Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal på tur _å handle_. Fordi å handle er en handling, et verb.

Jeg skal på tur å handle frukt _og_ melk. Fordi du binder sammen flere substantiv.

Haha! Det skal skrives "Jeg skal ut på tur og handle"

Du burde nok lære deg reglene selv før du begynner og lærer bort til andre ;)

 

Ahr, balle. Riktig det. :p ...

Lenke til kommentar
...Jeg irriterer meg faktisk over folk som behandler andre som dritt.

Enig Kakemot.

 

Apropos drittsnakking,så stod jeg utenfor universitetet og tok noe frisk luft mens jeg spiste litt mat.Da stod det 2 gutter/yngre menn og snakket høylydt om en eller annen person de kjenner ved siden av meg.De hånlo og fortalte høylydt om hvor ynkelig økonomien til en kjenning og hans foreldre var. Fikk ikke med meg alt de snakket om,men fanget opp den liten del hvor de kimset og hånlo av 4,5mill."Skal dette liksom forestille en god økonomi liksom"-holdning.

 

Nei,dette var ikke et par pappa-gutter med blondt,halvfett hår og brunkrem.

 

Fy faen sier jeg bare.Fy faen,fy faen,fy faen...

Æsj, jeg irriterer meg over personer som ser ned på andre pga foreldres økonomi. Spesielt de som ikke vet hva den 'rike' pappaen engang arbeider med :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva den fattige faren min arbeider med.

 

Jeg skal på tur _å handle_. Fordi å handle er en handling, et verb.

Jeg skal på tur å handle frukt _og_ melk. Fordi du binder sammen flere substantiv.

 

Du skal på tur og handle. Du skal to ting: 1. dra på tur, 2. handle. Alternativt kan du skrive "jeg skal på tur for å handle". Da gjør du én ting, du drar på tur. Hvorfor drar du på tur? Jo, for å handle.'

 

Det viktigste å huske på er at "å" bare kan stå foran verb i infinitiv. Derfor kan man bare skrive "å handle", aldri "å handler" eller "å handlet".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...