Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nyhetene om skattelistene og hvor mye folk tjener bryr meg fint lite. Gi meg noen ordentlige nyheter! :(

 

Haha jeg elsker å snoke :p Men de er jo helt på tyttebærtur... Jeg står oppført med inntekt på litt over 50k, men tjente egentlig 180k. Det er pga sjømannsfradrag + minstefradrag så jeg betalte kun skatt av 56k istedenfor 180 så listene er jo ikke noe å se på annet enn at det kanskje gir en viss indikasjon på enkelte.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

ARGH ja. Hvorfor bryr folk seg?

Får folk en god følelse av å se at andre tjener mindre?

 

PENGER ER FUCKED UP DRITT, JEG SKAL ALDRI TENKE PÅ PENGER MER I HELE MITT LIV

 

ARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

HHHHHHHHHHHHHHHH

PENGER ER FALSKE VERDIER. LIVET HAR INGEN FASIT SÅ JEG TRENGER IKKE PENGER WOOOOHOOOOOOOOOOOO YAYAYAYAY

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
ARGH ja. Hvorfor bryr folk seg?

Får folk en god følelse av å se at andre tjener mindre?

Så enig,så enig Kakemot.

 

Skjønner ikke folk som faktisk synes det er artig å snoke i andres økonomi for å se hvor god eller dårlig den er.Hva hjelper det deg å se hva andre tjener i grunn?...INGENTING.

 

Jo. Selvtilfredsheten over at man tjener mer enn andre, f.eks i sitt årskull m/ samme postadresse. Og alltid morsomt å se de latterlige inntektene til de som skulle være de "kule" folka og enten droppe ut av vgs eller begynne rett i jobb etter vgs og alltid rakket ned på oss "idioter" som planla videre skolegang på høyskole/universitet. Mange av de tjente ikke mer, noen så vidt over på HELE året enn jeg tjente på de 4 månedene jeg jobba. Kall meg gjerne materialist, men å se på latsabber som ikke gadd å gjøre noe mer ut av livet sitt fordi det var viktigere med fyll og fanteri tjene luselunn selv flere år etter de var ferdig på vgs - det KOSER MEG.

Lenke til kommentar

Folk som skriver/snakker feil KONSTANT irriterer meg. Et eksempel er en venn av meg som alltid bruker feil uttrykk, selv om jeg har rettet han på det så altfor mange ganger. Han er tysk, og ikke så stødig i engelsk, så når han vil spør "hva er det?" skriver han "What do you have" istedenfor "what is the matter/what's up?". På tysk sier man "Was hast du?" når man vil spør hva som er galt. Selv om jeg har prøvd å prente det inn i han at man ikke kan si det sånn på engelsk gjør han det alltid likevel. Gud, det irriterer!

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
Nyhetene om skattelistene og hvor mye folk tjener bryr meg fint lite. Gi meg noen ordentlige nyheter! :(

 

Haha jeg elsker å snoke :p Men de er jo helt på tyttebærtur... Jeg står oppført med inntekt på litt over 50k, men tjente egentlig 180k. Det er pga sjømannsfradrag + minstefradrag så jeg betalte kun skatt av 56k istedenfor 180 så listene er jo ikke noe å se på annet enn at det kanskje gir en viss indikasjon på enkelte.

Det er greit å snoke, men at vg for eksempel skriver om at kjæresten til Jan Thomas tjener bare 100 000 kr (ja, they went there) syns jeg er helt patetisk. Det er ingen vits i å fylle forsiden med nyheter om at A tjener X og B tjener Y. Jeg vil ha ordentlige nyheter!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...