Gå til innhold

Den Store Hundetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har gode tips for å venne to tisper på 7 og 1,5 år til en hest? De har liksom aldri hatt hest her på gården før, og jeg kan ikke si at jeg er videre redd for hesten, da han er noe av det roligste jeg har vært borti på lenge, men jeg er litt nervøs for bikkjene, spesielt den yngste.

Lenke til kommentar

La de ta det i sitt eget tempo :)

Diesel lukter/sleiker på mulen til hestene, men er litt skeptisk. Samme hvor snill hesten er lar jeg aldri bikkja gå rundt fotene på den. Et spark eller så mye som et lite tråkk kan skade hunden veldig alvorlig. Skummelt. Det er jo 30 kg vs 3-600 kg.

Lenke til kommentar
Satser på at jeg skal se ann studiesituasjonen første halvår, og så få en collie inn i siste halvdel av førsteåret :D må bare satse på at hybeleier tillater hund :p

Det lureste er jo å skaffe seg hund ETTER skolen?!

 

Ble så ivrig etter besøket, så ja, du har rett. jeg skal ha det innen jeg er 30, så da tas det etter studiene, for da er jeg sikret at jobb osv tillater det, og at jeg har sted å bo m.m :)

Lenke til kommentar
Haha, ivrig vet jeg alt om! Ting skal gjerne skje i dag hos meg da ;)

Det aller beste er å gjøre ferdig studiene. Ting kan jo dukke opp underveis som gjør at ting skjærer seg.

 

Mhm, men hund skal jeg ha, det eneste som ville stoppe meg var en kone eller barn som var alergisk. MEn av hensyn til hunden og meg selv, og lysten på 6 måneder studieopphold utenlands, så syns jeg synd i hunden om den skal gjennom alt det.

Så blir innen jeg er 30, fordi det er så mye ansvar, og så finner jeg en løsning når jeg har fast jobb,tid osv :)

Lenke til kommentar

Christian: Jeg sier ikke at det ikke går an å ha hund når man bor alene , MEN det er veldig kjekt å ha en samboer som kan avlaste av og til i spesielle tilfeller. Hos oss har jeg størsteparten av ansvaret for hundene (og alt annet også egentlig) , men samboeren min hjelper meg hvis jeg f.eks må jobbe overtid (som jeg må i dag f.eks) eller hvis jeg er syk og ikke klarer å komme meg opp av senga (spysyken f.eks..) Han er også jævlig kjekk å ha eller, da han kan finne på å ta med hundene på tur i ny og ne.

 

Har du hund, så har du hund. Da er det rett hjem etter jobb, og resten av dagen skal hunden ha oppmerksomheten din. Tur, mat, lek og kos. Ikke snakk om å dra på kino og spise middag en onsdagskveld da nei..

 

Tenk om du får deg dame, og kunne tenkt deg å dratt på date med henne uten at det er helg/ferie (eller fri fra jobb av andre grunner) Jeg hadde foreldrene mine som avlasta meg når jeg trengte det (og mye oftere også)

 

 

Jeg sier ikke at det er umulig, for det er det ikke. Men jeg tror ikke mange vil protestere på at det er vanskelig å være helt alene om ansvaret for hund (med helt alene mener jeg at man bor for seg selv, ett stykke unna foreldre og ikke har noen som er gira på å passe hunden av og til )

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan la hunden være alene noen timer på kvelden syntes jeg du gjør noe feil. Jeg mener selvsagt ikke at du skal være ute i 14 timer i strekk, men Ylva klarer seg fint hvis jeg går en lang-ish tur etter jobben, koser litt foran TVen, og så går jeg ut igjen etter et par timer.

Lenke til kommentar

Det høres nesten ut som hvis man får hund så slutter man å fungere i et vanlig liv? Slik er det da ikke? Jeg har hatt hund siden 1983 - gjerne flere på en gang - og det har gått fint både med jobb, barnefødsler og alt mulig annet... Selvfølgelig er det greit å ha noen som kan avlaste seg iblant - men hva har men venner til :whistle: ?? Selvfølgelig skal hunden ha mye oppmerksomhet hvis den er alene hele dagen, men et tur på kino eller ut og spise i ny og ne tror jeg nok fint at skal gå bra:). Lurt da å ta med hunden ut på noe først, et søk eller noe , slik at den er glad og fornøyd å sliten. Ikke så dumt å få hund når man går på skole helelr da, for da har man jo gjerne kortere dager en en normal arbeidsdag også... Lykke til med hunden!

Lenke til kommentar

Vel, for all del, blir neppe mye av utelandsturer de forste par arene (sitter pa amerikansk tablet pc na hehe). Men har en vennine na som likte collie sa godt at hun forlangte a babysitte den:p

 

Men venner har jeg nok, foreldrene nekter, men jeg flytter mest sannsynligvis til Trondheim,Bergen eller Stavanger, og finner nok en losning.

 

Jeg tror ikke det skal vare umulig, men jeg er forbedredt pa at hunden ma trenes i a holde seg inne nar jeg er pa jobb, og det a takle et par timer overtid av og til. Men byturer osv sa tenker jeg jo at den kan vare med...jeg ma bare ha med vann pa varme dager.

 

Ingen av vennene mine na er fremmed for hund, og de fleste har hatt eller har det, sa de er henrykt over dette :)

Lenke til kommentar

Det går lett an å ha et liv fordi du har hund :)

Kino og party er fult mulig, men du kan ikke være på fylla hele helga uten å være hjemme.. det sier seg vel selv?

I slike tilfeller er det kjekt å ha barnevakt ;)

 

Det beste er hvertfall å kjøpe seg hund når det ikke er mye som skjer/skal skje. Som feks når du er ferdig med skolen.

Mange storbyer søker også etter krisehjem. Du kan jo ta kontakt med noen av de og prøve deg som hundeeier i perioder ;)

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Jaja, jeg har dårlig samvittighet bare jeg må ut og handle på kvelden når jeg har vært borte fra de på jobb hele dagen . Men så er hundene mine barna mine også da, og ikke "bare" hunder. Hvert sitt hundehold :)

 

Hvis jeg skal på noe show, ut og spise, eller på kino, så kjører jeg hundene 15 min hver vei så de kan være hos foreldrene mine, heller enn at de skal sitte alene. 7,5-8 timer (en arbeidsdag) er MER enn lenge nok for de å være hjemme alene. Ikke søren om jeg stikker 2 timer på kino etter å ha vært innom en time eller to og gått en tur. Nå er det utrolig sjeldent at jeg finner på noe uten hundene mine også, og de får være med på det alles meste. Sist jeg var på noe på en hverdag var i begynnelsen av Mars.

 

Hadde jeg vært hjemmeværende hadde det selvsagt stillt seg helt annerledes. Da hadde jeg hatt mye mer tid til andre ting , men jeg synes det er pill rottent å ha hunden hjemme alene en hel arbeidsdag, for så å bare være hjemme i 2 timer og så stikke ut noen timer igjen. Det er vel det man kan kalle egoistisk hundehold.

Lenke til kommentar

Jeg er hjemme hele dagen med bikkja, og hun er med meg overalt uansett. I helga var hun på fest en tur, på biltreff, cruising, stranda og en tur for å henge med rånerne på Esso'en :wee:

Skal jeg noe hun ikke kan være med på som skjer en gang i skuddåret, er hun hos fatter og leker med kompisen sin der.

 

Nå skal det nevnes at hun ikke kan være alene hjemme og jeg alltid glemmer å øve på det før jeg har bruk for det :roll: Tror ikke hun hadde vært mye alene uansett. Forrige bikkja kunne være alene lenge, men han var det max 2-3 timer hver dag, selv om jeg jobba da. Tok han med på jobb jeg :p

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Jaja, jeg har dårlig samvittighet bare jeg må ut og handle på kvelden når jeg har vært borte fra de på jobb hele dagen . Men så er hundene mine barna mine også da, og ikke "bare" hunder. Hvert sitt hundehold :)

Jeg får dårlige samvittighet bare min er hjemme alene i tre timer jeg da :roll:

 

Diesel har aldri vært hjem alene en hel arb.dag, fordi jeg har bare jobbet kveld og da har mannfolket være hjemme.

Men en hun greier jo fint å være alene.. det er bare vi eiere som er hysteriske :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...