Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Mazda MX-5 (Nye Bilder)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe. Jeg og en kompis hentet den i hønefoss på fredag. Men jeg bor på en øy som heter osterøy c.a. 3 kvarter fra Bergen. ER faktisk litt kjipt å ha en sånn bil her ute, for veiene er ganske dårlige enkelte plasser, og iogmed at den er så lav, og har oppstivede fjører blir det ganske mye sneglefart enkelte plasser. Lett skiltnummer da:P

6102262[/snapback]

 

Hm. Åssen funker bilen da? Kan du gi litt mer detaljerte beskrivelser? Dette var tross alt bilen jeg ville ha. :p

6102272[/snapback]

 

Hmm.. Når du setter deg inn i bilen sitter du som støpt i den.

Du starter den, og smilet kommer frem på fjeset. Hehe

Når du begynner å kjøre og trakker til litt blir du presset bak i setet, og får en ekstrem fartsfølelse i og med at bilen er såpass lav. Giren er veldig kort og tight. Det er helt sykt hvor presis den er på styringen, iallefall etter å ha lærekjørt med carinaen til mamma som rett og slett svinger en halvtime etter du har snudd på rattet. (no offence til bilen din mamma hvis du leser dette).

 

Som sagt er fjørene veldig stive, så den ligger som en gokart på veien; den slipper bare ikke på tørr asfalt. Ellers er det kjekt å se at alle snur seg etter deg når du kjører forbi, og fniser litt når de ser L en bak menmen.

 

Bra nok? Noe mer du lurer på?

Lenke til kommentar
moppas Postet i dag, 17:52

Ok. det er jo ganske langt fra oslo da. Tviler egentlig på at jeg kommer til å dra igjennom osterøy :p

 

hehe lett skiltnummer ja!!

6102373[/snapback]

 

Hvis du skal på rudskogen, eller goldagene så får du nok se den der:)

Lenke til kommentar
Hehe. Jeg og en kompis hentet den i hønefoss på fredag. Men jeg bor på en øy som heter osterøy c.a. 3 kvarter fra Bergen. ER faktisk litt kjipt å ha en sånn bil her ute, for veiene er ganske dårlige enkelte plasser, og iogmed at den er så lav, og har oppstivede fjører blir det ganske mye sneglefart enkelte plasser. Lett skiltnummer da:P

6102262[/snapback]

 

Hm. Åssen funker bilen da? Kan du gi litt mer detaljerte beskrivelser? Dette var tross alt bilen jeg ville ha. :p

6102272[/snapback]

 

Hmm.. Når du setter deg inn i bilen sitter du som støpt i den.

Du starter den, og smilet kommer frem på fjeset. Hehe

Når du begynner å kjøre og trakker til litt blir du presset bak i setet, og får en ekstrem fartsfølelse i og med at bilen er såpass lav. Giren er veldig kort og tight. Det er helt sykt hvor presis den er på styringen, iallefall etter å ha lærekjørt med carinaen til mamma som rett og slett svinger en halvtime etter du har snudd på rattet. (no offence til bilen din mamma hvis du leser dette).

 

Som sagt er fjørene veldig stive, så den ligger som en gokart på veien; den slipper bare ikke på tørr asfalt. Ellers er det kjekt å se at alle snur seg etter deg når du kjører forbi, og fniser litt når de ser L en bak menmen.

 

Bra nok? Noe mer du lurer på?

6102380[/snapback]

 

Kan vi gjøre en avtale? Ta med testamentet, du må skrive under på at jeg arver den. Før du kommer burde du si farvel til alle kjente. Våpen og ammunisjon tar jeg med selv.

 

:p

Lenke til kommentar
Hehe. Jeg og en kompis hentet den i hønefoss på fredag. Men jeg bor på en øy som heter osterøy c.a. 3 kvarter fra Bergen. ER faktisk litt kjipt å ha en sånn bil her ute, for veiene er ganske dårlige enkelte plasser, og iogmed at den er så lav, og har oppstivede fjører blir det ganske mye sneglefart enkelte plasser. Lett skiltnummer da:P

6102262[/snapback]

 

Hm. Åssen funker bilen da? Kan du gi litt mer detaljerte beskrivelser? Dette var tross alt bilen jeg ville ha. :p

6102272[/snapback]

 

Hmm.. Når du setter deg inn i bilen sitter du som støpt i den.

Du starter den, og smilet kommer frem på fjeset. Hehe

Når du begynner å kjøre og trakker til litt blir du presset bak i setet, og får en ekstrem fartsfølelse i og med at bilen er såpass lav. Giren er veldig kort og tight. Det er helt sykt hvor presis den er på styringen, iallefall etter å ha lærekjørt med carinaen til mamma som rett og slett svinger en halvtime etter du har snudd på rattet. (no offence til bilen din mamma hvis du leser dette).

 

Som sagt er fjørene veldig stive, så den ligger som en gokart på veien; den slipper bare ikke på tørr asfalt. Ellers er det kjekt å se at alle snur seg etter deg når du kjører forbi, og fniser litt når de ser L en bak menmen.

 

Bra nok? Noe mer du lurer på?

6102380[/snapback]

 

Kan vi gjøre en avtale? Ta med testamentet, du må skrive under på at jeg arver den. Før du kommer burde du si farvel til alle kjente. Våpen og ammunisjon tar jeg med selv.

 

:p

6105257[/snapback]

 

:hmm: Skal vurdere det :hmm:

Lenke til kommentar

Mazda MX-5 er sinnsykt flotte biler, men med stylingen som var på denne fikk jeg en uggen følelse i magen.. Gratulerer så masse med en flott bil, selvfølgelig, men stylingen var bare too much for meg i dette tilfellet.

 

Sideskjørt og en ny fanger f.eks. er jo helt greit, men så mye som var gjort her fikk bilen til å se ut som en lekebil. Mange liker jo det :) Og hvis du er en av dem, så har du jo funnet deg en perle.

 

Ser du skriver HKS turbo, sånn at du kan få dumpventil.. Det er flere enn HKS som produserer turboer, og å turbokonvertere bilen for å få dumpventil-lyd er vel en litt dyr lyd? Håper virkelig du gjør det for å få mer hestekrefter isåfall, hvis du velger å gjøre det. Og jeg vil heller anbefale Garret turbo, istedenfor HKS. Eller hvis du har litt mer penger, en Precision turbo.. Dem har stort sett ganske rå turboer.

 

Lykke til med bilen din!

Lenke til kommentar
Si meg, var du på vei innover mot Bergen for ca. en halvtime siden? Syns nemlig jeg så en knall gul MX-5 suse forbi meg i rundkjøringen på Nyborg

 

Jepp det var jeg og en kompis (med lappen) som var på kino lørdags kvelden. Så det var nok meg du såg..

Lenke til kommentar
Jeg går rundt å venter litt på de bildene du lovte oss av lakken..

6140727[/snapback]

 

Sorry forsinkelsen, hvordan skal jeg klare å ta bilder sånn at dere ser det liksom?

6170901[/snapback]

Skaff deg et godt kamera (om du har det, vet jeg ikke). Ta bilder som kan minne om de siste bildene Marvil har tatt av bilen sin.

Lenke til kommentar
det var mye bedre bilder!

 

Du snakka om å bytte ratt litt lenger bak i tråden. Det er jeg veldig enig i deg i.

 

Har allerede funnet meg ratt=) Nå er det bare å vente på lønningen!

Skal ha DETTE RATTET bare uten de stygge blåe lysene. =)

 

Sånn i løpet av ganske snart skal jeg montere skjerm og xbox(chippet med 260 gbhd) i bilen. Jeg skal også selvfølgelig ha trådløse kontroller til den=)

 

Lager nok en update mens / når jeg gjør dette.

Endret av moppas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...