Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk vite idag at minste hunden vår har patella grad 4 på ene beinet, brått. Vært sjekket for det før og da var det 0, nå brått 4... :(

 

Noen som har hatt liknende? Eventuelt erfaringer med klinikker man kan dra til i Oslo området?

 

Har den noen symptomer? Har hunden den graden vil den ikke klare å gå omtrent. 

Lenke til kommentar

 

Fikk vite idag at minste hunden vår har patella grad 4 på ene beinet, brått. Vært sjekket for det før og da var det 0, nå brått 4... :(

 

Noen som har hatt liknende? Eventuelt erfaringer med klinikker man kan dra til i Oslo området?

 

Har den noen symptomer? Har hunden den graden vil den ikke klare å gå omtrent. 

 

 

Den unngår å bruke ene bakbeinet, klarer å bevege seg fint rundt samt løpe. Syns det var litt rart at hun hadde grad 4 selv, mtp at hun beveger seg fint, men belaster ene bakbeinet minimalt...

 

Skal til spesialist på mandag så får se mer da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ekstremt lyst på en hund, men har ikke mulighet til å være nok hjemme til at en valp er aktuelt. Har tenkt på omplassering. Vet noen om hvordan mulighetene for dette er? Jeg elsker hunder og har hatt før, men eksen beholdt hundene ... (Trist, men det var for det beste)

 

Jeg bor i Stavanger hvis det er av betydning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har ekstremt lyst på en hund, men har ikke mulighet til å være nok hjemme til at en valp er aktuelt. Har tenkt på omplassering. Vet noen om hvordan mulighetene for dette er? Jeg elsker hunder og har hatt før, men eksen beholdt hundene ... (Trist, men det var for det beste)

 

Jeg bor i Stavanger hvis det er av betydning.

Selv "adopterte" jeg en 2 år gammel hund som jeg oppdaget på finn.no

Så lenge de har papirer oln. i orden ser jeg ikke noe i veien for å gå de veien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Husk for all del at hunder omplasseres av en grunn, ofte er det på grunn av ganske seriøse utfordringer.

Enn bør finne ut årsaken til omplassering ja, men vil påstå at de fleste tilfeller er det pga. mangel på plass, sykdom i familien, for dårlig tid, tap av interesse osv.

Om det er fordi hunden er helt på tryne så merkes jo det fort.

 

Sånn sett kan det være greit med en prøveperiode på et par dager før man overtar hunden fullstendig. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Et par uker ville nok vært best. Noen dager er ikke nok til å finne ut om hunden er for mye å håndtere for den som tar over. Jeg har ikke personlig erfaring med omplassering, men jeg har en god venn hvis mor tok over en hund. Den måtte angivelig omplasseres på grunn av lite tid til den, men det viste seg å være løgn. Hunden var dessverre helt ustabil, og dette kom ikke skikkelig frem før det hadde gått flere uker. Hun måtte levere den tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har eit spørsmål angåande tilknytting. Me har ein valp som no er ca. 3 1/2 månad gamal, og det er ein aukande tendens til at han ofte vil til meg i staden for sambuaren. Eg vil at han skal bli sterkare knytta til ho, og ikkje meg. Problemet vårt er at eg er mest heime no i starten(som eg antar er grunnen til at han er meir knytta til meg), og ho får ikkje vere så deltakande med han på dagtid før juni. Vil det då vere for seint å snu ein slik tendens? Eventuelt tiltak me kan gjere no? Me prøver å la ho gi han alle måltid og gi han ein del godbitar i samband med trening og slikt, men usikker på om det vil halde ettersom eg er heime på dagtid no i oppstartsfasen. Rasen(mops) er kjend for å knytte seg spesielt til èin person, og eg ynskjer så sterkt at ho skal vere den personen.

Lenke til kommentar

Har eit spørsmål angåande tilknytting. Me har ein valp som no er ca. 3 1/2 månad gamal, og det er ein aukande tendens til at han ofte vil til meg i staden for sambuaren. Eg vil at han skal bli sterkare knytta til ho, og ikkje meg. Problemet vårt er at eg er mest heime no i starten(som eg antar er grunnen til at han er meir knytta til meg), og ho får ikkje vere så deltakande med han på dagtid før juni. Vil det då vere for seint å snu ein slik tendens? Eventuelt tiltak me kan gjere no? Me prøver å la ho gi han alle måltid og gi han ein del godbitar i samband med trening og slikt, men usikker på om det vil halde ettersom eg er heime på dagtid no i oppstartsfasen. Rasen(mops) er kjend for å knytte seg spesielt til èin person, og eg ynskjer så sterkt at ho skal vere den personen.

 

Hadde jeg vært kjæresten din ville jeg ha gått tur/lekt med den i hagen alene etter jobb (du har jo allerede fått alenetid med valpen). Hun kan prøve å lære den sitt, bli, kom, og bruke veldig bra godbiter som pølse. Når dere skal på valpekurs, kanskje hun kan dra alene eller du blir med og bare ser på.

 

Det er uungåelig at hunden ikke knytter seg mer til en person. 

Lenke til kommentar

Eg får take my leave titt og ofte ja, så kan me i alle fall prøve å få ein litt jevnare balanse. Lett å ta det personlig når bikkja alltid vil til ein annan. ^^

 

I morgon startar me forøvrig med å trene han på å vere aleine. Har ordna ei leikegrind me skal ha han i, for me klarte ikkje å få han "stueren" inni buret sitt. Så det blir spanande å sjå korleis han taklar det. Alle tips til denne treninga er stas! Planen er jevn auke: 5 min, 15 min, etc. Ser ikkje fram til hundegråt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...