Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Mazda MX-5 (Nye Bilder)


Anbefalte innlegg

Hallå! Fredag 12.05.06 kjøpte jeg meg min første bil.

Her er bilder av den.

1.jpg

4.jpg

 

Det er en Mazda MX-5, 1990 mod, men førstegangsregistrert i 1998 fordi den var utstillingsbil.

 

Specs:

135hk 1.6, 960 kg.

18" felger 225/40 bak og 205/40 fremme.

1300w kenwood anlegg, 2 8" + 2 6".

Har hardtoppen på, for jeg syntes det ser best ut.

Karbon interiør

El vinduer

Aircondition

Retthjulstrekk (altså bak)

 

Har lyst å sitte inn en hks turbo så jeg kan få dumpventil.

 

Flere bilder.

2.jpg

3.jpg

5.jpg

Endret av moppas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fin fin bil!! Mazda mx-5 er en av de tøffeste bilene. Hvor mye må man gi for en sånn en??

Et bitte lite minus for meg var felgene. Kan godt forstå det hvis du liker dem, men jeg synes ikke de sto helt til bilen.

 

OT: Er det sant at man ikke får plass i den hvis man er over 180 cm?

Lenke til kommentar
fin fin bil!! Mazda mx-5 er en av de tøffeste bilene. Hvor mye må man gi for en sånn en??

Et bitte lite minus for meg var felgene. Kan godt forstå det hvis du liker dem, men jeg synes ikke de sto helt til bilen.

 

OT: Er det sant at man ikke får plass i den hvis man er over 180 cm?

6101633[/snapback]

 

Syntes felgen var veldig råe jeg og passet bilen stålende...

 

Man får disse bilene fra 50,000,- men denne er spesiel med 135HK motor og trådstarter syntes jeg har gjort et godt valg :thumbup:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

100K måtte jeg betale for den. Jeg syntes felgene er kjemperåe!

Det er en spesiell versjon.. Bare 2 av den i europa tror jeg.

Har to gatebilblader med bilder av den og greier. Og så fikk jeg telefon fra en i Norsk gatebilmagazine som spurte om jeg skulle på rudsogen.

 

Eneste jeg mangler nå er lappen da:P Men den kommer snart. Har bare teori :( og oppkjøring igjen.

 

"OT: Er det sant at man ikke får plass i den hvis man er over 180 cm?"

 

Nei det er ikke sant da jeg er 190 cm, og har litt ølmage:P Hehe.. Jeg sitter som støpt i den og har ikke altforgod, men ikke dårlig plass=)

Endret av moppas
Lenke til kommentar

jeg sa ikke at felgene ikke var rå, for det er de. De er kanskje de råeste felgene jeg har sett. Det er kanskje bare litt uvant å se dem på en mx-5 for meg. Men jeg synes ikke du burde bytte dem. Jeg må kanskje bare bli vant til å se dem på bilen din.

 

Men ellers var bilen din 100% strøken. Mx-5 er en sånn liten snerten bil.

har du prøvekjørt den? nei du venter vel til du har fått lappen :p

Lenke til kommentar
har du prøvekjørt den? nei du venter vel til du har fått lappen :p

6101762[/snapback]

 

Jeg bor på landet, det sier vel nok^^ Hehe. Den er kjempegøy å kjøre!

Og den henger i svingene som en gokart:P! Hehe

 

Og jeg beholder nok felgene på :thumbup:

 

"Lykke til med teori og oppkjøring! Kom deg så fort som murlig ut på veien å vis fram bilen!"

 

Takk for det :)

Endret av moppas
Lenke til kommentar
Jeg bor på landet, det sier vel nok^^ Hehe. Den er kjempegøy å kjøre!

 

skjønner tegninga :p Hva vil du gjøre med den fremover? så du nevnte turbo.

Har du noe annet i bakhodet??

 

må bare si at interiøret var kjempe lekkert. er det orginalt mx-5 interiør?

Lenke til kommentar

Jeg kan ta noen flere bilder av den i morgen med hardtopen på, og noen av interiøret så dere får se. Nei det er ikke orginalt mx-5. Eneste som er orginalt på bilen er vel dørene og rattet:P Men jeg har lyst å skifte til et momo ratt eller noe sånnt.

 

Ellers har jeg bestillt angel-eyes så jeg blir kvitt de stygge vippelyktene (ikke det at jeg bruker de for det er jo lys nede:P) og så har jeg planer om å sitte i en hks-turbo med dump, og gjerne lakkere bremsekalipperene gul slik som bilen. Noe mer vet jeg ikke om.

 

Ellers er det sentral-lås og alarm, men det skal jeg montere selv.

 

Det er en veldig spesiell girkasse på bilen, og trinnene er veldig korte. Så den egner seg godt til aksellerasjon! Hehe. Effektanlegget på bilen gjør at lyden blir sexy på en måte:) Og noe jeg syntes er stilig er at bilen "rister og vipper litt" fra side til side når den står i tomgang og jeg gir gass hvis dere skjønner hva jeg mener.

Endret av moppas
Lenke til kommentar
Men jeg har lyst å skifte til et momo ratt eller noe sånnt.

jeg synes du burde bytte rattet ja. det står liksom ikke i stil med resten av bilen sånn som den er nå. Det er liksom ikke sånn ''sleekt'' hvis man skal fornorske et engelsk uttrykk.

lakke bremse caliperne, det kan jo også bli fint.

Lenke til kommentar

Men så må jeg finne penger til ratt også da:P For jeg er på en måte litt blakk nå.

Men det å lakkere kalipperene koster ikke akuratt skjorten så jeg skal gjøre dette så snart som mulig. Lakken som sitter på bilen er perlemorslakk, men jeg trenger vel ikke det til kalipperene:P

Endret av moppas
Lenke til kommentar
er det perlemorslakk? :ohmy: ta noen bilder i lyset så vi ser effekten! :dribble: det kunne man ikke se på de bildene du hadde lagt ut!!  :hmm:  jeg kan ikke huske å ha sett gul perlemorslakk. hvordan blir det egentlig??

6102110[/snapback]

 

Ja det er perlemorslakk. Nei de bildene der er dårlige. Jeg skal ta noen nye iløpet av snart. Jeg vet ikke hvordan lakken blir lagt men jeg har et skjema over diverse greier som jeg kan scanne inn seinere i dag så dere får se på det:)

Det står en liste over styling og interiør og lakk på det skjemaet + div.

 

Dere skulle sett den i fart om natten under lyktestolper og sånnt. Det er ganske så stilig om du spør meg.

Endret av moppas
Lenke til kommentar

Hehe. Jeg og en kompis hentet den i hønefoss på fredag. Men jeg bor på en øy som heter osterøy c.a. 3 kvarter fra Bergen. ER faktisk litt kjipt å ha en sånn bil her ute, for veiene er ganske dårlige enkelte plasser, og iogmed at den er så lav, og har oppstivede fjører blir det ganske mye sneglefart enkelte plasser. Lett skiltnummer da:P

Lenke til kommentar
Hehe. Jeg og en kompis hentet den i hønefoss på fredag. Men jeg bor på en øy som heter osterøy c.a. 3 kvarter fra Bergen. ER faktisk litt kjipt å ha en sånn bil her ute, for veiene er ganske dårlige enkelte plasser, og iogmed at den er så lav, og har oppstivede fjører blir det ganske mye sneglefart enkelte plasser. Lett skiltnummer da:P

6102262[/snapback]

 

Hm. Åssen funker bilen da? Kan du gi litt mer detaljerte beskrivelser? Dette var tross alt bilen jeg ville ha. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...