Gå til innhold

Smallville - Alle sesonger (USA-sendetid) Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Smallville følger den gode trenden de har hatt denne sesongen. Noen må jo ha fått Sparken/blitt hyret inn for å skrive historier denne sesongen. Litt skuffet over at Lana er kommet tilbake. Å fjerne henne fra serien var det lureste de kunne gjort. Føler det amerikanske ordtaket "Beating a dead horse" beskriver det jeg føler om hennes tilbakekomst.

Så var det denne "legion". Er dette en referanse til en eller annen superhelt historie der ute eller bare oppspinn fra forfatterne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde meg ikke noe at hun kom tilbake, syntes hun hadde blitt ganske hot mens hun var borte, særlig håret. Har en svakhet for jenter med vakker hår.

 

Hva Legion angår, søkte litt på Wiki og virker som det ikke bare er oppspinn nei. De er en del av DC universet og ble dannet etter Justice League. De vi så i episoden, som kom fra 29. århundret, er etterkommere av grunnleggerne av Legion.

Lenke til kommentar

"Legion" heter egentlig "Legion of Super-heroes" og har en drøss tenåringer med en superkraft hver. Superboy prøvde å bli medlem, men fordi han har flere krefter ble han ikke godtatt med det første. Mener Supergirl også møtte dem, men aner ikke om hun fikk bli medlem. Dessuten mener jeg Jimmy Olsen var med. Superkraften hans var å strekke seg svært langt, omtrent som Pete gjorde i en episode tidligere. For øvrig er det også en "Legion of super-villains" eller noe sånt, selvsagt. Noe at det første som slo meg når jeg så den episoden var en "Legion of Super-Heroes" spin-off.

 

Meget bra episode, men skulle ønske han øksefyren var med lengre.

Lenke til kommentar

Har ikke fått postet her på lenge nå, har ligget litt etter skjemaet en stund, etter å ha spart Smallville-episoder siden oktober. Men har hentet meg inn igjen nå, og serien er jo virkelig på topp. Elsker at det er så mye relatert til hovedhistorien og DC-universet. Liker å se at Clark bare blir mer og mer Supermann, og alle referansene til det. At Lana kom tilbake var jo greit nok, men likte ikke slutten på forrige episode. Syns de burde gjøre seg ferdig med Clark&Lana-greiene nå, og få satt i gang Clark&Lois. Noe det også virket som de var på full fart til å gjøre for noen episoder siden, men selvsagt kom Lana og ødela nestenkysset, og nå er de på full vei i gal retning med forholdet til Lana igjen. :thumbdown:

 

Men ja, utenom biten med Lana så har Smallville vært helt fantastisk i det siste. :D

Lenke til kommentar

jeg trodde Lana var skrevet ut av serien... da hun kom tilbake i chloes bryllup trodde jeg det bare var en gjeste opptreden.. Var faktiskt overraskende bra da hun kom tilbake...MEN, jeg trodde ikke de skulle ha henne med i så stor grad som hun har vært i det siste og spesielt dagens episode, 13, der hun faktiskt har mest tid på skjermen..Må være den dårligste historie fortellingen på leenge og bare oppgulp..dette har vi sett så mange ganger før i denne serien..trodde de skulle bevege seg mot clark og lois men nå blir det samme mølja med clark og lana..

Mitt tips er at det ender med at lana ikke denne gangen heller klarer å håntere kreftene og clark må sikkert "drepe" henne for å få bli ferdig med henne...Hvorfor all denne omveien.. hva synes dere?

Endret av Zungam
Lenke til kommentar
jeg trodde Lana var skrevet ut av serien... da hun kom tilbake i chloes bryllup trodde jeg det bare var en gjeste opptreden.. Var faktiskt overraskende bra da hun kom tilbake...MEN, jeg trodde ikke de skulle ha henne med i så stor grad som hun har vært i det siste og spesielt dagens episode, 13, der hun faktiskt har mest tid på skjermen..Må være den dårligste historie fortellingen på leenge og bare oppgulp..dette har vi sett så mange ganger før i denne serien..trodde de skulle bevege seg mot clark og lois men nå blir det samme mølja med clark og lana..

Mitt tips er at det ender med at lana ikke denne gangen heller klarer å håntere kreftene og clark må sikkert "drepe" henne for å få bli ferdig med henne...Hvorfor all denne omveien.. hva synes dere?

 

Hun skal kun være med i neste episode, dette for å sluttføre hennes historie...

Lenke til kommentar

Dette var...uforventet. Neste episode er Kristin Kreuks siste, hvorfor gjorde de noe sånt? Hadde håpet de hadde skrevet en god avslutning for henne, og så kommer de med dette? En ting er hvertfall sikkert: hun kommer ikke til å dø. Jaja, blir spennende å se hva slags farefull oppdrag Clark må gjennom for å gjøre henne normal igjen. For det er det som kommer til å skje. Leste også at etter neste episode vil det bli en pause fram til mars.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva pokker er det de gjør med Smallville

har jo ikke noe med superman å gjøre,

burde hete Smallville: The Lana Stories

 

ser ikke på smallville for og se på uintresange folk som ikke har noe med superman å gjøre.

han kan jo søren meg ikke fly enda engang :no:

 

de har sportet totalt av, og kommer til å bli kanselert kjapt.

beste som skjedde serien i nyere tid var at Lana ble borte, men pokker ta hu kom tilbake og når er hu superhelt, latterlig.

alle andre er jo superhelter bortsett fra superman..

Lenke til kommentar

Jeg ble utrolig skuffet da jeg så denne episoden.

Serien hadde endelig kommet seg etter så mange villspor.

Med mange hint om supermann og forholdet mellom Lois og Clark var begynnt å nærme seg "noe".men så kommer Lana tilbake.

jaja tenker nå jeg.

En gjeste opptreden kanikke skade.men neida...

Plutselig er Lana plottet tilbake, og ikke bare det.denne gangen er Lana en superhelt...

Vel en episode til med Lana og så håper jeg det kommer seg igjen.

for dette blir bare tragisk...

Endret av Ehtram
Lenke til kommentar

Får bare gjenta det jeg skrev noen poster lenger opp "stopp beating a dead horse". Meningsløst å dra Lana inn i historien igjen i det store å hele. Hva er hun foresten nå? The Bionic Woman? Og jeg lurer jammen på hvordan de skal få skrevet henne ut av serien nå. Hun har nå sagt at hun vil leve sammen med CK og utrette store ting sammen med han. Dessuten nevnte hun dama fra The Legion at Lana var kjent for mer en forholdet til Clark og at hun ville utrette store ting i livet sitt, med andre ord kan de ikke ta livet av henne heller. Virker som de har malt seg inn i et hjørne her.

Uff nei det beste de kunne gjort med serien i fjor var å fjerne henne, dette blir bare dumt.

 

 

@NIrD

 

Det ble sagt allerede i sesong 1 at vi aldri ville få se Clark fly i Smallville (De har jo allerede brutt dette en gang, men han var jo ikke akkurat seg selv da), så vi får vel neppe se det. Men de sa jo også at de skulle ende serien da de gikk ut fra High School også så :whistle:

Lenke til kommentar
Det ble sagt allerede i sesong 1 at vi aldri ville få se Clark fly i Smallville (De har jo allerede brutt dette en gang, men han var jo ikke akkurat seg selv da), så vi får vel neppe se det. Men de sa jo også at de skulle ende serien da de gikk ut fra High School også så :whistle:

 

Det ble sagt av produsentene i sesong 1 ja. Men nå er det ikke de som styrer showet lengre så jeg tror vi kommer til å se han fly denne sesongen.Folk har klaget såpass mya på at han ikke gjør det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ha de sagt det? rart, det jeg har fått med meg er at de skal bygge serien opp mot filmene,

men det ser jo mørkt ut, men hvorfor ikke la han fly?

 

hver eneste episode venter jeg på at clark skal bli superman, ihvertfall vise hva han er god for.

Lenke til kommentar

Jeg syntes episoden var grei jeg. :) Endelig (håper jeg) kan Lana komme seg til andre siden av Jorden, og bli der, uten at CK trenger å tenke på henne. Joda, en masiv omvei, men kanskje vi er kvitt henne for godt, nå etter neste episode?

 

Håper Lana kommer til Bergen, så kan hun få redde meg så mange ganger som hun vil. Hun er jo *litt* eyecandy. ^^

Lenke til kommentar
ha de sagt det? rart, det jeg har fått med meg er at de skal bygge serien opp mot filmene,

men det ser jo mørkt ut, men hvorfor ikke la han fly?

 

hver eneste episode venter jeg på at clark skal bli superman, ihvertfall vise hva han er god for.

 

Vil Clark lære seg å fly? Tja...

 

 

De er godt i gang med forhandlingene til neste sesong, selv om det til nå kun er bekreftet at Tom Welling kanskje kommer tilbake. Resten er ukjent.

 

Det er både gode nyheter og dårlige. Den dårligere er at dette skulle være den aller siste sesongen, så de har en serie-finale i stedet for sesong-finale. Den gode er at nettopp fordi det er en serie-finale er det store sjanser for at det slutter med at Clark tar på seg drakten og blir Supermann. Det gjør heller ikke noe at han sloss mot Doomsday denne gangen, og det er ikke usannsynlig Lex dukker opp igjen heller... Jeg vil tippe Clark nesten dør, men finner at at ham må gi f'en i alt for å redde de han er glad i og bruke kreftene sine for alt de er verdt - ved å bli Supermann. Men bortsett fra at dette skulle være siste sesong er det bare spekulasjoner.

 

Lenke til kommentar

vi vil aldri se clark med kappe og hele greia, det har de sagt selv, nærmeste du kommer supermann er når han gikk med briller, som man ser på introen nå.

eller så var det sånn at man kanskje får se han med kappe og alt de siste sekundene av serien før rulleteksten.

men hvis han skal sloss mot doomsday, så dør han, da har de egentlig en del å leve opp til, de må nesten følge tegneserien etter punkt og prikke.

Lenke til kommentar

De sier ganske mye rart. Dette var ment å være aller siste sesong, så de har en serie-slutt og greier nå. Men når det er sagt er de i forhandlinger om enda en sesong, så vi vet aldri. For den saks skyld kan det bli ti, tolv sesonger for alt vi vet.

 

Og ja, selvsagt vil han sloss mot Doomsday. Doomsday har vært hovedfienden hele veien, så det sier seg selv at det blir en bra slosskamp mellom dem mot slutten. Men når det gjelder å "følge tegneserien til punkt og prikke" er det vel nok for sent for lenge siden. Doomsday i tegneserien var aldri et menneske, og her er han sønnen til Zod. Tess og Chloe eksisterer kun i Smallville, noe som forklarer Chloe-problemet i Legion-episoden. Og hva med Lex? ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
De sier ganske mye rart. Dette var ment å være aller siste sesong, så de har en serie-slutt og greier nå. Men når det er sagt er de i forhandlinger om enda en sesong, så vi vet aldri. For den saks skyld kan det bli ti, tolv sesonger for alt vi vet.

 

Og ja, selvsagt vil han sloss mot Doomsday. Doomsday har vært hovedfienden hele veien, så det sier seg selv at det blir en bra slosskamp mellom dem mot slutten. Men når det gjelder å "følge tegneserien til punkt og prikke" er det vel nok for sent for lenge siden. Doomsday i tegneserien var aldri et menneske, og her er han sønnen til Zod. Tess og Chloe eksisterer kun i Smallville, noe som forklarer Chloe-problemet i Legion-episoden. Og hva med Lex? ;)

ja de har driti litt på leggen.

hva med lex? han lever garantert hvis det var det du tenkte på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...