Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skriftlig tilatelse av foresatte over 18 år og man må spille med en som er over 18/myndig.

Er det ikke noe i den duren? Halvparten i våres klubb er 16+. Vi er "Strenge" dvs at vi følger alle reglene. feks: pubudt med maske, safety on, sikte steder, si ifra om man skal skyte under ikke spill, spille med en myndig, heve markøren høyt over hodet etter man er skutt og alt rellativt etter man er skutt/blir beskutt Og bare bruke/vise markøren på bane. ingen andre steder.

 

Men syntes det er viktig å følge reglene. Siden disse er så viktige.

Og hyggelige spillere som ikke tar det "alt for serriøst" er altid et pluss!

( : Håper jeg får min a5 snart :)

 

btw, man får mer kits til a5 en x7 ekwathne

Endret av greveen
Lenke til kommentar

Vi er en gruppe på 7 som akkurat har startet med paintball.

Har et par spørsmål..

 

- har en tippmann A-5 som jeg syntes brekker litt for mye ball.. er ikke helt dum så jeg rengjør løpet etter ballbrekk + at jeg ikke tar baller fra bakken osv(bruker ikke flatline eller annet løp som er kjent for og brekke mye dårlig ball, bruker standar løpet). Er det noe jeg kan gjøre for og ungå så mye ballbrekk?

 

Skulle gjerne hatt noen rengjøringstips...

 

Har tenkt og oppgradere løp, har noen anbefallinger? rund 3-500,- kr med poto, toll og alt fra utlandet eller billig i norge?

 

Hvor mange og hvor på markøren befinner det seg o-rings? vet om den på luftanken men det står i bruker manualen at det er tre? hvor er de andre? må de også smøres?

 

Vi har en speedball bane og en skogbane, er det noen som har noen scenario tips/ regler som hadde vært smarte?

vi har spilt deathmatch og teamdeathmatch og har tenkt og Spille capure the flag.

 

Lurer på om ca. hvor nøyaktig chronografen er? og er det normalt at man må skyte 3-5 skudd før chronografet gjør utslag? og tallene er heller ikke helt nøyaktig. sånn ca.

l_l

l_ Da dette skal være et 8 tall.

 

Takk på forhånd:D

Takker veldig for denne tråden som har hjulpet oss mye:D:D

 

PS. Anbefaller Game-on.no Veldig god service og gode priser:D

Lenke til kommentar
- har en tippmann A-5 som jeg syntes brekker litt for mye ball.. er ikke helt dum så jeg rengjør løpet etter ballbrekk + at jeg ikke tar baller fra bakken osv(bruker ikke flatline eller annet løp som er kjent for og brekke mye dårlig ball, bruker standar løpet). Er det noe jeg kan gjøre for og ungå så mye ballbrekk?

 

Er ikke så mye du kan gjøre her bortsett fra å bruke skikkelig ball. Det eneste er å oppgradere cyclone feeden. Men jeg vet ikke helt hvor mye dette koster. Ballsprekk har jeg ikke hatt noe av siden den nyeste versjonen av ammoboks hos ed kom og siden når de gikk over til diablo 13.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har planer om å kjøpe paintball og har tenkt å kjøpe meg en nybegynner-pakke. Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe enten Tippmann 98C eller PCS US-5. Når jeg til alt ekstrautstyret jeg trenger vil prisen bli 3 100,- på Tippmannen, mens PCS-en vil koste ca. 3 500,-. Hvilket bør jeg da går for? Jeg er nødt til å bestille Tippmannen med luft og ikke CO2. Vil det bli noe prisforskjell, tror dere?(Jeg vil såklart kontakte dem for å høre, men jeg tenkte jeg kunne spørre her og). Og er det viktig med alt rengjøringsutstyret som følger med Tippmann-pakken?

 

Hvilke av de to markørene vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg har planer om å kjøpe paintball og har tenkt å kjøpe meg en nybegynner-pakke. Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe enten Tippmann 98C eller PCS US-5. Når jeg til alt ekstrautstyret jeg trenger vil prisen bli 3 100,- på Tippmannen, mens PCS-en vil koste ca. 3 500,-. Hvilket bør jeg da går for? Jeg er nødt til å bestille Tippmannen med luft og ikke CO2. Vil det bli noe prisforskjell, tror dere?(Jeg vil såklart kontakte dem for å høre, men jeg tenkte jeg kunne spørre her og). Og er det viktig med alt rengjøringsutstyret som følger med Tippmann-pakken?

 

Hvilke av de to markørene vil dere anbefale?

 

Tippman 98c er den eneste jeg har kjenskap til og du får tippmann 98c platinium på Game-on.no med alt utstyr for 1,990 det er en billigpakke med ikke så altfirbra maske men for 300+ får du duggfri maske og litt til får du tippmann 98c pro luftpakke(Alt er luft)

Skjekk Game-on selv;-)

 

Fri frakt over 2500,- så du kan kjøpe litt ekstra utstyr og;)

Endret av EiAncAnd
Lenke til kommentar
Vi er en gruppe på 7 som akkurat har startet med paintball.

Har et par spørsmål..

 

- har en tippmann A-5 som jeg syntes brekker litt for mye ball.. er ikke helt dum så jeg rengjør løpet etter ballbrekk + at jeg ikke tar baller fra bakken osv(bruker ikke flatline eller annet løp som er kjent for og brekke mye dårlig ball, bruker standar løpet). Er det noe jeg kan gjøre for og ungå så mye ballbrekk?

 

Skulle gjerne hatt noen rengjøringstips...

 

Har tenkt og oppgradere løp, har noen anbefallinger? rund 3-500,- kr med poto, toll og alt fra utlandet eller billig i norge?

 

Hvor mange og hvor på markøren befinner det seg o-rings? vet om den på luftanken men det står i bruker manualen at det er tre? hvor er de andre? må de også smøres?

 

Vi har en speedball bane og en skogbane, er det noen som har noen scenario tips/ regler som hadde vært smarte?

vi har spilt deathmatch og teamdeathmatch og har tenkt og Spille capure the flag.

 

Lurer på om ca. hvor nøyaktig chronografen er? og er det normalt at man må skyte 3-5 skudd før chronografet gjør utslag? og tallene er heller ikke helt nøyaktig. sånn ca.

l_l

l_ Da dette skal være et 8 tall.

 

Takk på forhånd:D

Takker veldig for denne tråden som har hjulpet oss mye:D:D

 

PS. Anbefaller Game-on.no Veldig god service og gode priser:D

 

Venter på svar på mine andre spørsmål:D

Lenke til kommentar
Hvor mange og hvor på markøren befinner det seg o-rings? vet om den på luftanken men det står i bruker manualen at det er tre? hvor er de andre? må de også smøres?

 

Er jo bare å åpne opp og se det :p

Smøring gjøres gjennom luftsystemet. Litt olje der luftintaket er og så kjører du gjennom luft ett par ganger.

Lenke til kommentar
Hvor mange og hvor på markøren befinner det seg o-rings? vet om den på luftanken men det står i bruker manualen at det er tre? hvor er de andre? må de også smøres?

 

Er jo bare å åpne opp og se det :p

Smøring gjøres gjennom luftsystemet. Litt olje der luftintaket er og så kjører du gjennom luft ett par ganger.

 

Takker

Lenke til kommentar
Hvor mange og hvor på markøren befinner det seg o-rings? vet om den på luftanken men det står i bruker manualen at det er tre? hvor er de andre? må de også smøres?

 

Er jo bare å åpne opp og se det :p

Smøring gjøres gjennom luftsystemet. Litt olje der luftintaket er og så kjører du gjennom luft ett par ganger.

VIKTIG !!!!!

olje inn luftinntaket!!!! , er du gal man , olje+høyt trykk = eksplosjonsfare .

 

de fleste markørene har og en tendens til og oppføre seg noe rart hvis det kommer olje inn der

 

 

Kilde :

http://www.sapaintball.info/index.php?link...ndex.php?id=757

 

oils on the nipple of the gas station can ignite under high pressure, dirt or a splinter of metal could also be a potentially lethal combination when you throw in high pressure air.

 

ergo olje inne i delene av markøren som er under høyt trykk = NEI NEI!!

 

 

for din og andres sikkerhet

Endret av Mato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...