Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt med div mobil sjapper, et mobil service ang lading. De sier at det anbefales å lade den i 12timer første gang. Det var vist forskjell på levetid på mobil, som bare var ladet når indikatoren viste fult, og mobil som var ladet i 12timer. De som hadde 12timer hadde tja..... kan du gjette.... lengere leve tid. :hmm:

6609063[/snapback]

 

Vel, det er bare sludder og vås mener jeg. Eller har du virkelig snakket med diverse mobil sjapper? :whistle:

 

Jeg lader alltid til ladingen er ferdig. Er det bare 2 timer, så ja da er den ferdigladet for min del. Har jeg noen gang fått dårligere batteritid av den grunn? Aldri! Det kan nok mange si seg enig på. Men gjør som du vil du. Det er din telefon. :)

Lenke til kommentar
Så når det står på Nokia sine sider at det takler minnnekort opp til 1gb så er det tull altså?

 

Noen anbefalinger om bra minnekort forresten? har ikke bestilt det ennå.

6611345[/snapback]

 

Sandisk 2GB miniSD funker fint.

Endret av Trollis
Lenke til kommentar
Jeg har hørt med div mobil sjapper, et mobil service ang lading. De sier at det anbefales å lade den i 12timer første gang. Det var vist forskjell på levetid på mobil, som bare var ladet når indikatoren viste fult, og mobil som var ladet i 12timer. De som hadde 12timer hadde tja..... kan du gjette.... lengere leve tid. :hmm:

6609063[/snapback]

 

Vel, det er bare sludder og vås mener jeg. Eller har du virkelig snakket med diverse mobil sjapper? :whistle:

 

Jeg lader alltid til ladingen er ferdig. Er det bare 2 timer, så ja da er den ferdigladet for min del. Har jeg noen gang fått dårligere batteritid av den grunn? Aldri! Det kan nok mange si seg enig på. Men gjør som du vil du. Det er din telefon. :)

6611474[/snapback]

 

Ja det er nok bare tøv. Dagens mobil batterier lades til de er fulle og kobles i fra. Telefonen slutter jo å lade batteriet når det er fullt, så hvorfor la telefonen stå koblet til? Jeg har ikke fått dårligere batterikapasitet jeg heller.

Lenke til kommentar

Tips:

 

Twinmos mini SD Ultra 66x 1gb er -IKKE- kompatibel med N73.

 

Setter man inn minnekortet og prøver å ta bilder etc så henger telefonen og den klarer ikke å lese fra kortet.

 

Så unngå den brikken om mulig ,-)

 

Et spørsmål til dere som har N73 / symbian , er det noen måte å sette opp telefonen på for å chatte med messenger brukere ? Isåfall hvordan/hva (gratis software tillegg?)

Lenke til kommentar
Tips:

 

Twinmos mini SD Ultra 66x 1gb er -IKKE- kompatibel med N73.

 

Setter man inn minnekortet og prøver å ta bilder etc så henger telefonen og den klarer ikke å lese fra kortet.

 

Så unngå den brikken om mulig ,-)

 

Et spørsmål til dere som har N73 / symbian , er det noen måte å sette opp telefonen på for å chatte med messenger brukere ? Isåfall hvordan/hva (gratis software tillegg?)

6612027[/snapback]

 

Kjøp Agile Messenger. http://www.agilemobile.com/

Lenke til kommentar
Til dere som har hatt den noen dager, hvordan er byggekvaliteten? KOmmer det f.eks lett stöv innunder skjermen om man har den mest i lomma? Eller er den "tett"? :)  Har litt dårlig erfaring på dette området med diverse nokia fra tidligere, men håper N73 ikke er en stövsamler.

6612310[/snapback]

 

Pottetett:) :D

 

Deilig å få av det blå lyset som blinka i starten..

Begynner å bli mer vant til knappene etter å ha fått sendt avgårde noen meldinger..

Ingen bugs hittils heller... Lover godt dette! :)

Lenke til kommentar
Til dere som har hatt den noen dager, hvordan er byggekvaliteten? KOmmer det f.eks lett stöv innunder skjermen om man har den mest i lomma? Eller er den "tett"? :)  Har litt dårlig erfaring på dette området med diverse nokia fra tidligere, men håper N73 ikke er en stövsamler.

6612310[/snapback]

 

Pottetett:) :D

 

Deilig å få av det blå lyset som blinka i starten..

Begynner å bli mer vant til knappene etter å ha fått sendt avgårde noen meldinger..

Ingen bugs hittils heller... Lover godt dette! :)

6612448[/snapback]

 

Pottetett? Tilsynelatende tja. Men vi får se om noen måneder. Min erfaring med Nokia er at de aldri er tett og at det alltid kommer støv på skjermen. :ermm:

Lenke til kommentar

Angående støv så er vel ikke Nokia alene om dette, hadde en K750i som var full av kaniner i display.

 

Jeg har to stk new foundlandshund som tar med seg litt støv og sand, som gjerne slikker litt mobil også, men min N73 lever i beste velgående ennå, har ikke hengt seg en eneste gang ennå, men i enkelte tilfeller kan det ta litt tid før den kommer til seg selv igjen. Etter tema skifte osv. Da arbeider prosessor for harde livet med å få telefonen tilbake til normal tilstand. Temaskifte i seg selv går MYE raskere enn tidligere symbian telefoner.

Lenke til kommentar
Tips:

 

Twinmos mini SD Ultra 66x 1gb er -IKKE- kompatibel med N73.

 

Setter man inn minnekortet og prøver å ta bilder etc så henger telefonen og den klarer ikke å lese fra kortet.

 

Så unngå den brikken om mulig ,-)

Den meldingen kom ca. 1/2 time for sent. Mye heng nå ja. Har du fått denne informasjonen fra noen offisiell kanal eller er det egen erfaring? Greit å ha noen argumenter når jeg skal gå i butikken for å klage/bytte.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Jobber som admin/pc-whatever-tekniker selv med lang fartstid, så dette problemet er selv erfart og selvløst.

 

Jeg testet grundig med 3 stk Twinmos brikker, 1x 512mb og 2x 1gb brikke.

 

Setter man inn Twinmos så tar kameraet etc bilder og lagrer tilsynelatende på twinmos'n, MEN når man så skal lese dem tilbake kræsjer telefonen.

 

Om man så setter kortet i et par pc'er og sjekker hva det inneholder så er mappestruktur etc korrekt, men bildene er bare tilfeldig samling bits.

 

Testet også med å lagre bilder og musikk fra pc på minnekortet, også satte tilbake i telefonen for å lese av. Samme resultat med totalt heng og masse "striper" i skjermbildet. Eneste løsning er å ta batteriet ut for å restarte telefon.

 

Har selvsagt også testet med å la telefonen formatere kortene, samt formatere dem på pc for å kontrollere/sammenligne. Dette gjorde ingen forskjell.

 

Iflg Nokia skal disse Twinmos kortene funkere, men dessverre det gjør de ikke.

 

Satte nettopp inn orginalt Nokia minnekort istedet og nå fungerer telefonen perfekt (dessverre kun 512mb brikke men...)

 

Fikk uten problemer byttet kortet for min del, regner med det ordner seg greit for deg også ;-)

 

 

Tips:

 

Twinmos mini SD Ultra 66x 1gb er -IKKE- kompatibel med N73.

 

Setter man inn minnekortet og prøver å ta bilder etc så henger telefonen og den klarer ikke å lese fra kortet.

 

Så unngå den brikken om mulig ,-)

Den meldingen kom ca. 1/2 time for sent. Mye heng nå ja. Har du fått denne informasjonen fra noen offisiell kanal eller er det egen erfaring? Greit å ha noen argumenter når jeg skal gå i butikken for å klage/bytte.

6613037[/snapback]

Endret av LordOven
Lenke til kommentar

Okei! Folk ringer meg og jeg får fortsatt opp telefonnummer på enkelte!

Alle numre skal nå være lagret på minnekortet. (etter først å ha hatt de på telefonminnet) og jeg har lagret enkelte nr. både med +47 og uten +47 for å se om det var forskjell.. Er likevel enkelte nummer som ikke ikke viser navn men istedet finner ut at de skal vise nummeret...

 

Flere med samme problem ? så det var en tidligere i tråden... fått fikset dette? :ermm:

Lenke til kommentar

Det høres litt rart ut.

 

Mine kontakter overførte jeg via outlook på en laptop, ca 300 jobb kontakter og en 90+ venner, legg til familie og vi vipper 400 stk. Alle er lagt inn med +47 eller +46 etc og av de som hittils har ringt så har jeg ikke hatt problemer med noen av disse, navnene dukker opp som de skal.

 

Alle nummerene ligger vel å merke på telefonen IKKE på simkortet, om det har noe å si.

 

En artig finesse er når en person ringer og man ikke ønsker å snakke med vedkommende eller allerede sitter opptatt i tlf, tlf kan da automatisk sende sms tilbake til vedkommende med en predefinert(kan endres) melding, fin funksjon i jobb sammenheng ;-)

 

Hos deg, er det tilfeldig hvem som viser nummer eller navn eller er det de samme hver gang som viser nummer og ikke navn ? Om det er de samme personene hver gang så ville jeg fjernet dem fra kontaktlisten og lagt dem inn manuelt igjen.

 

Okei! Folk ringer meg og jeg får fortsatt opp telefonnummer på enkelte!

Alle numre skal nå være lagret på minnekortet. (etter først å ha hatt de på telefonminnet) og jeg har lagret enkelte nr.  både med +47 og uten +47 for å se om det var forskjell.. Er likevel enkelte nummer som ikke ikke viser navn men istedet finner ut at de skal vise nummeret...

 

Flere med samme problem ? så det var en tidligere i tråden... fått fikset dette? :ermm:

6613519[/snapback]

Lenke til kommentar

Noen her som sitter på mac og syncer mobilen med iSync? Får til å synce men når jeg la inn alle kontaktene kom ikke gruppene med (Familie, Venner osv.). Har lite lyst å legge dem manuelt inn på telefonen.

 

Og på min 6680 la iSync inn en egen iSync-klient og da synca de supert sammen, mens på N73 bruker den en innebygd PC Suite.

 

SUPERJANNE: Fått din og testa dette du?

 

Knall mobil uansett! :thumbup:

Lenke til kommentar

Har også fått testa mobilen i noen timer nå, personligisert mobilen.Detta er en KNALL mobil!

Rask,storklarskjerm,dødsbra kamera, Lyden er utrolig bra,God å solid å holde i. Flott å se på. Genialt at de har gjort mer ut av den multimedia knappen, flere snarveier osv..

 

Det eneste som iriterer meg, er det idiotiske Galleriet på N73 :thumbdown:

Akkurat det samme som på N70. Det går jo ikke ann å sortere bort bildene, alle ligger jo synlig i galleriet. Man kan legge de i ALBUMER, bare for å finne de enkelte bildene fortere, men jeg savner det med å sortere dem inn i forskjellige mapper.

Det kunne man gjøre på Nokia 6600, helt lattelig etter min mening at de ikke har klart å ta med den funksjonen videre.... :( Men men, alt kan jo ikke være perfekt :p

 

Denne mobilen anbefales på det sterkeste!! U are gonna love it :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...