Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med n80 til Madeira

 

Har brukt n80 som mp3-spelar, radio, kamera, internettlesar (ja, litt tlf. òg) på ferie i Madeira og på Vestlandet. Fungerte veldig bra. Tok med eit par, små, batteridrevne Grundig reisehøyttalarar. Kjekt å ha på stranda.

Har elles to batteri og ein ekstern ladar. Så då er det alltid eit opplada batteri klart.

Resultatet, med div. bilete og film kan sjåast i bloggen;

 

http://reisetankar.blogspot.com

 

Så enkelte, små problem som det hadde vore kjekt å få svar på;

 

-Er det slik at det ikkje går an å logga seg inn på sider, med brukarnamn og passord på f.eks. yahoo epost via nettlesaren? Får feilmeldinga; "Dette området har sendt et sertifikat som ikke er klarert. Fortsette likevel?" Blir dermed utestengt frå eposten.

 

-Har wep kryptering på nettverket heime. Når eg prøver å logga meg på, for eg beskjed om å oppgi ein "forhåndsdelt kode for wlan". Men denne stemmer ikkje med krypteringskoden. Kjem difor ikkje på nett via wlan heime.

 

-Har prøvd å setja opp epostlesaren til yahoo. Har satt opp sida, brukarnamn og passord. Men ved oppkobling får eg til slutt eit "generelt tidsavbrudd".

 

Er takksam viss nokon kan hjelpa med dette.

Lenke til kommentar
Noen fler som har fått det kortet? Bestilte det for ca 4 uker siden. Har ikke hørt eller sett noe.

6528596[/snapback]

Jeg bestilte det. 3 uker senere fikk jeg mail om at imei-koden var feil, noe den selvfølgelig ikke var.

6530723[/snapback]

Hehe, de hadde vel leveringsproblemer, smart triks. Men synes det begynner å bli teit. Når det står man får et minnekort gratis om man kjøper N80, og bestiller i mellom da og da, man forventer jo å få ting før det går en måned!

Endret av deleder
Lenke til kommentar

Kanskje det er på denne tråden jeg skal poste spørsmålene mine! :)

 

spørsmål 1:

Finnes går det ann at jeg kan spille av musikken som jeg har på pc på mobilen via WiFi? Har installert SimpleCenter på pc'en og da finner jeg mobilen min. Men finner liksom ikke pc'en med mobilen! er det et tredjeparts program jeg kan installere eller noe sånt?

 

spørsmål 2:

Ser at N80 har flash spiller. Så lurer jeg på hvor bra flashstøtten egentlig er? for til nå har jeg ikke funnet noen flash filer som mobilen har kunnet spillt av. Altså Fla og swf filer.

 

Satser på svar :p

Lenke til kommentar
Kanskje det er på denne tråden jeg skal poste spørsmålene mine!  :)

 

spørsmål 1:

Finnes går det ann at jeg kan spille av musikken som jeg har på pc på mobilen via WiFi? Har installert SimpleCenter på pc'en og da finner jeg mobilen min. Men finner liksom ikke pc'en med mobilen! er det et tredjeparts program jeg kan installere eller noe sånt?

 

spørsmål 2:

Ser at N80 har flash spiller. Så lurer jeg på hvor bra flashstøtten egentlig er? for til nå har jeg ikke funnet noen flash filer som mobilen har kunnet spillt av. Altså Fla og swf filer.

 

Satser på svar :p

6531410[/snapback]

 

Spørsmål 2

Vel man må sikkert ha spesialtilpassede filer.

Lenke til kommentar

Her er mine nye erfaringer med n80 etter 3 dager.

* Tastelåsen går opp av seg selv og starter samtaler når jeg skater med trange bukser.

* Video filming ute i dårlige lysforhold er elendig og nattmodus hakker no grusomt.

* Får mld at det ikke er nok minne når jeg prøver å spille av enkelte flash filer.

 

Ellers så er n80 en super mobil=)

Lenke til kommentar
Bestilte N80 i dag :D

Noen som vet hvordan strekkodeleseren fungerer?

Hvordan får dere til å ta screenshot på den?

6527891[/snapback]

 

Jeg fikk ikke med noe strekkode leser. Noen andre som fikk det?

6528343[/snapback]

Jeg fikk heller ikke med noen strekkodeleser. Har lett litt på nokias hjemmesider, både nasjonale og internasjonale, uten hell.

Lenke til kommentar
Prøver å sette lyset på telefonene til å gå av etter 5 sekunder, men selv om den står på det, så går det aldri av før etter ca. 35 sekunder.. Ikke rart den går fort tom for strøm da, når displayet lyser i 35 sekunder hver gang man har trykket på telefonen...:(

 

Noen som opplever det samme, eller som eventuelt har tips på hvordan jeg kan fikse det?

 

6481166[/snapback]

 

Etter at du har endret innstillingene for lyset, skal du slå av og på telefonen for at endringene skal tre i kraft.

 

Hvis du virkelig vil spare strøm, skal du slå av "Dobbeltmodus" for nettet. Velg kun "GSM" og ikke "UMTS".

Du vil da miste 3G, men ha GSM og EDGE tilgjengelig. Videotelefoni vil heller ikke virke.

Tror også du vil få problemer med WAP-ing da Pakkedata ikke blir tilgjengelig. (muligens bare min Telenor-profil som mangler denne)

 

mvh Gorm

Lenke til kommentar

Hei

 

Har hatt mobilen i noen uker nå. Veldig fornøyd. Kun litt "knirke" lyder i fra dekselet over batteriet når eg skriver meldinger, er egentlig ganske irriterendd, men har ikkje lyst til å levere telefonen inn i flerne uker til service bare pga det.

 

Men en ting eg lurer på er fikk med headsett som fungerer veldig bra til mp3 spilleren, men har lyst å kunne koble til stereoanlegget og mitt eget koss headsett via den overgangen( AD-15) til minijack 3.5mm. Når eg kobler denne til telefonen får eg beskjed om at ekstrautstyr støttes ikke. Viss eg da går inn og spiller av sanger så kommer lyden i den innebygde høyttaleren og ikke i headsette/stereoanlegget.

Noen som vett noe om dette?

 

edit: AD-15 hetter overgangen.

Endret av NokiaN80
Lenke til kommentar
Bestilte N80 i dag :D

Noen som vet hvordan strekkodeleseren fungerer?

Hvordan får dere til å ta screenshot på den?

6527891[/snapback]

 

Jeg fikk ikke med noe strekkode leser. Noen andre som fikk det?

6528343[/snapback]

Jeg fikk heller ikke med noen strekkodeleser. Har lett litt på nokias hjemmesider, både nasjonale og internasjonale, uten hell.

6539212[/snapback]

Dette er noe jeg også lurer på,hadde vært greit å få et dugelig svar ;)

Lenke til kommentar
Hei, hvordan får jeg logget meg på en bærbar pc med innebygget nettverkskort? Får logget meg på wlan men den finner ikke pc'n..

6548279[/snapback]

 

 

Viss du tenker på å logge deg på pcen slik at du kan dele filer med den, må pcen ha innstallert "Simple Center". Det er ikkje muligt slik som eg vett å dele filer på noen anna måte. Søk litt i tråden så ser du at spørsmålet ditt har blitt besvart tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...