Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er den beste måten å tømme batteriet på N73? har lite batteri igjen på den no, og skal på dobbel vakt i morra..

 

no ligger den under dyne å spiller musikk. platt lading er ikke et alternativ

 

 

edit:

 

det vart tomt til slutt:D

6616434[/snapback]

tømme batteri? lever du enda på 1900 tallet? batteriene som leveres til dagens telefoner kan lades opp uansett nåvende kapasitet,det er faktisk ikke heldig som før å tømme batteriene helt før oppladning!

6618656[/snapback]

 

 

så du mener at det er bare å starte med å platt lade en telefon etter du har pakka den ut fra eska? tror nokk heller at jeg tar den gamle trygge veien jeg..

Lenke til kommentar

Batteriet kan ikke kladdlades. Jeg begynner å bli temmelig lei av dere som faktisk tror at batteriet skal lades lenge. LES andre tråder om dette, og SØK på nett. Det er en ny standard, mobiler er ikke lenger anno 1998.

 

Den gamle trygge veien du snakker om Mysticon, er den gamle dumme veien, som Elkjøp-selgeren krevde av deg for at mobilen i det hele tatt skal virke.

 

Husk å riste den godt, ellers vil ikke alle fargene vises heller. Og bluetooth funker bare om den er dyppet i et glass sjokolademelk i over 4 sekunder. Æresord. Mannen på Expert sa det i dag.

Lenke til kommentar

J, rart å se at det fortsatt er folk som tror at man må lade lenge første gangen, og helst lade ut telefonen før lading osv...

 

Har også lest at det IKKE er bra for batteriet å bli helt utladet. Det skal helst unngås. Så her kan man gjøre vondt verre!

 

På tide å våkne opp, og lukte kaffen!

Endret av stue
Lenke til kommentar
Når man skal instalere et nytt Theme på N73 skal man da bare legge det hvor som helst på minnekortet eller må man gjøre noe spesielt?

 

Ikke legg det i noen av mappene. Derfra så går du til filbehandling og installerer det.

 

 

- Så jeg skal bare legge det rett inn på minnekortet og instalere det via filbehandling på telefonen?

 

- Kan fila slettes fra minnekortet etter det er instalert?

Endret av stakkarn
Lenke til kommentar

Man kan gjerne opprette egne mapper på minnekortet og legge tema der, uansett så må de forhåndsinstalleres før de kan velges til bruk. Når de er installert kan de godt slettes fra sin denne mappe de ble lagt i. Installlasjonsfilene kan slettes under tema ved C-tasten, eller i programbehandling.

Dette er en endring i 3rd edition, man kan slette program og spill direkte der de ligger uten å gå via programbehandleren== Superdeilig og enkelt!

 

Se hva som skjer med en telefon som har ligget alt for lenge uten strøm på batteriet, det er svært vanskelig å få liv i det igjen. De kan stå uten liv i timesvis, for så plutselig bli lurt av elektronikken til å begynne å lade.

 

I dag har de som lager telefoner med innebygd sikring mot at batteriet lades helt ut/tømmes helt). Når et batteri i dag varsles tomt og mobilen slår seg av, kan du sette på ei lyspære som lyser i laaaaang tid etterpå.

Dette gjøres elektronisk i telefonen, når spenningen synker under en viss verdi er batteriet tilsynelatende tomt, men egentlig lang i fra tomt.

 

Dagens batterier skal nemlig ikke tømmes noe mer enn telefonen selv klarer.

Konklusjonen her er at uansett hvordan man lader vil batteriet føle det som klattlading.

 

Nå er det forresten FERIE !! ei uke på 3G på Hvaler.

Lenke til kommentar
- Så jeg skal bare legge det rett inn på minnekortet og instalere det via filbehandling på telefonen?

6621888[/snapback]

Du kan legge det nøyaktig der du vil.

 

- Kan fila slettes fra minnekortet etter det er instalert?

6621888[/snapback]

Ja

 

Eller en enda lettere metode: Bare dobbeltklikk på installasjonsfila PÅ PCEN. Så vil den sendes til telefonen og installeres automatisk. Det er alt. Dette funker riktignok bare hvis du er kobla til i "PC Suite mode".

 

Når det gjelder batterier så skal batteriet kun lades til det er fullt første gang. Etter det kan du gjøre nøyaktig som du vil.

Lenke til kommentar

Takk for svar ang theme instalering :D

 

Når vi er kommet inn i denne batteri debatten så har jeg et lite spm der også. Når du får telefonen og skrur den på for første gang så er batteriet som regel halvfult, skal man da bruke det til det er tomt også lade det opp igjen eller skal du sette den rett til lading etter du har fått den?

Lenke til kommentar

Det spiller egentlig ingen rolle, alle batterier skal være ladet opp og ut mange ganger på fabrikk for å kontrollere holdbarhet. Bruk den gjerne til den er tom, eller lad den med en gang. Det har ingen ting å si.

Det er omtrent en dags bruk på den, hvordan tror vi strømmen har kommet inn i batteriet.......selvsagt, fra Nokia, eller andre fabrikanter, på testbordet hvor alle mobiler lades opp og ut og opp og ut og testes før pakking og utsending.

Bruk mobilen som du bruker en bil fra første dag, fyll på når du trenger, eller syntes du trenger.

 

 

Der var forresten Photorite registrert, 175,- vel anvendte kroner, nå kan jeg legge bilder hvor jeg vil på telefonen uten at de syntes i galeriet.

Det er bare å lete opp bildene og ble som vanlig, i tillegg en rekke artige funksjoner. Med SYS explorer kan jeg administrere det hele.

 

 

Angående batterier tar nok denne diskusjonen aldri slutt, husk at det er mange typer batterier det er snakk om. Jeg snakker om dagens batterier som har vært noen år, fra 2003 omtrent.

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar
J, rart å se at det fortsatt er folk som tror at man må lade lenge første gangen, og helst lade ut telefonen før lading osv...

 

Har også lest at det IKKE er bra for batteriet å bli helt utladet. Det skal helst unngås. Så her kan man gjøre vondt verre!

 

På tide å våkne opp, og lukte kaffen!

6621806[/snapback]

 

Jeg syntes det ikke er så rart at folk er veldig forrvirret ang det med lading. Når du kjøper en telefon fra en butikk, å spørr om hvor lenge et batteri skal lades, så svarer 90% at de skal lades Ca 12 timer første Gangen(lenge). Jeg har spurt MANGE, å stort sett sier alle det samme. Til og med når jeg fikk mobilen, så var det en lapp fra GSM.no som hette <MobilVett>, å der stod det at mobilen skulle lades i 12timer FØRSTE gangen.

 

Hva er riktig da? :hmm: Når så MANGE sier det samme.

Skal man ikke stole på butikkene som selger mobilen, som sier dette med lenge lading. Hvis man ikke kan stole på butikkene som sleger mobil, hvem skal man stole på da :hmm: ?

Lenke til kommentar

 

Hva er riktig da? :hmm:  Når så MANGE sier det samme.

Skal man ikke stole på butikkene som selger mobilen, som sier dette med lenge lading. Hvis man ikke kan stole på butikkene som sleger mobil, hvem skal man stole på da  :hmm: ?

6622667[/snapback]

 

Jeg har vært ved produksjonslinja til Nokia og har sett hvordan de arbeider, hvordan testene utføres med batterier og telefoner, så får andre si hva de vil. Min N73 holder fint 3 døgn med rimelig mye bruk og jeg har aldri "tømt" den. Fordi jeg er avhengig av mobilen hver dag i jobb lader før jeg må. KJipt å gå tom.

 

NÅ er det ferie! :tease:

Lenke til kommentar

Tror endel av grunnen til at du får beskjed av butikker og lignende er at da har de ihvertfall sagt det i tilfelle du skulle oppleve dårlige batterier.. Men nok om dette mjølet, lag en batteritråd hvis det er så veldig interresant og diskutere batterier fremfor de flotte telefonene som dere sitter med. Noen som kan slenge ut noe video opptak av N73? Lesertester? Alt mulig vil jeg vite om denne tingen :)

 

- hsds

Lenke til kommentar
Tror endel av grunnen til at du får beskjed av butikker og lignende er at da har de ihvertfall sagt det i tilfelle du skulle oppleve dårlige batterier.. Men nok om dette mjølet, lag en batteritråd hvis det er så veldig interresant og diskutere batterier fremfor de flotte telefonene som dere sitter med. Noen som kan slenge ut noe video opptak av N73? Lesertester? Alt mulig vil jeg vite om denne tingen :)

 

- hsds

6622702[/snapback]

 

 

må no være mulig å snakke om N73 batteri og lade "muligheter" i en Diskuter N73 tråd uten at du skal begynne å whine om at vi skal lage en ny tråd.. skal vi lage en får hver del på mobilen da? vist du ikke like å lese om batteri så er det ikke verre enn å hoppe over en reply

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er noen vits og kjøpe et SanDisk 2GB Mini SecureDigital Ultra til N73? Eller støtter ikke N73 read/write speed over et vanlig SanDisk 2GB Mini SecureDigital? :hmm:

6602209[/snapback]

 

Jeg har snoket på Sandisk sin webside og finner ikke noe miniSD Ultra. Jeg har ett 2GB miniSD fra Sandisk og det funker fint både i N80 og N73. :hmm:

6610597[/snapback]

 

Så når det står på Nokia sine sider at det takler minnnekort opp til 1gb så er det tull altså?

 

Noen anbefalinger om bra minnekort forresten? har ikke bestilt det ennå.

6611345[/snapback]

 

MemoryCorp sin 2gb fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar

Har også sett at skjermen flimrer,har også en 5500 og det skjer på den også.Men det skjer bare når jeg skriver sms.Flimringen skjer akkurat når jeg er ferdig å skrive en linje,når den hopper ned på neste linje.Skjer som regel bare på de 2-3 første linjene.Kan også flimre når du holder inne c for å viske ut et par linjer.Men det verste med hele telefonern er at man bommer veldig lett på tastene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...