Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Jeg og noen venner tenkte starte med noe paintball..

 

Men lurer på om denne pakken er bra nok for nybegynnere?

Også lurer jeg på det med å fylle opp igjen lufta i tanken.. Hvordan? Spesielt jeg må kjøpe, eller går det ann bruke vanlig kompressor eller noe slik? Ikke døm meg, jeg er noob innen paintball enda :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det har blitt sagt flere ganger, vanlig kompressorer gir bare mellom 6-8 bar, du trenger en som gir minst 200, helst 300.

 

Ergo nei, du kan ikke bruke en vanlig en, og de som gir 200+ bar koster gjerne 30k.

 

Dykkerklubber og brannstasjoner kan gjerne ha mulighet for å fylle dykkertanker (luftbanker) så du kan få fylt din lille tank ved behov. Men da trenger du også en dykkertank og en fyllestasjon ventil for å kunne fylle din spilltank.

Lenke til kommentar
Er normal praksis å smøre med en dråpe eller to med olje via luftsystemet.

 

Hva vill det si på min Tippmann A-5? Ta ut den sølvfarga slagen som lufta går inni( rett foran avterkkeren) og putte på et par dråper der?

Endret av EiAncAnd
Lenke til kommentar
nei , du åpner markøren , og 0lje har ikke noe i luft systemet og gjøre da det medfører eksplosjonsfare .

 

Rare greier det der, burde vært skader og eksplosjoner i hytt og gevær om det er farlig.

 

Place one or two drops of recommended oil onto the ASA adapter (this is where the CO2 and air are attached). Spread the oil around the entire part, covering it completely with oil.

 

Reattach the tank and assemble the weapon. Without any paint in the chamber, fire several shots of propellant through the chamber and barrel to make sure the oil is reaching all of the integral parts.

 

http://www.3paintball.com/paintball-marker-maintenance.htm

 

Summary:

Oil your gun before you fire it, if you dry fire your gun you might end up breaking it permanently. To oil your gun you first need to purchase Marker oil like SLiP2000™ Marker Oil (some guns come with a small one time use packet). After you have chosen a marker and you have purchased it, take off your barrel and hopper. Then proceed to hold the gun with the barrel end facing downwards and put a few drops of oil into the Co2 threads (where your Co2 screws in). After this screw on your Co2 and fire a few shots. This will lubricate your gun and protect it from blowing o-rings constantly.

 

http://www.slip2000.com/paintballinfo.html

 

Siste der er fra siden til folk som lager blandt annet olje beregnet på bruk på paintball markører.

 

Produsentene selv sier at du skal bruke et par dråper olje og "blåse" den igjennom interne deler, f.eks fra manualen til autococker.

 

WGP recommends that after every 4-5 days of play you place 3-4 drops of 3 in 1 or other

paintball marker speciic oil in the air receiver and ire the marker 10-15 times without

the barrel. This will distribute the oil throughout the marker and lubricate the internals.

 

Men når det er sagt, så er ikke dette noe man trenger å gjøre ofte på de fleste markørene, min f.eks er det bare snakk om å smøre o-ringer ofte.

Dette vil variere fra type til type markør, og jeg ville lest i manualen om folk er usikre på hva de skal gjøre.

Lenke til kommentar

Har tenkt og oppgradere løp, har noen anbefallinger? rund 4-600,- kr med poto, toll og alt fra utlandet eller billig i norge?

 

Vi har en speedball bane og en skogbane, er det noen som har noen scenario tips/ regler som hadde vært smarte?

vi har spilt deathmatch og teamdeathmatch og har tenkt og Spille capure the flag.

 

Lurer på om ca. hvor nøyaktig chronografen er? og er det normalt at man må skyte 3-5 skudd før chronografet gjør utslag?

Lenke til kommentar
Har tenkt og oppgradere løp, har noen anbefallinger? rund 4-600,- kr med poto, toll og alt fra utlandet eller billig i norge?

 

Vi har en speedball bane og en skogbane, er det noen som har noen scenario tips/ regler som hadde vært smarte?

vi har spilt deathmatch og teamdeathmatch og har tenkt og Spille capure the flag.

 

Lurer på om ca. hvor nøyaktig chronografen er? og er det normalt at man må skyte 3-5 skudd før chronografet gjør utslag?

 

1.trur ikke det vil lønne seg å kjøpe bare et løp fra utlandet, før vi kan gi noen anbefallinger må vi vell vite hvilken makør du har??

 

2. Har selv bare spilt Capture the flag og TeamDM , men det finnes mange på nettet søkesøke

 

3. ja du bør helst skyte et par skudd

Lenke til kommentar
Er det noen andre som ikke får gått til kassen på gameon.no? kommer bare feilmelding...

Funker fint her, men som sakt over: Du kan så altids sende de en mail, han som driver stedet og sender ut pakkene kommer tilbake i morgen, for de som lurer på det(Tenker på: "P.g.a Ferieavvikling vil det ta noe ekstra tid å svare på mail og sende ordre i denne uken." )

Lenke til kommentar
Har tenkt og oppgradere løp, har noen anbefallinger? rund 4-600,- kr med poto, toll og alt fra utlandet eller billig i norge?

 

Vi har en speedball bane og en skogbane, er det noen som har noen scenario tips/ regler som hadde vært smarte?

vi har spilt deathmatch og teamdeathmatch og har tenkt og Spille capure the flag.

 

Lurer på om ca. hvor nøyaktig chronografen er? og er det normalt at man må skyte 3-5 skudd før chronografet gjør utslag?

 

1.trur ikke det vil lønne seg å kjøpe bare et løp fra utlandet, før vi kan gi noen anbefallinger må vi vell vite hvilken makør du har??

 

2. Har selv bare spilt Capture the flag og TeamDM , men det finnes mange på nettet søkesøke

 

3. ja du bør helst skyte et par skudd

 

A-5

Lenke til kommentar
Har tenkt og oppgradere løp, har noen anbefallinger? rund 4-600,- kr med poto, toll og alt fra utlandet eller billig i norge?

 

Vi har en speedball bane og en skogbane, er det noen som har noen scenario tips/ regler som hadde vært smarte?

vi har spilt deathmatch og teamdeathmatch og har tenkt og Spille capure the flag.

 

Lurer på om ca. hvor nøyaktig chronografen er? og er det normalt at man må skyte 3-5 skudd før chronografet gjør utslag?

 

JJ har jo noen greie løp ute, får de fra edpaintball, men om du først skal oppgradere løp, ville jeg anbefale å gå for freakset med inserts. Jeg bruker selv freak med all american front (16") og har inserts pakka inkl reball inserten.

 

Jeg mener dette er noe av det beste du kan få til den prisen (koster fort 1500 spenn totalt, sjekk fra f.eks punisherpb.com ) og gir veldig bra resultater. Jeg gikk fra en vid samling på stock løp til en tight samling nå med freaksetet, uansett hvilken størelse ball jeg skyter med (både paint og reball).

 

Angående hva man kan spille, har du jo nok å velge i, president, der noen skal prøve å ta ut en person med livvakter (presidenten kan ha ekstra amo, null amo, lite amo osv), om man har stort nok område, er det enkelt å sette opp for ambush/patrulje, men kan bli kjedelig om man ikke er helt gira på litt "scenario" spilling. CS, Cod4, TF2 og andre fps spill kan gi deg ideer også. Er i utgangspunktet kun fantasien som setter grenser, og evt hva som er fysisk mulig å få til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...