Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

 

Enig, men det hjelper jo lite i Norge, og hvertfall på folk som bruker veldig mye bur. Jeg har også inntrykk av at de færreste har store nok bur..

 

Mattilsynets veileder for hundehold:

post-104005-0-74020200-1484550881.jpg

post-104005-0-01229300-1484550892.jpg

 

http://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/veiledning_om_hold_av_hund.1458/binary/Veiledning%20om%20hold%20av%20hund

post-104005-0-74020200-1484550881_thumb.jpg

post-104005-0-01229300-1484550892_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke bur innendørs per def. Hvis hunden er engstelig av seg (og det har jeg erfaring med) og den har et bedre i et lite rom, så bruk et lite rom. Bad fungerer som regel. Varmt og tilgang til vann - glimrende. 

Andre hunder er engstelig av seg og takler ikke bur i det hele tatt - det har jeg også erfaring med. 

Så er det de hundene som krever tilgang til hele huset - en slik hund har jeg aldri møtt.

 

Alt gjelder når hunden er alene, selvsagt. Når det er folk hjemme vil hunden som regel være sammen med folk.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Ja, jeg har filosofert litt over det i det siste. Men mitt inntrykk er at våre har det bra. De får en times tur hver morgen, og en times tur tidlig om ettermiddagen. De sitter jo ikke i bur helt til fire heller, folk kommer jo fra skole før det. Jeg ser ikke helt at det er så mye bedre å ha de innestengt på et vaskerom f.eks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 Jeg ser ikke helt at det er så mye bedre å ha de innestengt på et vaskerom f.eks.

Du kan jo prøve å sette buret på vaskerommet, og ha døra på buret åpent og se hva hunden velger selv. 

Lenke til kommentar

Jeg satt opp et telt i begynnelsen til min hund, som er litt over 40 kilo uten fett på nå, fullvoksen. (I andre etasje i et tomt soverom)

 

Sofaen er hans trygge område nå. Jeg er klar over farer med å ikke ha bur til hunden mens jeg kjører, desverre så leter jeg enda etter stort nok bur, uten latterlig dyr pris.

 

Tips til sånn calsium buildup bak tennene på hunden?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Men du fester vel med sikkerhetssele da eller? Det er jo ett alternativ til bur i bil.

 

Jeg har forøvrig innsett at dyret mitt har problemer. Noen som har erfaring med atferdsterepauter? Hva foregår under konsultasjon? Antar at hunden blir mentalitetstestet/vurdert?

Lenke til kommentar

Det er nettop det jeg er redd for, en kræsj. Man vet jo aldri. Vinterbilen min er en VW 2016 (4motion). Jeg kan godt lage noen egne fester. Forslag?

EDIT: De største på felleskjøpet var ikke stor nok i følge diagremmet her, så jeg kan jo vel kanskje sveise sammen noe selv.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-1432

Neste uke begynner jeg i praksis og kommer til å være borte ca 9 timer daglig, fire dager i uka. Vet ikke hvordan jeg skal greie og forlate henne så lenge, det er helt forferdelig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...