Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på elektronisk og mekanisk markør? Og har dette noe å si for en nybegynner?

 

Elektroniske har stort sett elektrisk avtrekker, og mater i magasinet. Så har noen av tippman sine der du kan ha pnaumatisk mater med elektrisk avtrekk.

 

Uansett elektrisk avtrekk gjør at du kan skyte fortere (automatisk ild). Men så må du ha en mater på magasinet slik at du får ball fort nok i kammeret.

 

Helmekanisk markør kan bare skyte i semi-auto. I det store og det hele kommer det an på hvor mye penger du er villig å bruke på det. Men eletrisk er best med tanke på hvor mye ball du kan blåse ut mot fi.

Lenke til kommentar

Tja.. Har egentlig lyst til å bruke så lite penger som mulig, men samtidig mye nok til å få litt kvalitet.

 

Hvilken av disse to pakkene bør jeg velge?

 

 

PCS US-5 (mekanisk - 999 kr.)

Beskyttelsespakke (699 kr.)

+ Luftflaske, maske og magasin (999)

 

Totalpris: 2700

 

 

 

Eller

 

Tippmann98 ACTpakke (2190 kr)

Diverse beskyttelsesutstyr (550 kr)

 

Totalpris: 2740 kr.

 

 

Skal brukes av en nybegynner. Skal spille hovedsakelig i skog.

Lenke til kommentar

Ser ikke en eneste grunn til å gå for co2, koster mindre ved innkjøp, men mer ved fylling, og er ustabil ved spilling.

 

men for å svare på spørsmålet ditt, så koster den billigste tanken for co2 til markøren hos ED paintball f.eks dette.

 

CO2 flaske, 20 oz, nåle ventil - 400 spenn

 

CO2 flaske, 12 oz, nåle ventil - 300 spenn

Lenke til kommentar

Brukte kammosprayen de har på ed. I en eller annen variant av grønn.

 

Lakkerte stort sett alt jeg hadde. Må si meg veldig fornøyd. Går forresten an å skrubbe vekk lakken, så den er ikke permanent.

 

Er det forresten noen som vet om en nettbutikk som selger rails som kan festes på løpet?

Lenke til kommentar
Overgangen koster 1000 kroner ja :S jamen hvis vi er mange så går det sikkert bra.

 

Jeg og min bror bruker denne setupen for å ha luft uansett hvor det skal spilles (er fortsatt noen utleie baner osv som bruker co2).

 

153 Fyllestasjon - høytrykk (skrukopling) - 300 bar Pris kr 899 Pris kr 899

420 Dykkerflaske, 15 liter / 232bar Pris kr 2799 Pris kr 2799

 

Totalt: Pris kr 3698

 

Pris og produktnummer henter fra edpaintball.

Lenke til kommentar

Ja, co2 trenger co2 logisk nok. Får kjøpt flytende co2 på div butikker, dvs, du bør ha en større fyllestasjon å kjøpe det på, for så å overføre til spilletanken når dere skal spille. Dyrt, ustabilt, men billig i innkjøp når man kjøper markør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...