Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Hvor mye satster du på å bruke?

Vet ikke helt enda, 5000-6000?

 

Ok. Jeg ville valgt en Tippmanm A5 eller X7. Remote og luftank bør du også ha.

Nytt løp; enten ett apex løp eller ett bra vanlig løp på 16 tommer eller noe sånt.

 

Etter dette kan du begynne å tenke på diverse små ting som kolbe rødpunkt sikte osv. E-grep så du får full auto kan også anbefales. Men du får se hvor langt pengene rekker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X7 er jo basicaly en forbedret a5. Hovedfordelen med X7 skal vere ett forbedret cyclone magasin som gir mindre ballsprekk i kammeret. Ellers så er det stort sett kosmetiske forandringer. Nå har jeg aldri prøvd X7, men den er nok bedre på dette med ballsprekk. Når det gjelder det kosmetiske synes jeg den er litt klumpete. Jeg liker veldig godt utsene på min A5. Men det er vell mest smak og behag.

 

Kan jo også nevne at A5 er bygget på HK MP5 sin design, og X7 tror jeg er bygget på 416 (may not be true).

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker. Er helt klart en fordel med at du får mindre ballsprekk på X7. Men så lenge det ikke er alt for kaldt og jeg har ordentlig ball går det greit med a5en min.

 

 

Jeg har følgende dilldall på min a5:

 

-E grep

-Apex løp

-M4 teleskopkolbe

-Rødpunktsikte med rails

-Remote

 

 

Vannligvis når jeg spiller har jeg lufttanken i en holder som jeg har i bandoleret.

Men på bildet er det ett magebelte som kan lufttanken og fire pods i.

 

Når det gjelder kjøp av rødpunktsikte og laser og sånn tror jeg det kan lønne seg å ta en titt hos dealextreme.com.

 

En annen ting er at det er lettere å feste siktemidler og diveres annet på X7. Du sliper blant annet å flytte siktet ut på siden som du ser jeg har gjort med mitt rødpunktsikte.

 

 

a51pc2.jpg

 

a52sm4.jpg

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Et rødpunktsikte er ja, et stort sikte, det er et "vindu" av glass, og i midten er det et rødt punkt.

 

Det som er fint med dette er at det røde punktet vil alltid peke mot målet ditt, uansett hvilken vinkel du ser punktet fra.

 

Minus er at du kan ikke endre siktet etterhvor lang avstand det er til målet, si f.eks fra 50 til 300 meter on the fly, hvertfall ikke i den prisklassen du er ute etter, uansett har ikke det så mye å si siden du skal bruke det til paintball.

 

Jeg har aldri prøvet rødpunkt på paintballmarkør, men jeg har det på AG'en min, og det kicker ass.

 

Akidon: Vet du om noen red dots som passer til A5 på dealextreme som passer uten videre modifikasjoner? Det hadde vært fantastisk hvis det hadde det, har nettopp bestilt meg en A5! :)

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Tror de er ganska standard alle de som du får på dealextreme. Men du må nok byge siktet litt opp på grunn av at du har maske mellom deg og kolben. Og litt ut til siden.

 

 

Denne gjør nok susen for å få bygget det opp. Men du må nok se en annen plass etter å få bygget den ut på siden på grunn av at magasinet kommer til å komme i veien for LOS (Dette er ikke noe problem på X7).

sku_5791_4.jpg

Endret av Akidon
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående lufttank.

Vi har nå fått støtte til å kjøpe tank (3000,-), og jeg fikk i den anledning et råd fra han jeg leide utstyr av. Han sa at det var lurt å kjøpe en 300 bars tank, og ikke 200. Grunnen skjønner jeg selvsagt, men jeg har til nå ikke klart å finne en eneste tank på 300 bar noen steder, som er rundt 15-20 liter. Hvor stor forskjell i mengden luft er det egentlig fra 200 til 300 bar? Er det dumt av meg å f.eks. kjøpe den 15 liters 232 bar-flasken hos edpaintball.no (nederst på siden) fremfor en på 300 bar?

Lenke til kommentar
Kolbe og remote kanskje. Apex er mye det samme som flatline bare at man kan justere mye mer på det. Og så er det lettere å renholde. Du kan jo bare kjøpe et kvalitetsløp på 16-18 tommer eller noe i stedet. Du får forresten apex hos ED paintball.

Hvordan funker egentlig apex løp er di like god som det står?

Lenke til kommentar

det er en speedball på hunvåg som blir blåst opp på søndager med fint vær

ølberg skal flyttes , ny lokasjon ukjent , blir i verfall en ny skog bane

eller er det stavanger karting som brukes i vintersesongen .

 

dette er vell de mest aktive som finnes i stavanger området .

 

 

ellers finnes det en senariobane på hundvåg , den er så vidt jeg vet ikke brukt til noe aktiv spilling og kun til utleie spilling.

 

ellers så driver jeg og mine kompiser og spiller litt på klepp nede ved time alegsmaskin skole , er veldig random når vi er der .

Lenke til kommentar
Noen her som spiller i Stavanger/Sandnes området.

Skal begynne å spille, men finner ikke noe oppdatert informasjon om hvor og når det spilles.

 

Vet det er en bane på Hundvåg. Det er vel og en bane på Ølberg og en rundt omkring Nærbø.

Det er en på Vigrestad. Men det er ment for utleie til utrykningslag osv. er drit dyrt(eller?) å spille med egen makør, 250kr, men da må du kjøpe kuler av de(0,50,- pr stk, så får du 200kuler ink i prisen).

Lenke til kommentar
Kolbe og remote kanskje. Apex er mye det samme som flatline bare at man kan justere mye mer på det. Og så er det lettere å renholde. Du kan jo bare kjøpe et kvalitetsløp på 16-18 tommer eller noe i stedet. Du får forresten apex hos ED paintball.

Hvordan funker egentlig apex løp er di like god som det står?

 

Treffsikkerheten er optimal. Problemet blir heller at ballen mister fart så den ikke sprekker på målet på lange avstander. Skruing av ball fungerer også ganske bra, men jeg får det ikke til i kampens hete, mister fort hodet der ^^

 

Fåretrekker å ha den på rett frem med litt oppoverskru så jeg får treffsikkerhet og lengde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...