på en god måte. Johnny Depp er blant de beste til det han gjør, men det er ingen som trekker ham frem med Marlon Brando og James Dean. En ting er skuespill som han bedriver med, som Heath gjorde i TDK (men ikke i Brokeback), og en annen ting er det Tommy Lee Jones gjorde i No Country og Battle of Elah, eller det Adrian Brody har klart i Pianisten. Dette er mennesker, og det blir for meg mye mer imponerende enn flagring.

Lenke til kommentar

Har aldri vært i tvil om at PSH er en flink fyr, men han var virkelig overveldende i Capote (så den i går kveld. Fantastisk film og portrett av Capote, også).

 

Og det er jo klar forskjell på karakterene han og Depp spiller, som sagt. PSH spiller realistiske karakterer, mens Depp spiller tegneseriefigurer. Og de er knallgode på hvert sitt område.

Men jeg mener egentlig at PSH er en bedre skuespiller, selv om Depp kanskje er lettere å like. Når Depp har spilt "ekte mennesker", som i Gilbert Grape og Donnie Brasco, har han ikke akkurat levert Oscarprestasjoner.

Og jeg tror PSH hadde fikset en tegneseriefigur (Pingvinen) med glans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...