Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Beklager. Så scenen med Lois og Tess igjen, og ja, det er bare Lois som forsvant. Jeg misforstod da de havnet i slåsskamp og lå tett inntil hverandre når Lois forsvant. Men uansett er det rart Tess ikke engang gadd kommentere det?

 

Ikke at det gjør episoden noe bedre. Her har de bygd en hel sesong rundt Doomsday, og så ender de opp med å drepe ham off-screen. Jippi... Vi fikk også et gledelig gjensyn med noen fra JLA og Legion of Super-heroes, men ingen av dem gjorde noe spesielt interessant. Han fra LoS dukket opp for å gi Clark ringen så Lois kunne forsvinne (litt tynn løsning...), og JLA var kun der fordi de sloss mot Doomsday i tegneserien da Superman ble drept. Og om de først hadde tenkt å sette alle krefter inn for å stoppe Doomsday var det vel litt lite gjennomtenkt å bare sende tre stykker?

 

Edit: I følge Smallville Wiki var det Zod som dukket opp, ja.

 

http://smallville.wikia.com/wiki/General_Zod

 

Edit 2: Doomsday kan som kjent ikke drepes for godt, så han er ennå i live. Hadde vært tøft om General Zod klarte å befri ham... :p

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Michael Rosenbaum blir ikke med som fast inventar, men det betyr ikke at han ikke kan dukke opp i en gjesterolle. En annen løsning er at han så stygt skadet at han måtte gå med maske, så litt plastisk kirurgi for å se normal ut kan forklare hvorfor han spilles av en annen skuespiiler. ;) Eller de kan bare klone ham. Det er ikke akkurat første gang det skjer.

Lenke til kommentar

Det med at Jimmi døde og hintet til at det kanskje var broren som var vå egentlige Jimmi Olsen passet egentlig ganske godt inn, da det var mye som ikke helt stemte med karakteren i forhold til han vi kjenner fra før, for å nevne en ting: alderen.

Lenke til kommentar
Det med at Jimmi døde og hintet til at det kanskje var broren som var vå egentlige Jimmi Olsen passet egentlig ganske godt inn, da det var mye som ikke helt stemte med karakteren i forhold til han vi kjenner fra før, for å nevne en ting: alderen.

ja det har du rett i, men det føles mer ut som om de har satt seg fast, og så en enkel løsning, tviler veeeldig på at de tenkte på denne løsningen da de først introduserte han til serien som jimmy.

Lenke til kommentar

Når vi snakker om billige løsninger er ikke tegneseriene heller så mye bedre. Leste nylig en historie der Superman ble utsatt for rød kryptonitt, og som resultat ble humøret hans ganske dårlig og Superboy dukket opp. De begynte selvsagt å sloss lit og utfordre hverandre for å vise hvem som er best. Lex utnyttet det ved å kidnappe Lois og Lana. Han prøvde å kommandere Superman og Superboy til å drepe hverandre, og han ville deretter drepe enten Lois eller Lana. Overlevde Superboy ville han drepe Lois. Overlevde Superman ville han drepe Lana. Når det ikke hjalp kommanderte han Superboy til å stille seg inne i et blyskap med to dører. Superboy var bak den ene og en bombe av grønn kryptonitt var bak den andre. Om Superman valgte døren med Superboy ville Lex drepe Lois (eller begge to, er en stund siden), og valgte han den andre ville han dø. Superboy klarte å gi et lite signal til Superman med å banke med foten på døren, men var det en advarsel eller hint hvor han var? Hvordan ville Superman klare å løse problemet denne gangen?

 

Han klarte det ikke. Han våknet opp og oppdaget at alt var en drøm. Seriøst. :p

Lenke til kommentar

Superboy? Hvem er det?

 

nvm, fant det. Ser ut som det ligner på Smallville:

 

"The first, and arguably best-known, Superboy was simply Superman as a boy, acting as a superhero in Smallville, where Kal-El (Superboy's Kryptonian name) lives under his secret identity, Clark Kent. The character was featured in several series from the 1940s until the 1980s, with long runs appearing in Adventure Comics and two eponymous series, Superboy and The New Adventures of Superboy. He developed a mythos and supporting cast of his own, including foster parents Ma and Pa Kent, love interest Lana Lang, and time traveling allies the Legion of Super-Heroes."

Endret av chairgame
Lenke til kommentar
Det med at Jimmi døde og hintet til at det kanskje var broren som var vå egentlige Jimmi Olsen passet egentlig ganske godt inn, da det var mye som ikke helt stemte med karakteren i forhold til han vi kjenner fra før, for å nevne en ting: alderen.

ja det har du rett i, men det føles mer ut som om de har satt seg fast, og så en enkel løsning, tviler veeeldig på at de tenkte på denne løsningen da de først introduserte han til serien som jimmy.

 

Jeg lurer på en ting. Har Jimmy Olson ( Aaron Ashmore) vert med i Smallvile før han komme i sesong 6?

Fordi når Chole ser han i sesong 6 så kjenner hun han igjen fra en plass og sier : Jimmy Olson! Men eg kan aldri husket å ha sett han før. Jeg vet at broren var med i sesong 1, men han heitet jo Eric Summer? Kan noen hjelpe meg litt? Er litt forvirret.

Lenke til kommentar

wikipedia: Jimmy Olsen is first mentioned in season four as the person Chloe lost her virginity to while interning at the Daily Planet.[66] He makes his official appearance, portrayed by Aaron Ashmore, in the season six opener.[67] Working as a photographer for the Daily Planet, Jimmy rekindles his relationship with Chloe in the season six episode "Wither"

Lenke til kommentar
Gledelig nytt. Ikke bare er sesong ni bekrefta for lenge siden, men det er også bekreftet at det kan bli enda flere sesonger. Når det gjelder Supernatural var det hele tiden meningen at det bare skulle bli fem sesonger, så vi får håpe de holder seg til det. Men når det er sagt vet vi jo aldri. ;)

 

http://tv.ign.com/articles/985/985388p1.html

 

Jeg håper egentlig at sesong 9 blir den siste, så kan vi bli ferdig med Smallville. Jeg syntes Smallville har blitt kjedelig i det siste, og har lite med det serien handlet om i de første sesongene. Selv liker jeg de fire første sesongene langt bedre enn de fire siste (eller kanskje de fem første bedre enn de tre siste, en stund siden jeg har sett dem). :)

Lenke til kommentar

De første sesongene var litt morsommere, da de gikk på HighSchool, og både Martha og Joathan var med, og Lex var snill. Men var litt kjedelig med "Villain of the week" konseptet. Likte de episodene da Clark lærte evnene sine, spesielt da han fikk X-ray vision. Men jeg syns alt som omhandlet Krypton-mytologien er det beste.

Lenke til kommentar

Jeg håper svært få av de faste skuespillerne kommer tilbake i neste sesong (eller enda bedre, at de dør svært tidlig) og Clark endelig blir Superman. Da kan vi få en bra fremgang i serien og utvikle den til noe nytt, i stedet for å kjøre samme greie om og om igjen.

 

En annen ting er at Smallville, Supernatural og Fringe er de eneste seriene jeg følger med på, men om Lois dukker opp med hukommelsestap slår jeg av. :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

WTF prøver de og gjøre clark om til en minibatman eller, hører samme bakgrunnsmusikken i et sekund omttrent og nøyaktig samme settingen som batman men høye bygninger nattestid med en kappekledd mørk figur i profil som skuer utover byen på en høy mørk og skummel og mysteriøs måte..nei det her ble lavmål å piratkopi av the true dark knight, bruce wayne!

:mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...