Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg kjøpte en spyder mr1

Hva slags baller passer til denne? to tusen baller gikk opp fort.

Søker noen rimelige baller.

 

edit: gjør et lengre løp (feks 21") et rettere skudd? eller hjelper det bare på lyd el.?

 

Takktakk på forhånd.

 

Hva slags ball har du spillt med før?,Osloball er en ganske rimelig ball, eller blackbox fra ED-paintball.

Lenke til kommentar
Heisann, jeg kjøpte en spyder mr1

Hva slags baller passer til denne? to tusen baller gikk opp fort.

Søker noen rimelige baller.

 

edit: gjør et lengre løp (feks 21") et rettere skudd? eller hjelper det bare på lyd el.?

 

Takktakk på forhånd.

 

Hva slags ball har du spillt med før?,Osloball er en ganske rimelig ball, eller blackbox fra ED-paintball.

 

Blackbox er dritt ball...

Er en grunn til at det kalles box, og det er at produsent ikke vil ha navnet sitt på kassen.

Grunnet dårlig kvalitet, skrøpete skall, skeve baller, mye sprekk, ujevn ballbane.

Killabeez er en billig ball som har en ganske høy kvalitet.

Testet de med 20+ bps, med null ballbrekk.

Lenke til kommentar
Heisann, jeg kjøpte en spyder mr1

Hva slags baller passer til denne? to tusen baller gikk opp fort.

Søker noen rimelige baller.

 

edit: gjør et lengre løp (feks 21") et rettere skudd? eller hjelper det bare på lyd el.?

 

Takktakk på forhånd.

 

Hva slags ball har du spillt med før?,Osloball er en ganske rimelig ball, eller blackbox fra ED-paintball.

 

Blackbox er dritt ball...

Er en grunn til at det kalles box, og det er at produsent ikke vil ha navnet sitt på kassen.

Grunnet dårlig kvalitet, skrøpete skall, skeve baller, mye sprekk, ujevn ballbane.

Killabeez er en billig ball som har en ganske høy kvalitet.

Testet de med 20+ bps, med null ballbrekk.

 

Er heller ikke imponert over blackbox, men vi hadde motsatt problem. Ballen sprakk heller sjelden ved treff over litt avstand. Og den var grusomt vond å bli skutt med på kort hold :)

Endret av Sheriff_buford
Lenke til kommentar
Gjør det vondt å bli "markert"

Som regel, nei.

Kommer an på hvor nærme han som skøt sto, og hvor du ble truffet.

Du kommer sikkert til å få noen blåmerker etter en periode med spilling.

 

Noen som har noen samenlikninger? :roll:

Når vi spiller (jeg og vennene mine) har vi en 2 meters regel. Den lyder som så...

 

Viss du er nermere enn ca 2 meter så skal du bare si "pang" eller "du er tatt".

Jeg har en historie om en som aldri hadde spilt før mot noen som ikke kunne den regelen.

 

Hele det ene laget var tatt og det var 5 mot 1 og alle skøt rundt 30 skudd på han sånn at han ikke spilte mer paint ball den dagen og var helt gul å blå. Med dette har skjedd 1 gang på de 5 årene jeg har spilt.

 

BTW: det skjedde ikke med meg

Endret av head_hunter
Lenke til kommentar
Gjør det vondt å bli "markert"

Som regel, nei.

Kommer an på hvor nærme han som skøt sto, og hvor du ble truffet.

Du kommer sikkert til å få noen blåmerker etter en periode med spilling.

 

Noen som har noen samenlikninger? :roll:

Når vi spiller (jeg og vennene mine) har vi en 2 meters regel. Den lyder som så...

 

Viss du er nermere enn ca 2 meter så skal du bare si "pang" eller "du er tatt".

Jeg har en historie om en som aldri hadde spilt før mot noen som ikke kunne den regelen.

 

Hele det ene laget var tatt og det var 5 mot 1 og alle skøt rundt 30 skudd på han sånn at han ikke spilte mer paint ball den dagen og var helt gul å blå. Med dette har skjedd 1 gang på de 5 årene jeg har spilt.

 

BTW: det skjedde ikke med meg

 

2 meter fungerer ikke om man spiller litt seriøst, både pga lyd på banen og hvor fort ting skjer. Men man sikter gjerne etter kroppsdeler som ikke det svir like hardt på om man mugger.

 

Det svir å bli mugget, men det er en del av spillet, om man er i run, har du ikke tid til å stoppe for å sjekke om fyren hørte du sa "pang", det er gjerne så han hører du kommer også, og da gjelder det å treffe først, ergo, man prøver å treffe med et par kuler før man løper videre.

 

Jeg kan skjønne for de som ikke har spilt så mye, eller lurer på å spille for første gang, så høres dette vondt og ondt ut. Men det svir i noen min og for det meste så kompenserer adrenalinet og tar bort den verste støyten.

 

2meter regel fungerer fint i teorien, men i praksis vil jeg heller ha med meg folk på at de prøver å unngå rævskudd, hodeskudd og skrittskudd på kort hold.

Lenke til kommentar

halv tank vs full tank gir ingen mening. Da halv tank kan være alt fra 1500psi til 2500psi som helt fint kan gi maks speed på ballen.

Spørsmålet er hvor lite trykk markørene kan operere på, min ion xe liker ikke at jeg kommer under 1k psi, dvs, den fungerer, men klarer ikek holde oppe trykket til å skyte 15bps.

Lenke til kommentar
For en tid tilbake spilte jeg på et sted som heter highjump, i oslo. Vi spilte bare med halv lufttank, hvor mye blir hastigheten på ballen redusert med da i forhold til hel tank? :hmm:

 

tror det er det samme helt ned til 1 bar under det så er det lurt å fylle

 

Leg merke til at han sier noe om " ten feet rule"

Endret av head_hunter
Lenke til kommentar

Jeg har planlagt å spille paintball med noen venner til neste uke på Megazone. Hva er utgangshastigheten på ballene man bruker der? Og er det noen form for siktemidler på de? Og hva regnes som maksimal avstand man kan treffe noen i hodet eller brystet på (med markører ala de på Megazone) ? Må man tenke på vind o.l. hvis man skal prøve å treffe noen på, la oss si 40 meters hold, elelr holder det med kompensere for ballens fall pga gravitasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...