Gå til innhold

Den Store paintball tråden.


Anbefalte innlegg

vell jeg har enda ikke sett noe mva krav ;)

 

uærlig , tja , men 25% moms er dyrt

 

Hva er det du skriver da?

 

"please put 200 usd as value and gift on the package"?

 

bag'en jeg tenkte på i utgangspunktet koster langt under det,

så kunne tenkt meg å fått dem til å skrive "replacement product, 25usd postage charge" eller no bare.

 

http://www.countysports.com/shop/product.p...=328&page=1 for de som lurer på hvilken bag det er snakk om.

http://www.spyder.tv/forums/showthread.php?t=7625 og http://www.pbreview.com/products/reviews/2860/ for reviews.

 

bilde nr7 på første linken viser ca hva som er plass i bag'en + rom til overs. Hva som fikk meg solgt, nå må jeg bare vente på lønning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den billigste frakta er ikke så høy , det er flere alternativer , tror det skal være en som er rundt en 100 lapp

 

EDIT: kan være eg husker feil , vi var 2 som bestilte samme og kjøpte stuff for rundt 3000

Endret av Mato
Lenke til kommentar

Billigste alternativet jeg får opp, er 72 usd, som blir ca 350 spenn. Har nok endel med hva jeg ønsker å bestille, men siden frakten ikke øker så mye om jeg legger til mer stuff, kommer jeg nok bare vente til flere ønsker å få kjøpt et par ting.

Lenke til kommentar

Ikke som jeg vet om. Jeg er heldig, da jeg har en maske som fungerer evig bra med briller inni, såvidt vært borti det dugger, men skjedd meg kun 1 gang pga svette rant inni (glemte luen), ellers har jeg ikke problemet.

 

Vet ikke hvordan det er å behandle vanlige briller med antifog.

 

Nå leser jeg posten en gang til, og ser at det kanskej ikke er dugg du sliter med?

 

Om det er plassen som er problemet, må du nesten bare prøve et par masker til du finner en du har grei plass i.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er ny her. Skal kjøpe meg paintball utstyr så fort jeg får penger. Skal spille i skogen så jeg kjøper meg en tippman 98 pakkeløsning med luft og duggfri maske. Samler en gruppe med venner på rundt 6 stykker. Som sakt skal spille i skogen, jeg har lest på paintball hjemmesider at det er lurt å ta kontakt med grund eier, men skogen eies av komunen det vil si at skogen er allmanseie. Har ikke lest ett sted at det er påbudt å ta kontakt med grundeier.

 

Er det noen som kan klare opp i dette?

Lenke til kommentar
Hei, jeg er ny her. Skal kjøpe meg paintball utstyr så fort jeg får penger. Skal spille i skogen så jeg kjøper meg en tippman 98 pakkeløsning med luft og duggfri maske. Samler en gruppe med venner på rundt 6 stykker. Som sakt skal spille i skogen, jeg har lest på paintball hjemmesider at det er lurt å ta kontakt med grund eier, men skogen eies av komunen det vil si at skogen er allmanseie. Har ikke lest ett sted at det er påbudt å ta kontakt med grundeier.

 

Er det noen som kan klare opp i dette?

 

Hvis det ikke er din skog, da må du kontakte grunneier. Ellers kan du få mye trøbbel. Onkelen til en kamerat av meg eier mye skog og jorder så har fått endel av han :) Så vi har en gangske feet paintball bane nå :)

Lenke til kommentar
Hei, jeg er ny her. Skal kjøpe meg paintball utstyr så fort jeg får penger. Skal spille i skogen så jeg kjøper meg en tippman 98 pakkeløsning med luft og duggfri maske. Samler en gruppe med venner på rundt 6 stykker. Som sakt skal spille i skogen, jeg har lest på paintball hjemmesider at det er lurt å ta kontakt med grund eier, men skogen eies av kommunen det vil si at skogen er allmanseie. Har ikke lest ett sted at det er påbudt å ta kontakt med grundeier.

 

Er det noen som kan klare opp i dette?

 

Det beste er om dere tar kontakt med kommunen og spør om lov til å drive der, kanskje dere kan få låne et område til å lage en litt mer organisert bane. Det vil også være smart og informere lensmannen om aktiviteten, spesielt om det er et område andre folk kan komme over, eller se, eller høre på avstand, så da vet han hva som foregår der om han får beskjed om at det er en gjeng med gutter som løper rundt i skogen med "våpen".

 

Så klart så er det enklere å ikke be om lov, da man i alle fall slipper å få et nei, og det er jo de som mener det er enklere å be om tilgivelse enn tillatelse, personlig ville jeg nok hørt med kommunen om dere ikke kan få tilgang til området, evt om dere kjenner en bonde med litt skog som kan brukes i stedet. Kanskje enklere å få lov av en bonde å låne litt skog, sette opp litt dekken, om man ønsker å gjøre banen mer funksjonell.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Sendte en mail til kommunen nå og spurte om deres samtykke, *venter på svar*.

Var ute i skogen i dag og så etter spille plasser fant 3 stykker. En med tett skog og veldig variert tereng. En annen med flatt tereng og masse store fine steiner som man kan gjemme seg bak. Den siste var uttynnet skog med enkelte bustker og trer med 1-2meter avstand til hverandre.

 

Gleder meg, så håper de sier det er greit :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg så forjævlig lei av paintball....eller...

Spilte idag igjen. Får jo så til de grader skambank når jeg står der med Tipmann 98'en min, at det er ikke umulig at den blir solgt ganske raskt. Må få meg noe bedre, for den duger ikke til speedball. Hvor lang tid må jeg regne på levering fra Usa? Trenger noe billig og bra...

Lenke til kommentar
Nå er jeg så forjævlig lei av paintball....eller...

Spilte idag igjen. Får jo så til de grader skambank når jeg står der med Tipmann 98'en min, at det er ikke umulig at den blir solgt ganske raskt. Må få meg noe bedre, for den duger ikke til speedball. Hvor lang tid må jeg regne på levering fra Usa? Trenger noe billig og bra...

 

Tja, kommer an på hva du er villig til å betale for frakt, billig frakt er gjerne 3-4 uker, om ikke mer på større bestillinger. Ellers kan du få pakken levert på 3-5 dager om du betaler litt ekstra.

Lenke til kommentar

Det er jo helt opp til den som spiller, jeg bruker alt fra 0 ball til 700-800 ball på en runde.

 

Mange spiller med maks 200 ball per runde (1 fult magasin) for å skape litt "balanse" i det at noen kjører high end og noen har low end markører.

 

Så kommer det veldig an på om du blir skutt ut fort eller er med til late i game.

 

Normalt når vi var 4-5 som kjøpte ball sammen, brukte vi 5-6000 tilsammen på en dag (med 200 bal per runde limit). Blir vel 3 kasser ca.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...